Fórum témák
» Több friss téma |
meg nézem és értesitelek a felyleményekröl .Köszi szépen.
Azt irtad egy henger nem megy.Alapjáraton egyesével lehuzogattad a gyertyapipákat?
A motor hangján olyankor hallani melyik henger nem megy.Egy vagy 2 hengerrel van gond akkor?
Le huzogattam a harmadik henger nem megy.
Ha a gyertyakábel végébe gyertyát raksz, szikráznia kell. Ha ott van szikra, akkor nem gyujtáshiba.
Attól, hogy szikra van, az nem jelenti azt, hogy bent a hengerben nyomás alatt is van szikra. Ha a kábel vacakol, akkor kint levegőn lehet valami apró szikra, ami bent már nem tud átütni. Fel kell cserélni a 3-as 4-es henger kábelét és megnézni, hogy a kihagyás átmegy-e így a 4-es hengerhez. Ha a hiba marad a 3-asnál, akkor a kábel jó. Ilyenkor lehet még gyertya, elosztófedél és motorhiba is akár. A fedélen is lehet hajszálrepedés attól, hogy nem látszik szemmel.
Szia kicseréltem az elosztó fedelet a trafót a kábeleket ugyan az a hiba meg maradt .Az lenne még a kérdésem hogy hol lehet kapni kompresszió mérő órát.?
Szia kicseréltem az elosztó fedelet a trafót a kábeleket ugyan az a hiba meg maradt .Az lenne még a kérdésem hogy hol lehet kapni kompresszió mérő órát.? És mennyinek kell lennie az értékeknek hengerenként?
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2013
Szia!
Ha minden igaz 12-15 bar!
Köszi
10 körül is elég. Ritka verseny gépeken olyan magas.
Kompresszió mérő órát minden szerszámboltban kapsz.
Autodata programból szedtem az infót.
De egy 20 éves autónál némileg kevesebb szokott lenni, mint a gyári előírás. A kompressziómérés amúgy is arra jó, hogy összehasonlítsuk a hengereket, mivel mindegyikben közel azonosnak kell lennie az értéknek. Ha már mérés, akkor hozzá kell tenni, hogy meleg motornál és padlógázt nyomva mérünk kompressziót.
Szia azt észre vettem tegnap hogy amikor kivettem a gyertyát benzines volt.de amikor lepróbáltam adott szikrát.de mégis olyan minha nem menne az a henger.
A hengerbe nyomás alatt már nem biztos hogy van szikra. Nekem is így volt.
Akkor mit tegyek mit cseréljek ki még? A motorba az a fekete doboz ha rossz akkor sehova nem ad szikrát nem?
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2013
Ha az elosztó és a kábelek is cserélve voltak, akkor nyilván a gyertyát. Ha benzines a gyertya akkor ott nincs égés. Próbáld ki hogy megcserélsz két gyertyát, és megnézed hogy akkor melyik henger nem megy. Az amelyikből kivetted azt a gyertyát, vagy az amelyikbe beletetted.
Két féle gyertya van. Az egyikben a belső érben is van ellenállás, a másikban nincs. Amelyikben nincs, ott elvben rövidzárat kellene mérned a belső éren. Gyakorlatban viszont 30-40%-a már úgy kerül az üzletbe, hogy szakadt benne a belső ér, a szikrának azon a szakadáson is át kell küzdenie magát. Régebben jártam úgy, már nem emlékszem hogy milyen típussal, hogy a 4db új gyertyából 1 volt jó (rövidzár), a többiben szakadt volt a belső ér (20Mohmos állásban is szakadás).
Ennyire azért nem értek hozzá hogy tudod meg mérni ?
csinálta már egy párszor hogy nem ment egy henger de gyertya cserével meg oldódott. de elég sürün csinálja idáig a 4. hengernél mosta harmadiknál de ezzel nem birok. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2013
A gyertyának van egy külső (menetes) fém burkolata, meg egy belső ere, ami a kábelből jövő szikrát vezeti végig a hengerbe. A kettő között meg porcelán szigetelés van. A mai autókhoz már általában olyan gyertyákat használnak, aminek ez a belső ere nem egy szál drót, hanem ellenállása van, a zavarok csökkentése miatt. Ezt egy műszerrel meg lehet mérni.
Próbáld ki azt amit nemrég írtam. Másrészt ne használj bele más gyártmányt csak Denso-t, és akkor nem lesz vele gondod.
Na kapott 4 ujj gyertyát mostmár feladom nem tudom mi lehet vele a gyetya benzines még sem megy a henger.
Vidd el szakemberhez.Egy kocsit nem lehet szobában gép előtt ülve megjavitani.A hibamegállapitás sem egyszerü, ha elbeszélünk egymás mellett.Mühelyben kb negyed óra alatt mondom mi a baj.Nem egy bonyolult dolog az az opelmotor.
Sziasztok. Lenne egy olyan problémám,hogy az autómban rövid idő alatt tönkre mennek a gyertyák(pár perc). A kerámiarészt el lehet forgatni a gyertyán. A kábeleket kimértem az ellenállásuk megfelelő. Elképzelhető,hogy a trafó zárlatos?? Hol az 1-ess hol a 2-ess hol 3-as hengeré megy szét. 96-os évjáratú 1.8-as F Astra C18XEL. Cseréltem vezérműtengely jeladót és lambda szondát (szerelő szerint azok hibája okozza a problémát ) de a hiba nem szűnt meg. Tud valaki segíteni?? Előre is köszönöm.
A trafót mérd ki a primernek 0,5 ohmnak a szekundernek pedig 7000 ohmnak kell lenni, vagy ehhez közeli értéknek. Bár nem tudom tud-e a trafó hibája ilyet okozni.
Milyen gyertyák kerültek bele? Nem lehet, hogy valami gagyi hamisítványt vettél? Szerintem a trafó nem fogja széttörni a gyertya szigetelőjét.
Én sem tapasztaltam még ilyet, pedig több mint harminc éve foglalkozom autó javítással.
Gyári gyertyák kerültek bele mint korában is és azokkal eddig nem volt baj.
Üdv!
nekem olyan problémám lenne, hogy menet közben meleg motornál fékezéskor kuplunk be, (néha, nem mindig) leáll a motor. nagyritkán az alapjárat is ingadozik ezután 800 helyett 500-on van de ez tényleg nagyon ritka jelenség. most volt szerelőnél kicserélte a lambdaszondát, mert ő szerinte az volt a baj, de mégsem :/ hibakódot még nem olvastam ki belőle. F astra 1.8 8 szelepes c18NZ válaszokat előre is köszi
Alapjárati motor tisztítás kell neki, vagy csere.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |