Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Sziasztok!
Ma sikerült kipróbálnom az új Z566M csöveimet. Az a helyzet, hogy elég halványan világítanak a számok benne. Azt nem értem, hogy a hirdetésekben szereplő csövek olyan szép erős fénnyel világítanak, de én sosem tudom elérni azt a látványvilágot, még akkor sem, ha a maximális 6mA-t átfolyatom a csöveken. Teszek be egy képet, itt is úgy világítanak a csövek, hogy csak na.
Szerintem ez nem a kolléga órája, csak egy kép, hogy ilyennek kellene lennie.
Ja! Pedig már kezdtem ráizgulni a dobozra...
Én is..
Sajnos nem az én órám de szép az biztos. Még nincs kész az óra, csak egy tesztáramkört raktam össze a csövek kipróbálásához, 250V DC feszre kötöm rá kb 20-22kOhmos előtétellenállással. 6mA áramot beállítva kb ilyen képet kapok. A 4026-os vakuval készült a 4031-es pedig a kislámpám fényénél.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Ezzel szerintem semmi gond nincs. Az az előző kép meglehetősen előnyös beállítással készült, vaku nélkül. Az első képeden szerintem teljesen normális, a másodikon meg biztos van vaku, vagy erős lámpafény. Ilyen környezeti fénynél ne várj csodát. Azért kíváncsi vagyok a többiek hogy látják.
Hát a fene sem tudja, lehet hogy csak megtévesztett a fotózás illúziója. Sötétben hosszú záridővel olyan fényes lesz hogy csak na. a 4032-es kép vakuval készült sötétben, a 4035-ös pedig szinte teljes sötétben.
Nixie fényképezésnél a vakut felejtsd el. (amúgy majdnem teljesen mindegy, hogy a vakuval sötétben csinálod-e vagy lámpafénynél) Az ilyen fotók direkt így készülnek, hogy próbálnak jobban kinézni a valóságosnál is. Bár élőben akkor is sokkal szebbek. Az órát majd olyan helyre rakd, ahol nem világítasz rá reflekrorral, ill. a nap se süsse. (Az én órámra naplemente előtt rásüt a nap, akkor természetesen alig látok belőle valamit.)
Szia
Ne meditálj rajta, a 4031-es képen nagyon jó fénye van.A vakuval, vagy erős fényben készített fénykép nem előnyös.
OK akkor megnyugodtam, egyébként most hogy készítettem néhány sztárfotót az egyik delikvensről, így már látom, hogy a fotózás ördöge csapott be. Mondjuk az a kép amin az óra van, az is sötétben készült, és úgy hasonló képek születtek nekem is. Amúgy ezeket a Z566M-eket milyen árammal járatjátok? Jó lesz, ha 6mA-t állítok majd be? Az élettartamot hogyan befolyásolja a csövön átfolyó áramerősség?
Az áramot adatlapból ki tudod lesni, viszont a nagyobb áram jelentősen csökkenti a cső élettartamát.
Adatlap szerint 3-6mA lehet. A gyakorlatban a max értéket ne haladd meg, és úgy állítsd be, ahogy neked kellemes a fényereje. Természetesen kisebb áramerősség=nagyobb élettartam.
OK akkor így fogom majd beállítani az áramit. A kis áramerősség (az alsó határ közeli érték nem okoz katódmérgezést?
Ha teljes terjedelmében világítanak a számjegyek, akkor adott számjegyen belül nem. Egyébként meg ez a dolog úgy működik, hogy az éppen használt számjegy okoz az összes többinek többé-kevésbé katódmérgezést. (Pl. műszereknél épp ezért fordul elő, hogy nem az igazi az első cső, mert abban a leggyakrabban csak a 0 ég.) Ezért kell megjáratni időről időre a csöveket, vagy cserélgetni egymás között.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Ezért volt a mule 1.3- ban az effekt a dátumkijelzés előtt... Mule 1.3 fade és roll effekt
Sziasztok!
Ma voltam vásárolni a Lomexban megvettem az alkatrészeket a Mule V2 órához, viszont pár dolog még hiányzik: Nem kaptam elemtartót a CR1220-as elemhez, és nem kaptam 3-40pF-os forgókondit. Aztán nem kaptam még LDR-t, azon kívül azt hiszem minden aprólék megvan. Még hiányzik a PIC, és a távirányító. A hiányzó cuccokat hol tudnám megvenni? A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
Elemtartó - HQ-Video.
3-40pF-os trimmerkondenzátor helyett 3- 10pF SMD [11-00-33] és párhuzamosan kis értékű kondenzátor, ha kell. LDR: HeStore vagy Elektro Kontha PIC: ChipCad. Távirányító: A propeller óra cikkben vagy topikból 16F84 vagy 16F628(A) -val. Vagy URC. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
Köszi szépen az infókat!
A 20 megás kavics mellett van egy via Sooty mester paneljén. A kavics házát ahhoz kell forrasztani, vagy tegyek alá szigetelést? Azonkívül az alkatrészlistában szerepel 6-6 10k-s és 1M-s 2W-os ellenállás. Azok hová kerüljenek?
A két panel között vannak az anódellenállások, nézd meg a cikket vagy a ki mit építettben a mule v2-eseket , (most is készült egy) A 20 Mhz kvarcot nem szoktam tövig leültetni, nem érhet hozzá az alatta menő átkötéshez.
OK tettem a kavics alá egy kis papírcsíkot szigetelőnek, hogy ne érjen hozzá. A panel alján vannak SMD helyek. Oda 100nF-os kondik jönnek? Úgy néztem, hogy az IC-k tápjánál vannak.
Bocs , benéztem, mert a panelen csak az anódellenállások nincsenek jelölve, a többi ott van a pozició szerint. A tranyók között állítva fér el a 12 db ellenállás, az összes órám eddig 0,6W-os ellenállásokkal ment.Itt látható A kondik 100 nF -osak.
Igen azokra gondoltam, meg is vettem a 2W-os ellenállásokat, elég bumszlik. Akkor azzal lehet hogy futok még egy kört, hogy meglegyen a fesz. tűrése is.
A 7805 bemenete és a test között van két forrasztási hely közvetlen a lábak mellett. De a beültetési rajzon ott nincs semmi jelölve. Oda 100nF-os kondi jön?
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
A bemenetnél nincs kondi csak egy tesztpont. A kimenet és a GND közé kell a 100nF. (Melyik változatot nézed, ami a cikkben van annál jelölve van a vezérlőpanel jpg-jén Ezen)
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
Ha van elég sok 100nF, tehetsz a 7805 bemenetére is.
Hát vettem vagy 10db 100nF-ost. Teszek akkor oda is egy 100nF-ot.
A bemenetnél nekem ott két pötty van, pont be lehet forrasztani egy 100nF-ot. Nézem a leírást, de néhány dolgot a cikk megírása óta változtattál. Amit küldtél pl. nemrég emilben rajzot amin a ZM1000 csövek panelje ott a trafós panelon pl. SMD-ben van megrajzolva az RTC IC. Amúgy jó passzentosak a furatok.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |