Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Akkor milyen vasat ajánlotok?
mindenki mást mond van aki erre esküszik van aki másra. Nem mondtam hogy ebből akarom hanem azt mondtam ilyenem van. Én inkább az olcsóságra törekednék. mert az 5-6000 Ft os vasmag nem igazán olcsó
Most nem tudom mennyibe kerül az E65 mag,de ez ajánlott.Írtam Pü-t.
Olcsó húsnak?A végén sokba kerül. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
Nem igazán, lejtősek a négyszögek. Az EI magba kell némi légrés (ha olvastad a szakirodalmat; by 'erdgab'); tegyél közé ~0.3-0.5mm-t(papírt), és csinálj úgy is mérést.
nekem ugyan olyannak tűnik mind a két jel az egyik primer a másik szekunder. de majd holnap kipróbálom
Csak hogy feldobjam a hangulatot.Ez egy héten belül készült.Teljes híd,komplett panel.
Gee Lee:Kipróbáltam 4Db-al vitte de beraktam még 4-et.
és ennél a hegesztőnél milyen magot használtál? azt látom hogy toroid Méretek?
A konkrét méretét meg nem mondom, mert elfelejtettem a vas mérete 3,8 mm2,erre emlékszem.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
jól néz ki ezzel mekkora áramot sikerült elérni?
Azt most nem mértem le,elvileg 120A.Vas mérete pontosabban,3,8cm2
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
De olcsóbb,Kb3000Ft,több darab rendelése,+posta.Kb ennyire jött ki ez a mag.
Atyavilág... ez a trafó pont olyan, mintha én tekertem volna... litze, átlátszó szigetelés ( mylar? ) toroid, stb. nagyon tetszik!
Annyit tegyél meg legközelebb, hogy abból a sárga M3 szalagból tekerj két réteget a kivezetésekre. Az kibír vagy 5 kV-ot, viszonylag hőálló. Biztonságosabb lesz.
Szia katt.Kapton a szalag,elvileg sok hőfok és sok feszt bír.A kivezetések még kapnak zsugor csövet,itt még a próba volt hogy minden OK.Litze,nincs arra pénzük az embereknek,marad a házi litze.
szívesen használnák én is toroidot de méretre lenne szükségem hogy utánanézzek hol menyiért lehet beszerezni.
Jó az, én is házi litzét használok, még ipari berendezésekhez is. Egy a lényeg, forrasztható huzalt kell venni, különben beleőrülsz a pucolásba...
Jó a zsugorcső is, csak az nem elég hajlékony. Viszont jobban hőálló... Mindenképpen tedd be a trafó utolsó szigetelőrétege alá!
- Nem ötletelni kell, hanem mérni. Csináltak már ebből gyűrűként megtekert főtrafót, csatolom a képét.
- Ha U57-ből csinálod annak a keresztmetszete 1,87cm2 körül van, tehát 3 pár keresztmetszete ugyanannyi mint egy E65-ös magé. Ennél több nem kell, ezt az 5-6 pár dolgot felejtsd el. Ha a képen látható módon tekered meg akkor bőven fér bele huzal, majdnem kétszer annyi mint az E65-be, tehát megfelelő trafó áttétel esetén a 3 párból is simán ki lehet venni 200A körül, vagy még többet is. - Hogy mit bírnak a vasak azt pedig meg kell mérni, a további problémák elkerülése végett. Ha 3 párral számolok és mondjuk 30kHz üzemi frekivel, akkor minimum 27 menet körül kell primernek, de meg kell nézni. Fogod az összerakott vasakat és meghajtod az adott frekvenciájú négyszögjellel, csak alacsonyabb feszültségen. Esetünkben 0,085 a voltonkénti menetszám, tehát rátekersz mondjuk 4 menet primert, és meghajtod (4/0,085=47) 47V-os négyszögjellel. Egyrészt megméred hogy ekkor mekkora áram folyik a trafóba (valahol 70mA és 140mA között kéne neki), másrészt járatod kb. 20 percig üresen, és megnézed hogy mennyire melegszik a mag. Ha nagyon meleg akkor nagy a gerjesztés, több menet kell rá. Ha 20 perc elteltével sem több 40-50 Co-nál, akkor jó lesz. - A 2db szekundernek pedig el kell férnie egy sorban, szépen egymás után. Tehát nem kell sem összefogni, sem pedig egymásra tekerni, mert a mag 2-2 oldalára bőven elfér. - Gyűrű tekintetében pedig fel kell hívni a Taliékat, van nekik 60mmx30mmx20mm méretű M2TNC anyagú. Ennek a keresztmetszete 2,8-3cm2 körül van, 120A-ig 1db is megfelel, de ugyanúgy lehet 2db-ot is egymásra tenni belőle. Amikor én vettem akkor még 1100Ft körül volt darabja, most már biztosan több.
Egy főtrafó a szóban forgó gyűrűvel. Itt még csak a primer van rajta, nem is túl szépen mert kapkodva készült. 100A-al hegesztenek vele.
Ezen a képen a 3 u57 magot csak a ragasztószalag és a vezeték fogja össze?
Nem tudom, nem én csináltam. Merev ragasztóval semmiképpen nem tanácsos összeragasztani a hőtágulás miatt, mert ezek elég könnyen törnek, repednek. A hármat szilóval vagy valami ahhoz hasonlóval ragasztanám egymáshoz vékonyan, de az is elég ha van köztük 1-2 réteg papír vagy ragasztószalag (mondjuk festőszalag), és utána azzal is van körbetekerve (összefogva) a 3 pár. Szét sosem fog jönni, és néhány század mm-t (vagy amennyit akar) tud benne mozogni.
