Fórum témák
» Több friss téma |
Szia, Most nem találom a rajzát, de mivel írtad, hogy a meghajtó-tranyók is elszálltak, meg kellene nézni a vezérlő IC-n a jelalakokat. Így nem merném használni, mert megint füst lehet a vége...
Szia, A második elszállás oka a nem egyforma típusú alkatrészek, az első a kínai egyforma jelölésű, de nem egyforma paraméterű / olcsón visszaveszik a neves gyártóktól, a rostén kiesett alkatrészeket, s azokból építkeznek
![]()
a tranyók előtt még van trafó is, 2-2 FET-hez 1-1 két szekunderes meghajtó trafó. Ezért nem gondoltam, hogy "továbbterjedt" a tönkremenetel
![]() De azért megnézem a vezérlő IC-t is
Akkor sejtem melyikre hasonlít, 1db 3845-ról hajt meg egy IRFD-t, s az pumpálja az impulzustrafót, aminek a másik oldalon a 2 tekercsére mennek diódás védelemmel a meghajtók. Így valóban valószínű, hogy szerencséd van
![]()
Igen, ez a felállás! Van talán rajzod is hozzá? Esetleg jelalakok? Hol, mit mérjek, keressek?
![]() Ennek fényében mi okozhatja a főtrafó furcsa hangját? Tanácstalan vagyok, mert ilyen jellegű invertert még nem láttam... és rajz nélkül elég nehéz átlátni. Lassan feladom a dolgot ![]()
sziasztok!
ilyen géppel szívok pálcával nem fogívet pedig üresjárati feszültség megvan és a awi része is működik..... valakinek ötlet? előre is köszi segítséget
Szia, Elmondásod alapján, a mellékelt rajz hasonlít hozzá szerintem. Erről a típusról a "tanyán" sem találtam semmit. Mindenképp lekötött végfok mellett, méregesd a jelalakokat. Elgondolásom szerint vagy a freki mászott el, vagy túllövés van a négyszögjelen. De "mpisti" a profi ebben, talán lenne még ötlete.
![]()
Sziasztok!
Nem tudom esedékes-e még, de ez az inverter ami itt szóban forog melyikről lehet a koppintás? az szerintem a velder vagy veld zx7-200II koppintása, mivel most ez van nálam boncasztalon. Így képről első ránézésre 2 kis eltérést láttam, de azt leszámítva ugyanaz szerintem. Remélem érdekes vagy hasznos valamelyest ez az infó, ha nem akkor bocs, hogy fogja a helyet a fórumon a szöveg. ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
...és még majd találkozol itthon legalább 20 géppel, ami detto ugyanolyan belülről csak a doboza más színű és más a neve. Volt itt már ez téma (vagy a másik inverteres topikban). Én tettem fel ide egy kínai rajzot TIG200 néven 1-2 éve. A ZX7 ugyanaz a gép nagyfesz gyújtás nélkül. Az eredeti egy EWM gép volt a 90-es évek végéről. A kínaiak nem találnak ki semmit, csak másolnak nyugati gépeket. Amiket említessz gépeket, azok mind kínai másolatok. Te is vehetsz a kínaiaktól olyan gépet amire akármit ráírnak, ha veszel 1000db-ot. Az Essen-i vásár tele volt ilyen kínai cégekkel, akik bármit ráírnak neked, csak rendelj mennyiséget.
Nem kell messze menni, a magyar Weld-Impexes inverterek is kínaiak.
Igazad van, bár én nem vagyok benne ennyire a márkákban, csak ahogy olvasgattam itt, azért írtam, amúgy nagyon igazad van a kínaiakkal kapcsolatban, azok másológépek.
Idézet: Ez tetszik! Jól írtad! „Te is vehetsz a kínaiaktól olyan gépet amire akármit ráírnak, ha veszel 1000db-ot.” ![]()
Szia Chipmunk1960! Köszönöm a segítségedet! A 2. elszállásnál 4db. egyforma FGH40N60SFD IGBT volt valaki által beépítve!
Idézet: A nyák lemezen az IGBT-k melletti felíratok nem egyformák! „A benne lévő 4db. FGH40N60SFD IGBT-ből 2 tönkre ment és a 140 Ωos 10W-os indító ellenállás elhiccent!” Idézet: A nyák felírat szerinti eredet IGBT-kben nincs védő dióda, de a ki-be kapcsolási sebességük és kapacitásuk az UFD végződésűvel egyeznek meg. Az nem okozhat gondot, hogy az SMDF-esnek gyorsabbak a kapcsolási paraméterei és, hogy a ki és bemeneti kapacitásai kisebbek? „A panelra az egyik pár IGBT mellé FGH40N80SFG van írva, másik pár mellé szimplán FGH40N60”
Szia Phile, Meg tudnád adni annak a rajznak a linkjét, mert nem találom? Köszi: Mike
Üdv mindenkinek!
Van egy Kemppi mastertig 2000 ac/dc awi gépem amivel van több problémám is! Az AC frekvenciája 50-200-ig lehet állítani. Na most ha 200 amperra feltekerem és 50-en van a freki akkor lakatfogó szerint leadja a 200 ampert ,de ha a frekit tekerem fel mondjuk 180ra akkor a 200 amperből lesz lakatfogó szerint kb 80 amper ,de ez az anyagon is érezhető. A többi gépeken amiken dolgoztam nem volt egyiken sem ilyen amper csökkenés AC freki feltekerése esetén.(miller, fronius) Azt gondolom ,hogy valami rossz benne gyárilag mert állítólag a többi ilyenkemppi gép is ezt produkálja. A problémám még az volna vele,hogy a balansz funkciója nagyon érzékeny(használhatatlan). Balansz tartománya -70től +70-ig tart. A gép csak negatív balansszal hajlandó működni mert ha középre teszem a balanszot akkor megeszi a wolframot legyen az tiszta vagy ötvözött wolfram. Ezzel az a baj hogy negatívban túrja az anyagot így nem tudok szép varratot produkálni. Ha középre teszem a balanszot vagy fel pozitív irányban akkor nem túrja olyan mint a nagy könyvben de akkor lebeg a wolfram vége és mindezt kb 130 ampernél 3,2-es wolframmal szóval valami nem oké. Egy szerelő ránézett szkóppal és valami zavaró jelet talált ,de nem tudja mi a baja a gépnek mert nincsen hozzá rajz vagy csak nem ért hozzá nem tudom. Egy rajz van hozzá ,de az nem orvosolja a problémát. Ez egy processzoros gép program feltöltési lehetőségekkel elvileg. Arra is gondoltam ,hogy csak egy olyan programot kellene feltölteni rá ami megoldaná a problémám. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon meg köszönném. Vagy esetleg tudna segíteni kapcsolási rajzok vagy programok beszerzésében az is nagyon jó volna. Erről a gépről volna szó:
A kínairól elképzelem, hogy "kifogyott" a festék.
![]() A másik, :FGH40N60SFD védődiódás. G végződéssel nem találtam a neten. A kettő Ci,o-es értéke azonos, a kapcsolási időben van pár ns eltérés, ami nem vészes, annyi egy adott típus szórása is lehet. A rajzon 2-2 teljesen le van párhuzamosítva, a G-en 1.0 Ohm-al. Nem gondolnám, hogy annyival olcsóbb lenne egy beépített védődióda, hogy azért érdemes lenne olyat belerakni. Miután a C-E keményen össze van kötve a másikat is védené. Én a gyorsabbat raknám bele, mert hődisszipáció, csak az átkapcsolások alatt képződik, annyira kicsi a vezetési ellenállása. Mivel 4db 40A-esről van szó, a 160A-ból 13 vehető ki biztonsággal szerintem. ha 1 kapcsolási időben elmarad, a másik P-N átmenetén akkora áramsűrűség, és hő keletkezik hirtelen, amit nem tud elvezetni, s felrobban. Ezért maradhat életben mellette a "lusta".
Szia, Parancsolj, itt a kívánt rajz:KEMPPI MASTER TIG AC-DC 2000 2500-W 3500W, valóban, nem egy akkumulátor töltő kategória. Az, hogy a balanszot hova tolod, olyan mintha az egyenáramú gépen polaritást cserélsz. Az elektronok "vándorlása" miatt a tungsten-t fogja jobban hevíteni, s azért fogy. uController persze sokkal egyszerűbb megvalósítani, ezeket az állítási lehetőségeket. Kérdés, hogy milyen controller van benne, /Atmega, PIC,.../ valamint milyen protokolon keresztül tudod a programot módosítani, s legfőképp mire? Üdv: Mike
Szia!
Köszönöm szépen a rajzot azt hiszem ez meg van nekem ,de utána nézek hátha ez valami újdonság. Az a helyzet,hogy én nem értek az elektronikához. A polaritást amit mondasz meg ,hogy mire jó a balansz azt tudom,de a többit nem. Ezért olyasvalakit keresek aki tudna nekem segíteni a problémám megoldásában. Még egyszer nagyon köszönöm a segítő szándékot.
Szia!
Valószínű nincs meg nekem ez a dokumentum. Elakadtam a letöltésében mert az elektro tanyára vezet a link amihez vagy meghívnak vagy 5 elektronikus kérdésre kell jól válaszolni amit nem tudok mert nem értek az elektronikához. Tudnál segíteni ,hogy valahogy hozzájussak a rajzokhoz? Köszönöm.
Szia!
Sikerült letöltenem másképpen a dokumentumot! Kérdésem az volna ,hogy ez a tartalom elegendő ahhoz ,hogy egy szerelő megcsináljon rajta minden hibát ami van és lesz? Ha nem akkor hol tudok letölteni lehetőleg minden szükséges rajzot infót ehhez a géphez? Valószínűnek tartom ,hogy van több rajz is mert ez az 1-es verzió. A választ előre is nagyon köszönöm.
Szia, Átnéztem még-egyszer a rajzot a 'Control cardA001' tartalmazza a pocessort, és a memóriát. Erről viszont semmilyen bővebb infót nem találtam. Épp a mult héten konzultáltam egy Angol cég Costumer Support -jával, egy futópad elektronkával kapcsolatban, ami hasonlóan uprogram vezérlésű. Semmilyen információt nem adtak ki, sem a kapcsolási rajzról, sem a programmal kapcsolatban. Azt mondták, vegyen másik modult, szerencsére volt egy etalon amiről meg tudtam javítani. Az IGBT lett zárlatos, meg a környéke. Szerencsére, az Atmega controllernek, s a benne lévő programnak nem lett baja. De egy sima PIC-et sem biztos, hogy rendesen ki tudnék olvasni, mert másolásvédelemmel látják el már általában, védve a programjukat. Olyan mint egy Windows, vagy az alatt futó software, hogy kemény pénzekért, minden egyes gépre meg kell venni, de sohasem tökéletes. Tehát ez már nem az a kategória, hogy tekerek egy kicsit a potméteren, s jó lesz. Az új Tv-ken is egyedi gyári kóddal lehet belépni a programba, s állítani a főbb paramétereket. Vannak olyan típusú inverterek, ahol a frekvencia növelése, a kimenő áram csökkenésével jár. Ez megint típusfüggő, hogy nem megfelelő a kompenzáció. Remélem találsz valakit, akinek több típusismerete van, erről a gépről. Üdv: Mike
szia!
Köszi a kimerítő válaszod! És az időt, amit ráfordítottál, hogy megnézted még egyszer a rajzot! Igazából a processzort és a perifériáit, azaz a frontpanelt, nem akarnám annyira javíttatni, mivel van hozzá egy tartalék, bár nem lenne rossz beavatkozni egy-két dologba, ha lehetne... ![]()
Sziasztok
Kapcsolási rajzot keresek a ROLWAL 185E inverteres készülékhez, ami a Gorilla koppintása ha jól tudom. A netet már jó ideje túrom, de a kapcsolási rajzot nem lelem. Előre is köszi a segítséget.
Szia, Tévedtem egy kicsit, a Max áramot valóban potival lehet állítani, a Control card A002-n / 29. old.6 de 2 féle van belőle, a 985660/L gyártási számig külön lehet állítani a DC+ és DC- áramokat, /utána már más a panel, és csak 1 poti van / ez esetleg érdekes lehet, mert a V5,6 IGBT-ket 3 módban használja a beállítástól függően. Ezért meg kellene nézni, /szerintem próbálni is elég egy 4 5-ös pálcával/ ,hogy DC+ és DC- állásban tudja-e ugyanazt az áramerősséget szolgáltatni? / 12-14. old. / AC módban ugyanazokat használja, csak a beállított frekivel váltogatva nyitogatja az IGBT-ket. Ha a DC mindkét módban jó, akkor az AC vezérléssel lehet a gond, amit viszont már a card A003 állít elő. Tehát azon kellene a kitöltési tényezőket összehasonlítani, különböző beállításoknál. Innen a távolból, legfeljebb csak tanácsokat tudok adni. Üdv: Mike
Szia Chipmunk1960! Tegnap este írtam egy hsz-t, de vagy eltűnt a hálón, vagy elfelejtettem elküldeni,,,,, minden esetre nyoma sincs!
![]()
Szia, Tulajdonképpen akkor csak annyi a módosítás, hogy a Te gépedben komolyabb a G köri zavarszűrés. Az L C tagok, valamint a dióda, ami valószínűleg 10-20V közötti Zener, szintén az IGBT védelme miatt került bele.
Szia!
nézegettem a panelom és találtam rajta az eredetihez képest némi különbséget, lehet, h nincsen jelentősége, de megemlítem, hátha.. A max áram poti, alőtti részben van egy, ha jóllátom üvegdióda, ami az eredeti panelon nincsen! csinálok róla fényképet, h látható legyen miről beszélek, mindjárt meg is ejtem és felrakom! az áramokat próbáltam mérni, de sajna csak egyszerű lakatfogóm van, ami csak ac-ét tud mérni és ac-ban mma részben egyformák voltak az értékek, a testkábelen és a markolaton egyaránt, de ez gondolom, nem tükrözi a realitást, mert nem dc-ben lett mérve?
Erről a pirossal bekeretezett diódáról beszélek! Lehet, h ezzel tolja el, mondjuk + irányba az ampert?? Ez csak egy gondolat, vagy vajon miért mókolta rá az a valaki ezt? Gondoltam, h leforrasztom és megnézem mi lesz, de nem merem, mert hátha valami tönkre megy!? Szerinted? Lehet, mellesleg az van, amit írsz, h a dc + ág több ampert kap eleve és így jobban van terhelve a wolframom , amikor én még tekerek az ac balanc- on, akkor, meg mégtöb terhelést kap a wolfi és azért akar csöppenni? Vagy ez a zavaró jel, amit mért a szerelő, okozhatja a bajt, nemtudom... Kérdeztem más szerelőt is és azt mondta a zavaró jelre, ami állítólag rajta van a primer körön is és a szekunderen egyaránt, h nembiztos, h jól mérte, a másik szerelő, amit mért, mert tudni kéne, hogyan és mit mért pontosan? Lehet, h hálózati zavar, brumm, vagy hasonló van az áramkörön és az nembiztos, h akkora baj, h hibát okozzon?
Szia! Ez jól hangzik, köszönöm a megnyugtató véleményed. Innen már csak azt lenne jó tudni, hogy mégis miért ment már többször is tönkre? Kimértem az összes G körben levő alkatrészt és mindent rendben találtam! Mit tehetnék még azért, hogy hosszabbtávon megbízható gépem legyen, miután kicseréltem az IGBT-ket?
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2014
Ez a A002-es panel, és az újabb verzió, amin már nem lehet külön állítani a + és - DC áramot. Sajnos teljes részletességgel nincsen meg a panelok rajza. Pont a jobb oldali IC / N7/ OP27 számát tudom leolvasni. Jó lenne, ha le tudnád olvasni az N8 típusát, mert ahogyan látom, pont az áram állító potméterre megy ahol a +ban lévő dióda is van. Elképzelhető, hogy az húzza félre a balanszot.
Szia, bocsi, de már nem emlékszem, hogy másodjára melyik 2 IGBT reppent el? Az eredetileg benne lévők, vagy a már kicseréltek, a 4 ből?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |