Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LCD kijelző autóba
 
Témaindító: tepizoli, idő: Ápr 5, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) tepizoli hozzászólása Ápr 5, 2007 /
 
Adva van egy 7 colos szines LCD monitor CVBS bemenettel.Kiváncs vagyok hogy szerintetek lehetne e belöle autoba fedélzeti kijelzöt csinálni és külömbözö adatokat megjeleniteni mint például hömérségletek,akumulátor fesz ,idö stb esetleg az auto további adatai sebeség ,fordulatszám stb.Elsö körben valami OSD icére gondoltam mert egyszer látam hogy tv re irattak ki vele szöveget. Köszi!
(#) technik hozzászólása Ápr 6, 2007 / 4
 
Udv!
Azt hiszem valami hasonlora gondoltal:
http://www.blafusel.de/misc/obd2lcd_3.html
Az adatok begyujteset legegyszerubben az OBD2 szabvany segitsegevel lehet megoldani. Minden nyugati gepkocsiban (asszem '90 ota) a fedelzeti szamitogep OBD2 szabvanyt hasznal kommunikacios protokol-kent a kulso PC fele. Rengeteg hack szuletett ebben a temaban, sok-sok diagnosztikai szoftver. A fenti linken egy egyszeru eszkoz van, ami nehany meresi adatot jelenit meg LCD-n. Persze az adatok mennyisege nagyban fugg a gepkocsi tipusatol, fedelzeti szamitogeptol, ...
En elobb megprobalnek szoveget varazsolni a kijelzore, ha ez megy, akkor johet az OBD kodok ertelmezese.
(#) tepizoli hozzászólása Ápr 7, 2007 /
 
Köszi a segitséget.Azt nem tudod véletlenül hogy ha 1998-as suzuki swiftem van annál is müküdne ez az áramkőr. Mert akkor már csak azt kell megtudnom hogy hol a csati a suzuban és a bekötését.
(#) technik válasza tepizoli hozzászólására (») Ápr 7, 2007 /
 
(#) tepizoli hozzászólása Ápr 7, 2007 /
 
Köszi remek ilyen nagy tudásu emberekel komunikálni le a kalapal komolyan.
(#) Jfor hozzászólása Aug 7, 2007 /
 
Sziasztok,

Totál új vagyok és elektronikai analfabéta, bocsi
De szeretnék vmi ilyen típusú kütyüt az autómba (három értéket kellene mérni és mutatni)
Tudom ez nem hirdetések helye, ezért nem is folytatom...
lsd: "Hirdetések - Keres - Vennék vagy gyártatnék..."

És köszönöm, :worship:

ötletek.pdf
    
(#) minmax hozzászólása Aug 11, 2007 /
 
Sziasztok!
Már rég óta küzdök, hogy fedélzeti computert varázsoljak Audi A4-be, de eléggé az elején elakadtam. Opelekhez kapható a Bcweb oldalon, valami hasonló jó lenne nekem is, de feltúrtam a webet és nem találok. Az eBayen lehet kapni bordcomputeres komplett km órákat, de szerintem ez még kevés, kellene maga a computer is, az meg nincs. Szóval igazából két út lenne:
1. Házi gyártmány valami PIC-es megoldással, ez nekem nem megy, max. a fizikai kivitelezés.
2. Gyári bordcomputer beépítés, erről semmi infót nem találok.

Félmegoldásként a digit klíma kijelzőjén meg lehet jeleníteni néhány adatot, de az nem a klasszikus fedélzeti számítógép.
Ha valaki tudna segíteni az jó lenne, természetesen nem ingyen kérem.
(#) Slope hozzászólása Jan 5, 2008 /
 
Sziasztok!

(Bátorkodtam nem új topikot nyitni kérdésemnek )

Jelenleg csak ötlet szinten, de tervezek egy saját TID-et (jóindulattal MID) Astra F-hez (sajnos a gyáriban a szénszálas szalagkábel megrepedt, meg amúgysem tud semmit )

Szóval emlegettétek itt az ODBII-t, ezzel kapcsolatos az első kérdés:
egy 96-os 1,4-es alap Astra milyen adatokat tud továbbítani?

Az ODB-től függetlenül
a saját szenzorosdira esküdnék, mert inkább nem borítanám meg a gyári rendszert.
A következő funkciókat tervezem:
- Óra/ Dátum (RTC-vel)
- Külső/belső hőmérséklet (valami IIC/SPI buszos cucc)
- Hűtővíz hőmérséklet (szenzort kéne keresni)
- Fordulatszám (kábel a trafó pri felére, és számítás)
- Aktuális, max, és átlagsebesség (SDV kábelen ott az impulzus a TID csatlakozóban)
- Hangjelzés lakott területen 50 felett (az a fránya szőnyeg húzza a gázpedált, meg a péztárcát)
- Hangjelzés túlzott kihúzatásnál (újabb szokásom)
- Jelzés túl hideg motornál (na ez nem miattam)
- Üzemanyagszint, és átlagolás (saccolás a benzinkútig)
- Ha lenne szenzor olcsóé, akkor olajnyomás (bár tuti hogy valahonnan levehető, persze pont a gyárival van bajom... legutóbb elfelejtett jelezni, hogy alig 1 liter olaj van az eldurrant szelepfedélpakolás miatt)
- Töltő fesz járó/ aksi fesz álló helyzetben

Ötleteket, javaslatokat, tapasztalatokat, netán lehülyézéseket várok szeretettel. No és persze valami szenzor javaslatot a vízhőfokhoz (nem "made in kokany" verziót).

üdv Slope!

(#) aflmor válasza Slope hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Jóóóó reggelt! Astra F-hez, megoldható mind ez. Este megkeresem, mert én is kerestem, nem rég
Ha ilyesmi megfelel, persze, nem 40e-ért...
(#) DaeMonS válasza aflmor hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
ezt kitehetned a kozosbe is vagy priba nekem is oljohet

apropo,ha Meganhoz van vkinek doksija olyan ketyerere amivel obdt lehet kezelni itthoni cuccokbol osszerakva, johet
thx
(#) Slope válasza aflmor hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Köszi! Kiváncsian várom a fejleményeket.

Másik gondom a kijelző, legszívesebben egy Astra GSi MID-et tennék be. Méretben azonos, de kétsoros alfanumerikus van benne. Sajnos ez ritka, mint a fehér holló. Találtam egyet a neten fedélzetivel együtt, de 13e most nincs rá (fedélzeti meg amúgy sem kéne, csak LCD).

Szóval 2×20, esetleg 2×24 karakteres alafumerikust gondoltam betenni. Ezzel csak az a bajom, hogy idővel szeretném mindenhol megoldani a világítást RGB ledekkel. Ilyen LCD-t meg nem találtam... illetve ott a Topi által is bemutatott EA-DOGM széria, de abból a max. méret 2×16 karakter (ill. 3×16, de az azthiszem nem fér már el). Nem tudom miért nem csinálnak nagyobbat, pedig lenne rá igény.
(#) minmax válasza aflmor hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Nekem egy 2000-es évjáratú 1.6 Zafirám van és régóta szeretnék bele egy fedélzeti computert. Nézegettem a bcweb-est, de nem akarok rááldozni 40e-t, elvégre gyakorlati haszna nemigen van, inkább csak látványosság. Szóval ha valaki kedvezőbb áron tud valami hasonlót az érdekelne.
Az igazi persze az volna ha valaki Audi A4-be tudna valamit összebarkácsolni. A digit klíma kijelzőjén elég sok mindent meg lehet jeleníteni amit a fed.comp is kiírna, de nem túl elegáns, és pont ami lényeges lenne a fogyasztási adatok, azokat nem jelzi ki. Ez is érdekelne.
(#) aflmor válasza Slope hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Nnnna, sziasztok! Mondtam, jövök
Lehet ezt Opelbe is:

Kép: Hivatkozás

...sőt még ilyen "majdnem autó-ba" is:

Kép: Hivatkozás

De ha lcd nélküli a verda, arra is van megoldás :yes:

Itt a link.... vannak még akik nem akarnak lehúzni, egy barkácsoló kedvű autóst !
(#) Slope válasza aflmor hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Üdv!

Pont ezt az LCD-t akarom kiváltani, mivel beteg szegény. Igazából a GSi MID tetszene,de az ritka, szóval akkor feljebb teszem a lécet és csinálok magamnak, a programozás úgysem probléma (a kijelző választás már inkább).

Jó ez az oldal amúgy, itt leltem rá a fordulatszám levételére is. Van az oldalon egy gyári huzalozási rajz, ott jelöli a 6-os kábelt, ami a trafó primer oldalára megy. A sebesség kijelzéshez pedig TID csatlakozójában van egy szál (SDV - Speed Dependent Volume). Innentől a többi csak számítás és programozás kérdése.

Hűtővíz hőmérséklet mérésre, használható a gyári szenzor, de 85°C alatt már pontatlan, 30°C körül már +/-15°C-t csal.

Ugyanez igaz az üzemanyag szint mérésre is. Majd ott rámérek az órában lévő műszerre, talán ha digitalizálom a jelet, és korrigálom a megfelelő helyeken, akkor pontos is lehet.

Aztán ott van még a fogyasztásmérés, ehhez valami átfolyásmérőre lenne szükségem. A gyárilag beépítetről semmi infóm, de az üzemanyagcsővet megnyiszálva, saját is beépíthető.

Már várom a hétvégét, hogy kiméregessek mindent.

ui.: A képeket látva eszembe jutott, hogy megviccelt a középkonzol. Szóval, ha valaki ki akarja bandázsolni, akkor az elakadás jelző kapcsoló mellett lévő két szellőztető alatt talál még két csavart (van még egy a kormánykörüli burkolat alatt, kettő a TID alatt, és kettő legalul). Az elakadásjelzőt ki kell pattintani, majd a kapcsolót kihúzni a felső pöcök kioldása után. Ha ez megvan, akkor a kapcsoló aljzata lefele húzható ki. Az alsó 3 gomb közül a két szélső simán lehúzható, a középsőt viszont alulról benyulva lehet kioldani. Ott van két csavar, és ekkor a gombok panelja leválik a konzolról. Én megszivattam magam, és egyben vettem ki... na visszarakni rémálom a bowdenek miatt.

Na bocs az eszmefuttatásért, gondoltam megkímélem a többieket a szenvedéstől.
(#) aflmor válasza Slope hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Idézet:
„LCD-t akarom kiváltani


Így:http://www.eelkevisser.nl/smalldispjpg/Toerenteller.jpg" border="0" />

vagy így:Kép: Hivatkozás
(#) Slope válasza aflmor hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Sajnos vagy az igényeim nagyok, vagy az itthoni forgalmazóké alacsony. Ami tetszene az az EA-DOGM széria, mivel van hozzá RGB-s háttérfény, de max. 16 karakter/sorban gyártják.

A műszerfalat, és minden belső cuccot többszínű világítással akarom ellátni, hogy aztán egy gombnyomással megváltoztatható legyen. Csak az LCD lóg ki a sorból.
(#) denon888 hozzászólása Jan 5, 2008 /
 
Szerintetek diesel autóba is lehet kreálni ilyesmit?
(#) Slope válasza denon888 hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Persze hogy lehet.

Ennek sok köze nincs a kocsihoz... csak szenzorok kérdése, hogy mit akarsz mérni.
(#) denon888 hozzászólása Jan 5, 2008 /
 
Nos a helyzet az hogy nem vagyok autószerelő.A benzinesnél valamivel egyszerübb megoldani ezt.

(#) Slope válasza denon888 hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Attól függ mik a konkrét igényeid. Sebesség, fordulatszám, hőfok, stb kijelzésben semmi különbség nincs. Egy szenzornak mindegy hogy egy benzinesben dieselben, vagy egy varrógépben van. Az teszi a dolgát, és méri azt amire kitalálták.
Néhány dolgot másképp kell csinálni, pl a fordulatszámmérésre más módszer kell.
Az hogy mit hova tudsz beszerelni típus kérdése. Fel kell térképezni az autót, és összeírni a lehetőségeket.
(#) denon888 hozzászólása Jan 6, 2008 /
 
Amit szeretnék egy fogyasztásmérő meg hőfokkijelzés(külső,belső).A hőmérséklet az szerintem nem bonyolult de a fogyasztás mérését nem tudom hogyan lehetne kivitelezni.Egy Golf diesel-ben
(#) Slope válasza denon888 hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Két átfolyásmérőre lesz szükséged. Az egyik az előremenő, a másik a tankba visszafolyó gázolajat méri. A kettő különbsége az elfogyasztott gázolaj.

Átfolyásmérőnek elsőre a Trabi/Wartburg mérőjét tudom ajánlani. Fillérekért beszerezhető, most hogy ezek a kocsik mennek a vastelepre. Állítólag elég pontos jószágok voltak, de egyenlőre gözöm sincs hogyan kéne beszabályozni.
(#) Sergei válasza Slope hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
sziasztok.

ez a téma engem is érdekelne már régota gondolkozok a megvalositásán de amilyen béna vagyok ugyse sikerülne viszont több szem többet lát szokták mondani. és hátha kisül valami jo ebböl a dologbol :yes:
(#) Slope válasza Sergei hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Az alapverziót lassan el is kezdem alkotni, ezt a fogyasztásmérést meg félreteszem még gondolkodóra. Lehet a benzincső nyiszálás helyett, mégiscsak érdemesebb lenne az ECU-tól megkérdezni. Most az injektorosok könnyebb helyzetben vannak, mert ott elég a nyitási időt mérni a fogyasztáshoz. Amúgy meg az ECU állítólag a lambda szondából számol.

A km jeladónál (ASTRA F-nél legalábbis) egy 32 impulzus/ford. jeladó van. Így a (kerékkerület × 3.6)/32 adja a sebességet Km/h-ban, mivel az áttétel 1:1. Szóval ez adott... csak az üa. mennyiség kéne és lehet számolni.
(#) Sergei válasza Slope hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
hát ez a két opcio a fogyasztás és a sebesség mérés nekem nem kell.inkább a viz höfok és az üzemanyag szint érdekelne.mivel ezek a müszerek csalnak jelen pillanatban.
(#) Slope válasza Sergei hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
A gyári hőfokmérők általában csalnak 85°C alatt, felette viszont pontosak. Ha pontos értéket akarsz, akkor valamilyen megfelelő mérési tartományú precízebb szenzor kell.
Hirtelen az jutott eszembe, hogy fogok egy közdarabot fémből, amin csinálok egy lapolást és két rögzítési pontot. Aztán szilikonpasztával és két csavarral, egy kis nyákot használva, rákerülhet valamilyan SPI/I2C buszos hőmérő. Persze esztétikusan, és biztonságosan kivitelezve.

Szerk.: az előremenő gumicsöbe tenném be.
(#) Sergei válasza Slope hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
85 fok alatt csalnak? hát a milyenké soha nem mozdult ki a kék jelzésböl se télen se nyáron.holott a viz igencsak elérte a 95 fokot mivel bekapcsolt a ventillátor.
de az is lehet hogy csak a fesz stab szált el a müszerfalban és elég lenne azt kicserélni.persze 1000% hogy nem lehet kapni ugyan olyat.
én a hömérésre valamelyik ds szériát gondoltam,mivel azokkal jopár höméröt láttam itt az oldalon.de elgondolkodva a te ötleted se lenne rossz mivel közvetlenül mérné a hömérsékletet.
(#) Slope válasza Sergei hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Ez esetben a szenzort kéne kimérni, mert vélhetően meghibásodott és fals értéket ad.
Milyen típusú kocsi?
(#) Sergei válasza Slope hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
opel astra 1.4 i 94-es.
(#) Slope válasza Sergei hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Akkor neked ez kell:
Kép: Hivatkozás

kb 2-3e forintos tétel.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem