Fórum témák
» Több friss téma |
Fontos lenne a válasz mert a próbatekercs 5 amper helyett 15 ampert vesz fel.
S nem mindegy hogy 2 tekercs veszi e fel az 5 ampert s elég ha másfélszer ennyi kábellel csinálom, vagy egy tekercs veszi fel az 5 ampert s akkor háromszor annyi kábel kell...
Mire tekerted azt a próbatekercset? Remélem a motor hornyai közé került, és mozgó forgórész mellett mértél.
Álló helyzetben mértem. Igen a motor hornyai között de ez miért fontos? Akár letekerve is mérhettem volna.
Az a kettő párhuzamosan, ahol a pólusváltás van és sorba velük, a harmadik,
Forgás közben sokkal kisebb értéket fogsz mérni.
mennyi az a sokkal kisebb.
mert az a kérdés, hogy érdemes e igy összerakni állóhelyzetben 15 amperrel 2.5 helyett elirtam az elöbb nem is háromszoros hanem 6 szoros... tartok tőle h ez mindenképpes túl sok. vagy nem?
Valóban igazad van, mérhetted volna letekerve, teljesen fals eredményt kapva.
Ha arra gondolsz, hogy egyenáramon nincs a tekercsnek induktív reaktanciája, tévedsz, mert a bekapcsolás és kikapcsolás pillanatában van neki. A kommutátorod többek közt ezt a célt is szolgálja: Kikapcsol, bekapcsol. Ezért kellene forognia annak a forgórésznek. A Wikipédián utánanézhetnél a tekercseknek, és az egyenáramú motoroknak, hogy legyen némi alapod, mert az nélkül nagyon nyögvenyelősen fog menni a motor áttekercselése.
Egyenlőre inkább azok válaszát várom akik a fórumon akarnak beszélgetni erről a kérdésről. Nem kétirányú kommunikációt akarnék akkor, nem teszem fel itt a kérdést.
És az eltérő fordulatszám nem ad fals eredményt? Az miért jó ha másképp mérünk ugyanúgy rosszat? A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
Nem biztos, próbáld ki. Egy álló villanymotor majdnem rövidzárlat. Forgás közben lehet kevesellni is fogod. Persze csak találgatok, saccolok. Nem láttam milyen vasra milyen drótot tekercseltél. Próbáld ki és meglátjuk mi lesz.
Azért 5 Volt 15 Ampert nem nevezném rövidzárnak... Ti biztos fejből kiszámoljátok, hány Ω.
0.33 Ω ha nem tévedek. Szerintem ha folyamatosan folyékony nitrogénnel hűteném, még működne is. De azt mondod, rakjam össze teljesen s próbáljam ki mert lehet lemegy 2.5 Amperra?
Nem akarom elhinni, hogy hatodára csökken, de kipróbálom, s leírom ide az eredményt.
Ha minden jól megy akkor már holnap.
De ha elfüstöl, akkor irgum burgum lesz!
Csak az "érdekesség" miatt írom.Mértem a 9,6V akkus gépem áramfelvételét,üresjáratban 1,5A teljesen lefogva 23A.Tehát,akár jó is lehet a motorod.
Igen. Meg az is, ha körülötte van és nem forog. Mivel egyenáramról működik, az induktív ellenállás csak addig a kis ideig nagy, míg ki nem alakul az állandó mágneses tér. Forgás közben ez állandóan változik, így a látszólagos ellenállás sokkal nagyobb mint a tekercsen lévő drót ellenállása. Próbáld ki bátran. Remélhetőleg minden tekercset egy irányba tekertél és azonos menetszámmal. Ebben az esetben nem lesz gond.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Balhé van. Jóval több áramot vesz fel mint korábban és nem forog.
Pedig másfélszer többet sikerült rátekercselni. Viszont most van mögötte erős mágnes. Eddig nem volt. És most mindhárom tekercs fent van, és most szénkefén keresztül kapná a delejt. Eddig direktbe kapta.
Nem látom mit csináltál, de úgy sejtem nem megfelelő irányba van tekercselve. Fordíts pólust az állórész mágneseken.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Megfordítod ahol Északi volt ott legyen a Déli. Nem tudnál feltenni egy képet róla? Így csak általánosságban tudok találgatni. Még az is az eszembe jutott, hogy lehet nem megfelelő kommutátor lemezkék vannak a tekercsvégekhez forrasztva.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Egyenlőre beragasztottam a mágnest h fixen álljon. Hétvégén szárad, hétfőn lesz a köv. próba. A motor fejjel lefele is berakható úgyhogy a pólusváltás megoldható. Később tudom majd csak lefényképezzni.
Sajnos nem tudom megnézni. Azt írja ez egy privát videó.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Forraszd eggyel odébb mindegyiket, aztán próba.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |