Fórum témák
» Több friss téma |
Egy darab szivattyú van rajta,a visszatérő ágon..amikor pedig a kazán beindul,a saját szivattyúja,gondomon erre gondolsz..
A kazán saját szivattyúja nem a radiátorok felé keringet? Vagy hogy van bekötve a kazánra? Mi választja szét a padlófűtés- és radiátoros rendszert?
Általában egy hőcserélő válassza szét a két rendszert
Az baromi kevés, pont a tulfűtés maitt kell ugy külön választani hogy körönként mennyen. A höcserélö csak hidraulikusan választ külön de az áramlás még mindig szabad a radiátro felé, Ha minden kötél szakad akkor egy folytoszelep illetve baypass szelep beépitése a megoldás.
Szerintem Te valamit erősen félre értettél! Az első kép amit feltett szinte csak a hőcserélőt mutatta, így a hőcserélő megléte már nem lehet kérdéses! Nem a "víz szétválasztásáról" van szó! Ha csak egy keringetőszivattyúval van megoldva a radiátorok és a hőcserélő primer oldalának keringetése, akkor ott nem nagyon beszélhetünk szétválasztásról. Hogyan lehet azt ez esetben megoldani hogy a radiátoroknak nem kell már fűteni, viszont a padlónak még kellene a hő? Erre a szétválasztásra gondoltam! De ezt Kovabe is említi
Vim szaktárs szerint az a gond,hogy a szivattyú keringési iránya a padlófűtésnél fordítva van bekötve..ezt kipróbálom,hiszen nem elképzelhetetlen..ja és ez még pénzbe sem kerül!..illetve a kapillárissal vezérelt szelepet is át kellene szerelni...ehhez már kell hívni egy ismerős szerelőt..
Minden marad a helyén csak a kapilláris megy a JÓ helyére! A hőcserélő primer bemenetei cserélődjenek fel a becsatlakozásnál!
Ismét itt!
Remélem most már minden rendbe lesz,de ahogy a klasszikusok mondják:a puding próbája az evés! Átalakítottuk a fűtési rendszert az instrukciók szerint..remélem jól! A szerelő elvágta,összeforrasztotta az útmutató szerint a csöveket,mondta is,egyszerű dolga van,nem kell gondolkodni,csak dolgoznia! Felkerült egy HBR csőtermosztát is,hogy feleslegesen ne menjen a PF szivattyúja.Illetve a padlófűtési szivattyút megfordítottuk,hogy ezzel is biztosítsuk az ellenáramlást a hőcserélőben. a GIACOMINI termosztatikus fej,és szelep is máshova került,mint eredetileg volt(NEM TUDJA VALAKI,HOGY ENNEK A FEJNEK MILYENEK A BEÁLLÍTÁSI ÉRTÉKEI C-BAN?)..nos valamelyik nap kimegyek egy napra,és lepróbálom..addig csak a radiátoros kör megy,nehogy gond legyen.. 2 kép,az eredeti,és a módosított fűtési kör..
Üdv Mindenkinek!
Elnézést, ha már valaki írt róla, de lehetetlennek tűnik átnézni mindent. Szóval amiben segítség kell: Egy FÉG cirkó meghajt nálam egy 3 körös, de 1 termosztáttal szabályozott padlófűtést a földszinten. A cirkó is ezen a szinten van. A tetőteret építem be és ott lesz 5 helység, amiket külön-külön termosztáttal szabályoznék. Ajánlottak hozzá egy 6 körös vezérlőt, azt már megvettem. A kérdéseim: 1. Jó-e, ha a mostani 3 körös rendszert a 6 körös egyik kimenő ágára kötöm, hiszen gyakorlatilag egy kör, de a 250 méter fűtéscső miatt kellett 3 felé bontani? 2. Jól gondolom, hogy az emeletről a földszinti kazánházba kell levezetni az 5 emeleti kört külön-külön és ott, egyben, egy helyen megcsinálni az osztásokat? Vagy valahogy, valamit az emeleten is egybe lehet bűvölni és elég csak 1 fel és 1 lejövő csöveket vezetgetni? 3. A 6-os osztó-gyűjtőn és termosztáton kívül, még milyen szerelvényekre van szükségem? (motoros szelep, újabb tágulási tartály, stb.) 4. Az új ágakon, egyik helység sem lesz nagyobb 15 négyzetméternél. Elég oda a 16-os cső? Hálószobák és gyerekszobák lesznek (padlófűtéshez való) parkettával. A mostaniban 20-as cső van és kő burkolattal. 5. Most műanyag csövem van, elég sokat szenvedtem a lerakásával. A víz csövem 3 (vagy 5?) rétegű cső, amit könnyen lehetett hajlítani. Ez alkalmas padlófűtéshez is? Előre is köszönöm a válaszokat!
Csak egy kérdés: bizos hogy te szeretnéd megoldani a kérdést? Nincs valami ismerösöd aki megnézné és tanácsot adna?
Sajna nincs. A földszinten is én csináltam az egészet, csak azokat a csöveket nem, amikben gáz van. A földszint 10 éve lett kész, azóta lakjuk, de még nem volt problémám a fűtéssel. Sem. Sőt! A járólapozást leszámítva az egész házat én csináltam (falazás, betonozás, nyílászárók, vakolás, villany kompletten, fűtés, vízvezeték, csempézés, konyhabútor, stb, MINDENT!) Bízom benne, hogy némi instrukcióval ezzel is elboldogulok. Eddig is így csináltam. Amit nem tudtam, azt hozzáértőktől megkérdeztem. Volt, hogy többször is és/vagy több embert, de eddig sikerült.
Köszi.
Kicsit bontsd külön a kérdést, nem mindig egyértelmű mikor beszélsz hidraulikus és mikor elektromos körről.
elvileg a padlófűtéshez 18-as 5rétegű cső kellene, de szinte minden gépész 16-at használ. elvileg van oxigéndiffúziő mentes padlófűtés cső de senki nem veszi A körök hossza ne legyen nagyobb mint 100m A hidraulikai részről azért egyeztess egy gépésszel, mert megnő a víz térfogat, kell plusz tágulási, lehet, hogy kell több szivattyú.... A vezérlő lehet, hogy felesleges, mert ha egyéb eszköz kell a rendszerbe úgyse tudja kezelni, a ha meg igen akkor meg lehetett volna oldani pár filléres relével. :-S Az osztóra kellenek zónaszelepek, csalódni fogsz ha meglátod az árát.
Köszönöm.
Szóval, a termosztáttal szabályozott összesen 6 helység, úgy nézne ki, hogy van most egy, egy termosztáttal, egy 3 körös rendszer. Ezért lett 3 körös, hogy ne legyen 100 méternél hosszabb egy szakasz. Ezt már akkor is tudtam. Ez most ~50 m2. Ehhez kellene 5 helységet hozzátenni, helységenként szabályozva a hőmérsékletet, helységenként 1 fűtőkörben, a helységek mérete változó 12 és 15 m2 között. A tágulási tartályom nem tudom mekkora így fejből, de az akkor , - itt a boltban,- kapható legnagyobb lett berakva, mert már akkor is tudtam, hogy valamikor bővítés lesz és amit lehetett és laikusként eszembe jutott, előkészültem rá. Kb. olyan az átmérője, mint a 120l-es bojlernek. Vagy egy picit nagyobb. De bizti rá van írva valahova. Na ez a plusz szivattyú, meg zóna szelepek, meg ilyenek miatt írtam be ide. Nézegettem kompletten felszerelt 6-os osztó-gyűjtőket, olyan 55-65.000 között voltak, motoros szelepekkel együtt, de pont erről van szó, hogy nem tudom, hogy az jó-e, az kell-e, ha igen, milyen? Lehet, hogy elsőre kissé butának tűnök, de mindenkinek volt első munkája, és én is meg tudom csinálni. Csak tudjam, hogy miből kell, mit csinálni.... Egyébként a földszinten oxigéndiffúzió mentes csövem van... Akkor sem értettem hozzá, azt mondák az kell hozzá, hát azt vettem. Igaz fél áron építkezésből megmaradtat, bontatlan 300 méteres tekercsben, de megvettem. Szóval kéne az a segítség.... Előre is köszönöm mindenkinek.
Nos én is megpróbálok belebeszélni az ügyedbe, de más szóval valamennyit segítenék én is. Akkor vegyük sorra 1. kérdésed elvileg jó lenne, de ezek az osztó-gyűjtők egy-egy kimeneten elég kevés vizet engednek át, hát én nem kötnék 50m2-nyi padlófűtést egy kimenetére, mert nem biztos, hogy elég lesz oda az átengedett víz mennyiség és így a fűtés is kevés lesz! 2. kérdés Szerintem ez lenne talán a legjobb megoldás, viszont vagy külön kellene ennek az osztónak is előállítani a szükséges hőfokú vizet, vagy az egész rendszert egy osztóra tenni és így könnyebb lenne a rendszer hidraulikai beállítása. Itt jegyezném meg, hogy én áramlásmérős osztót tennék be, mert azt sokkal egyszerűbb beállítani, igaz drágább is. 3. kérdés. Mivel gázkazánod van nem és az általában beállított előremenő hőmérséklettel működik sok beavatkozó eszközre nincs szükség, max a már említett keverőszelepre, de az már (talán) most is megvan. A 4-5-ös kérdést meg már megválaszolták, a gyakorlat szerint a 16-os csövet használják, az 5 rétegű cső meg használható a padlófűtéshez.
Még annyit hozzátennék, hogy a padlófűtési rendszerek eléggé nagy tehetetlenséggel bírnak, így a helyiségenkénti szabályzást kicsit túlzásnak tartom. Gondolj bele, hogy mondjuk az egyik helyiségben eléri a beállított hőfokot a levegő hőmérséklete, és lekapcsolja az adott kört, Abba még éppen meleg víz van, az mindenképpen leadja még ezt a hőt, sőt a körülötte lévő beton is meleg, így az elég sok ideig még fűteni fog. Így már régen túllépi a beállított hőfokot, tehát túlfűt! Visszafelé meg ugyanez, ha lehűlt a levegő a beállított érték alá, akkor bekapcsol az adott kör is, de most meg "hideg" a víz benne, sőt a beton is a cső körül. Jó sok idő eltelik mire átmelegszik a rendszer és fűteni kezd. Ekkorra meg már jelentősen alatta lesz a hőfok annak amit beállítottál. És ez így fog menni minden helyiségben. Na ez elég hosszú lett. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2014
Van direkt padlófűtés termosztát aminek van padló szondája is.
Én mindenképpen hidraulikus váltóra dolgoztatnám a FÉG kazánomat. A váltó szekunder oldalán lehetne két főköri szivattyú, az egyik a földszintre, a másik az emeletre.
Ha szeretnéd a szinteken belül a helységenkénti szabályozás lehetőségét, akkor a DkGrinder által közölt képen látható termoelektromos szelepekkel azt is megoldhatod. Viszont a hidraulikus rendszer végleges megtervezése előtt kár volt bármiféle vezérlést megvenned, mert nem biztos, hogy kezelni tudja az optimális fűtésrendszeredet!
Osztom a véleményed, hidraulikailag én is a te általad javasolt hidrováltós rendszert javasolnám. A lenti képen egy egyszerűbb rendszer van ami könnyen átlátható, annyit változtattunk hogy az olcsóbb vezérlés miatt mostanában nem elektromos háromjáratú szelepeket használunk.
Következő a kérdésem.. adott egy 120 négyzetméteres terület.. padlófűtés van csak. Thermomax kombi kazán van a rendszeren.. elmenő víz hőfoka mekkora lehet? 60 és 85 fok közt szabályoz a kazán.. ez most hiba? Ez oltári magas érték szerintem
Valóban magas ez a hőfok! Ilyen helyre általában beépítenek egy keverőszelepet, ki simát, ki termosztatikusat. Ezzel üzem közben be lehet állítani a padlófűtésbe menő víz hőmérsékletét.
A készülék után mi van még, mert gyanítom hogy nem direkbe megy a padlo a kazánró, ha mégis akkor van egy ingyenes hullámvasutad a lakásba, mert akkor azt megpuposodik a padló.
Ha ez megy a padlódba, hamarosan felsöpörheted a betont .-D
De szerintem lesz utána valahol egy keverő szelep, nincs egy fotód a csövezésről?
Csak a padlófűtés van rajta, meg ugye ez a kazán adja a meleg vizet. Csináltam kettő képet. 60 fokon megy kb másfél órát és helységben egész nap meleg van
Ez rendben van, csak az a baj, hogy szegény betonnak van egy hőtágulása is. Ha sokszor játsza el, hogy felmelegszik, lehül, akkor előbb utóbb megrepedezik. És nem a külső felülete lesz 60 fok, hanem a cső mellett. A külső felülete meg csak 35 fok. Kellene bele valami hőcserélő, vagy Esbe szelep, vagy valami. Ezt utólag, hát...költséges... esetleg kérdezd meg a szervízt, hogy nem lehet e lejjebb állítani a kazán hőmérsékletét. ( az sem jó, de addig míg meg nem csinálod rendesen, elmegy. )
hmm értem, gondoltam én hogy sok lesz elmenőnek a 60 fok.. vissza meg 40 jön. Akkor utána fogok járni. De maga a csövek nem mennek szét a betonba addig is ugye?
Szia!
Úgy látom, hogy ez egy Termomax Inka típusú kazán. Hidraulikailag semmit nem kell módosítanod a rendszeren, mert alapból fel van készítve, a padlófűtés kiszolgálására. Menüben lehet át állítani, hogy radiátoros, vagy padló rendszerre dolgozzon. (létezik kevert körös változata is, mely mindkettőt kezeli egyszerre.) A kazánod vagy nem lett annó "beüzemelve", vagy a beüzemelő trehány volt, és nem állította be a megfelelő paramétereket. Hívj egy gázkészülék szerelőt (nem fűtés szerelőt! ), aki bepötyögi neked a szükséges értékeket a kazánba. A beállítás után, a kondenzációs üzemmód is jobban tud majd érvényesülni, tehát a gáz fogyasztásod is -várhatóan csökken némileg. Üdv Tibi.
A régi csövek 60 fokot bírtak. Az újak, ha jól tudom 100-at. De ezek a csövek nagyon jók, nem az a szűk keresztmetszet. Ha a cső rendesen be van betonozva, akkor az örök darab.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2014
Sziasztok, két éven keresztül próbáltam beállítani a padlófűtésemet. Most már elegem van de nagyon.
A probléma a következő: A radiátor kör és a padlófűtés szét van választva egy 10 kw-os hőcserélővel. A húcserélővel szedi le a padló az előremenő vízhőmérsékletet. Az a baj, hogy akárhogy állítgatom, nem bírok csak 2 óra múlva előállítani 40 fokos előremenőt de még 35 fokot se. Már az összes variációt kipróbáltam egyszerűen borzasztó. A kazán 15 perc alatt megy fel olyan 53-55 fokig. és egyszerűen a padlófűtés nem bír felmenni 35 fok fölé még órák múlva se. A terulet amit padlofutessel be kell futeni az 28 nm nappali, furdo 9nm, konyha 14 nmMi a jó ég lehet a baj. Gondoltam már arra is hogy kicsi a hőcserélő. Szerintetek? Lehet fel kéne rakni egy 20 kw-os hőcserélőt? Mondjuk azt íjra már le valaki hogy miben segítene, mert már megőrülök ettől az egésztől. Hogy allitsam be a padlofutes szivattyu sebesseget? Nagyra vagy kicsire. Itt egy kep hogy van megcsinalva a futesem. Feg c18om van. http://kepfeltoltes.hu/view/141101/rendszer1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/141101/rendszer_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szia!
Jól látod, az a hőcserélő oda nagyon halvány. Kell a 20 kw-os. Valamint a padlóköri szivattyút a legmagasabb fokozaton járasd, mert a padló igényli a nagy tömegáramot. Egyébként meg ne csodálkozz hogy több órának kell eltelnie, hiszen a padlófűtésnek nagy a hőtehetetlensége. Lassan éri el a hőfokot, de utána tárolja. A kazánhőmérsékletét emeld fel legalább 60-70 fokra, mert a C18 nem csípi az alacsony hőfokot....kondenzálódik, majd idővel szét rohad a kazántest. Ha megemeled a hőfokot, lehet, hogy nem is kell a hőcserélőt bántani... Üdv Tibi.
Es ha felrakok egy huszas hocserelot mi fog tortenni? A hocserelo hogy nez ki belulrol. El van valasztva koszepen es fele fele aranyba van elvagva a felebe a meleg a masikba a hideg megy. A husz kilowattos nem fele fele aranyban van osztva? Az a baj hogy megemelem a kazanomlangajtbes az a baj hogy nem igazabol tud 60 fokot.
Ez az első szezonod ezzel a padló fűtéssel?
Vagy már előző években is ezt használtad? |
Bejelentkezés
Hirdetés |