Fórum témák
» Több friss téma |
Na végre, egész jó képek és leírás is van. Tehát a leírás alapján be kell legyen kötve az ajtónyitás érzékelő bemenetnek, a féklámpa kapcsolónak és a gyújtásnak. Tuti, hogy mind jól van bekötve? A belső világítás nem késleltetett véletlenül (lassan alszik ki az ajtó becsukása után)?
A panelen látszik, hogy hagyományos az RF panel, ott az a TO92 tokos alkatrész a főpanelen lesz a 7805 stab IC, igazából egyébként nem lehetne 5,8V testhez képest, de nem ezzel lesz a gond szerintem. A középső láb valóban az RF panel kimenete, ezt dolgozza fel a főpanelen levő IC. Na, és még egy dolog. Hogy segítsek neked, felvetek lehetőségeket ebből a nehezen beinduló információhalmazból, amit megadsz. Kérdezek is, amire vagy válaszolsz, vagy inkább nem. Kérlek, hogyha akarsz további segítséget, akkor tételesen válaszolj a felvetéseimre/kérdéseimre, egyébként bele fogok unni én is...nagyon döcögős így.
"Tehát a leírás alapján be kell legyen kötve az ajtónyitás érzékelő bemenetnek,"
Ez a kék vezeték,ugye? Ezt az oldalajtó kapcsolóra kötöttem,vagy lehet hogy itt lesz a hiba? A féklámpakapcsoló és gyújtás ok. A belső világítás nem késleltetett.
Igen, a kék, jól csináltad. Nem tudom, milyen autó. Általában testet kapcsolnak, a tied is? Valamint a féklámpakapcsoló +12V-ot?
Nem kerül tanulás módba? Nincs se villogás, se csippanás? Szóról szóra követted a tanítás leírását? Az elején van szerintem egy elírás, nem zárva, hanem csukva kell lennie az ajtóknak...
Suzuki Wagon r+ -ról van szó. Igen, testet kapcsol. A féklámpa kapcsoló +12V.
Köszi a rámutatást az elírásra,mert én lezártam,kioldottam a központi zárat a belső gombbal! Így mindjárt sikerült a tanulás mód! Minkét távirányítót megtanítottam. Viszont, a távirányító gombjait hiába is nyomom csukott ajtónál,nem csinál semmit. Elköthettem valamit a központi zárnál? Amúgy 5 vezetékes a motor. Fehér/fehér fekete=nyitás/zárás Narancs/narancs fekete= sehova sem kötöttem Sárga/sárga fekete=test
" Viszont, a távirányító gombjait hiába is nyomom csukott ajtónál,nem csinál semmit"
Vagyis tévedtem. Működik megfelelően,de csak akkor,ha bent ülök az autóban. Kívülről nem csinál semmit. Valamiért nem elég erős a jel? Ha még ebben tudnál segíteni,nagyon megköszönném. Még egy kérdés: Az RF panelon mi az,amin csavarhúzóval lehet lehet állítani? A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
Örülök, hogy a tanítás sikerült. Sajnos elírás elő-előfordul máshol is.
Nem hinném, hogy jó így a kp zár bekötés, igazából nem is értem. A riasztó a mostanában megszokott 6 kivezetéssel rendelkezik, 2relé 2 váltó (morzeérintkezője). A Suzuki szerintem (bár nem írtad, hogy milyen) 2 vezetékkel vezérelhető, testet kapcsolva. Meg kell keresni egy izzós próbalámpával azt a 2 vezetéket, ami a nyitást és zárást vezérli. Ezekre felváltva testet kapcsolva zár, ill. nyit. Ha ez megvan, akkor a 6 vezetéket így kell bekötni (sajnos az a kép nem teszi lehetővé a színek olvasását, de szerintem ez mindnél ilyen): narancs - sehova fehér - záró impulzus sárga - test narancs/fekete - sehova fehér/fekete - nyitó impulzus sárga/fekete - test
Azt ne tekerd el, azzal lehet a frekvenciát pontosítani, vagyis a gyári beállítást elrontani. Ha eltekerted, akkor az a baj. Ha nem, akkor meg kell nézni, nem ér-e testhez az antenna, ne legyen megblankolva és minél magasabbra kerüljön a műszerfal alatt, hogy elérje az RF jel, ne árnyékolja le a kaszni. Próbáld ki a másik távirányítót is, hátha merül az elem már...
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
Köszönöm szépen a segítséget. Minden jó lett.
Egy ismerősömnek segítek bekötni egy másikat, de lenne kérdésem,ha lehet. Az 5-ös,3-as,6-os vezetéket hova kell bekötni?
Szívesen. Mi volt a baj az antennával?
A 3-as és a 6-os az vagy az egyik, vagy a másik. Ajtónyitást érzékelő bemenet, ha testet kapcsol az autóban a kapcsoló, akkor 3, ha +12V-ot (ez ritka), akkor 6. Az 5-ös egy kimenet, nem tudom mihez, a leírásban benne kell lennie, meg vagytok nélküle.
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. Fabia1 autómba beépítettem egy TH-436 os riasztót. Ajtó nyitás és zárás,élesítés minden tökéletesen működik. A csomagtér nyitás a fékhez menő vezeték valamint a relé nincs bekötve. De a fehér szál a gyújtás kapcsolón.Az ajtó késleltetést be lehet programozni ami meg is történt. Csak az a bibi,hogy 30 perc után a riasztó beriaszt. Ez ügyben szeretném kérni a szakik segítségét. Üdv Joci
Általában a riasztók zöme visszacsipog, vagy villog egy kódot, amiből lehet tudni, hogy melyik bemeneten volt a riasztás. Ha késleltetett az utastér világítás, lehet sanszos az is, vagy túl érzékeny rezgésérzékelés, vagy ultrahang, esetleg radar, nem tudom innen, hogy mit építettél még be. Lehet kontakthiba a táp részben, ha aktív a feszültségesés érzékelés...
Igen késleltetett az utastér világítás.A kód ajtónyitás.De gondolok arra is,hogy idönként a szivattyú bekepcsol és azért csinálja.
Ha ajtónyitást ad vissza, akkor az, relézd meg a Fabiát, mint én!
Nagyonszépen köszönöm a válaszod.
Üdv:Joci
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem,tönkre ment a régi riasztómnak a távirányítója,már nincs is meg.Vettem egy új riasztót,(Victor car alarm)azt szeretném be kötni a régi helyére,hogy induljak el vele.Annyit csináltam eddig,hogy levettem a bal oldali ajtó kárpitot,ki húztam a csatlakozót a régi riasztóból,semmilyen vezetéket nem vágtam még szét.Megnéztem a régi riasztó bekötését,de kicsit furcsa nekem.Az ajtóból kijövő kábel kötegre csak 2db vezeték van oda forrasztva,s megy a csatlakozóba,itt egy kép : http://kepfeltoltes.hu/view/131217/DSC_0021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ugyan ebben a csatlakozóból 2db vezeték le van földelve,a többi be sincs kötve. Csak azt nem tudom a hogy hova van be kötve az hogy az index(ek) villognak,itt egy másik kép :http://kepfeltoltes.hu/view/131217/1353204382DSC_0024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A gyújtás kapcsolóhoz is megy 2db vezeték. Azt szeretném megkérdezni,valaki le írná nekem hogy mit hova kössek,minden funkció működjön az új riasztón.Itt a kapcsolási rajza.Az autó típusa Fiat Brava. Pl: Arra lennék kíváncsi,az ablakemelő kimenetet hova kell kötni,mert a kocsiban elektromos ablakemelő van, oldal ajtó kioldó,azt se tudom mi,mit jelent. Köszönöm a segítséget. Üdv Jani A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2013
Nekem elég katyvasz amit írsz. Minek kellett levenni a bal oldali ajtókárpitot? Még nem láttam riasztót oda szerelve, értelmetlen.
A legtisztább lenne, ha a régi riasztó típusát is megadnád, hátha van hozzá bekötési rajz, így rögtön lehetne átkötni az újon a megfelelő helyre. Az új riasztó kínai magyarul van. "oldal ajtó kioldó" = ajtókapcsoló a "-" testet kapcsol, a "+" plusz 12V-ot, az előbbi a gyakori A többi elég egyértelmű.
Azért vettem le az ajtókárpitot,hogy megnézzem milyen színű vezetékek mennek a központihoz ,nem oda volt szerelve a riasztó.
A régi riasztó típusa Meta System,talán találsz hozzá bekötési rajzot,én nem találtam. Ha leírnád részletesen azt ,hogyan kezdjem el a bekötést azt meg köszönném.
Keresték már itt rajtad kívül ketten, de nem kaptak választ, szerintem nekem sincs hozzá.
Talán kezdhetnéd azzal, hogy egy műszerrel elkezded mérni testhez képest a kivezetéseit. Minimum egyen lennie kell állandó +12V-nak, egyen gyújtás alatt. A testet valószínűleg könnyebb lesz lekövetni, főleg, ha fekete is. Aztán egyen, vagy kettőn mérhető lesz feszültség, amikor villogtatod a vészvillogót (index szál(ak)). Egyen lehet, hogy +12V lesz, de ha kinyitod az ajtót, akkor test, tehát 0V (+12V-hoz mérve ilyenkor tápfesz), ajtónyitás érzékelő. A sziréna megintcsak lekövethető, itt lehet difi, általában testet kapnak a motortérbe és +12V-ot küldenek ki a vezetékén, de kivétel pl. egyes Spal riasztóknál ez fordítva van. A kp zár vezérlés, valamilyen elkülönített részben lehet (nem bitzos), ha régebbi típusú, és ez ilyenkor 2 (3) vezeték. Ha a most megszokott 6 kivezetéses, akkor bonyolultabb a helyzet, lehet, hogy érdemes lenne belenézni a régi riasztóba, mert ehhez 2 egyforma relére van szükség. Ha ennek minden lába ki van vezetve, az a kp zár vezérlés. Eléggé leszűkítettük a kört, előbb legyen meg ez, és legyen felirkálva egy papírra. Esetleg megpróbálhatsz írni a http://www.autoriasztobeszereles.hu/ oldalon valakinek, hátha adnak hozzá. Bármi is lesz a vége, azt majd rakd fel ide, hogy más okulhasson belőle! A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2013
Szia.
Gyújtáshoz megy 2db piros vezeték,ahogy én láttam,az egyik piros vezetéken állandó 12v van,a másik piros vezetéken csak akkor van 12v ha rá adom a gyújtást.A test az megvan,ott 3bd vezeték van le testelve,köztük a fekete is.Van az egyik csatlakozó,abból 6db vezeték jön ki,színeket most nem tudom,lényeg az hogy 2bd vezeték megy a központi zárhoz,2db vezeték le van testelve,ugyan ott ahol az fekete vezeték is,2db meg nincs bekötve. Leírom én akkor hogyan kötném be,kérlek helyesbítsd ha valamit rosszul írok.Itt a kapcsolási rajz is még egyszer. 1.Fehér vezetéket a gyújtás kapcsolóhoz kötni,állandó 12v legyen benne? 2.Sárga,az indításgátlót nem kötöm be,olvastam a fórumon hogy felesleges,így az kilőve. 3.Narancs vezeték,lábfék kapcsoló,arra a vezetékre kötöm rá,amelyikben 12v van,mikor megnyomom a fékpedált. 4.Barna vezeték,bekapcsolom a vészvillogót,s próba lámpával megnézem melyik vezetéken villog a lámpa,ha ez megvan rá kötöm mind a 2db barna vezetéket. 5.zöld vezetéket a csomagtartó kapcsolójához kell kötni. 6.Piros vezeték,az aksi pozitív pólusára kötni 7.Fekete vezetéket pedig az aksi negatív pólusára kötni 8.Rozsaszin,sziréna.Az egyértelmű. 9.Központi zár,itt megkeresem melyik vezetékben van 12v,mikor kinyitom(az a nyitás jel)arra rá kötöm a fehér/fekete vezetéket.Mikor meg bezárom(az lesz a zárás jel)arra meg a fehér vezetéket kötöm.Rajzon én úgy értelmezem(feltöltöttem azt is központi zár üzembehelyezésének diagramja),a narancs ill narancs/fekete színű vezetéket nem kell bekötni sehova.Fehér (zárás jel)Fehér/fekete(nyitás jel)Marad 2db vezeték,azt írja narancs 12v ill narancs/fekete 12v,ezt a két vezetéknek adni kell állandó 12v-t??Vagy ezzel a vezetékkel se kell foglalkozni. 10.Oldalajtó kioldót,a kapcsolóhoz kössem,vagy mérjem ki azt a vezetéket amelyikben van feszültség,mikor ki nyitom az ajtót(kat),s arra rá kötöm. 11.Piros vezeték,ablakemelő kimenet,az hova kéne kötnöm,hogy fel húzza az ablakokat??? Feltöltök pár képet a régi riasztóról. http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0028_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszi Idézet: „Gyújtáshoz megy 2db piros vezeték,ahogy én láttam,az egyik piros vezetéken állandó 12v van,a másik piros vezetéken csak akkor van 12v ha rá adom a gyújtást” Akkor csak egy megy a gyújtáshoz, de a lényegen nem változtat, ezek megvannak, valamint a test is. A kp zár a 6 vezetékes megoldás, testet kapcsol, ez az általános, az újon is ugyanazt kell. Idézet: „1.Fehér vezetéket a gyújtás kapcsolóhoz kötni,állandó 12v legyen benne?” 1.Ez a 2 dolog üti egymást, az állandó az állandó, a gyújtás meg akkor ad, ha benne a kulcs és gyújtáson van (illetve, levételkor, amíg ki nem húzod esetleg). Tehát a fehér az gyújtáskor +12V. 2. ok 3. ok 4. Így nem lesz jó. Elvileg 2 vezetéket kell találnod, az egyik a bal, a másik a jobb oldal. Nem kötheted össze, mert akkor nem fogsz tudni irányjelezni. Tehát külön-külön rákötöd őket. Ha a réginél diódával közösítve vannak, akkor azokat kiszeded. 5. A zöld az csomagtartó nyitó, nem csomagtér nyitás érzékelő. A vonalakon levő nyilak mutatják, hogy bemenet, vagy kimenet. Ez kimenet. 6. ok (biztosítékon keresztül) 7. ok, bárhol, ahol a felszerelés környékén test van, jó, pl. a műszerfal alatt szokott lenni egy profillemez csavarhelyekkel 8. ok Ez +12V-ot kapcsol 9. Nem, nem lesz +12V. Valahol van egy kp zár vezérlő az autóban, ez csak azt vezérli. Marad az a 2 szál, ami eddig is be volt kötve. Ha az egyikre adsz test impulzust nyit, a másikkal zár. Próbáld ki. Narancs, narancs/fekete nem kell, a fehér és a fehér/fekete a zárás/nyitás, arra kell kötni ami ment a kp zárhoz (vezérlőhöz), a sárga és a sárga/fekete a testre 10. igen, ha jól értem amit írsz, előzőleg írtam 11. Ez itt testet ad ki, kérdés az előzőnél hogyan volt megoldva. Meg kellene találni, hogy melyik volt az a vezeték...automata ablakaid vannak, ez a funkció eddig is ment?
Ez itt testet ad ki, kérdés az előzőnél hogyan volt megoldva. Meg kellene találni, hogy melyik volt az a vezeték...automata ablakaid vannak, ez a funkció eddig is ment?]
Eddig nem volt ilyen funkció a kocsiba hogy felhúzza az ablakot,azért akarom bekötni hogy legyen,csak nem tudom hogy hova kéne kötni.
Ha nem automata az ablakod, akkor sehova. Csak automata ablaknál működik, vagy kell hozzá egy doboz, ami automatává teszi őket.
Üdv.
Sikerült be kötni a riasztót,még az ütés érzékelő nincs benne.Jól működik,nyit/zár,riaszt.Csak egy kis gond van,le riasztóm az autót,s kb 20 másodperc után elkezd vinnyogni.Ez mitől lehet???Kösz
Sziasztok.
Egy kis helpre lenne szuksegem. Mellekeltem egy bekotesi rajzot amin csak 4 vezetek van de a csatlakozobol 5 szal jon ki. Ahogy nezem a szurke az pluszban van ? Valamint a kek vezeteket az ajtoban pontosabban hova kell kotni?. Koszonom elore is.
Meg oldódott a probléma,nem volt jó a bekötési rajz az oldalajtó kapcsolónál.Rajzon kék/fekete
"+" a kék meg "-",de ha így kötöttem be 20mp múlva riasztott.Meg fordítottam a két vezetéket,kék lett a "pozitív" kék/fekete meg a test.Így már szuperül működik. Köszi az eddigi segítséget. üdv.
A nyomda ördöge? Ott is írja, hogy 5 pólusú. Esetleg nem látszik a kötés miatt?
De csak az egyik kell, általában a "-". A másikat nem kötötted be...?
Be kötöttem mind a kettőt,csináltam úgy is,hogy csak az egyiket,de úgy nem volt jó.Nem érzékelte az ajtót hogy nyitva vagy csukva van.Eltelt 15mp,s már zárta is a központi zárat.Így lett jó,ha a kéket pozitívra,a kék/feketét meg a testre kötöttem.Azt furcsálom,nyitott ajtónál,az ajtókapcsolón "0"Voltot mértem,csukott ajtónál meg 12v,Ennek így kell lennie,s nem fordítva???De most jól működik az a lényeg.
Sziasztok Uraim.
Segítséget szeretnék kérni. Hozott a Jézuska egy autóriasztót nekem.Nem márkás a cucc,de most nem is ez a lényeg. Van hozzá bekötési rajz is,viszont nem vagyok teljesen biztos a dolgomban.Mielőtt tönkretenném az autóm egy hibás bekötéssel,segítsetek átfutni a bekötést. Tehát,fentről lefelé,a kép szerint:- Van 6 vezeték,központi zár vezérlése.Ezt megtaláltam korábbról. (köszi Inhouse!) Annak még nem jártam utána,hogy a 3 ábra közül melyik kell nekem. 98' Mondeo. -Sárga: indítás tiltó relé,nem kötöm be. - Fekete:akksi negatív -Barna: egyik oldal index,poz. -Pink: sziréna,poz. -Piros:akksi,pozitív -Barna:másik oldal index,poz. -Zöld: ??? -Narancs:Fékpedál,pozitívot kapjon,ha lenyomom a pedált. -Fehér: ACC,gyújtásra pozitívot kapjon . -Kék: ajtókapcsoló? (testre zár,ha nyitva az ajtó)
Butaságot csináltál. Az ajtókapcsolód testet kapcsol. Azért van +12V csukott ajtónál, mert az izzón keresztül méred. Amikor kinyitod, akkor testre zár a kapcsoló, ezért 0V. Erre kellett volna kötnöd a kéket, a kék/feketét pedig sehova. Az, hogy fix tápra és testre kötötted, értelmetlen, nem fog érzékelni semmit. Ezek a bemenetek vagy/vagy típusúak szoktak lenni, vagy az egyiket, vagy a másikat kötöd be. Általában ki is kötik, hogy nem kötheted be mindkettőt.
Ami még bekavarhat az a késleltetett világítás, ott az elektronika köztes értékeket ad. Ha csak ezt a két értéket mérted, neked nincs ilyen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |