Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock

Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   312 / 489
(#) Hp41C válasza tibapu hozzászólására (») Dec 4, 2013 /

Az Microchip C30 -at kellene feltelepíteni. Erről az oldalról az "MPLAB C Compiler for PIC24 and dsPIC DSCs" bekezdésből a legutolsót...
(#) tibapu válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 7, 2013 /

Szia!
Azthiszem sikerült letöltenem a Microchip C30-at.Az MPlab 8.33-at is lecseréltem 8.56-ra.De még valami sántít.Az MCUHobby.cz weboldalon regisztráltam,és ennek ellenére nemtalálom a "Letöltések" oldalt csak azt a tömöritett állomány van ami regisztráció nélkül is elérhető.Most ujra megkell tanulnom használni az MPlab-ot a "C" nyelvnek megfelelően?
(#) Hp41C válasza tibapu hozzászólására (») Dec 7, 2013 /

Igen... Sajnos nincs királyi út...
(#) kly válasza tibapu hozzászólására (») Dec 9, 2013 /

Szia

Én nem tudom mit szeretnél a forrással de az amit letöltöttél (letölthető) az messze nem az általam közzétett 64LED-es V1 HEX forráskódja. Pláne nem az én RGB V2 órám kódja.
Csak mielőtt nagyon belefognál jobb ha ezt tudod.
(#) Prome hozzászólása Dec 11, 2013 /

Ez meddig bírhatja erről a gombelemről?

images.jpg

(#) Pali79 válasza Prome hozzászólására (») Dec 11, 2013 /

Biztos nem csak azért van benne, hogy ne felejtse el az időt ha leállítod?
(#) Prome válasza Pali79 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /

Ja nem tudom, neten találtam a fotót s csak elgondolkoztam.
Mert keveslem tápként, de akkor jól gondolom?
(#) patexati válasza Prome hozzászólására (») Dec 11, 2013 /

Pár órát biztosan elmegy vele gondolom a ledeknek az áramellenállása is így van rajt tervezve,hogy ne zabáljon 20mA-t.
(#) péter71 hozzászólása Dec 21, 2013 /

Sziasztok. Én is összeraktam az órát, és két problémát találtam. Az egyik.hogy a ventillátor állórésze melegszik, a másik a bázis panelen a fet melegszik nagyon, a tekercs és gratz híd nem. A tekercs 3,7ohmos. Mit kéne átnéznem a melegedések miatt?
(#) patexati válasza péter71 hozzászólására (») Dec 21, 2013 /

Szia! Az állórész melegszik minden esetben de bírja. A fet azért melegszik mert túl nagy a kitöltés. Vagy a kitöltésen módosítasz vagy a tápfeszültséget csökkented.
(#) péter71 válasza patexati hozzászólására (») Dec 23, 2013 /

Szia. Köszi a segítséget. A kitöltést a pic -en kell állítani? Ha igen az nekem nem megy akkor marad a tápfesz csökkentés. Ha a fet és a tekercs közé teszek egy 5-8 ohmos ellenálláést az jó lenne?
(#) patexati válasza péter71 hozzászólására (») Dec 23, 2013 /

Az ellenállással is próbálkozhatsz bár én nem szeretem ezt a megoldást mert feleslegesen fűt.
(#) péter71 válasza patexati hozzászólására (») Dec 24, 2013 /

A tápfesz 10,5 V üresjáratba. Ha ebből leveszek nem lesz kevés?
(#) patexati válasza péter71 hozzászólására (») Dec 24, 2013 /

Próbáld meg baja nem lesz. Én 9 V tápról hajtom.
(#) m_ix hozzászólása Jan 8, 2014 /

Есть ли прошивки английской версии?
на базу и пропеллер
И нужна ли какая то перемычка на датчике температуры?

Do English version of firmware?
the base and propeller
And whether some sort of jumper at the temperature sensor?

Nem angol nyelvű változata firmware-t?
a bázis és a légcsavar
És akár valamiféle jumper a hőmérséklet-érzékelő?

http://photos.streamphoto.ru/d/f/d/7b65d258fe9b9c7ceecb94c8a8527dfd.jpg
(#) Arsenic hozzászólása Jan 8, 2014 /

Hi everyone!
Let me describe my issue: Apparently the air coil transformer is ok (I have 15V on the rotor). I've been probing the codes which you made here. MPLab built all of them with absolutely no problems, and I can write the hex (that is generated on the compilation process) to my pic's without any alert or anything that puts my mind on state of suspect. The clock spins counter clock-side. The ONLY difference between the schematics you gave and Dario D's, is that it have a 15V Zener connected in parallel with the 4700µF capacitor (which is of 25V, by the way). And it have a "Supercap" of 0,1F/5.1V.
Here the problem:
When I plug the base, the motor spins and three leds are lighting with a very poor light (almost nothing of light on each diode). Only one button of the remote control works. When I press this button, the motor stops spinning and the led's (the rotor part) wants to "start" like one second (but this time with propper light), then it powers off. I press the same button again and the motor starts spinning and the led's starts as well, but again one second, then they stop shining. So, as a resume: Only one button works and the led's lit a second into who I can see the time (12:00). Of course, I have tested the PCB and all the basic tests to discard the more obvious possible issues. I'll be grateful if you can give me a little help here.
I add the schematics, so you can see which did I built. Again, thanks if you have time to answer me.
Note: PLEASE! forgive my ignorance, but I don't speak Hungarian. I hope it doesn't bother you. Thanks.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2014
(#) Hp41C válasza m_ix hozzászólására (») Jan 8, 2014 /

Hi,
all hex for 16F886 are language independent and the date format can be changed: (cc)yy-mm-dd or dd-mm-(cc)yy) where cc: century (can be turned on or off), yy: year, mm: month, dd: day.

Minden 16F886 -hoz való hex nyelvfüggetlen és a dátum formátoma állítható: (cc)yy-mm-dd or dd-mm-(cc)yy) ahol cc: évszázad (be - kikapcsolható), yy: év, mm: hónap, dd: nap.
(#) Hp41C válasza Arsenic hozzászólására (») Jan 8, 2014 /

Hi, probably there is no index pulse on rotor. The IR led of base has to be under the phototransistor (T12) of the rotor. Disconnect the motor, turn on the supply, manually move the rotor over the IR led of base and check RB0 of PIC on the rotor for signal transition.
Feltehetőleg nincs index jel a rotoron. A bázis infra led -ének a rotor fototranzisztora alatt kell lennie. Kösd ki a motort, kapcsold be a táplálást, kézzel mozgasd a rotort a bázis infra LED -je fölött. A rotor konrollerának RB0 lábán jelváltozást kell mérni.
(#) KKobra válasza Arsenic hozzászólására (») Jan 8, 2014 /

Infra LED fototranzisztor párost kellene ellenőrizni. Működik a led ?
Lehet túl sok fényt kap a tranzisztor. Fesd le az oldalát csak a hegyét hagyd szabadon.
Az infra ledet mobiltelefon kamerájával láthatod hogy világít.

Infrared LED phototransistor pair should be checked. Does the LED?
You may get too much light in the transistor. Paint off the side of the mountain only to leave freely.
The phone's camera can see infrared LED light that lights up.
(#) Arsenic válasza KKobra hozzászólására (») Jan 8, 2014 /

Yes, I did. In fact I tested with an infrared led (receptor) as well. The IR led (emiter, from the base) shine when the motor spins and stops shinning when I press the only button that works
(#) m_ix válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 9, 2014 /

Забыл где на форуме находятся прошивки на пропеллер.
Для базы скачал а пропеллера нет.

Но накртинках форума я вижу, что пропеллеры пишут на венгерском языке какие то слова. Или этот текст можно самомум в прошивке менять без использоваия компилятора?

============
Elfelejtetted ahol különös firmware a propeller.
Az adatbázis letöltött, és nincs propeller.

De nakrtinkah fórumon látom, hogy a propellerek írni magyarul, mi ezt a szót. Vagy a szöveg megváltoztathatja samomum firmware használata nélkül a fordító?

============
Forgot where there are particular firmware on the propeller.
The database downloaded and no propeller.

But nakrtinkah forum I see that the propellers write in Hungarian what that word. Or the text could change samomum firmware without having to use a compiler?

http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1472061.html#1472061
(#) Arsenic hozzászólása Jan 9, 2014 /

I have enough reasons to think that the problem is the software. I tried the original software provided by Dario D (only the hex, not the source) and the result is worst. Then I found this forum and tried some hex published here and at least the led's starts for a second. I think that is better than anything working...
(#) Hp41C válasza m_ix hozzászólására (») Jan 9, 2014 /

Hi, the messages stored in data EEPROM of the 16F886. There are two messages, message #0 starts at address 0x00, message #1 starts at 0x80. The character encodeing is ASCII but special character shapes added form code 128 to 159. For an english message the characcter codes 0x20 (space) to 0x7E (~) can be used.

A szövegek a adat EEPROM -ban vannak eltárolva. Két szöveget lehet megadni, az első a 0x00 címen, a második a 0x80 címen kezdődik. A karakterek kódolása az ASCII kódtábla szerint történik, speciális karakterek (ékezetes nagybetűk és kisbetűk) a 128 .. 159 kódok között találhatók. Egy angol nyelvű üzenethez a 0x20 (space) és 0x7E (~) kódok elegendők.
(#) Arsenic hozzászólása Jan 9, 2014 /

I have another question: Which remote control is more convenient? This one which uses 4148 diodes or the other? How the first one works? What are de keys "Shift" and "Address" for?
(#) Hp41C válasza Arsenic hozzászólására (») Jan 9, 2014 / 1

Hi, the best thing I can suggest You to read the comment is the source:
  1. ;************************************************************************
  2. ; Philips RC5(X) Infrared protocol implemented with 18 pin Microchip
  3. ; microcontrollers  16F / 16C series.
  4. ;
  5. ;       Last modified:  2011-04-25
  6. #define VersionMajor    0x02    ;
  7. #define VersionMinor    0x06    ;
  8. ;
  9. ; 16F627(A), 16F628(A), 16F648A, 16F716, 16C83, 16F83, 16C84, 16F84(A)
  10. ; 16F818, 16F819, 16F87, 16F88
  11. ;   many other, one time programmable 18 pin 16Cxxx device may be used
  12. ;          - 9 byte RAM  0x20 - 0x28 used only
  13. ;          - no more than 256 word of program memory needed
  14. ;          - EEProm lookup table is only an option
  15. ;          - External 4MHz clock used with XT oscillator mode
  16. ;
  17. ; - Visible LED output - flashes as many times as the ed page num.
  18. ; - Handles 16 addresses : 0x10 .. 0x1F
  19. ; - Handles 48 commands  : 0x00 .. 0x2F - using 3 command pages
  20. ; - Handles 64 commands  : 0x00 .. 0x3F - using 4 command pages
  21. ; - Handles 16 buttons with up to 4 + 1 extra:
  22. ;    Address button : Hold down and press button 0..15 to set address
  23. ;               New address will be 0x10 | (button_code & 0x0F)
  24. ;    Shift   button : Each press rolls command page
  25. ;    Option1 button : Not used yet
  26. ;    Option2 button : Not used yet
  27. ;    Option3 button : Not used yet
  28. ;
  29. ; - Command codes can be translated using on chip EEPROM memory
  30. ;               Can be changed without reprogramming the program memory
  31. ;               Not available on 16F716 and 16Cxxx devices with no data EEProm
  32. ;
  33. ; - Two command set on controllers having EEprom capacity > 64 bytes
  34. ;       Hold down Address button when powering up to activate set #1
  35. ;
  36. ; - Matrix can be extended with two more raws (8 buttons)
  37. ;               Driven by RA2 and RA3   not implemented yet
  38. ;         With devices having 4MHz on board oscillator
  39. ;               ex. 16F628(A), 16F648A, 16F87, 16F88
  40. ;       even more two extra raws (8 buttons)
  41. ;               Driven by RA6 and RA7   not implemented yet
  42. ;************************************************************************
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
(#) m_ix válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 9, 2014 /

Я потерял место где находятся прошивки для пропеллера.
По вашему мнению, я могу лишь это исправить в компиляторе, но я не умею работать в данной и подобной среде.

если не трудно подправьте прошивку.

===========
I lost the place where the firmware for the propeller.
In your opinion, I can only fix it in the compiler, but I do not know how to work, and in this kind of environment.

if not difficult to tweak the firmware.
===========

Elvesztettem a hely, ahol a firmware a propeller.
Az Ön véleménye szerint, csak azt tudom megjavítani a fordító, de nem tudom, hogyan kell dolgozni, és ilyen környezetben.

ha nem nehéz csípés a firmware-t.
(#) Arsenic válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 9, 2014 /

Thanks. Let me try it and I'll tell you how it's going on. There are 3 versions of the same control: The second one and the third one (48 and 64 commands) are (I guess) for the 18 buttons version, right?
(#) Hp41C válasza Arsenic hozzászólására (») Jan 9, 2014 /

The comment is from RX5X.asm, from the 18 button version. There are compile time conditionals to control the compilation. 16, 48, 64 command version can be compiled form one source for several controlers.
A részlet az RC5X.asm -ből, a 18 gombos verzióból való. Feltételes fordítási lehetőséggel 16, 48, 64 parancsos verziók fordíthatók rengeteg féle kontrollerre.
(#) Arsenic válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 9, 2014 /

I made this one. And I used this hex. Then I did the second one, but the result is the same on both remote controls.
(#) Mircsof hozzászólása Jan 9, 2014 /

Sziasztok!
Kezdőként sikerült megépítenem az első órám,de 3 hét után valami nem úgy működik ahogy kéne. bekapcsolom és nem indulnak a ledek (nincs elég áram) pic-et lemértem 2.1v (5v helyett) egyenirányítás után mértem a zéner lábait is, ott 3v feszültség mutatkozott. Lecseréltem a forgó és az álló tekercset is, de semmi nem változott.
Ha elindítom nincs kép egyáltalán, de ha kikapcsolom a motort hogy ne forgassa és várok 1 kicsit akkor mintha feltöltődnének a kondik.... és van rendes kép, de csak pár másodpercig utána elhalványul "lemerülnek a kondik" gondolom nem kapnak elég utántöltést. De már cseréltem az álló és a forgó tekercset is . 1 Pentium egyes tápjáról működtettem.
Itt 1 rar file benne kép az óráról és az áram körről: http://data.hu/get/7290569/ora.zip
Segítségeteket előre is köszönöm!

ora1.zip

Következő: »»   312 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem