Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nem akarok okoskodni, nem vagyok profi, de egy jótanácsom viszont van. Nézegettem kész paneleket ebben a topicban, és az vettem észre, hogy a panelon, egy tök nagy helyen egy tök pici vezetősáv megy. Ez szerintem elég gáz, vagyis nekem egy elég tapasztalt elektrós ezt mondta. Szerintem, ha van hely a panelon, akkor ahol lehet, ott vastagítsátok ki a vezetősávok szélességét. Ez jó tanács. Lehet, hogy nem néz ki olyan szuperul, de a célnak nagyon is megfelel. Ha meg alámar, akkor nem a 0,1mm-es sávot szedi szét, hanem mondjuk az 1 mm-es sávnak a széleit kapja meg egy kicsit. Meg minél nagyobb forraszpontokat használjatok, amekkora csak elfér.
1. Könyebben lehet forrasztani. 2. Ha töbször forrasztod, akkor nem jön le olyan könnyen a panelról. 3. Takarékoskodsz a maratóanyaggal. Nekem ezek a tanácsok eddig beváltak. szerintem érdemes megfogadni. Üdv.: Ricsa
Üdv
Ezt teljes mértékben osztom! Általában kézzel tervezek (az egyszerűbb paneleket). A program terveit pedig kézzel átrajzolom, finomítom, és VASTAGÍTOM. Nekem is teljes mértékben bevált. Áramot, strapát, az időt sokkal jobban bírják a panelok, és kevesebb marató megy el...
Óóóh barátom!
Hát az nagyon csigabiga módszer úgy! Vegyél Hidrogén-Peroxidot (kb. 200-300 Ft litere) 30 %-os, fodrászkellékesbe, háztartási sósavat (100 Ft) bárhol és összelötykölöd. azthiszem a H2O2-ből kell a kevesebb (1:3). Ha akarsz, akkor egy kis vizet is önthetsz hozzá, de én ha sietek és nem öntök hozzá vizet, akkor (kapaszkodj meg) kb. mígy 20 ig számolok kész is van a panel. Persze hozzá teszem, hogy kisebb felületeket érdemes csak így marni, mert ha több a réz a lapon, akkor a lötty fel is forrhat. Nah ilynekor öntök bele egy kis vizet, azzal elvegetál egy-két percig és már kész is. Az alámarás az nem a folyadéktól függ, hanem a rajzolat stabilitásától a panelon. Persze ha az elegy 90 fokos, akkor félő, hogy leolvad róla a festék, vagy akár a lakk is. De ez a leggyorsabb módja, és a legtisztább. Vasklorid az nagyon trutyis Jaah és Ricsa szaktársnak maximálisan igaza van, ahol tudtok használjátok a maximális vonalvastagságot (persze a jóízlés és a szépérzet határáig) és a nagy forrpontokat. :yes: Én is kaptam már nyáktervet, és átrajzoltam tripla olyan vastagra a vonalakat, simán elfértek és nem is lett otromba. Üdv
Üdv!
De a savval vigyázz! Ha zárt térben maratsz, akkor a körülötte lévő összes vastárgy reggelre megrozsdásodik. Ajánlatos kint a szabadban használni.
Szia !
Azért annyira talán nem Ha ez igy lenne akkor reggel vastüdővel ébredne a kórházban Szellőztetni kell persze, de ez elég nagy túlzás volt. Üdv!
Ne hidd, hogy túlzás. Nekem már megrozsdásodott pld. csavarhúzó, olcsó csípőfogó, villáskulcs.
Hát igen, ilyen apróbb problámák előfordulhatnak. De persze nem ott maratok ahol ilyen előfordulhat. És természetesen szellőző helyen. Amúgy a lötykölésnél is vigyázni kell. Különösen a H2O2-vel. Nem is azért mert marja a kezed... Volt már 2-3 napig fehér a bőr a kezemen Mindenki kérdezte, hogy mitörtént velem...
Szia !
Lacika én is hidrogénezek, egy 60x60 ablak van a "műhelyemen" ennyi a szellőzés. Jó pár liter hidrogén és sósav fogyott már el ebben a helységben, de csak azon látszik a rozsda ami 2 éve nem volt a kezemben és kinai. Ez a rozsda látszik a garázsban is a szerszámosládában. Elhiszem, hogy rozsdásodik a szerszám a maratás gőzétől , de látványosan csak akkor, ha olyan nagy mennyiségben és töménységben kevered, hogy maratás közben nem látsz magadelé fél mértert a gőztől. Viszont akkor nem nagyon éred meg egy tüdővel a kombináltfogó rozsdásodásának látványát Üdv!
Én szintén hidrogénezek, és a már egyszer használt löttyöt elég sokáig fel lehet tunningolni H2O2 vel és friss sósavval. ha a peti85 féle 1/3-os "halálos" dózist használja valaki akkor a meleg lötty jó darabig még dolgozik, az üvegben és a feltunningolásokkor egyre nagyobb dunsztos kell és ha nincvs lezárva az üveg teteje akkor tényleg sok minden megrozsdásodik. egyébként ha van itt jelen vegyész felírhatná a folyamatot mert ha hidrogén szabadul el maratáskor akkor ne dohányozzunk maratáskor de ha klór akkor az igen tüdőromboló szóval igen csak tanácsos a azabadban csinálni a hidrogénperoxidos maratást
Szia !
Idézet: „na az klassz lesz, de lesz egy pár megányi a videó!” Akkor ahogy igértem, lett pár mega PCB készités video Üdv!
Ügyes, gratula, nagyon szép lett! Azt azért gyanítom, hogy legtöbbünknek marad a sima vasaló, ilyen préses melegítő kevés helyen van, bár nyílvánvalóan sokkal profibb, mint az átlagos háztartási valasó.
Szintén gratulálok bár én soha nem nyúltam még kesztyűvel sem a löttybe. A további kérdeésem a sütőd fűtőszála vasalóból kitermelt fűtőtest -e az alsó és felső lap is fűtött-e vagy csak az egyik?
a fűtőlapok anyaga alu vagy rozsdamentes az egymás felé forduló "Présfelületek" martak-e vagy natur lemezfelületek. A video tanusága szerint kb 12mm vastag lemezből vannak. A fütőbetétek bele vannak-e marva vagy alulról van átmelegítve az egész? kérhetünk-e a hőmérőről rajzot?
Szintén gratulálok a kollégának! Megvilágosodott előttem pár dolog hirtelen!
A panel melegítésére, ill vasalására nagyon ötletes kis cuccot találtál ki, már kezdem tervezgetni én is mrex: hegesztések, forrasztások terén miníg a kétoldali melegítés a legcélszerűbb, sokat dolgoztam ilyen területeken. Műanyaghegesztéssel foglalkozom most is. Szerintem a legjobb eredményt itt is a kétoldali melegítés fogja adni, bár a videón látott szerkezet nem tudom hogy működik ilyen szempontból. Ha valaki kedvet kapna esetleg ilyen készülék építéséhez, akkor keressen meg privátban. Gyári ár alatt be tudok szerezni 230V-os 50W-től 500W ig terjedő teljesítményű fűtőpatronokat. A beszereléséhez nincs szükség semmi spéci cuccra, csupán egy fúrószálra. (henger alakú patronok.) A videóban említett hőfokot 2*100-150 W (alul felül) fűtőteljesítménnyel gyorsan el lehet érni, és akkora felületnél stabilan tartani is lehet, még akkor is ha hűvösebb a levegő. Digitális hőmérő, és hőfokszabályzó beszerzése is megoldható, hőérzékelővel együtt, (Omron) arról is privátban érdeklődjetek. Buék.
Szia !
Idézet: „hőfokot 2*100-150 W (alul felül) fűtőteljesítménnyel gyorsan el lehet érni, és akkora felületnél stabilan tartani is lehet, még akkor is ha hűvösebb a levegő.” Nagyon alábecsülöd az alu hővezetését. Üdv!
Szia
Egyáltalán nem becsülöm alá, hidd el. Réz, és alu hegesztő tömbök fűtését szerelem elég sokat... A 100- 150 W nem azért kell, hogy a fémet át tudja melegíteni. Azért kell, mert munka közben 100% hogy nem fog visszahűlni, illetve ingadozni a hőmérséklet, és az alu ill réz tömb amit fűtesz, minden egyes pontján meglesz a megfelelő hőmérséklet. Egy kb 20 cm * 20 cm es (ahogy láttam a videón nálad kb akkora, ha jól saccoltam, ha nem akkor sorry) tömb fűtését ha csak két oldalon 1-1 furatból oldod meg fűtő patronokkal (pl. 8mm*40mm es, 100W-os), akkor kelleni fog a fent említett teljesítmény a gyors, és pontos hőntartáshoz. De még 0 fokban is tudni fogja a 180 C fokot! Üdv: Topdon
Ui.: Ha arra gondoltál hogy ennél kisebb teljesítmény is felfűti, abban igazad van! Mielőtt félreérted amit írtam
De szerintem nem érdemes sajnálni a szerkentyűtől 2, vagy 4 db 50W-os patront. Pláne ha valaki nagyobb panelt is szeretne csinálni. Na röviden ennyi
A Sagax honlapján találtam egy hasonló installációt
de Hála PCB-nek tudható a pontos hőfokok és idők mindenképp tervezek egyet. Kösz PCB és BÚÉK.
Boldog Új Évet Mindenkinek!!!
Szeretném veletek megosztani a legújabb hibámat Csak hogy senki ne kövesse el! Csináltam 1 tökéletes nyákot majd kémiai ónozó folyadékba tettem és benne hagytam egész éjjel(JÓ VASTAG LEGYEN az ÓN)felkiáltással!!Másnap reggelre a vékonyabb vezetők gyönyőrűen eltüntek a panelról Képet most nem tudok feltenni de így csináltam
Szia !
Nem értelek félre, 150W édeskevés. Én nem szerelek olyanokat mint te, viszont amit csináltam azt látom Azt is látom, ha 6C-fokról inul a fűtés akkor közel 5 perc amig a 180C-fokot eléri. Használat közben, tehát mikor anyagot teszek bele és bezárom 3-5 C -fok visszahülés van, pedig 1C fok visszaeséskor már újra fűt. Tehát ezen tapasztalatok birtokában, és ismervén a saját fűtőszálam teljesítményét, a 150W -os fűtés jóságáról nem tudok vitát folytatni. :no: De tőlem mindenki annyival fűt amennyivel jónak gondolja :yes: Üdv!
szia!
miért neked hány W-os a fűtőszálad? és hogyan oldottad meg a fűtőszál beletételét az ulu táblába?
Nem pusztán 150W ról beszéltem!
"A videóban említett hőfokot 2*100-150 W (alul felül) fűtőteljesítménnyel gyorsan el lehet érni" 2*2 (alul fellül) 300+300 W Amúgy mivel hajtod meg a fűtést?
Bár visszaolvasva látom, hogy nem minden hsz. emben pont azt írtam le amit gondoltam.
PCB...
Egy kérdésem még lenne a panelpréseddel kapcsolatban. Elmítetted a videón a 2-3kg os szorítást "vasalás" közben... Mérted is valahogy ezt az értéket, vagy csak egy nagyjábóli érték? Előre is Thx: Topdon
Szia !
Ez csak nagyjából, valahol 1-3Kg közöt lehet. Pontosan mérnem nincs mivel, és valszeg ahány szorítás annyiféle erő, mert nem számolom a meneteket, csak érzéssel húzom meg. Üdv!
Szia !
Ez jó megoldás, a "csuklós szorító" van egy nekem is, gondolkoztam rajta, hogy felteszem valahogy, csak...... nem a lustaság Üdv!
F1= forgatoero
F2= orsoero d= az erokar ketszerese P= menetemelkedes ha a csavar M10=1.5mm M12= 1.75mm F2=(f1*d*pi)/p
Huhh... Maradok annál hogy érzéssel meghúzzuk
|
Bejelentkezés
Hirdetés |