Fórum témák
» Több friss téma |
Értem , de akkor a km óra mi alapján mérhet? Feltételezve, hogy a kerékagy hibás, vagy semmilyen jelet nem ad?
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2013
Ha jól tudom, akkor a bal első szenzor jelét használja fel az ABS vezérlő a sebességjel előállításához és ezt a feldolgozott jelet küldi tovább a műszeregységnek és a motorvezérlőnek is.
üdv
corsa b '95 1389cm^3 66KW (90 HP) x14xe motorkód. Ac volt cserélve. Azóta nehezen indul ha több órát áll a kocsi. Viszont nem indul az AC mikor ráadom a gyújtást. Okozhatja ez a hibát? AC relé 4 lábas (behúzótekercs+ NO kontaktus). Előre is köszönöm a segítséget!
Mikor ráadod a gyújtást szerintem rögtön búgnia kell az AC-nek.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
Sziasztok!
Azt tapasztaltam, hogy most, hogy megjött a hideg, a hűtővíz hőfoka 20-30km megtétele után is éppen, hogy csak egy picit kimozdul a kék (hideg) skála tartományából. Ez azért van, mert elromlott a "csap" - (nem tudom mi a neve) ami nyitja - zárja a kis és nagy kört a hűtővíznek és most állandóan nyitva van? Egyátalán ez elektromos? 92-es f astra.
Szia!
Termosztátnak hívják ezt a "csapot" és nem elektromos.
Ahogy az előttem szóló is írta. Egyrészt elöregszik, másrészt lerakódnak a szennyeződések és nem zár le rendesen, valamint ilyenkor a hűtőfolyadék hőmérséklete sem 20-25 fokról indul hanem a nulla környékéről.
szóval termosztát a neve. A 8 szelepes autóknál a vezérlésnél van. 16 szelepes opel motornál szerencsésebb helyen van. Ha szemből nézed a motor bal alsó sarkán található kb 3/4" gumicső van rajta. Szerencséd van vele mert inkább be szokott ragadni és nem lezárni. Könnyen le tudod próbálni. Motor beindit és a termosztátról lejövő gumicsőnek egészen addig hidegnek kell szinte lennie amíg a motor hűtővize el nem 92fokot. Ha egyébként a cső folyamatosan melegszik akkor tutira az a rossz.
tipp: a termosztátról lejövő gumicső szinte mindig a hűtő bal felső részére csatlakozik. Nagyon vigyázz a hűtő ventillatorral ne piszkáld soha! Csere esetén kelleni fog majd kis tömitő is a hozzá kapott tömités 10ből 8x enged
Plusz le kell bontani a vezérlést is, mivel a termosztátot a vezérmű belső burkolata takarja.
Nekem is ez volt a probléma. 8 szelepes 1999-es Astrám van. Persze a vezérmű alatt van a termosztát ezért azt is meg kell bontani hogy ki tudd cserélni. De csere után jól fűt a gép.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2013
közben sikerült megoldani Ami szívatyaút vettem sajnos nem tudott megfelelő nyomást csinálni. Egy újabb csere segített megoldani a dolgot. Amúgy egy hibás relé kiszűrése nekem nem okoz gondot! Viszont vigyázzatok, mert nem mindegyik Opelba indul gyújtáskor az AC! Láttam sok olyan hsz-t amibe ez le volt írva! Csak mielőtt eszetlenül szétszednétek mindent a semmiért
Köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2013
Köszönöm a válaszokat, igen, nem jutott eszembe a termosztát neve. Igen, sajnos mondták, hogy (8szelepes) a vezérlést le kell bontani, hogy hozzá lehessen férni. Köszönöm mindnekinek az információt!
Nem igazán értem az összefüggést de most volt nemrég olajcsere periódus és az eddig használt Mobil-ról váltottam a gyárira. Az eredmény: eddig ette az olajat most szinte semmi, a furcsa hidegen három hengerezés teljesen megszűnt... szóval nem tudom mi történt. Anno ki lett mérve a gyújtótrafó a régi is ami kiderült hogy hidegen nem adott az egyik hengernek szikrát (illetve már melegen sem igazán) meg az új is ami teljesen jó volt (bár ezzel is előfordult a hideg 3 henger). Egyszer szerelőnél sikerült pont elcsípni egy ilyen üzemet gépre kötve és akkor is volt szikra mind a négy trafón... szóval nem értem mi volt ez de megszűnt. Ami még feljött mint lehetőség hogy hideg/meleg érzékeny forrasztási hiba keletkezhetett a trafót meghajtó részben az ECU-ban, de kétlem hogy ezt megoldotta volna egy olajcsere... Most azon gondolkodom szétbontom valahogy a régi gyújtótrafót hogyan van megoldva benne az elektronika és kiváltható-e egy hengerenkénti gyújtótrafó+meghajtó elektronika kombóval. Értelme nem sok van, puszta kíváncsiság
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2013
99-es Astra G 1.4 sedanom van.Eddíg nem volt baj vele,de most menet közben "leesnek" a mutatók a műszerfalon..viszont kontroll lámpa nem gyullad ki,a moci simán megy....mi lehet a gond? Gázfröccsnél,sebességváltásnál visszajön,de libikókázik sokszor...
Nyilván kontakthibás. Azt nem tudom innen, hogy valamelyik test ponton, a műszeregység csatlakozóján, vagy a műszeregységen belül van-e a hiba, de ezeket nézném meg.
Első lámpacsere volt,a bal első folyamatosan kiég....A műszerfalon lévő hőmérő sem működik....
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2007-es Opel Astra H. Menet közben lekapcsolja a világítást, ami sötétbe nagyon zavaró. Igaz, hogy csak 2-3 másodpercre. Biztosítópanel, akkumulátor csere már megvolt, de semmi sem változott. Ötlet valakinek? A fedélzeti komputer sem mutat ki semmiféle hibát. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2013
Az akku cserétől miért vártátok, hogy megjavul? A kapcsolót, meg a fényváltó kapcsolót vizsgáld meg. Ha van reléje azt is. ezenkívül kontkthiba is lehet.
Helló!
Sikerült valamit összehozni az izzó kiégés ellen?
Szia!
Hát az NTC az bent van de még csak pár napja így túl sok fejleményt nem tudok mondani A mosatni izzó páros kb 1 hónapos így még van hátra elvileg bőven. Gondolkodtam a ledezésen is de igazából nem látom értelmét, így marad az hogy kísérletezgetek.
Sziasztok olyan kérdésem lenne van egy 93-mas f astrám 1.6-os egy hengerem nem megy szikra van gyertya lett cserélve nem tudom mi lehet a baj .Tudna e valaki tanácsot ad ni. Elöre is köszönöm.
Gyújtáselosztó, gyertya kábel, és a gyertyakábel nyaka ahol csatlakozik a gyertyához. Aztán magán a gyertyán is lehet nézni ott-e a szikra. Így alapból ezeket nézném de nagy valószínűséggel az elosztód vagy a benne lévő rotor kopott el.
Heló! Ha a gyertyakábel végébe bedugsz egy gyertyát,és valaki indítozik, láthatod h van e rendes szikra.Ha van, akkor mérj kompressziót.Jellemző még, hogy átég a hengerfejtömítés, és két henger összedolgozik.Kompressziomérésnél ez kiderül.Elő szokott még fordulni, hogy megkopik a vezértengely bütyke, vagy kilöki/eltöri a himbát.Ilyenkor megint nem megy egy henger.
Irj majd, mit sikerült intézni!
Köszönöm azt észre vettem ahogy levettem az elosztó fedelet hogy maga a rotor mozog már úgy értem hogy oldal irányba mozog egy kicsit és az el
oszto fedél belül meg van kopva.
Az mindegyiknél olyan.A rotor kicsit mozoghat.Attól még mennie kell minden hengernek.
Értem köszönöm.akkor honnan veszem észre hogy kopott a rortor mert nem fényesedett ki sehol.Bocs a tudatlanságomért de most ismerkedek csak a kocsival .
A rotor nem szokott kopni,max beég.Az elosztó közepéből kiáll egy darab szén.Annak 3-5 mm-ert ki kell érnie,és ha megnyomod,érzed,hogy rugó van alatta.Ha ezzel van baj,akkor összevissza rángat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |