Fórum témák
» Több friss téma |
Ha pártíz-párszáz ohm az a lezárás, akkor sem mehet tőle fel a nyugalmi áram, amennyiben bemenőjel nincs rádugva. Gerjedés miatt viszont simán elképzelhető, az meg hibás testelés miatt lehet.
Szia.Bocs,hogy beleszólok de van itt pár félreértés szerintem, a vak vezet világtalant tipikus példája...kettőt ki is emelnék.
Idézet: „Szívem szerint tennék a 300 Va-es be is, de nagyon drágák még kitben is a lágyindítók. 5 ezer ft alatt nem igen van.” Egy lágyindító összehozása fióktakarítós projekt...itt is van az oldalon megtalálod. Idézet: „igazad van FI relé vagy másnéven kismegszakító rövidzárvédelem” A fi relé nem egyenlő a kismegszakítóval.... A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Az ÉV relé nevéből is származik érintésvédelmi relé testzárlat estén vagy fázis föld illetve nulla és föld közötti zárlat estén lép működésbe , de láttam már hogy nagy teljesítményű halogén lámpák be kapcsolási áramlökése működésbe hozta amire elméletileg nem reagálhatna, csak azért írom mert napi szinten ezt szerelem ,elnézést ha ez nem ide a fórumhoz tartozik. Amúgy gerjedést nem észlelek bár elképzelhető . lehalkításkor semmi brumm vagy sípoló hang nincsen , inkáb csak azért lehet mert ideiglenes tápot használok , gondolom hoszúk a tápvezetékek vagy nem tudom. Mindenesetre a legtöbb 120miliamper volt a nyugalmi áram , de próbáltam más más trafóval azután valamiért 80miliampert is mértem. Lágy indításon én azért gondolkozom egy sorba kötött izóval a primeren mert mikor a pufer kondik be kapcsoláskor töltődenek úgy viselkedik a trafó mintha rövidre zárnám a szekundert egy pillanatra. Biztosan ez nélkül is működik itt igazán látok profi munkákat és hát ezt tőllem jobban hozzá értők is fölöslegesnek tartsák , de hosszú távon, naponta töbszöri bekapcsolás estén a gratzben lévő diódákra mindíg ad egy pillanatnyi terhelést. Bár lehet a diódák bírják ezt. Minden estre én teszek rá ha kell, ha nem
Egyébként ma is ment pár órát a hidam , kint dolgozgattam ki raktam a hangszórót és hagy szóljon. Viszont be és ki kapcsoláskor nem hallok koppanást a hangszórókon , persze ez idáig mindig le halkított állapotban kapcsoltam ki be. Elképzelhető a koppanás védelem el hagyható?
Szia! Koppanásgátlót ha nem is igényel ebben a formában, a kimeneten megjelenő egyenfeszültség esetén érdemes azért a hangszórót haladéktalanul leválasztani. Egy relét és pár tranzisztort megér a hangszóró védelme. Bővebben: Link
Ok kösziszépen ! Fogok hozzá szerkeszteni egyet illetve egy-egyet.
Idézet: Csak halkan jegyzem meg, hogy a végfokok elég gyakran olyan frekvenciákon gerjednek, amiket nem hallunk. Oszcilloszkópos mérés nélkül csak remélhetjük, hogy egy végfok nem gerjed. „Amúgy gerjedést nem észlelek bár elképzelhető . lehalkításkor semmi brumm vagy sípoló hang nincsen , inkáb csak azért lehet mert ideiglenes tápot használok , gondolom hoszúk a tápvezetékek vagy nem tudom.” A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2014
Értem. Ezt a mérést én jelenleg nem tudom megejteni eszköz és szakértelem hiányában.
Idővel teszek majd mindkető ellen de sajnos itt ugye közbe szól az is hogy ilyen időszakban érek haza . A mért nyugalmi áramok nem egyformák voltak , 3tipusú tápnál . mértem 90 utánna 80 , és ezután 120miliampert. Azért itt nem lehet ki mondani semmit hiszen csak pár tesztet csináltam tudni akartam működőképes e. A táp vezetékek voltak 80cmek is és hát nem volt csillagpontosan sem összehozva. Szépen szól mást nem tudok megmérni Mindenesetre későbiekben szükségem lesz majd pár eszközre, mint a labortáp és komolyabb műszerekre mint írtad az oszcilloszkópot. És utánna nézni elméleti szinten dolgoknak még .
Ha tetszik ahogy szól, akkor már elérted az eredményt ezzel az építéssel! Arra akarok utalni, hogy lehet milliós műszerparkunk, és mutathatnak azok a műszerek akármit, igazából a fülünkkel hallgatjuk a zenét, nem THD, IM mérőkkel, spektrum analizátorral, és oszcilloszkóppal.
Amúgy ha rettenetesen gerjedne, azt nyugalmi áram megugrásában is látnád. De jobb résen lenni a gerjedés témában, mert könnyen elsüti a végfokokat.
Nekem volt olyan a szimplával tda7294,és a híddal is hogy indításkor elfelejtettem lezárni a bemenetet, vagy épp nem volt bedugva,és olyan is amikor véletlen elfelejtettem azt a bizonyos szilikon szigetelést a borda és az ic közül,természetesen a gépházon volt a gnd, ez találkozott az ic - ával a végeredmény akkora gerjedés lett,hogy majdnem kiugrott a szívem
Rá volt kötve a 2 nagy becsben tartott 15" os mélyem és a magasaim is. Ördögi szerencsén múlt de minden épen maradt.Csak azt akarom ezzel mondani hogy sokszor a figyelmetlenség is közrejátszik ha balul sül el a dolog. Időközben megtanultam azt is hogy a vezetékelés (Árnyékolt pl hangfalkábel) a dobozban sorsdöntő abban hogy milyen lesz a hangátvitel, és lesz e gerjedés. Egyébként jó kis ic-k ezek csak tudni kell megfelelően beüzemelni.Ebben sok segítséget kaptam már itt,néha kiakasztó hülyeségeket írtam stb,de köszi hogy segítettetek,így sikerült egy piszok jó végfokot építenem nekem is véleményem szerint a hangzásával sok mai erősítő mellé lehetne tenni nyugodt szívvel. Könnyen hajtható és letisztult hideg csilingelő magasaival,határozott mély és középhangzásával engem lenyűgözött.
Szia!
Árnyékolt hangfalkábel ? Miért is ?
A gerjedés azt jelenti, hogy olyan mértékű pozitív visszacsatolás jön létre az erősítő egyes rész áramkörei közt, vagy ritkábban konkrétan a kimenet és a bemenet közt, amely az erősítő áramkör oszcillációjához (önrezgéséhez) vezet.
Amikor nyitva hagyod a bemenetet, akkor mindössze annyi történik, hogy az erősítő viszonylag nagy impedanciás bemenete 50Hz zavarjelet, "brummot" szed össze, a hangsugárzók erőteljesen búgnak. Ez nem gerjedés. Amikor a mínusz tápot véletlenül letestelted, akkor a végfok tápja összeomlott és erőteljesen megnőtt a búgófeszültsége, amit hallottál a hangsugárzón. Ez sem gerjedés.
Kábel.
Ilyennel van húzva az egész legbelül.Miért ne? Az égvilágon semmi gond vele pedíg hajtom erőteljesen. De ha van jobb megoldás ettől akkor írd.
Ez nem árnyékolt
Ez egy egyszerű hangfalkábel. Semmi baj nincs vele, de a bemenetet valóban árnyékolttal illik bekötni. (Nem tudom, hogy nálad hogyan van.)
Be és kimeneten is ilyen van, csak a vastagabbik fajtából 1X esen árnyékolt jól mondom?
Nem túl szerencsés, de ha nincs benne brumm, és jól működik akkor nem szabad piszkálni.
Abszolut brumm mentes.Nem is igazán fogom piszkálni,poti is a helyén van szépen.
A bemenő jel ami a potihoz is megy nem a vékony utp,hanem rendes hangfalkábel,És a csoki sincs már ott,valamint középen a lefogatása az ic nek megtörtént 1 csavarral.
Szia!
Nem látok benne hangszóróvédelmet. Nem tervezel beleépíteni?
Üdv! De igen tervezem! Vagy kitben veszek vagy ez lesz az első saját vasalás.
Értem!
Egyébbként gratulálok. Tervezem és is egy szimpla (nem hidas) sztereó kivitel építését, hangszínszabályzóval hangszóróvédelemmel, kivezérlésjelzővel, bemenetválasztóval és hőfokfüggő ventillátorvezérléssel. Persze mindent saját gyártásban.
Köszönöm, de nem sikerült volna az itteni segítség nélkül,Most hajtom épp 2 db pa reflexcsöves mélydoboz van rajta 15" hangszórókkal hídban ( 16 ohm ) és 2 db dóm sugárzó leválasztva 3.3 mikrós remix kondikkal,bődületes hangereje van és nem torzít be,szobában ezt azért nem igazán célszerű meghajtani mert szakít
Nemsokára rakok egy kis videót fel róla. Én egyenlőre csak 1 hangerőpotit tettem bele, mivel a tda1524 es hangszínszabályzó dolog megbukott ic hiba miatt.
Vissza nézve pár hozzászólást elég érdekes számomra, mégpedig a 218oldalon olvasva az egyik hozzászólásnál , én is találkoztam azzal a jelenséggel mi szerint ha az ic még hideg az a hangján érezhető. Odáig még nem jutottam el hogy esetleg ki próbálhassam hogyan kapcsol be a hő védelem,ahoz gondolom kisebb hűtő bordára kellene szerelnem . Olvastam olyat is hogyha az ic el kezd melegedni a teljesítményéből automatikusan vissza vesz . El képzelhető hogy ebben az ic ben létezik valami ilyen védelem illetve hát arra is kíváncsi volnék hogyha alul méretezem a hangszóró teljesítményét , és a hangszórót el kezdem túl terhelni szerintem egy túl terhelt hangszóró az erőltetés következtében nagyobb áramot szeretne felvenni mivel a tekercseit jobban terhelem,csöken az induktív ellenállása mivel mechanikusan is igénybe veszem jobban a keleténél tehát a tekercsei gondolom az alul méretezés következtében nem tudja mechanikusan sem ki fejteni a membránra a kívánt rezgéseket . Elképzelhető hogy valamilyen szinten ezt a túl áramot érzékeli az ic ? Tehát ilyenkor közbe tud szólni valami áramgenerátoros(ha jól írtam) védelem ami korlátozza a teljesítmény leadást ? Hozzá teszem ez az én gondolat fejtésem csak .
Ha alulméretezed a szórót és a bordát hamarabb közbelép majd a hővédelem,és elkezd recsegni tortyogni,ilyenkor visszaszabályoz az ic.
Szia! A TDA7294 kétféle védelemmel is rendelkezik. Az egyik a kimenő áramot határolja, nem is akár hogyan. Minél nagyobb a kimenő feszültség pillanatnyi értéke, annál nagyobb áramot enged meg. Ezt hívják visszahajló karakterisztikájú áramkorlátnak. Célja a végtranzisztorok (DMOS) biztonságos üzemi tartományban tartása.
A másik eszköz a hővédelem. A chip belsejének a hőmérsékletét figyeli, 145-150°C-on némít, majd készenléti állapotba kapcsol. A gyakorlatban nyomban vissza is hűl a terhelés megszűntével, és ismét bekapcsol az IC. Ebből az oda-vissza kapcsolásból csak reccsenést hallunk. Fentiek nem képeznek hadititkot, ékes angolsággal le vannak írva az adatlapban.
Sziasztok!
Nagyon kezdőként lenne egyből a hidalt változattal egy kis problémám. A kapcsolási rajzon nincs összekötve az 5-ös 6-os láb... Viszont többen mondják, hogy szépen működik az erősítőjük. Nekem kapásból füst, durrogás stb. A panel nem zárlatos, ez biztos. Próbáltam óvatos lenni legközelebb és a +/- tápágba raktam be egy egy 800mA-es biztosítékot. Kb 1mp sem bírnak ki. Lehet, hogy ezek alapból kicsik, nem tudom, mert semmilyen számítást nem ismerek, tényleg nagyon amatőrként igyekszem valami értelmes "zenét" építeni. Az 5-ös N.C. lábat lekötöttem, de semmi eredmény. MIT RONTOK EL??? Ha valaki még foglalkozik ezzel az erölködővel és járt így vagy tudja mi a probléma, kérem segítsen! Üdv: Az Isti
Lehet akár hogy gyári hibás volt az IC,de nem egyből kettő is. Az élesztés végzéséről kérdezd Reloop kolegát,ő segített nekem is. Alapvetően a két tápágba be kell kötni 1-1 izzót és azon keresztül óvatosan éleszteni az erősítőt! Nekemis az első az IC durr volt,de aztán miután itt olvasgattam,és kérdezgettem könyebb volt sokkal az építés. Várd meg azért mások véleményét is én is még azért kezdőnek számítok rendesen a témában.
Szia,elsőként az inditást mindig a trafó elé kötött /primer/ izzóval csináld.A 230v vezetéket mindegy melyiket,az egyikkel sorba kötöd az izzót,40-60w at.Ha teli torokból világit akkor baj van,ha kialszik akkor oké a panel,de elsőként felvillan és utána alszik ki az égő.Nézd át a + - oldalt a bekötéseket és mindent ami a táppal kapcsolatos.
Megyek izzót keresni 'asszem kezdek egy új panellal nemsokára és új alkatrészekkel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |