Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2250 / 3610
(#) sastas01 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
A biztosíték a szivargyújtós csatlakozók alapfelszerelése. Még a kínai 300 Ft-os usb átalakítóban is van
Én ezt a dupla ellenállásos dolgot nem értem. Vagy ez harmonizálná az elektromos kört?
(#) Koncsar válasza sastas01 hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Lehet, hogy csak egy LEDre megy rá, ami nem látszik.
(#) janikukac hozzászólása Feb 27, 2014 /
 
Sziasztok fiúk!
Tudom, hogy az utóbbi időben elég inaktív vagyok, de Ti mindig tudtok segíteni, hátha most is: keresek olyan internetes oldalt/fórumot, ahol bőrgyógyásztól ingyenes szaktanácsot lehet kérni, kérdést feltenni. Fontos lenne. Sajnos most nem tudok a saját ötleteitekre hallgatni-habár mindig adtok jó tanácsokat, szakembert szeretnék megkérdezni, remélem nem veszitek zokon...
Üdv:Kukac!
(#) granpa válasza janikukac hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Bár a 'skin-hatás'nak van köze az elektronikához, most tényleg bio-szakember kell. Sajnos magadnak kell keresgélned ilyen címszavakkal a NET-en.Mi még jó bőrben vagyunk. Egy héttel ezelőtt a Nyúl tudott volna tanácsot adni, de 10 nap múlva megint jön, megkérdezem.
(#) Schnitt válasza sastas01 hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Szerintem ez a 24V változat, ott 2x akkora előtét kell
így egyszerűbb, mint 2 félét rendelni, és a kínai színvakok is össze tudják forrasztani, ha 2-ig tudnak számolni.
(#) janikukac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Sajnos nem is kapisgáljátok mi a gond, 2 órája jöttem haza a "szakembertől", csak szerintem olyat mondott, hogy még mindig csak nézek ki a fejemből, szóval kb. összedőlt bennem a világ, s ezért keresek másik hozzáértőt, hogy nem lettem-e egy kicsit "becsapva"..
Üdv!
Ui: Köszi Zoli!
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2014
(#) janikukac válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Annál voltam.
(#) granpa válasza janikukac hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Helló! P.Ü. ment: Kálmán
(#) zolika60 válasza janikukac hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Itt megpróbálhatod. Persze egy hús-vér doki jobb lenne, mert az látja is a problémát, nem csak olvas róla.
(#) nagym6 válasza Leraz hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Ismerősöm 5 milliónál tart a napelemtáblákkal, hálózatra is visszatermel. Nem tudom kivel van szerződve. Átlag családi ház, két ember átlag villanyfogyasztása. Annyit elárult, hogy alig fizet villanyszámlát éves átlagban. Tehát nem pótolja teljesen a saját fogyasztást. Szerintem 25 év alatt jó esetben kb. a fele megtérül.
Nem akarok senkit lebeszélni, számolni kalkulálni kell.
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 27, 2014 / 1
 
Ráadásul elég kevés 25 éves napelemtábla van ami működik.
(#) janikukac válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Köszi szépen, találtam 3at is!
(#) minicooper hozzászólása Feb 27, 2014 /
 
Csak nekem nem működik a Google Chrome-ban a visszagomb?
(#) andras99 válasza minicooper hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Nekem működik.
(#) minicooper válasza andras99 hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Megyynomom és csak megy az a kör vagy mi ...
(#) digifoto válasza vilmosd hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Nagyon köszönöm a sok hozzászólást, már majdnem elhittem a hirdetést, és kiadta feleslegesen több mint tízezer forintot. Ha mindég feltöltöm maximumra hálózatról az akkut, úgy lehet esetleg hogy spórolok valamit a benzinből. Ezt mindenesetre kipróbálom.
(#) nagym6 válasza digifoto hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Idézet:
„Ha mindég feltöltöm maximumra hálózatról az akkut, úgy lehet esetleg hogy spórolok valamit a benzinből.”

Ezt hogy érted? Nem az autó generátora tölti az akkut, így kevesebbet fogyaszt? Amikor hazaérsz eleve fel lesz töltve az akku. Az autó üzem közben mindig tölti, amint fogyasztás volt az akkuból. Üzemelő autónál nem is az akku fogy, hanem a generátor táplálja a világítás, ablaktörlő, stb.-t. Jelentéktelen az akkutöltésre fordított benzinmennyiség az autó mozgatására fordított benzinhez képest. Nincs értelme otthon töltögetni akkut, észrevehetetlen amit ezzel nyernél.
(#) zolika60 válasza digifoto hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
A benzinből egy-két százaléknyit, vagy kevesebbet, de kicsit többel nő a villany fogyasztásod.
(#) sastas01 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Meg a hátfájási együttható is
(#) vizor válasza digifoto hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Régi elcsépelt mondás: az autó fogyasztása a jobb lábunkban van. Rendesen kell járni és akkor kicsi a fogyasztás, de néha oda kell lépni, hogy kitisztuljon. Az én autóm gyári vegyes (városi/országúti) fogyasztási értéke: 6.5 liter. Jelenleg 4.9-5.2 liter, pedig tél van (hidegen járás, téli gumi nagyobb tapadása), pedig már 10 éves elmúlt.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2014
(#) pjg válasza vizor hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Ezt hogyan csinálod?
(#) Leraz válasza pjg hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Azt nem írta,hogy milyen autóról van szó.
(#) vizor válasza pjg hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Opel Corsa C, benzines, 1200ccm, 16 szelep. Újonnan vettem gyárból, rendesen karbantartatom. Csak nagy cégek kútjaihoz járok, falusiba soha. Mindig sima 95-öst kap, nem dőlök be a nagyobb oktánszámnak. Klímát nem használok, városban is 5-ös fokozatban járok. Lakott helyen 55-el, kívül 100-al járok. Viszont néha üres úton megküldöm 130-140-el (vagy többel is ha kell, 170-nel még nem volt a pirosban a fordulat), hogy a koksz kiégjen belőle. Évente olajcsere, mindegy mennyit ment. Jelenleg 10 éves és 2 hónapos és 125.000 km van benne. Reggelente hidegben nem melegítem a motort, hanem durr bele, ahogy a gyári könyv is ajánlja(!). És igen, ennyit fogyaszt ...
(#) sargarigo válasza vizor hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Ez a nem-melegítéses dolog úgy érzem vitára fog okot adni.. A többi viszont stimmel, én is így csinálom a '97-es B-corsámmal.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2014
(#) nagym6 válasza sargarigo hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Ha nagyon hideg miatt sűrű-kemény az olaj, esetleg nem tud mindenhova kellően eljutni, kellő olajfilm réteket biztosítani, ezért (is) ajánlják a kisebb melegítést. Hogy ne nagy terhelés -felületi nyomás- legyen a nem kellően olajozott felületeken. Alapjáraton kis erők, menet közben sokkal nagyobb erők hatnak. Ez olajfajta függő is, sűrűbb, vagy hígabb az olaj. És még a régi karburátoros autók szívatóval nem mentek normálisan, azoknál azért is jobb volt némi langyítás. A mai befecskendezősöknél ez már nem jelentkezik.
(#) vizor válasza sargarigo hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
A német mérnökök biztos jobban tudják, miért ne hinnék nekik? Az van a kézikönyvben, hogy "Indítás után ne járassa a motort alapjáraton, hanem ha lehetséges, azonnal induljon el.", vagy valami hasonló. Az autó közvetlenül a gyártósori szalagról jött, mert akkoriban az volt a divat, hogy összeállítottad a szalonban, hogy milyen extrákat akarsz és a gyár ez alapján rakta össze.

Nagym6: gondolom úgy van tervezve a motor, hogy ha elindulsz akkor a nagyobb terhelés hamarabb szétteríti az olajat a megfelelő helyekre. A fűtés is hamarabb megjön, ha rögtön megyek vele. Injektoros, láncos vezérlés. Persze normális elindulásra gondol a kézikönyv, nem visszakettő-padlógázra.
(#) BarnaPili válasza vizor hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
A kopások hideg motornál sokkal jelentősebbek,mint a meleg állapotban.Én is így csinálom mind a saját,mind a céges autónál.
(#) Ricsi89 válasza vizor hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Hidegen annyit kell járatni, hogy az olaj mindenhová eljusson, ez kb fél perc. Indítás utáni egyből indulásnál nem biztos, hogy mindenhol kialakult már a megfelelő olajnyomás. Ez a fél perc pont elég arra, hogy kinyisd a kaput, után kiállsz, bezárod. Vagy épp elhelyezkedsz a kocsiban, bekötöd az övet, stb. Azt a fél perc járatást nem kell sajnálni tőle. A kézikönyv úgy említi, hogy nem alapjáraton kell bemelegíteni, hanem menet közben. A gyár meg nem fogja elárulni az örök motor titkát, mert akkor 8-10 év múlva nem döglik be a kocsid és nem veszel újat. És egy érdekes videó a motorolajokról, hogyan is néz ki a hidegben. Bővebben: Link
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Ki emlékszik mikor volt ilyen hideg utoljára és hány napig? Inkább arra lennék kíváncsi, hogy a forró motorban melyik mennyire viszkózus és hogyan öregszik. A legsűrűbb olaj is folyékony lesz néhány másodperc után a motorban. Ráadásul a kenendő helyeken is ott marad valamennyi a leállítás után. Az ken addig, míg a szivattyú feltermeli a sűrű olajat.
(#) vizor válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 28, 2014 /
 
Úgy látom, mindenki félreértett. Pont erről beszéltem. Beülök, kiállok, bezárom a kaput, visszaülök, elhelyezkedek, bekötöm magam, integetek a családnak majd megyek. Ennyi bőven elég az olajnak. De én nem is erről beszéltem.

Régen az volt a szokás, hogy kiállt az illető az autóval, majd bement, megreggelizett, átöltözött, megkávézott amíg járt a motor, sorolhatnám. Na erre írja a hivatalos gyári könyv, hogy marhaság. Semmi szükség rá. Nem a 80-es években vagyunk. Én inkább a gyár mérnökeinek hinnék. Ha ennyi idő alatt nem olajozott be minden rést, akkor később se fog. Semmiféle kopás nincs a 10+ éves autóban. Ezt bizonyítja, hogy ilyen idősen is másfél literrel kevesebbet fogyaszt, mint új korában és a specifikáció szerint is. Persze az olaj pontosan belevaló, minőségi és évente cserélt. Minek erről vitatkozni? Különben is, a kérdés az volt, hogy hogyan csinálom? Hát így...
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2014
Következő: »»   2250 / 3610
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem