Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Egy gyors rajzocska . A lényege következő.
Egy bármely tömör műanyag ami legalább 5 - 6 átmérővel rendelkezik .Annak a végét be kell tűreszelővel reszelni a rajzon látható módon.Ez kb úgy fog viselkedni mint egy villa ugyanis úgy kell megmunkálni a végét , hogy kicsit szoros legyen .Igy amikor mondjuk a dióda vizsgálatára kerül sor , vagy vele azonos méretű alkatrészre , arra szépen rá kell felülről nyomni .A műanyag végbe benne marad ezután lehet a teszterre ráhelyezve tartani , és kimérni .Elpattanni nem tud mert a műanyag befogó vég nem engedi .A mérés végeztével egyszerűen két ujjal kivehető az alkatrész. Minden más formájú , vagy méretű alkatrészhez lehet külön ilyet csinálni , vagy egyszerűen csak egyet , és a véget rugós befogós megoldásúra csinálni.Ez már részlet kérdés lesz. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2014
Hmmm... Én azért inkább csinálnék plexiből egy "maszkot" és a mérendő alkatrészeket csak bele kellene helyezni csipesszel a megfelelő helyre. A leszorítás pedig egyetlen gumihengerrel. Minden alkatrészhez célszerszámot gyártani nagyon strapás.
A kb azonos méretű alkatrészeket /hez/ bizonyos méretig használható lenne egy befogó.Ha meg már annyira eltérő a méret , akkor úgy is váltani kell.De ha maszkot akarsz csinálni , akkor is a sokféle méretű alkatrész miatt ugyan úgy külön külön maszk kellene.Igy meg csak mint az utca takarító aki a szöges botjával felszedi a papírt úgy lehet felszedni ezzel az alkatrészeket is.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2014
Pontosan az SMD-re gondoltam . A kiforrasztott alkatrészek "elgörbült" lábai és az ónpacák miatt már nem fekszenek fel rendesen, különösen a SOT23 és a hűtőfelületes SMD tokoknál igaz (ugye nem egy biztonságos dolog mondjuk ónszívó szalaggal sokkolni egy alkatrészt, ráadásul nem is olcsó mulatság). A kicsi kétlábú alkatrészeket sokszor egyszerűbb mérőcsúccsal mérni, mint szenvedni a nyákon a pozicionálással. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy felesleges, de jó ha van az embernek hozzá megfelelő csipeszei.
Ha erre a panelre ráhelyezel egy takaró maszkot, akkor csak 1 maszk kell, ami mindig a panelen van. Azt hiszem nem értetted a gondolatot. A maszkon több ablak van, pontosan az érintkezők fölött.
Tudom , hogy smd re gondoltál , és persze van csipeszem is , és a két végű alkatrésznél nagyon jó .De már egy három lábú smd tranzisztornál már körülményesebb.Csak forog forog pattog , amíg sikerül esetleg kimérni.
Viszont erre a teszt nyákra jobb rátenni , és nem guvad ki az ember szeme sem. Efram . Hogy is gondoltad ezt a maszkot ? Szóval lenne egy úgynevezett kaloda nevezzük most így , ami az alkatrészeket befogadja , ha jól értelmezem ,ahogy te gondolod. És ebbe beletéve a megfelelő helyekre az alkatrész /eket/ , és mérhető.Ok de ott van a be tétel , és a kivétel.Még a be tétel hagyján is , de a kivétel ?
Nevezd "kalodának" nem szükséges, hogy vastag plexilap legyen. Irattartókban használnak vékony műanyaglapokat az iratcsomók szétválasztására. Abból japánkéssel is kivágható a maszk, a vastagsága legfeljebb a levékonyabb smd alkatrész fele. Ha tobb rétegből építed fel a maszkot, akkor mindenütt elérhető a magasságban a kb. félig érő "kaloda".
Ezt szabad kézzel kivágni , hogy mindenhol stimmeljen , és pontos legyen én biztos nem tudnám.A másik meg hogy néhány helyen például a DPACK lábai közzé beszerkesztett sot89 , sot23 , sot223 kivágása ha sikerülne is azok mentén nagyon vékony lenne ez a műanyag maszk.Nem hiszem , hogy stabil lenne.
Tisztelt Kollégák!
Úgy látom, kezd a beszélgetés erősen eltérni az eredeti témától, ez ugyanis a NYÁK lapok házilagos készítéséről szóló, nem pedig a "Hogyan mérjünk apró alkatrészeket témája, ezért kérem, hogy térjetek vissza az eredeti mederbe! Köszönöm.
Kedves Frankye !
Egy lamináló átalakításának leírását szeretném közreadni , fotókkal. Hova javaslod ? Cikkekhez , vagy ide ebbe a fórumba? mezga A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2014
Én csak egyszerű felhasználó vagyok, de javasolnám hogy cikk ként kerüljön fel az oldalra , akkor nem kell a témában keresgélni , ha valaki meg akarja nézni egyszerűbben megtalálja.....
Köszi !
Rákerestem a témára , de ezt nem találtam , és így más sem találná meg . Ide is elférne , de a nyákkészítés fórumba is . Nem tudom cikket hogyan kell feltenni , pl. részekre bontani .
Saját menü > Tartalom szerkesztés > Cikk szerkesztés
Szerinted itt az 1022 oldalon megtalálni könnyebb mint ha a cikkekre klikkelsz?? Ha akarsz cikket írni tedd meg , ha nem akkor olvasd el figyelmesen itt a téma címe alatt a sárga "fejlécet" Egyébként meg nem kell általánosítani : ha te nem tudod használni a keresőt talán még mások tudják...
Idézet: „Rákerestem a témára , de ezt nem találtam , és így más sem találná meg .” A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2014
Valóban megtaláltam , valamit rosszul írhattam be ((.
Egyébként tudom használni a keresőt ! A sárga fejlécet utalást nem értem !! 1.A témában szoktak lenni(voltak) személyeskedő, egymást durván sértegető viták. 2.Egy témát néha fél nap alatt 3x magyaráznak el egymásnak, csak más szavakkal, és ebből jön egy egyes pont
Ha egy több hozzászólásba beleférő adathalmazt sok képpel felteszel a témába az nagy valószínűséggel blognak fog tűnni
Idézet: Én erre a részre céloztam....De hagyjuk az egészet tedd ahová akarod már így is csináltunk egy fél oldal off ot... „Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!” A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2014
80x200-ra 11.000Ft NAGYON olcsó. Mégis mit vársz?
Sziasztok, tegnap próbálkoztam egy kis panelfestéssel, régóta kísérletezgetek már vele és szerintem egész jó eredmények születtek!
A forrasztási oldalon is tudom használni arról is fogok feltenni képeket, mivel vízbázisú festék így a toner por taszítja így vasalásos technikával felvisszük a solder mask-ot és mivel taszítja a vízbázisú festéket így a forrszemeknél nem marad meg a festék talán van egy régebbi kép megpróbálom azt is megkeresni ahol látszik is miről van szó! Amikor megszáradt lakbenzinnel szoktam lemosni a forsszemekről a toner bevonatot mert a nitro megkapja a lakkot is. A fényképen a feliratot azért vonta be a festék mert előtte akril lakkal lefújtam!
Ebből valaki tudna nekem valami használható (pl. pdf), file-t készíteni. Előre is köszi!
Ez Eagle-vel készült. Nem tud gerbert importálni?
Ennyit tudtam tenni:
Mi ez? USB-s szkóp? A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2014
Ígéretes technológiának tűnik. Írhatnál róla néhány szót, ha van időd és kedved!
Ma délután csinálok képeket a folyamatról és megosztom veletek illetve leírom hogy mi hogyan is történik!
Sziasztok!
Még múltkor ígértem képeket a nyákról. Otthoni tintasugaras nyomtatással 0,3mm és 2mm es vonalvastagság használatánál produkáltam a csatolt képen láthatót. Három percig világítottam. A tiszta rész először szemcsés volt, de a fogkefés simogatás segített. A kép ellenére a vonalak nem érnek össze. A baj csak az, hogy a fólia elejét sosem sikerül szépen felvinni. Bolti nyomtatással még vékonyabb vonalakat is eltudok érni, ha sikerül szépen felvinni a dry-t. Észrevételeiteket, tanácsaitokat örömmel várom.
Én lézernyomival (hp2100) ezeket csináltam ma. A felvitel meg előbb utóbb tökéletes lesz nálad is (csak gyakorlás kérdése)
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2014
Szerintem valami baj van a módszertannal. Ez így nem az igazi. Én mindig hagyok azon a részen ahol elkezdem a fólia felvitelét, legalább két és fél centis sávot. Ott kézzel dörzsölöm rá a fóliát. Bár láthatólag Te is hagytál szabad helyet. Ezek után megy a 100 fokos laminálóba. Néha nálam is előfordul hasonló hiba, de csak ritkán és csak akkor, ha elbénázom.
Én először hidegen fellaminálom , ha buborék marad alatta visszahúzom és újralaminálom , ha jó akkor laminálom melegen....
Sziasztok! A ráhagyás jó ötlet. Nem direkt hagytam, csak ilyen hosszú volt a réz. Viszont megnéztem közelebbről a fóliát, azok a görcsök már alapból benne vannak... A kicsik nemproblémásak, de a nagyobbak a lamináláskor felpúposodnak.
Az elején én is úgy csináltam. De idővel áttértem arra, hogy egyből melegen laminálom. És láss csodát, a selejt drámain csökkent. És csak egyszer tolom át. Ha két oldalas, akkor megvárom amíg teljesen lehűl kéz melegre, mielőtt megint áttolnám.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |