Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   107 / 1385
(#) Ricsa hozzászólása Dec 30, 2007 /
 
Nem akarok okoskodni, nem vagyok profi, de egy jótanácsom viszont van. Nézegettem kész paneleket ebben a topicban, és az vettem észre, hogy a panelon, egy tök nagy helyen egy tök pici vezetősáv megy. Ez szerintem elég gáz, vagyis nekem egy elég tapasztalt elektrós ezt mondta. Szerintem, ha van hely a panelon, akkor ahol lehet, ott vastagítsátok ki a vezetősávok szélességét. Ez jó tanács. Lehet, hogy nem néz ki olyan szuperul, de a célnak nagyon is megfelel. Ha meg alámar, akkor nem a 0,1mm-es sávot szedi szét, hanem mondjuk az 1 mm-es sávnak a széleit kapja meg egy kicsit. Meg minél nagyobb forraszpontokat használjatok, amekkora csak elfér.
1. Könyebben lehet forrasztani.
2. Ha töbször forrasztod, akkor nem jön le olyan könnyen a panelról.
3. Takarékoskodsz a maratóanyaggal.

Nekem ezek a tanácsok eddig beváltak. szerintem érdemes megfogadni.

Üdv.:
Ricsa
(#) topdon válasza Ricsa hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Üdv

Ezt teljes mértékben osztom! Általában kézzel tervezek (az egyszerűbb paneleket). A program terveit pedig kézzel átrajzolom, finomítom, és VASTAGÍTOM. Nekem is teljes mértékben bevált. Áramot, strapát, az időt sokkal jobban bírják a panelok, és kevesebb marató megy el...
(#) topdon válasza kaqkk hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Nagyjábóli árfekvést nem tudsz mondani?
(#) Peti_85 válasza Müszi hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Óóóh barátom!
Hát az nagyon csigabiga módszer úgy!
Vegyél Hidrogén-Peroxidot (kb. 200-300 Ft litere) 30 %-os, fodrászkellékesbe, háztartási sósavat (100 Ft) bárhol és összelötykölöd. azthiszem a H2O2-ből kell a kevesebb (1:3). Ha akarsz, akkor egy kis vizet is önthetsz hozzá, de én ha sietek és nem öntök hozzá vizet, akkor (kapaszkodj meg) kb. mígy 20 ig számolok kész is van a panel. Persze hozzá teszem, hogy kisebb felületeket érdemes csak így marni, mert ha több a réz a lapon, akkor a lötty fel is forrhat. Nah ilynekor öntök bele egy kis vizet, azzal elvegetál egy-két percig és már kész is. Az alámarás az nem a folyadéktól függ, hanem a rajzolat stabilitásától a panelon. Persze ha az elegy 90 fokos, akkor félő, hogy leolvad róla a festék, vagy akár a lakk is.
De ez a leggyorsabb módja, és a legtisztább. Vasklorid az nagyon trutyis

Jaah és Ricsa szaktársnak maximálisan igaza van, ahol tudtok használjátok a maximális vonalvastagságot (persze a jóízlés és a szépérzet határáig) és a nagy forrpontokat. :yes:
Én is kaptam már nyáktervet, és átrajzoltam tripla olyan vastagra a vonalakat, simán elfértek és nem is lett otromba.

Üdv
(#) Müszi válasza Peti_85 hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Én ráérek
(#) Lacika válasza Peti_85 hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Üdv!
De a savval vigyázz! Ha zárt térben maratsz, akkor a körülötte lévő összes vastárgy reggelre megrozsdásodik. Ajánlatos kint a szabadban használni.
(#) PCB válasza Lacika hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Szia !

Azért annyira talán nem

Ha ez igy lenne akkor reggel vastüdővel ébredne a kórházban

Szellőztetni kell persze, de ez elég nagy túlzás volt.

Üdv!
(#) Lacika válasza PCB hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Ne hidd, hogy túlzás. Nekem már megrozsdásodott pld. csavarhúzó, olcsó csípőfogó, villáskulcs.
(#) Peti_85 válasza Lacika hozzászólására (») Dec 31, 2007 /
 
Hát igen, ilyen apróbb problámák előfordulhatnak. De persze nem ott maratok ahol ilyen előfordulhat. És természetesen szellőző helyen. Amúgy a lötykölésnél is vigyázni kell. Különösen a H2O2-vel. Nem is azért mert marja a kezed... Volt már 2-3 napig fehér a bőr a kezemen Mindenki kérdezte, hogy mitörtént velem...
(#) PCB válasza Lacika hozzászólására (») Dec 31, 2007 /
 
Szia !

Lacika én is hidrogénezek, egy 60x60 ablak van a "műhelyemen" ennyi a szellőzés.
Jó pár liter hidrogén és sósav fogyott már el ebben a helységben, de csak azon látszik a rozsda ami 2 éve nem volt a kezemben és kinai. Ez a rozsda látszik a garázsban is a szerszámosládában.

Elhiszem, hogy rozsdásodik a szerszám a maratás gőzétől , de látványosan csak akkor, ha olyan nagy mennyiségben és töménységben kevered, hogy maratás közben nem látsz magadelé fél mértert a gőztől. Viszont akkor nem nagyon éred meg egy tüdővel a kombináltfogó rozsdásodásának látványát

Üdv!
(#) mrex válasza PCB hozzászólására (») Dec 31, 2007 /
 
Én szintén hidrogénezek, és a már egyszer használt löttyöt elég sokáig fel lehet tunningolni H2O2 vel és friss sósavval. ha a peti85 féle 1/3-os "halálos" dózist használja valaki akkor a meleg lötty jó darabig még dolgozik, az üvegben és a feltunningolásokkor egyre nagyobb dunsztos kell és ha nincvs lezárva az üveg teteje akkor tényleg sok minden megrozsdásodik. egyébként ha van itt jelen vegyész felírhatná a folyamatot mert ha hidrogén szabadul el maratáskor akkor ne dohányozzunk maratáskor de ha klór akkor az igen tüdőromboló szóval igen csak tanácsos a azabadban csinálni a hidrogénperoxidos maratást
(#) PCB válasza jdani hozzászólására (») Dec 31, 2007 /
 
Szia !

Idézet:
„na az klassz lesz, de lesz egy pár megányi a videó!”


Akkor ahogy igértem, lett pár mega

PCB készités video

Üdv!
(#) Rapidus hozzászólása Jan 1, 2008 /
 
Ügyes, gratula, nagyon szép lett! Azt azért gyanítom, hogy legtöbbünknek marad a sima vasaló, ilyen préses melegítő kevés helyen van, bár nyílvánvalóan sokkal profibb, mint az átlagos háztartási valasó.
(#) mrex válasza PCB hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Szintén gratulálok bár én soha nem nyúltam még kesztyűvel sem a löttybe. A további kérdeésem a sütőd fűtőszála vasalóból kitermelt fűtőtest -e az alsó és felső lap is fűtött-e vagy csak az egyik?
a fűtőlapok anyaga alu vagy rozsdamentes az egymás felé forduló "Présfelületek" martak-e vagy natur lemezfelületek. A video tanusága szerint kb 12mm vastag lemezből vannak. A fütőbetétek bele vannak-e marva vagy alulról van átmelegítve az egész? kérhetünk-e a hőmérőről rajzot?
(#) topdon válasza mrex hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Szintén gratulálok a kollégának! Megvilágosodott előttem pár dolog hirtelen!

A panel melegítésére, ill vasalására nagyon ötletes kis cuccot találtál ki, már kezdem tervezgetni én is

mrex: hegesztések, forrasztások terén miníg a kétoldali melegítés a legcélszerűbb, sokat dolgoztam ilyen területeken. Műanyaghegesztéssel foglalkozom most is. Szerintem a legjobb eredményt itt is a kétoldali melegítés fogja adni, bár a videón látott szerkezet nem tudom hogy működik ilyen szempontból.

Ha valaki kedvet kapna esetleg ilyen készülék építéséhez, akkor keressen meg privátban. Gyári ár alatt be tudok szerezni 230V-os 50W-től 500W ig terjedő teljesítményű fűtőpatronokat. A beszereléséhez nincs szükség semmi spéci cuccra, csupán egy fúrószálra. (henger alakú patronok.) A videóban említett hőfokot 2*100-150 W (alul felül) fűtőteljesítménnyel gyorsan el lehet érni, és akkora felületnél stabilan tartani is lehet, még akkor is ha hűvösebb a levegő. Digitális hőmérő, és hőfokszabályzó beszerzése is megoldható, hőérzékelővel együtt, (Omron) arról is privátban érdeklődjetek.

Buék.
(#) PCB válasza topdon hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Szia !

Idézet:
„hőfokot 2*100-150 W (alul felül) fűtőteljesítménnyel gyorsan el lehet érni, és akkora felületnél stabilan tartani is lehet, még akkor is ha hűvösebb a levegő.”


Nagyon alábecsülöd az alu hővezetését.

Üdv!
(#) topdon válasza PCB hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Szia

Egyáltalán nem becsülöm alá, hidd el. Réz, és alu hegesztő tömbök fűtését szerelem elég sokat... A 100- 150 W nem azért kell, hogy a fémet át tudja melegíteni. Azért kell, mert munka közben 100% hogy nem fog visszahűlni, illetve ingadozni a hőmérséklet, és az alu ill réz tömb amit fűtesz, minden egyes pontján meglesz a megfelelő hőmérséklet. Egy kb 20 cm * 20 cm es (ahogy láttam a videón nálad kb akkora, ha jól saccoltam, ha nem akkor sorry) tömb fűtését ha csak két oldalon 1-1 furatból oldod meg fűtő patronokkal (pl. 8mm*40mm es, 100W-os), akkor kelleni fog a fent említett teljesítmény a gyors, és pontos hőntartáshoz. De még 0 fokban is tudni fogja a 180 C fokot!


Üdv: Topdon
(#) topdon válasza PCB hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Ui.: Ha arra gondoltál hogy ennél kisebb teljesítmény is felfűti, abban igazad van! Mielőtt félreérted amit írtam

De szerintem nem érdemes sajnálni a szerkentyűtől 2, vagy 4 db 50W-os patront. Pláne ha valaki nagyobb panelt is szeretne csinálni.


Na röviden ennyi
(#) mrex hozzászólása Jan 1, 2008 /
 
A Sagax honlapján találtam egy hasonló installációt
de Hála PCB-nek tudható a pontos hőfokok és idők mindenképp tervezek egyet.
Kösz PCB és BÚÉK.
(#) kaqkk hozzászólása Jan 1, 2008 /
 
Boldog Új Évet Mindenkinek!!!

Szeretném veletek megosztani a legújabb hibámat
Csak hogy senki ne kövesse el!


Csináltam 1 tökéletes nyákot majd kémiai ónozó folyadékba tettem és benne hagytam egész éjjel(JÓ VASTAG LEGYEN az ÓN)felkiáltással!!Másnap reggelre a vékonyabb vezetők gyönyőrűen eltüntek a panelról
Képet most nem tudok feltenni de így csináltam
(#) PCB válasza topdon hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Szia !

Nem értelek félre, 150W édeskevés.

Én nem szerelek olyanokat mint te, viszont amit csináltam azt látom

Azt is látom, ha 6C-fokról inul a fűtés akkor közel 5 perc amig a 180C-fokot eléri.
Használat közben, tehát mikor anyagot teszek bele és bezárom 3-5 C -fok visszahülés van, pedig 1C fok visszaeséskor már újra fűt.

Tehát ezen tapasztalatok birtokában, és ismervén a saját fűtőszálam teljesítményét, a 150W -os fűtés jóságáról nem tudok vitát folytatni. :no:

De tőlem mindenki annyival fűt amennyivel jónak gondolja :yes:

Üdv!
(#) zoly15 válasza PCB hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
szia!
miért neked hány W-os a fűtőszálad?
és hogyan oldottad meg a fűtőszál beletételét az ulu táblába?
(#) topdon válasza PCB hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Nem pusztán 150W ról beszéltem!

"A videóban említett hőfokot 2*100-150 W (alul felül) fűtőteljesítménnyel gyorsan el lehet érni"

2*2 (alul fellül)

300+300 W

Amúgy mivel hajtod meg a fűtést?
(#) topdon válasza topdon hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Bár visszaolvasva látom, hogy nem minden hsz. emben pont azt írtam le amit gondoltam.
(#) topdon válasza PCB hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
PCB...
Egy kérdésem még lenne a panelpréseddel kapcsolatban. Elmítetted a videón a 2-3kg os szorítást "vasalás" közben...
Mérted is valahogy ezt az értéket, vagy csak egy nagyjábóli érték?

Előre is Thx: Topdon
(#) PCB válasza topdon hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Szia !

Ez csak nagyjából, valahol 1-3Kg közöt lehet.

Pontosan mérnem nincs mivel, és valszeg ahány szorítás annyiféle erő, mert nem számolom a meneteket, csak érzéssel húzom meg.

Üdv!
(#) PCB válasza mrex hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Szia !

Ez jó megoldás, a "csuklós szorító" van egy nekem is, gondolkoztam rajta, hogy felteszem valahogy, csak......
nem a lustaság

Üdv!
(#) mrex válasza topdon hozzászólására (») Jan 2, 2008 /
 
F1= forgatoero
F2= orsoero
d= az erokar ketszerese
P= menetemelkedes
ha a csavar M10=1.5mm
M12= 1.75mm

F2=(f1*d*pi)/p

(#) topdon válasza mrex hozzászólására (») Jan 2, 2008 /
 
Huhh... Maradok annál hogy érzéssel meghúzzuk
(#) scooby_ hozzászólása Jan 2, 2008 /
 
Hello!

Kérdésem a következő: mivel lehet nyákot maratni milyen anyaggal???
Következő: »»   107 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem