Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   49 / 60
(#) Petikee16 hozzászólása Júl 21, 2013 /
 
Sziasztok!96-os Daewoo espero hoz kéne valami interface usb re.
12 pin es dugó van benne és az nemtudom hogy milyen szabvány..
Ennyit találtam róla Bővebben: Link
(#) Árpád hozzászólása Júl 21, 2013 /
 
Hali!

A kérdésem 1 suzuki carry 2003 1.3 diagnosztikájával kapcsolatban, hogy csupán a K vonal van a 2 tápvezetékkel együtt a szabványos 16-os csatlakozóban. Nekem 1 AGV4000-es csatolóm van. Milyen módon, programmal olvashatnám ki az ECUt?
(#) Petikee16 válasza Petikee16 hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Sziasztok!Kiderítettem obd 2 csak régi dugóval
STN1110 hez mit szóltok?STN vs ELM
(#) bmn1985 hozzászólása Szept 10, 2013 /
 
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem egy elég kombinált kiolvasáshoz. Az erőgép egy VW Golf 3 Gti Siemens Digifant 3.2 -es vezérlővel. Obd csatlakozó 16 pines, k-vonalon kommunikál. Jelenleg 2 interface-m van, az egyikben FT232R a másikban MAX232N -chip van. Az FT232-es egy usb-s ,a másik com-port-os. Mindkettővel ki tudom olvasni, VAG-COM bevállt, CarPort nevű progi is jó. Scantool ,és nagyon sok másik nem kezeli egyik interface-t sem. Van még ELM327-es bluetoothos kütyü is,de sajnos KW1281-es protokoll-t nem tud.
És most jönne a fekete leves: Végigtúrtam a netet,napokat olvastam,de sehol nem találtam hasznosat,hogy tudnám ezt az öreg protocoll-os autót kiolvasni kábel+PC (notebook) nélkül.
Az ELM327-es-nek nem találtam firmware frissítést,hátha tudná kezelni a KW-t,pedig az nagyon jó lenne,csomó android alkalmazás lenne hozzá. Mindenképp androidban szeretnék gondolkodni,vettem egy Xperia Sola-t,tudom nem a legújabb,de pénz beszél,és tud USB HOST -ot. Készítettem kábelt (OTG),működik rendesen,hirtelen felindulásból rádugtam az FT232-est és látja,de ismeretlen eszközként kezeli. Félek hogy kell neki a 3.1-től nagyobb firmware az androidhoz,nekem még gyárilag 2.3.7-van,de ha muszáj,updatelek. A Torque Pro jó lenne,készítettek bele usb támogatást,de csak egy közel 20000. FT-os interface-hez,amit ha tökön szúrom magam se tudok megvenni. Ugyanígy az OBD-KEY nevű interface lenne a legalkalmasabb ,azt megcsinálták bluetooth-ra,de szintén 20 Ezer felett van.

Kérlek titeket,adjatok tanácsot,milyen irányba induljak el! Igyekszek mindennek utána olvasni, még nem rendelkezek elég tudással hogy átlássam a protocol-ok komunikálásának módját,de igyekszem. Láttam olyan hogy Bluetooth RS232 converter,amit elvileg a teló bluetooth-ként kezel,és a MAX232-t tudnám rákötni,de nem tudom hogy vajon ez beleszólna e a kommunikációba,hogy egy ilyen átalakítót raknék közbe.
Bármilyen ötlet,megoldás lehetőség érdekelne,aki venné a fáradtságot hogy reagáljon nagyon megköszönném.

Szép napot mindenkinek!
(#) McDeath hozzászólása Nov 24, 2013 /
 
Sziasztok!
Volna egy kis gondom. Menet közben felvillan a motorellenőrző lámpa a Calibrámba (91-es) és azt szeretném megtudni hogy mitől is van ez. Ehhez kellene egy kommunikációs csatornát építeni az ecu és egy laptop közé. Van az autón ugye ODB csati is. Egy kapcsolást és egy programnevet szeretnék kérni mindehez segítség képpen.
Előre is köszönöm!
Üdv
(#) bbb válasza bmn1985 hozzászólására (») Nov 24, 2013 / 1
 
Szia!

ELM chipek protokoll táblázata:
http://elmelectronics.com/obdic.html
ELM327 esetében a verziófrissítés úgy történik, hogy magát az IC-t cseréled ki a kütyüben egy másikra, amit a gyártótól megveszel.
(#) McDeath válasza bbb hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Szia!
Köszönöm a választ! meglátjuk hogy hogyan is fog ez kinézni mert egyelőre még invertert is kell építeni a laptophoz .
Köszönöm mégegyszer!
Üdv
(#) colos850514 hozzászólása Dec 2, 2013 /
 
Hali sziasztok.
Van egy matizom 12pin gm csatlakozóval ellátva, az lenne a kérdésem rá tudok e csatlakozni 16pin obd 2 készülékkel mert láttam átalakítót, de azt nem venném meg hanem van egy 16pin obd2 ajzatom és kicserélném arra. A 12 ből 5 be van csak vezeték és azt szeretném megtudni hogy hova kössem.Előre is köszi a segitséget:
(#) Baxi hozzászólása Dec 7, 2013 /
 
Hi Mesterek!

A webasto es OBD2 port összekötéséről keresnék valami okosságot. A youtubo-n , nézegetem videokat s lehet látni hogy OBD2 csatiba a webastora megy vagy két madzag s valamilyen diag szoftverrel már lehet is látni a készüléket.
Segítséget válaszokat előre is köszönöm.
(#) Baxi válasza Baxi hozzászólására (») Dec 7, 2013 /
 
na jobban belemélyedve a "nettbe" találtam okosságokat. Amint van fejlemény majd megosztom itt is hátha érdekel majd valakit
(#) Baxi hozzászólása Dec 12, 2013 /
 
Hi

Végül is EZT azért vettem hogy a 2001 Ford focus-omba bele lesek, hát nem sikerült. Rengeteg prg. vel próbáltam már de hiába.
Valakinek ötlet, hogy hogy lehetne rácsatlakozni az ECU.-ra?
Válaszokat segítséget előre is köszönöm!
(#) zozo0424 hozzászólása Jan 4, 2014 /
 
Van egy Voltran Vogas nevű autógáz rendszer, aminek CAN diagnosztikai csatlakozója van.
A gyári interfészt (állitólag csak ezzel kommunikál a gázas diagnosztikai program) egy kanadai cég gyártja:
CAN-4-USB/MCP2515 http://www.zanthic.com/can4usb.htm, illetve
CAN-4-USB-FX/MCP2515 http://www.zanthic.com/can4usbfx.htm néven.
Valakinek van tapasztalata, hogy ezt mivel lehet helyettesiteni például ELM327, Rosstech VCDS, stb.?
(#) bbb válasza Baxi hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Szia!

Hol akadtál el?
Lejjebb linkeltem már a protokoll táblázatát az elm327-esnek, nem tudom a Focus melyiket használja, de ha azt pont nem támogatja, akkor nem is fog menni vele. Ha viszont a protokoll benne van a táblázatban, akkor elővehetsz egy terminal programot is (ajánlom a YAT nevűt figyelmedbe). Terminálban csatlakozás után megpróbáltathatod felismertetni AT parancsokkal a protokollt, illetve beszélgetni a kocsival, ami persze kényelmetlenebb, mintha lenne egy grafikus felületed, de azért a semminél több.
Az AT parancsokat egy táblázatban összegyűjtötték a fejlesztők, de merthogy te egy "1.5"-öst vettél, ami tulajdonképen egy 1.2-es verziójú elm327 (kínai koppintás), így csak azokat a parancsokat nézd, amelyiknél max. 1.2 szerepel, mint verzió. 2013-ban kijött már a 2.0-ás verzió (én vettem is olyan IC-t), ha szükséged lesz rá, akkor egy IC cserével felfrissítheted a kábeled eredeti cuccra Persze az ára többszöröse lesz a kábelnek, de ténylegesen azt kapod érte, amiért fizetsz

A parancsok meg amik neked első lépésben kelleni fognak (sorrendben):
ATZ
ATI
ATH1
ATL1
ATSP0
ATDP
Ha ezeket kiadtad, akkor jutsz el odáig, hogy ha sikerült felismernie a protokollt, akkor megmondja neked, hogy melyik volt az, amivel sikert ért el.
A további lépésekhez pedig ajánlom figyelmedbe az adatlap 24. oldalától kezdődő "Talking to the Vehicle" fejezetet.
(#) bbb válasza zozo0424 hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Szia!

Neked is ugyan azokat a lépéseket kellene megpróbálni egy ELM327-tel, mint amit az előbb leírtam. Arról a gyári interfészről a honlap pont semmit nem mond, csak annyit, hogy MCP2515 van benne...
Viszont azt kell kiderítened, hogy melyik lábakon van a CAN H és L vonal, illetve melyik protokollt használhatja a rendszer, mert az nem mindegy Egyáltalán OBD-II csati van rajta, vagy valami saját?
(#) zozo0424 válasza bbb hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Szia!
Azt hogy melyik lábakon van CAN H és L vonal, azt tudjuk (Voltran_CGS_4_Zyl_Anschluss.pdf), viszont azt, hogy melyik protokollt használja azt nem.
Az interfész a táplálást az USB-től kapja, az OBD csatlakozóra csak a CAN vonalak vannak kötve (vogas mbe.jpg).
Köszönöm.
(#) bbb válasza zozo0424 hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Szia!

Szerintem egy próbát megér az elm327 és egy terminál. A gyári programja biztosan nem fogja tudni használni, viszont kis szerencsével olyan protokollt használ, amit kezel az elm327-es és akkor legalább terminálból lehet vele beszélgetni.
(#) sonique hozzászólása Jan 13, 2014 /
 
sziasztok
kéne egy kis segitség van egy eszköz amiröl lesporolták
a reset aramkör allitolag e miatt nem müködik rendesen canbuson az olvasás
viszont az érintett alkatrészt sehol nem találom itthon
valaki esetleg tud ebben segiteni
max809s /ADAA/ röl vanszó sot-23 tokozásban
lomexben nincs, hestore keresöje nem talál
hq elektroika ugyszint nincs
farnell nél van de az is szállitos és 700ft az alkatrész a posta meg 1500ft
(#) sonique hozzászólása Jan 13, 2014 / 1
 
ohh meg1 dolog eszembe jutott olvastam itt problémát elm327 interfésznél
canbus bekötés nem jo ezért nem müködik
a kérdés ahol ugyan ilyen chip van és a bakötés hasonlo
can low és high között 120ohm van itt is segithet ha átkötöm
100ohm +560pf - gnd ??
itt a hiba ugy jelentkezi ha canbus on olvasnék ki ecu tartalmat az 32kb ig jut csak
csatoltam kapcsolási rajzot amiröl szo lenne
és még van egy olyan kérdés hogy k-line nál itt 510röl azt mondjak emelni kell 1k ra az allenallast ?!?!? mennyire számit ez ?


köszi
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2014

sxema.jpg
    
(#) frife hozzászólása Feb 21, 2014 /
 
Aki tud, segítsen!
Sanmaster Elm327 1.7 interfészem van! A laptopon az OP (XP)rendszert újra telepítettem, a Scamaster programot telepítettem, a nyelvet is beállítottam. A program elindul, látszólag rendben van, de az interfész hiába dugom össze a kocsival, nem jön létre a kapcsolat!
Aki egy korábbi újratelepítésnél pillanatok alatt beállította, ma a levelemre nem válaszol!
Az interfészen csak a piros led világít!
A kapott lemezek között van egy mini CD, erről is telepítettem mindent, de nem jön létre a kapcsolat a kocsi rendszerével! Budapesti vagyok! Az XP újra telepítése előtt teljesen rendben volt!
Még valami! A scanmaster a D: meghajtó Program filesben van!
Segítsetek!!!
(#) molnarp válasza frife hozzászólására (») Feb 21, 2014 /
 
Szerintem a COM port beállítás nem stimmel. Baudrate 38400 ha jól emlékszem.
(#) Pepebá válasza frife hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Üdv!

Emlékezetem szerint Comm1 vagy 2-n kommunikál, 9600 baudrate sebességgel.
A virtuális portot (USB) nem szereti, vagy 1,2-re kell állítani.
Nekem valós RS232 porton van (saját CARPC), hétvégén megnézem a pontos beállításait ha még érdekel.
(#) Botos hozzászólása Feb 22, 2014 /
 
Felkell telepiteni a drajvert .Utanna a Scanmaster programba kiválasztod a virtuális port számát.
(#) Gyurmoka hozzászólása Márc 8, 2014 /
 
Sziasztok, van egy elm 327 1.5a usb kütyüm Multiecuscan-nel használtam a régit(1.3 kutya megrágta), de az új sajnos nem megy. Tudnátok segíteni mit kell vele tenni hogy működjön? (láttam külföldi fórumokat, ahol sok mindent írnak, de lehet jobban örülnék neki az anyanyelvemen látnám az esetleges megoldást)
(#) badonorbert hozzászólása Ápr 27, 2014 /
 
Sziasztok. Egy fedélzeti számtógép, ami OBD csatival kapcsolódik az autó elektronikájához, manapság nem nagy cuccnak számít. A CAN buson vagy a K-LINE-on futó adatokat szeretném kiolvasni valami egyszerű és olcsó módszerrel. Láttam a neten, hogy sok ilyen kis kütyü létezik az OBD dugóba, ami lövi tovább akár okostelefonra is, ezért gondoltam, hátha tudtok valami ötletet az OBD --> RS232 kábellal összekötött autó és PC kombóra természetesen valami programmal együtt. Egy helyen olvastam, h nem szabad csak simán kábellal összekötni az autó és PC elektronikáját. Ez igaz? Tudtok valami kapcsolást a megvalósításra? Bármilyen kiolvasható adat érdekelne.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2014
(#) bbalazs_ válasza badonorbert hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Sokfele megoldas letezik. A legbiztonsagosabb nyilvanvaloan a radios (bluetooth, Wifi), infras, stb adatkapcsolat.
Az "ossze nem kotes" nyilvanvaloan a szintillesztes fontossagara akar utalni (eltero feszultsegszintek). A foldeket (GND) mindenkeppen ossze KELL kotni a vezetekes kapcsolat eseten.
(#) badonorbert hozzászólása Ápr 27, 2014 /
 
Köszi a választ. Természetesen összekötném az összes többi vezetékkel együtt a megfelelő helyre, de mit hová, és milyen progi kell hozzá, és elég e az oprendszer által telepített com port driver?
(#) bbb válasza badonorbert hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Vegyél egy sima ELM327-es bluetooth kütyüt és azzal próbálkozz. Fillérekért kapsz már a kínaiaktól (gyakorlatilag annyiért nem éri meg sajátot építeni), és elég sok dolgot tud. Szoftverként lehet hozzá jópárat használni, de akár (mazochistáknak) terminálon is lehet vele beszélgetni. Ha pedig nem tetszik, hogy a kínaiban egy "hamis" IC dolgozik 1.2-es lopott szoftverrel, akkor gond nélkül kicserélheted a gyári 2.0-ásra, ahogy én is tettem (csak persze az az IC a kanadaiaktól megrendelve annyiba került önmaga, mint a komplett hamis egység).
(#) badonorbert válasza bbb hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
nem szeretném sokat nézegetni, csak kíváncsiságból érdekelne a dolog. A COM csatlakozón kívül semmit nem kéne megvennem. Az bele egy pcbe, a másik vége meg CAN_L, CAN_H, K-LINE, +12V, GND és nagyjából kész. Szoftver fel a gépre, és kezdődhet a nézelődés. De milyen szoftver, és melyik vezetéket hová? Ez lenne a fő kérdés. Meg az, h lehetséges e egyáltalán az ilyen kivitelezésű kommunikáció?
(#) Saggitarius válasza badonorbert hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Ez azert kocsifuggo is. Pl az en E39-mben (ez is K-s) van obd es pacman is, ettol fuggetlenul a pacman csatit KELL hasznaljam a motorterben. Igaz, en nem csak nezelodok, valamint az eredeti BMW-s SW meg nem keszult el bluetooth interface-re, hiaba lenne atalakitom . Sima, globalis olvasasra elegendo csak az OBD csati, melyebb szintu olvasasra viszont mar nem, pl az automata valto cuccai, stb.
(#) badonorbert válasza Saggitarius hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Sima olvasásra lenne szükségem először. De egy picit zavar ez a dolog, h K-LINE-om is van meg CAN bus is. Az RS 232 csati bekötésénél jelent valamit?
Következő: »»   49 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem