Fórum témák
» Több friss téma |
Fontos: PICKit2 klón építése tanácsok
Itt vannak a képek.
Rendelésre jött, MCP6001T-I/OT (iszonyat drága volt)így kértem a listád szerint. AAY3 van rá írva.
Nekem AAS4. Szerintem itt lehet a gond, bár semmit nem találok erről a neten... 150Ft-körül van, az iszonyat? ChipCad-től rendelted? Mert az a gyanúm, hogy sok kevésbé hozzáértő forgalmazó nincs tisztában az RT és a T eltéréseivel.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2013
Debreceni vagyok, itt egy helyen árusítanak SMD alkatrészeket. 1440ft volt Már simán annyiba van, mint ha meg vettem volna a gyárit. Ezentúl inkább internetről rendelek, postaköltséggel is olcsóbb lesz.
De ha most ez az IC a rossz, akkor öröm lesz 140ft+postaköltségért rendelnem
Benne van az adatlapban a jelzés. AAxx, az első két karakter fix, a másik kettő a gyártást azonosító kód.
A Microchipnél "packaging" szekció elején lesz, az előtt közvetlenül, ahol a különféle tokozások méretei vannak lerajzolva.
Megvan! Az AAxx azt jelenti, hogy sima 6001-es, tehát jó az IC!
Az lehet gond hogy PIC még nem volt beültetve, és így volt rajta táp?
A FET-eknél gondot okozhat bizonyos esetekben, de ennél az áramkörnél nem. Ha az MCP6001 nem volt beépítve, az gondot jelenthetne a 2 FET-jének. Összeszerelésnél esetleg előfordulhat, hogy tönkremegy egy FET, de velem ilyen minden 5. szökőévben fordul elő, akkor se tudom, hogy ettől volt-e.
Áztasd be az egész panelt toluolba(veszélyes anyag, ne fürödj benne, ne szipákold be(gumikesztyű, kint a szabadban). Nekem volt egy, amit alkohollal megmostam, és utána nem működött. Az alkohol nem tudja kioldani amit ki kell, csak nagyon hosszú idő alatt, vagy egyáltalán nem. A toluol leszed mindent simán, ha le volt előtte lakkozva ha nem. Esetleg valami higító is megfelel, de nem tudom melyik jó a szintetikus nem biztos, inkább valami lakkbenzin. Ha ez nem jön be, akkor végig kell mérni a panelt, nincs e valahol zárlat, szakadás, minden alkatrész megfelelő értékű-e, megfelelő helyen van-e stb. AZ SMD ellenállások alatt átmenő vezetékek előrodulhat, hogy hozzáérnek a lábhoz. pl. a 150ohm is gyanús. Lehet, hogy a test vezeték valahol szakadt(lassú csökkenés). A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2013
Rendben lemosom, isopropyl alkohol jó? Nagyítóval jól átnéztem már többször is fénnyel átvilágítva, de nem láttam semmi hibát. Ha nem jön be a mosás, forrólevegővel szétkapom és újra ültetem új nyákra.
Köszönöm az eddigi segítséget.
Alkohol nem jó, ha le van lakkozva. Ha nincs, akkor jó.
Mérni kellene ellenállásmérővel(diódavizsgáló nem biztos, hogy jó, mert lehet, hogy nem zárlat van, csak vezetés). A vezető szakaszok folytonosságára jó a csipogtató is.
Lakk nem volt rajta, csak gyanta, de lemostam. Átnéztem a vezetősávokat de nem találtam hibát. Viszont van tippem hogy mi lehet a gond. Kémiai ónoztam sajnos nem tapad rá az ón, és még ronda is lett egy idő után. Csinálom az új nyákot.
Megépítettem az új nyákot, jó lett, átnéztem és nincs benne hiba. Sikerült újból felprogramozni a PICet, visszaolvasva az adatokat minden stimmel, az égetőprogram tud kommunikálni vele, de amikor rádugom USB-re, akkor a gép nem érzékeli és a tápot jelző leden kívül egyik se világít. A ledektől és az áramkör többi részétől függetlenül kommunikálnia kéne a géppel. Egy sejtésem van, a PIC forró levegővel lett kiforrasztva, de gyorsan, rövid idő alatt. Lehet, hogy így megsült, ennek ellenére fel tudom programozni? Mit gondoltok?
Valószerűtlen.
Sokkal valószínűbb, hogy kontaktus probléma van valahol. Ki is mérted az új panelt, vagy csak szemmel nézted át?
Az USB D- és az 5v láb között zárlatot mérek, de még nem sikerült megoldani hogy ne legyen.
Idézet: „USB D- és az 5v láb között zárlatot mérek” Ez a zárlat az USB portot is tönkretehette a PIC -ben és/vagy a PC -n... A furatszerelt klón cikkben leírtam az élesztés menetét, legalább a kimondottan káros következményekkel járó lépéseket el kelett volna végezni a csatlakoztatás előtt: Még kontroller nélkül, a kontroller és az USB port kivezetéseinek ellenőrzését. A kontroller és az USB csatlakozó beforrasztása után még egyszer. A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2013
Tudatában voltam hogyan kellett volna éleszteni. Sajnos a multiméterem elromlott, mindenféle hülyeségeket írt ki, és így nem bírtam magammal Bíztam benne hogy ha hiba van akkor csak meglátom nagyító alatt. Zárlatot megszüntettem, most azt sem írja ki hogy ismeretlen eszközt dugok a gépre. Akkor lehet a PIC döglött
Sziasztok!
Megépítettem ezt a PICkit2 klónt, ez az első égető amit építettem. http://lonely113.blogspot.hu/2011/02/programador-pickit-2-clone.html Olyan gondom van vele, hogy amikor csatlakoztatom a sz.gépre, akkor nem ismeri fel a gép, tudjátok, nincs az az usb-s hang se. Átnéztem és semmi zárlatra utaló jel nincs. A 18f2550-nek a 19,20 lábán 300mV van. Az usb-n rendesen ott van az 5V és a piros led folyamatosan világít, ami gondolom nem jó. A kérdésem, nem lehet, hogy a pic nem jó és azért nem ismeri fel? Vagy ilyen esetben mi szokott lenni a hiba, kb mire kell figyelni? köszönöm a segítséget!
úgy olvastam, mintha nekem kellene rátenni a szoftvert. google fordító alapján.
igazság szerint már az is eszembe jutott amit írtál.
Ha nem találsz rá jelentkezőt a szoftver beégetésére szívesen segítek (a többit priviben) Ez egy ördögi kör ahhoz hogy picet tudj "égetni" kell egy égető (pickit2) de ahhoz hogy az működjön szintén kell egy égető ...
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2013
Vagy osszedobja a watt féle lpt minit, bár ahhoz meg lpt port kell
Sziasztok!
Ha beégetem a picet és be olvasatom, és minden tartalom egyforma, akkor tuti hogy jó a pic? Az EEPROM részét csak külön másodjára sikerült egyformára. Nem ismeri fel a gép az égetőt még mindig, ha rossz a kristály az is okozhat ilyet?
A tartalom egyezés csak a programmemória helyességét igazolja, attól még a lábai lehetnek halottak, vagy mint írod a kvarc is okozhatja hogy nem indul el.
A program nem éri el az USB illesztő beállítását vagy a konfigurációs szó nem jó értékű (CONFIG2L VREGEN). A program nem tud elindulni, a PIC18F2550 nincs felprogramozva, hibásan van felprogramozva, az órajele nem indul (quartz 20Mhz, 2 db 22pF kondenzátor kell hozzá), a Vusb lábon nincs meg a 470nF kerámia kondenzátor. Ezeken kívül forrasztási vagy vezetékszakadási hiba lehet. A két oldal közötti valamennyi átkötés üzembiztos?
Kiegészítve Hp41C-t: ha ráégett gyanta van, különösen a kvar környékén akkor sem idul be az oszci. Le kell mosni alaposan.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |