Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Az nehéz lesz, esetleg építeni egyszerűt semmi plusszosat nagy munka?
Szerintem nézz át a DC motorok PWM szabályzása topikba.
Sziasztok.
Van nekem egy Malibu típusú rollerem,és ehhez kellene nekem egy kapcsolási rajz a motorvezérlőről.Előre is köszönöm.
Üdv.
Csatolok néhány kapcsolási rajzot vezérlőkről. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet.
Sziasztok! Több órája keresek egy vezérlő bekötését de sajnos nem találom. A vezérlő típusa XYK-2000-24. Találkoztatok már ezzel a vezérlővel? Tudnátok segíteni, hogy hol keressem a bekötési rajzot hozzá?
Előre is köszönöm.
Üdv.
A fekete - zöld a motorra, sárga - akksi testre, piros - gyújtáskapcsolóhoz, csatlakozó dugóban - piros; zöld; fekete - gázkar, - fehér - barna fékkarokhoz, vagyis a motor tiltás, a kék változó, általában plusz szál a világításnak.
Köszönöm megpróbálom így. A rolleren teljesen szét van b@armolva a vezetékelés. Hiányoznak a kapcsolók is. Kezdődhet az újraépítés.
Üdv mindenkinek.nemrég kaptam egy E-Scooter 24V-os elektromos rollert,de a vezetékezése úgy össze van gányolva hogy ilyet még talán nemis láttatok Még a motor sem eredeti szerintem mert nem kis darab,majd teszek fel képet róla..Szükségem volna egy teljes kapcsolási rajzra.És ha van valakinek egy vezérlő hozzá az is kellene.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
Visszatérve a vezérlőre,az sem baj ha úgy kell építenem egyet.Egy nem túl bonyolult olcsóbb alkatrészekből megépíthető kapcsolási rajz kellene.
Üdv!
Van egy EB 008 elektromos kerékpárom és az a gondom,hogy ahogy rádugom a töltőt bevált zöldre pár másodperc múlva,de olyat is csinál,hogy felváltva világít a zöld majd a piros és közben kattogó hangot ad a töltő.Nagy nehezen töltött 1 órát aztán zöldre váltott.Ha elkezd tölteni serceg és vibrál pirosan és a ventilátor is csak pár másodperc múlva kapcsol be,amikor elkezd tölteni,ilyenkor már nem serceg és vibrál. Az aksi le van merülve. Aksi rossz vagy a töltő?
Megkellene próbálni külön akksitöltővel feltölteni az akksikat.lehet hogy valamelyik zárlatos.
Üdv.
Az E-Scooterhez kapcsolási rajzot nem fogsz találni, sajnos azt magadnak kell bekötni. Annyi segítség lehet, hogy megnézel pár egyszerű robogó kapcsolási rajzot, azok nem sokkal térnek el. De azért vigyázz a vezeték szinekkel, mert például a pozitív vezeték nem csak piros, hanem fekete színü is lehet, mikor milyen színü vezetéket sikerült bekötnie a kínainak. Mellékelek egy kapcsolási rajzot vezérlőröl.
Köszi szépen.Hát valahogy majd kibogarászom.Ez már komolyabb vezérlő mint amit előzőleg mutattak.Az ilyen:
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
Sziasztok,azon gondolkozom,hogy veszek magamnak egy scootert/elektromos rollert,de végeznék rajta pár átalakítást.
A kérdésem leginkább az lenne,hogy ha van egy 250wattos motor a rollerbe lásd a motort akkor mekkora és milyen tulajdonságú brushless motorra kéne cserélnem,hogy ugyanazt a teljesítményt elérjem alacsonyabb fogyasztással illetve mennyivel hatásosabb egy ilyen brushless motor? Sajnos olyan sok információt mutatnak a brushless motoroknál,hogy a fejem ketté áll és nem tudom mi mire vonatkozik O.o A segítő válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok. Tegnap vettem egy e-scootert. Sajna még nincs aksim hozzá, így egyelőre csak ismerkedünk egymással. Vegigolvastam a tipicot és mindenhol azt olvasom, hogy elektromos a gázkar. Az enyémen bowdenes. Két fokozat van rápingálva. A bowden vége egy fogaskerék áttétre csatlakozik a roller alatt. Az egész nagyon gyárinak néz ki. Ez valami őskövület lenne? Amelyiknek potis vagy hallos a kar, az fokozatmentes?
Még lenne néhány amatőr kérdésem: a csomagtartószerű akudobozban 4 papucs van. Ebből 2 sorba van kötve. Ezek a negatívak vagy a pozitívak? És egy kevésbé elektrós kérdés (remélem elnézitek): mennyire kell feszes legyen a lánc? Egyébként így néz ki (fotót azért teszek, hogy megtudjam normális-e a bowdenes gáz):
Üdv.
Régebbi változatoknál, mint a tiednél potméteres a gázkar, azt mozgatja a bowden. Ezek is fokozat mentesek, mint a hallos gázkarosak. Két darab akksi kell bele, amelyek sorba vannak kötve, de ha vissza lapozol a topikban van egy rajz a bekötésről. 24 voltos 250W-os a motorja. láncfeszeségről kb fél centi legyen a lánc mozgása.
Sziasztok!
Mitől lehet,hogy már a 2.-ik aksim max.másfél évet bírt az escooterbe?A gyári 6 évet bírt.
Azért, mert gyárilag ilyenek, beépített élettartamnak nevezik.
A gyári erősebb mint a többi mostani?Így nem valami gazdaságos 1,5 évente újat venni 14000.-ért.
Sziasztok. Köszi a gyors választ. Közben bütykölgettem még rajta és szereztem aksit is. Az aksi bekötést végül kimértem. Nálam a kék a mínusz, piros a plussz, narancs a +/- közös. Viszont úgy nézem szét kellesz szedjem a "sebváltót", mivel az mondod, hogy potival kellene fokozatmentesen működjön, de ennek sajna 2 fokozat van: gyors és lassú. Lehet, hogy valaki poti helyett egy kapcsolót meg valami ellenállást varázsolt oda?
És lenne még egy kérdésem: a vezérlőn, ahol rá van forrasztva a bemenő 24V (10cm hosszú vastag kábelek jó nagy csatival) van még egy ugyanolyan vastag ki- vagy bemenet (?), ami sehová nincs csatlakoztatva. Nem tudjátok véletlenül, hogy annak mi a szerepe?
Az bizony lehetséges. Az aksik dobozkájából csakugyan 3 szál fut ki. Kettő a sorba kötött 24V-ot szolgáltataja, egy pedik a két aku közé van iktatva, tehát 12V-ot "lop". Én azt hittem, hogy a 12V a dudának, égőnek, jelzőlámpának kell. Létezik, hogy ilyen agyament módon működne a sebességváltás? Hiszen így a két aksi külömböző mértékben merül...Ez nagyon gáz Töltéskor ezek szerint külön kellene őket töltsem...legalabbis, ha jót akarok...
Ami a fityegő kábelt illeti: lehet, hogy a toltés. Nem néztem meg figyelmesen. Bár ez azt jelenti, hogy a roller oldalan lévő töltő aljzatot valaki lekötötte...Ami biztos: a csatinak nem létezik az ellenpárja a vezérlő környékén.
Üdv!
Van egy EB 008 tip.elektromos kerékpárom és lemerült az aksi,rádugom töltőre zöldre vált,ha kihúzom kb.5x akkor végre tölti,de csak pár percig és megint zöldre vált.Aztán pirosra(tölti)aztán zöld és végül csak villog(hol piros hol zöld)ezért a töltőre gyanakszom. Tudja valaki a típusát vagy hogy hol lehet kapni?
Lehet ez akku hiba is. Oda van szegény. Vagy más töltővel feltudod tölteni?
Szia! Zolival egyet értve én is inkább akkura gyanakodnék...
Köszi.
Furcsa mert az escooterem akkuja ha már elhasználódik,akkor is 1 órát azért tölt és nem normális ez az összevisszaság. Új korába se váltott zöldre ha kész volt,csak kihúzás után. 3 év alatt tönkremehet az aksi?Néha rá is volt töltve.Leírás szerint lehet töltőbiztosíték hiba is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |