Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Napelem alkalmazása a lakás energia ellátásában
Témaindító: Router, idő: Júl 15, 2006
Témakörök:
Nem tudom megmondani a havi energia mennyiségét.
Csak a napi és az indulás óta termelt összeset írja ki, de már nem is szoktam naponta nézegetni. Most leolvastam a mai napi termelést: 14óra 50percig 15kWó a mai termelt energia. Ezt értsd úgy, hogy november végi napállásnál nálam a penelek alsó fele már árnyékolt. Nem akartam túl nagy területet beültetni, ezért úgy méreteztem, hogy március 21-től október 21-ig teljes felületen éri a nap a paneleket. Abból indultam ki, hogy télen amúgy sem süt a nap túl sokat, és a besugárzási szög is túl van az optimálison. Így tehát bevállaltam a fenti kompromisszumot.
Bocs,nem tőlem kérdezted,de nekem is hasonló 7kW van és az adatok rögzítve.Ha már összehasonlítás érdekel,küldök egy nyárit,meg egy novemberit.
Írnál egy pár sort, hogyan lett kialakítva a rendszered?
Üdv. papus51
Kezdő vagyok ebben a témában.
Szeretné kikérni a véleményeteket a következő inverterről. SMA Tripower 6000TL-20 inverter. Van e lehetőség összekötni PC-vel az adatok rögzítésére és elemzésére. Köszönettel.
Bluetooth Class1 van benne alapbol. RS485 modult kulon kell venni ha szukseges. A Sunny Explorer nevu programmal Bluetooth-on keresztul hibatlanul stabilan kuld minden adatot. Viszont a notebook-okban gyarilag beepitett blueetooth az Class2-es. Az csak olyan 10m hatotavolsagu. Az keves tobbnyire ha az inverter mondjuk masik epuletben van.
Pontosabban mi érdekel,a napelemes rendszer,vagy az adatrögzítés?
Igazából midkettő érdekel, de főleg az utóbbi.