Próbára megcsinálod a 4db. U52-ből (3.8cm2). Tapasztalatszerzésnek jó lesz. Gee Lee nagyon jól leírta.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
Ha tudok keríteni még egy u 57 et akkor NEM a 3 U57= 5,6cm2
míg a 4 u52 csak 3.8cm2 és félek az 140A-re kevés lesz.
Van két Ilyen trafóm (és pár kisebb). Egy 350A-es EWM gépből származnak. Akit érdekel írjon privátban.
~3 hét múlva kaphatsz egyet.Csináld meg a tanulóst addig (4xU52). Látod a 3cm2-es gyűrűből lazán kijött 100A.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
Sziasztok!
Az alábbiakat a "Hegesztő inverter javítás" fórumra már feltettem, de eddig nem érkezett hozzászólás. Talán itt nagyobb a mozgás... Javítás céljából került hozzám egy Elektrosta Elektro140 gép, melyben első körben a kimeneti egyenirányítót találtam hibásnak (szét volt égve a kivezetése, de a gép bekapcsolás után szépen elindult, nem csinált semmi bajt). Ezt kicserélve tapasztaltam, hogy további probléma is lesz, mert a kimeneten csak 38V tudtam mérni és az sem volt terhelhető. Tovább bontogatva a gépet látom/mérem, hogy a 4db MTY30N50E FET közül kettő felpukkant, kettő pedig a rá nem jellemző értékeket produkálja. Emellett még a meghajtásokban lévő diódákból, tranzisztorokból és ellenállásokból kijött az "éltető füst" Kerestem a FET-et, de vagy nincs, vagy arany árban akarják mérni (és ráadásul 30db-ot kellene venni). Adatlap alapján találtam egy elfogadható árú cseredarabot, de a paraméterek között az egyik (szerintem lényeges) értéknél jelentős különbséget találtam: "Single Pulse Drain–to–Source Avalanche Energy" az eredetiben 3000mJ, míg az általam talált helyettesítőben csak 450mJ. Érdemes/szabad ezzel helyettesítenem, vagy nem fogja bírni? Csatolom a két adatlapot. Ha van valakinek kapcsolási rajza ehhez a géphez, akkor a javaslatok mellett azt is szívesen veszem (a meghajtó rész diódáinak azonosításához nagy segítség lenne). Köszönök minden segítséget!
Szerintem berakhatod, jobb is mint az eredeti.
A paraméter, amit néztél egyébként a letöréssel kapcsolatos, hegesztő inverternél nem lényeges... Az IRFP gyorsabb, kisebb a gate töltése, kisebb a csatorna ellenállása, kevesebb lesz a vezetési és a kapcsolási vesztesége is. A meghajtó kört illetően, valószínüleg 100-200V-os gyors diódák voltak, ha SMD akkor ES1J-t, ha furatszerelt, akkor UF4007-et vagy SF28-at szoktam beledobálni. ui: Ha zéner, akkor az meg látszik a szitázáson, ha nem égett szét, típust illetően 1W-os 18V-os általában jó mindenhova... Üdv! A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
Üdv mindenkinek!
Csatoltam egy lay-t, érdekelne a véleményetek, min kell változtatni, vagy jó -e az elgondolás. Teljes híd, stw20nk50z fetekkel, 200-220A-t szeretnék kivenni belőle.
Üdv emberek! Van egy Esab Caddy Tig 150-es inverteres hegesztőm. A probléma az, hogy egyszer nyáron a 40 fokban hegesztettem 10-es anyagvastagságú csövet és egy jó órahossza után letiltott a hőkioldó vagy micsoda. Egy led villog ha túlmelegedik és letiltja. Na mármost szép és jó, hogy letiltott, de az a baj, hogy visszahűlés után se akar menni, csak villog a led. Mi lehet a baja neki? Csatoltam a komplett rajzot hozzá. Nézegettem már a hővédelme benne, jónak tűnik, mégse megy. Lehet elsiklottam valami felett, vagy nem jól értelmeztem, nem tudom. Valami ötlet, hogy mégis hol keressem a hibát?
Jó hosszúak a nagy áramú hurkok, ráadásul körbeveszik a vezérlést is. Nem jósolnék neki nagy jövőt. Azért csatoltam nemrég képet az enyémről (meg lehet nézni ), hogy legyen némi kiindulási alap. Ha elég lenne 8db a fetből, akkor arra van egy jó alternatíva, proci hűtővel, hasonló elrendezésben mint ahogy a sajátomat csináltam. Szembe kell forgatni a feteket, a lábaikat felhajtani ami így beforrasztható a nyákba. Gate trafót a fetek fölé, vezérlést mellé. A nagy áramú fóliák rövidek, és elkerülik a vezérlést. Kici, eccerü, örökös (csak a venti ne álljon meg).
Ezt kézzel huzaloztad, vagy valami autowire-szerű funkció? Mert rengeteg felesleges kacskaringó, meg elágazás van benne.
Igen.
Gondoltam, hogy nem tuti a terv, ez inkább csak piszkozat, mert még nem csináltam inverterhez nyáktervet, mint, ahogy az látszik is. Szóval minden észrevételt, segítséget szívesen veszek, csak legyen hozzá, magyarázat is, hogy ha nem így, akkor, hogyan! |
Bejelentkezés
Hirdetés |