Fórum témák
» Több friss téma |
Valami ilyen stílusú difivel kísérleteznék. Persze nem ilyen nagy döggel van ennél kisebb is, csak ezt a képet találtam hirtelen.
A fogastárcsákkal könnyű az áttételen variálni, ki is próbáltam többféle áttételt a 4 pólusú 1440rpm/50Hz motorral (1:5, 1:6,5) de a frekiváltó fogyasztásmérője nem mutatott nagy különbséget.
Szerintem a variátornak nem 5-10% a vesztesége, tűzforró a szíj menet közben, és 15e km alatt úgy elkopik, hogy a végsebesség már 5-10 km/h-t csökken. Az ipari szíjak pedig csak 6-8e km-t szoktak bírni.. Szerintem az új, 4,7 kW-os motorommal, és a 11 kW-os frekiváltóval már jól fog gyorsulni az Aixam, de ha mégsem, lehet beépítek egy 2 fokozatú automata váltót, olyat mint ami a 2 sebességes Babettában van. Az 1-es fokozatban van egy szabadonfutó, a 2. fokozatot pedig egy röpsúly kapcsolja. A 2 pólusú 100 hz-es motoromat kiforgathatom majd 10e rpm-ig is, ahhoz pont jó lesz az 1:12-es váltó még 1.1-es áttétellel is. De ha beépítek egymásmellé két darab kapcsolható 1:1,4 es gyorsító és lassító áttételt, akkor lesz egy "felező" váltóm hegymászáshoz...
sziasztok!
A kérdésem a következő lenne, hogy egy kínai aggregátor ami 3 fázisú és elméletileg tud 3,5 KW-t frekiváltó táplálására is alkalmas-e. Én ugyan nem autót hanem hajót szeretnék villanymotorral hajtani akksi + aggregát mint energia forrás.
Hello!
Én egy 800W-os agregátort próbáltam szintén kinai, de kb 200W terhelésre már sokat esett a feszültsége. A nagyobb nem tudom mennyivel lehet jobb...
mondjuk az enyémet tesztelve két flexel nem esett a feszkó igaz az egyik nagyobb teljesítményű az előírtnál és egy idő után lekapcsolja és csak akkor lesz ismét áram abba az aljzatba ha lekapcsolom a gépet, de ha utána vissza akkor ismét megy.Nem tudom milyen figyelő van benne.Amelyik flex max teljesítmény alatt van az minden további nélkül simán megy egy másik aljzatból.
Láttam egy driftes videót, é mivel pénz hiányában is megszállott elektromos autó "fan" vagyok, ezért rákerestem, csináltak-e már valaha elektromos driftelésre való autót.
Nem pont erre gondoltam, de nem hittem a szememnek. Örülök, hogy vannak ezek az emberek, akik benzingőz nélkül is élvezik ezt.
Gondolom ennek a gépnek a kis kapacitású, de hirtelen nagy indítóáramot leadni képes akkumulátorok a titka, és a névlegesnél nagyobb teljesítménnyel járatott motor, gondolom ezért van akkora hűtés.
..lehet, hogy valaki linkelte már ezt, előre is bocsi.
Tengeren túlról rengeteg ilyen videót lehet betenni. Átalakító szettek és minden kellék kapható ezekhez. Csak sajnos náluk jogszabályokkal agyon nyomják ezt a műfajt. Szoktam én is ábrándozni ilyesmiről, de sajnos forgalomba helyezhető autót csak olyan költségekkel lehet előállítani amiből harminc évig tankolhatod a meglévő autódat. (Még lehet tovább is.)
Például itt is van egy szép motor.
Ezért kell mopedautót átépíteni, ha olyat választasz donornak, aminek már van magyar rendszáma, akkor semmilyen engedély nem kell a motorcseréhez. Igaz nem egy autó, de a városban szaladgálni, 2 személynek tökéletesen megfelel...
Vagy ha mindenképpen egy személygépkocsit akar valaki, akkor én egy 4x4-es Pandát javasolnék donornak. Elöl maradhatna minden változatlan, a hátsó difit meg meghajtanám egy villanymotorral...
Pont olyan hangja van mint a trolinak.
Szeptember 21-én Pesten a Széchenyi téren lesz az MVM Energia futam. Sajnos az elektromos Aixamomban épp motort cserélek, ezért én egy elektromos fagylaltos járgánnyal neveztem, de lesz néhány átépített személyautó is az indulók között. Ha jó idő lesz, viszek fagyit is. Jó buli szokott lenni, érdemes kinézni.
Gratulálok mindenkinek a sikeres építéshez. Woodoo mester építése tetszik nekem a legjobban. Egy katalógusból kinéztem, hogy az ilyen 4 pólusú motorokat 4200-ig lehet fogatni ez 140Hz. Az áttételt érdemes úgy összehangolni, hogy ezzel fordulattal érje el a kívánt végsebességet.
Az új motorom egy 100 Hz-es, 2 pólusú marómotor lesz. A névleges fordulatszáma 6000 rpm, de könnyítettem a forgórészen, és precízen kiegyensúlyoztattam, így most foroghat 10e-ig. Pont jó lesz hozzá egy 1:12-es áttételű mopedautó hajtómű.
Ma volt szerencsém látni két elektromos autót. Az egyikben (bogár) egy3 fázisú motor volt a másikban (zsiga) meg egy egyenáramú motor.
A bogár végsebessége 130km/h, míg a zsigáé csak ~90km/h. Az egy feltöltéssel megtehető út is elég jól csengő értékkel bír. 130-150 km. A bogár 1,5 millióból jött ki. Sajnos csak cirka 1,5 millióért kaphat rendszámot. A kocsik össz súlya nem tér el a normál verziókétól. Minden egyes litium cellát külön, külön figyel az elektronika, és végzi azok töltését. A hangja is csodás volt. Élőben nagyon jó volt ezt megcsodálni. Az átalakítás két hét alatt megvalósítható, mondta a két kocsi fő konstruktőre.
Gyanítom, hogy a két érték, a 130km/h és a 130-150km hatótáv egyszerre nem teljesül ennyi akkuval. Még külön külön is tartalmazhat egy enyhe barokkos túlzást. Ide is tehetted volna.
Azt mondta, hogy városban jobban teljesít. A bogárban van generátor üzem is. (dombon lefelé tölthetsz) Az emberke mondta még, hogy 20 év az élettartama az aksiknak még akkor is, ha minden nap töltöd.
Biztos van benne itt ott egy kis túlzás, de minden esetre nagyon érdekes volt.
Hát igen. A 20 év élettartam is egyike a túlzásoknak.
Télen hidegbe is gondok lesznek a hatótávolsággal. A raktér, utazótér is lecsökken, A hivatalossá tétel is egy röhejes összeg.
Kíváncsi lennék a bogár motorja körül kígyózó műanyag csövek értelmére is.
A szerepe a vezérlő elektronika hűtése, ugyanis az vízhűtéses. Az inverter melegszik. Míg a lada motorja egyenáramú, a bogáré váltó.
Elég gyenge muzsika. Akárhogy nézem, nem tudom elképzelni, hogy működik.
Az is tévedés, hogy az autók összsúlya nem tér el a gyáritól. Régebben igen sok bogarat szereltem. Abban a benzin motor nincs 100kg. Szerintem az akkupakk tömege ennek legalább a duplája és akkor még a motor meg az elektronikák súlyát figyelembe sem vettük. Ez egy igen költséges játékszer.
Pedig működik. Ott ment vele a srác az orrom előtt.
A súlya csak a ladának ugyan annyi. A bogár nehezebb, mint volt. De így is jók a paraméterei, szerintem. Ha azt veszem, hogy csak a fékolajat kell cserélni meg majd az aksikat ~ 17-20 év múlva, jó esetben, akkor is megéri. Bár ezt mindenki döntse el saját maga. Ha csak 10 évet bír ki ezzel az akkupakkal, az is jó, addigra már csak lesznek jobb aksik. A többi részén meg nem kell változtatni. Minimális a karbantartási igénye is. Én mindenképp támogatnám, ha arról lenne szó. Munkába járós kocsinak teljesen jó. De mondom, ez az én véleményem, nem kampány.
A vízhűtésre gondoltam. A többi ettől még lehet jó. Nem kétlem, hogy megy, csak arra szeretnék rámutatni, hogy mindenki a saját lovát dicséri, ha kicsit vak és sánta akkor is.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2013
Üdv.
Nekem volt szerencsém vezetni is az e-zsigát, de még az első akkuszettel amit ólomakkuk alkották, hiába volt 1300kiló akkor, a 11kw motorral jól szedte a lábát. Mechanikai karbantartása volt nálam. Alkalmas volt a város vidék közti ingázásra egy kivétellel a hatótáv, de gondolom már a Li-?? akkukkal már az is nőt jócskán, azóta nem nagyon beszéltem az auto tulajával. Rendszámozás meg P- vel lett megoldva Nem sokban tér el egyébként amiket írtak adatokat. Mondta hogy Pestre indultak tesztelni autopályán a Bogárral,gondolom nem 90km/h-val mentek ahogy én ismerem Alexet. * A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2013
Sziasztok!
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az e-zsiga és az e-bogár egyik fejlesztőjeként tudok hozzászólni az előző bejegyzésekhez. A bogár hatótávolsága 150-170 km abban az esetben, ha 70-80 km/h sebességgel közlekedik a kocsi. Ezt több teszt eredményéből lehet elmondani. 100-110 km/h sebességgel már csak 130-140 km távolságot lehet megtenni. Ez nem számítás, ez teszt. Ami nem egyszer és nem kétszer volt lemérve, megmérve. 300 Ah kapacitású speciális lítium alapú akkumulátorok vannak sorosan kötve, összesen 24 db. A gyártó szerint 3000 kisütés/feltöltés ciklus még teljesen normális, és 3000 után is csak 80%-ra esik vissza az akkuk kapacitása. Mi csak 2000 ciklussal számolunk, amely elég pesszimista megközelítés. 150k km * 2000 ciklus az annyi, mint 300.000 km megtehető távolság. Ha évente 15.000 km-t autókázol, akkor 20 évig bírja az akku. És hozzátenném, ez a pesszimista megközelítés. A 10 lóerős háromfázisú AC motor csúcsban rövid ideig 35 lóerőt is le tud adni. Személyes élményeim közé tartozik, mikor 120 km/h sebességgel száguldozva a mögöttünk jövő kocsiban kameráznak, fényképeznek. Kétsávos úton, álló helyzetből való indulásnál gyakori az az eset, amikor már csak a visszapillantóban nézem a többi kocsit, hogy mögöttem mennyivel vannak lemaradva. Elég egy sebességi fokozatot használni, mondjuk 3-ast, kuplungot használni nem kell elindulásnál sem. A 3-as fokozat kényelmes, a 2-esből való kuplung nélküli indulás már nagyon gyorsul, 1-est inkább nem is szoktunk használni. Az 1,5 milliós költség az e-zsigára vonatkozik abban az esetben, ha hagyományos ólom akksik kerülnek bele. A bogár költsége 5 millió körül mozog, ami sokkal olcsóbb, mint egy gyári, rosszabb hatótávval és sebességgel. A bogár vízhűtése az elektronika miatt fontos, ugyanis minél jobban felmelegszik, annál jobban korlátozza a teljesítményt. Ez 80 fok fölött érdekes, ugyanis akkor kezdi visszavenni a teljesítményt. A beépített vízhűtéssel 50 fok körül stabilan tartható az egész rendszer. Akinek kérdése van, szívesen válaszolok. Aki nem hiszi el, jöjjön el, nézze meg az autókat, írjon üzenetet, Miskolcon tekinthetőek meg. Hogy nem olyan, mint egy benzines? Nyugodtan lehet 5x annyiért is autózni, ugyanis alsó hangon jelenleg 5x olcsóbban utazunk az e-bogárral. Ráadásul nincs olajcsere, olajszűrőcsere, ékszíjcserék és még sorolhatnám. Sokkal kisebb a meghibásodási lehetősége. És még valami. A kocsiból nem csak a motor kerül ki, ami súlycsökkentő. A motor összes kiegészítő alkatrészeivel, hűtőkör, kipufogórendszer, benzintank stb.. És vegyük figyelembe, hogy 20 l benzinnek is van súlya. Üdv, dodkii
Minden tiszteletem műszakilag és emberileg a tiétek! Azonban.... Kínában lehet kapni 2MFt-ért komplett akkumulátoros autót. A Toyota Auris hybrid pedig valamivel 5MFt fölött van jóval nagyobb hatótávval és alacsony fogyasztással. Nem tudom mennyibe kerülne az engedélyeztetés a kínai autónál, de anyagilag így is megéri egy Lada, vagy egy Bogár? Más akkumulátorban nem gondolkodtatok még? Például a klasszikus nikkel-vas akksiban? Ma már kissé fejlettebb a technológia mint Edison idejében és az ő autói a mai napig működnek eredeti akksival. Ez gyakorlatilag élettartam - garanciát jelentene az autó teljes életciklusára vetítve. A 150-170 km városi-elővárosi viszonylatban elfogadható, de 7-800km lenne az emberileg elvárható. Gyanítom sok embert inkább ez tart vissza az elektromos autótól. Az vitán felül áll, hogy jól gyorsul, csendes stb.. A hatótáv és az akksik magas ára azonban nagy gond. Ismétlem - minden tiszteletem a tiétek, hiszen próbálkoztok, megpróbáltok valamit ezen a fronton tenni. Alternatívaként én biztosan megpróbálnám a Magyar fejlesztésű hidrogén és metanol felhasználásának a lehetőségét is.
Tudod, az itthoni törvények sem kedveznek az ilyeneknek. Ha átalakítasz egy gépjárművet, az már teljesen új típusnak minősül, és nagyon nehezen lehet engedélyeztetni, holott műszakilag megfelelő. Nem idegenkedem az elektromos autótól, csak ami gyári, az nem biztos, hogy sokáig megmarad. Ha meg magad építesz, számolsz azzal, hogy mennyit bírjon ki. Itt nem feltétlenül járműre gondoltam, hanem bármi más elektronikára akár, mondjuk egy erősítőre, amit sokáig akarsz használni hiba nélkül. Az, hogy emberileg mennyi az elvárható, addig még van mit fejleszteni. Még gyerekcipőben jár a technológia, de mindenképpen érdemes foglalkozni ezzel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |