Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   148 / 303
(#) Mekk_Elek válasza r67055 hozzászólására (») Jan 27, 2014 /
 
Ha nagyobb az akku, az is lemerül idővel, ha kicsi a töltőd. Nagyobb töltő kell egyértelműen.
(#) Alkotó válasza r67055 hozzászólására (») Jan 27, 2014 /
 
Nem tudom a segítséged nélkül megérteni a felvázolt kialakítás értelmét. Kérlek segíts.
Van hálózati feszültséged, amiről üzemel egy töltő, amivel töltesz egy akkumulátort, amit terhelsz egy transzverterrel, ami szintén a hálózati feszültséghez hasonló jelet állít elő a számítógéped számára.
Erre Lár András azt mondaná: "Marrrgit! Hát normááális?"
Kösd a számítógépet egyből a hálózatra, és a többi vackot hagy ki.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Jan 27, 2014 /
 
Folytatom. Gyanítom, bővebbek a lehetőségeim trafók terén, mint itt sokaknak.
Mérés2.

Alapok: ??? VA trafó, primer ellenállás pontosan 1 Ohm, szekunder 2 * 0,0425 Ohm. Ellenállásmérés egyenárammal. A szekunderen van középkivezetés. 2 * 1N1184 (R) kétutas egyenirányítás. A híddal most nem foglalkozok, mint láttuk, a kétutas jobban teljesít.
A feszültségek beállítása a primer betáp módosításával toroiddal történik.
Az akku 12 V 40 Ah. Kezdés előtt kisütöttem. Induló feszültsége 12,00 V.


Kétutas egyenirányítás
Szekunder V ~ Töltőáram A Akku V =
8,7 0,00 12,00
8,8 0,003 12,01
9,0 0,30 12,08
10,0 2,00 12,44
11,0 3,80 13,10
12,0 5,60 13,70
13,9 10,2 13,96
Pár perc elteltével:
10,0 0,74 12,96
11,0 2,90 13,20
12.0 5,19 13,89

Néhány további adat a méréshez.:
A trafó vasmagkeresztmetszete ~50*50 mm. A szekunder középkivezetése (~4-es lehet) az akkura csatlakozik. A diódák közvetlenül a trafó kivezetéseire kerültek, a hűtőbordáról 4-es vezeték megy a műszerig ~60 cm, onnan is speciális, a célhoz gyártott műszerzsinór megy az akkura. Ez csak 2,5-ös, de ~25 cm. Mint tudjuk, a gyári eredeti műszerzsinórok jelentősen meg tudják hamisítani a mérést. Az összes külső vezeték, amiben áram folyt, nem több 1,2 m-nél. A szekunder egyik felét olcsó digitális műszer mérte, a másik oldalon valódi TrueRMS figyelt. Orosz csoda, de közelítően azonos értéket mutatott. Az áramra inkább a 20 A-ig használható, valamivel pontosabbat tettem.
A mérés erősen idealizált, hiszen nem az a jellemző, hogy rövid 4-es vezetékekkel csatlakozik a töltő az akkura. A korábban említett bikázó is 2*2 m 10-es vezetékkel készült.

Eredmény: 10 V-os trafóval kétutas egyenirányítással lehet 12 V-os akkut tölteni. Az is biztos, hogy soha nem fogja túltölteni. De gyorstöltőnek ne ilyent válasszunk!
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Jan 27, 2014 /
 
További képek: Az összetartozó értékeket egy-egy képre tettem a könnyebb eligazodás kedvéért.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2014
(#) r67055 válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 27, 2014 /
 
Szóval.... A problémám a következő Angliában vagyok es a hazban amiben lakom allandoan leveri a biztositekot a halozat nekem meg szuksegem van 1 olyan pcre ami 1 honapig folyamatosan megy. ezekkel az alkatrészekkel rendelkezem és nem akarok szunetmentes tapot vasarolni. mit javasoltok? köszönöm! (egy szunetmentes táp hány órán keresztül tudna működni hálózat hiányában?)
(#) erbe válasza r67055 hozzászólására (») Jan 27, 2014 /
 
Az olcsó ~5 percet, a drágább 30 percet, a szerverekhez méretezett nagyon drága 4-5 órát, külön akkuteleppel 8-24 órát. Ehhez persze tudni kellene a PC teljesítményfelvételét is. Éppen nemrég újítottam fel PC-t, meghibásodás miatt alaplap, stb. csere. Kíváncsiságból ellenőriztem a teljesítményfelvételét, mert az alaplaphoz 350 W-os tápot javasoltak. Induláskor 72, normál használatban 56-68 W. Nem kispályás alaplap +3 PCI, Intel G2030 CPU, 4 GB RAM, 3 drive, 3 PCI kártya,...
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2014
(#) KissAttila hozzászólása Jan 28, 2014 /
 
Üdvözlök mindenkit,
Hozzám került egy olyan akku töltő, ami egy diódával van egyenirányítva. Egyenirányítás után kb. 18V van oszcilloszkóppal mérve. http://i.imgur.com/JsEFbTh.png
Kérdésem az lenne, hogy ezzel a töltővel lehet úgy tölteni, hogy az akkut nem vesszük le az autóról?
Nem fog megártani a 18V a kocsi elektronikájának/komputerének ?
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2014
(#) erbe válasza KissAttila hozzászólására (») Jan 28, 2014 /
 
Tedd rá egy akkura és úgy nézd meg a szkóppal!
Nem fog megártani, mert az autó abból a 18 V-ból nem lát többet, mint amennyit az akku enged. Az pedig jobb puffer, mint bármilyen elkó.
Mellékesen jobban tennéd, ha kicserélnéd azt az egy diódát Graetz-re. Pl.: Diódahíd
(#) widerstand hozzászólása Jan 28, 2014 /
 
Sziasztok,

Van egy 230V/6V-12V 100VA trafóm és szeretnék egy olyan autómata töltőt, amely 6V illetve 12V-os autó akksihoz jó és van rajta lassú és gyorstöltés. A deca 119 Mach valami hasonló, de ott sajna nincs 6V.

nem tudná nekem Valaki ezen töltő kapcsolási/nyákrajzát megszerezni? Szeretnék az alapján az én trafómmal valamit összeütni...
Vagy ha van valami jól bevált tervetek, azt is szívesen venném.

Üdv
(#) erbe válasza widerstand hozzászólására (») Jan 28, 2014 /
 
100 VA-es trafóval a gyorstöltést nyugodtan el is hagyhatod. A többire tucatjával találsz itt rajzokat.
"Új hozzászólás" mellett a nyilacska lenyit egy menüt, alsó "Csak képek keresése"...
(#) Meggányver hozzászólása Jan 29, 2014 /
 
UC 3906-al akarok egy 12V akkutöltőt csinálni ami max 5A-el tölt.
Az IC gyári adatlapja szerint el is kezdtem kiszámolni az értékeket de az RA és RB valahogy nem akar kijönni. RB értéke nálam negatív szám és ezért gondolom, hogy nem lehet jó.
Csatoltam a számolásról az excell fájlt. Valaki világosítson fel, hogy mit bénázok el.

UC3906.xls
    
(#) gerenk válasza widerstand hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Számíts rá hogy a trafó szekunder tekercsének menetszámát meg kell növelned mert töltésre csak úgy lesz alkalmas.
(#) Pety_ válasza r67055 hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
A számítógép tápegysége PFC-t tartalmaz. Ha nem színuszos a bejövő fesz akkor "megbolondul",így sokkal többet vesz fel inverterről mint kellene, stb...
A tápot kapd szét és a PFC-részt helyettesítsd egy síma egyenirányítóval...
(#) proli007 válasza Meggányver hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Hello! Az UC nem ebben a topikban van, de tettem már fel excel táblát ezzel kapcsolatban, sőt volt 5A-es átalakítás is. Szerintem nézd meg pld. itt. üdv!
(#) r67055 válasza Pety_ hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Mi is az a PFC ? mit helyettesitsek egyeniranyitoval, a tapban van egyeniranyito nem?
(#) reloop válasza r67055 hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
(#) HeZ válasza Meggányver hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Ez a gyári adatlap képlet szerintem hibás: RA = (RSUM + RX) (1 − 2.3V ⁄ VT)
"Csak" egy előjel a tévesztés: RA = (RSUM + RX) (1 + 2.3V ⁄ VT)
Vicsys ugyan más kiinduló paraméterekkel számolt a cikkében (Vin=25 V, Vt=9,4 V, Id=177 uA), de kb. helyesek az értékek.
Hogy oldod meg a teljesítmény tranzisztoros szabályzót, mert egyrészt a TIP147 tud-e 5 A-t és kb 20-40 Wattot tartósan =(Ube-Uki)*5 A, másrészt a felhasználási javaslat (UICC Application Note U-104) max. 1 A kimenőáramig javasolja a PNP áteresztő tranzisztoros megoldást?
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2014
(#) Hidi hozzászólása Jan 29, 2014 /
 
Helló! Olvasgattam egy kicsit és lenne pár kérdésem evvel a kapcsolással kapcsolatban. Ez egy megépített és működő kapcsolás? Nem kell változtatni semmit rajta? Hány Ah-s akku tölthető vele? Mi történik ha a trafó csak 1,5 vagy 2 ampert tud? A választ köszönöm.
(#) gerenk válasza Hidi hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Ez nem szabályozható töltő, csak automata, működőképes. A töltőáramot a trafó + egyenirányító+ tirisztor kör határozza meg . Fontos a trafó teljesítménye szekunder feszültsége a félvezetők max. árama és a megfelelő hűtés. Lehet 1-2 A is de 20 A is.
Kisebb töltőáram lassabb töltés és fordítva.
(#) csikosgabi hozzászólása Jan 29, 2014 /
 
Üdv. A kérdésem az lenne, hogy hogyan viselkedik az alábbi kapcsolás egy fordított polaritással rákötött akku esetén? Köszönöm előre is. CsG
(#) Hidi válasza gerenk hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Köszönöm a gyors választ. Még annyit hogy a beállítást úgy csináljam hogy az akku rajta van és úgy állítsam be 14.4v-ra.
(#) gerenk válasza csikosgabi hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Fordított polaritással bekötött akku esetén nem történik semmi, töltés nem indul meg.
(#) szulek hozzászólása Jan 29, 2014 /
 
Hello!
Kaptam a képen látható akkutöltőt trafó nélkül. Szeretném ezt a töltőt megjavítani, vagyis tenni bele egy trafót, csak nem találtam róla semmi információt, hogy mégis milyen való bele? Nekem igazából csak 12V-os akkumulátorhoz kellene a töltő. Ha valaki ismeri ezt a töltőt és tud hozzá valami infót vagy kapcsolási rajzot adni azt megköszönném!

Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) gerenk válasza Hidi hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Szabályozható tápegységre van szükséged a beállításhoz hogy modellezni tudd az akkut.
Ne menj 14 v fölé, mert cellánkénti 2,4 V felett már megindul az intenzív gázfejlődés az akkuban és az a cellát alkotó lemezekre káros, anyaguk fellazulhat és kihullik.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2014
(#) csikosgabi válasza szulek hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Szia. Nekem is egy ilyen töltőm van. Az oldalon egy kolléga elküldte már a komplett doksiját valamikor de sajna most nem találom. A neve endrusz . Próbáld meg vele felvenni kapcsolatot. Üdv.
(#) csikosgabi válasza gerenk hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Értem. És meg lehetne oldani, hogy ekkor egy LED jelezzen?
(#) gerenk válasza csikosgabi hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Meg lehet, de szerintem nincs értelme. Ha jól kötöd be a töltés megindul.
(#) csikosgabi válasza gerenk hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Igaz. Köszönöm a segítséget.
(#) Hidi válasza gerenk hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Helló! Akkor nem csak egyszerűen a potival beállítom töltés közben 14v-ra.?
(#) gerenk válasza Hidi hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Két választásod van, vagy szabályozható tápot beállítod 14 V -ra és hozzáállítod a töltő
lekapcsolását majd csökkentve az újra bekapcsolást /hiszterézis/.
Vagy akku de akkor multiméterrel mérni kell az akku sarkain a feszültséget és 14 V elérésekor a szabályzó potival a töltést megszakítani . Akkut terhelve a bekapcsolási szintet figyelve ismét beállítani. Ez hosszadalmas és fárasztó.
Következő: »»   148 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem