Fórum témák
» Több friss téma |
Bármilyen mágnes alkalmas generátornak. De vannak amelyekkel jobb eredményt lehet elérni.
És ahhoz amit te szeretnél a hosszúkás téglatest a jobb választás (persze komolyan átgondolt tervezéssel).
Szia! Ez remek, mágnesek megmentve!
A fényképről ítélve ezekből a korongokból legfeljebb egy kísérleti, mérő generátort lehet összehozni - talán 50 W körülit néhány százas fordulaton. Minden szempontból - az össz. pólusfelület, vastagság, sugár irányú pólusfelület nyújtottság - a 40x10(x5) mágnesek felelnek meg kis fordulatú generátornak. Ha jól emlékszem VAWT-t akarsz csinálni, aminek már 1...2 m átmérőknél is nagyon alacsony a fordulata (~20...200). Ehhez teljesítmény szempontból nagy pólusfelület, feszültség szempontból nagy légrés indukció, sok menet és minél jobb indukciós-légrés (pólus keresztmetszet) tekercsoldal-lefedettség, áram szempontból minél vastagabb tekercshuzal kell. Ezeket kell alaposan átgondolni, legalább nagyságrendnyi közelítéssel számolgatni, tervezni.
Amikor esztergálod annyi lesz... egy ilyen nagy átmérőjű de vékony maradék lemez, kiegyensúlyozatlanul, különösen ha a keletkező hőtől még meg is hullámosodik, kezelhetetlen.
Szerk: De örömmel látom, hogy közben okafogyottá vált a téma. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
Az a lényeg,hogy sikerült közben megmenteni a mágneseket
Most már tud haladni tovább. Én is kaptam egy brutálisan jó generátort,csak semmi időm nincs rá Egy 3 fázisú állandómágneses vezérelt klímaventillátor! kb 800 mm átmérőjű. Kézzel megforgatva a ventillátort,terhelés nélkül lejön 40 V. Sajnos szerelés szempontjából cumi,mert önmagában felszerelve hátulról lellene hogy kapja a szelet...
A tekercselése milyen teljesítményű? Mekkora áramot bír?
Van egy megosztható képed? Én már láttam egy két hajtásmódot, talán ki lehet találni valamit.
Le fogom fényképezni,fent van a padláson...
Nen tudok róla semmi adatot. 2 sor mágnes van benne,és nem ragad,ennyit tudok.kb 20 cm átmérőjű.
Na lefényképeztem,kb 16 cm átmérőjű a forgórész. 6 csati van rajta,3 a tekercsekről,és 3 a hall elemekről.kb 14mm átmérőjű a tengelye.Sajnos a tengely nem áll ki.
Így ebben a formában csak "érdekesen" lehet felfogatni.
Sziasztok!
Elkészült az állórészem, bandázsolva fázisok külön szigetelve stb. Bandázsolás előtt és után is megkapta a lakkot (jó kis türelemjáték rendesen telecsorgatni ). Következő lépés a forgórész lesz, gyakorlatilag már megvan hozzá a leesztergálás utáni cső, amire ragasztom majd a mágneseket. Terveim szerint tengelyig letakarítok mindent ami forgórész volt és két alutárcsával rögzítem majd az csövet, vagy a gyári alu ventillátorlapátjával, ha sikerül. (képen látszik). Megjöttek a mágnesek is 80db 30*10*5mm N45 Ebből 5*16 db kerül fel majd ferdén egy fogszélességnyi eltolással. Amint készen van teszek majd fel képest arról is. Üdv minden széltolónak!
Idézet: „Terveim szerint tengelyig letakarítok mindent ami forgórész volt” Miért? Van valami jelentősége? Hiszen az eredeti vasmag mágneses szempontból jobb, mint bármilyen vascső. Miért kellene alumíniummal a tengelyre illeszteni? Arrafelé nem megy a mágneses tér.
Szia!
Ez változatlanul szépen alakul. A forgórész véglegesnek tűnő elképzelésével is egyet értek (mágnes vastagság, pólus ferdítés). Bár ezt a tengelyig letakarítok mindent csak akkor értem, ha a cső belső átmérője megegyezik a tengelyével. Így értsük? Minden esetre nagyon precízen kell a felragasztott mágnesekkel teli csövet illeszteni, mert a saruzás hiánya miatt (ami a 10 mm-s szélesség miatt szerintem is elhagyható) utólag nem lehet felszabályozni. A cső belsejében esetleg megmaradó régi forgórész maradvány a mágneses teret (kört) gyakorlatilag semmivel nem rontja, sőt szerencsésebb, ha a cső belsejében is ferro anyag van. Szerintem az ott esetleg visszamaradó hornyolásnak sincs gyakorlati jelentősége - feltéve, ha az eredeti lemezelt, tengelyre sajtolt forgórész kibírja a leszedést. Változatlanul szurkolok, és várom a befejezést. Milyen fordulat/feszültség, fordulat/teljesítmény értékeket fog majd produkálni? A pólus ferdítés miatt nem illene ragadni sem. Ennek egy JÓ generátornak kellene lennie. Idézet: „feltéve, ha az eredeti lemezelt, tengelyre sajtolt forgórész kibírja a leszedést.” Ezt nem teljesen értem. Miért kellene leszedni? Tengelyen is le lehet esztergálni a kívánt átmérőre, sőt visszarakás után, akármennyire precíz munka, újra kellene szabályozni. Egykor a Hajógyárban nem egy forgórészben cseréltek tengelyt, nem egy ördöngős feladat, ki kell bírnia.
Leszedés alatt "leesztergálást" értettem. Esztergáláskor nem válnak-e szét a lemezek, vagy fordul el a tengelyen. Ez persze csak a forgácsolásban laikus aggodalmam.
Sziasztok!
A meglévő forgórész tengelyig leesztergálására gondoltam. De majd megnézem femm-ben, hogy jelent e valamit, ha csak a cső falvastagsága kerül le.
Szia!
A FEM ábrákat majd feltehetnéd. Kíváncsi vagyok, hogy milyen különbséget mutat. Én azt borítékolom, hogy jobb a helyzet, ha csak a cső vastagságát szeded le és marad az eredeti forgórész-maradvány kitöltésnek. Így egyszerűbb lenne a csövet felhelyezni és egyszerűen erős műgyanta ragasztással (ragasztóval, nem kitöltővel) rögzíteni.
Ha a cső anyagvastagság*armatúra vastagsága (D-d)/2*h (cső anyagi részének minimális keresztmetszeti felülete) nagyobb egyenlő, mint az egy pólus alatt levő össz mágnes felület fele, akkor tökmindegy hogy a d alatti átmérő milyen anyag lehet olyan ami más szempontokból kifolyólag egyszerűbb, olcsóbb, könnyebb.
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2013
Értelmetlen dolog a leesztergálás. Jobb esztergályos már a téma felvetésekor elhajt a ...
A szilíciumos lemez eleve ronda dolog, ugyanez alumíniummal váltakozva kész katasztrófa. Ellenben a forgórész lemezelt tömbjébe egy bordázott tengelyt sajtoltak egykor, ami hidraulikus présben (autószerelő műhelyek nagy része) simán kitolható. Ennél is egyszerűbb egy darab vasból a kívánalmaknak megfelelő tengelyt esztergálni. Feltéve, hogy a mágneses szempontból nagyon kívánatos és hasznos eredeti vasmagot valóban ki akarjuk dobni.
Nem működik a link
2006 már régen volt, biztosan törölték.
Kösz!
Buta kérdés: A |B|=1,76, 1,79 T melyik indukció értéket jelenti? Most esett le, hogy eléggé alább adtad a fog, légrés felület mágnespólussal való lefedettségét. Így gyakorlatilag a tekercsek 1/3-ban van csak aktív indukció, ami a max. lehetőséghez képest igen komoly teljesítmény vesztést jelent és feszültség vesztést is, mert egyidőben csak a tekercsek egyik oldala kap fesz. gerjesztő indukciót. (HA jól látom a fényképen, egy tekercs egy fogat fog közre.) Mondhatnám, hogy ez így egy házba épített 3 db 120°-s fázis-eltolású 1 fázisú igen hosszú null-átmenetű, és nem 1 db 3 fázisú generátor lesz. Bennem még a 48 pólusú forgórész élt amikor nagyon jó generátorról beszéltem, vagy 16 pólusú, de 30 mm (3x10) pólus szélességű. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2013
Az érték a fogban mért érték.
A generátor 3 fázis 16 pólusra van tekerve, 1 tekercs 3 fogat fog közre. Egy tekercs két oldalán egy pillanatban van egy északi és a másik oldalán egy déli pólus. Azért csak ennyi a mágnes felület mert húzós az ára. Később gond nélkül bővíthetem, ha lesz kavics. Ez a 80 db szállítással együtt volt 28e ft.
Arra gondoltál, hogy így a forgórész zárlatos belső tekercselést fog megvalósítani, amiben örvényáramokat indukál az állórészben indukált váltakozó áram???
Valóban elég kifordított cucc, de egy keretben megfogva konfúzor kúppal használható lehet.
A ventilátor viszont nem látszik ideálisnak szélgéphez, jobb ötlet egy gyorsító szíjhajtással forgatni, az optimális teljesítményt 2-300 as percenkénti fordulatszámon biztosan nem tudja leadni.
Így minden világos és érthető. Bocs a felvetődött rémületemért! Az eddig elkészült alkotásod szerint gyanakodtam is, hogy valamit elnézhettem. (Ami szép, már majdnem biztos, hogy jó is.)
A FEM ábrákhoz: A fog indukció nagyságában jelentéktelen az eltérés, de mint sejtettem picit jobb a helyzet, ha ki van töltve a cső ferro anyaggal. Ha később szándékozod bővíteni a mágneseket, akkor talán mindenképp célszerű ferro-val kitöltött csőben gondolkodni. Akár a megmaradó eredeti forgórész-maradvány, vagy új, részben új forgórész készítés esetén is.
A forgórészben nem fog változni a mágneses térerő.
Remélem
Megnéztem femm-ben 3 mágnes/pólusssal, 2T értéket mutat a fogban, szerintem az már nem egészséges. Valahol olvastam, hogy nem érdemes 2T fölé vinni. Javítsatok ki ha tévedek.
Lassú fordulatnál nincs túl nagy jelentősége, kivéve ha nagy az átmérő és sok a pólus (frekvencia). A 2 T-t meg vagy eléred, vagy nem képes rá a vasmag. Nem a fogakra kell figyelni elsősorban, hanem a fogak mögötti törzskeresztmetszetre. Ha csupán 1-1 fog egy-egy szegmens, akkor biztos bírja, ha sok fog alkot 1-1 szegmenst, akkor okozhat túltelítést.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2013
Igen erre gondoltam.
A tekercsek vizsgálatakor (16 tekercs 1 fázis) 1 fázison keresztül fogyasztóra kötve (230V) a másik 2 fázison 130V indukált feszültséget mértem. Emiatt gondoltam hogy a forgórészben is indukálódhat valami.
Most az a változat nem fenyeget, hogy 3 mágnes egy pólus
Meglátjuk mit produkál ezzel a verzióval. A csövet rásajtolom és megmaradó forgórészre. |
Bejelentkezés
Hirdetés |