Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyon jót kérdezel. Elsőre L/100Km volt a terv. Már használat közben gondolkodtam azon hogy jó e az alap ötlet, vagyis elég e az injektor nyitva tartási ideje. Nem e kell a kerék fordulata is? Aztán hagytam a dolgot. Úgysem fogom áttervezni. Végül is jól bevált.
75-el 4,0 90-el 5,5 100-al 6,5 110-el 8,0 120-nál 10,0 felett mutat Kamion mögött 2,5-3-at. Nem vagyok nagyon igényes ezért nekem ez az információ bőven elég. A L/h az biztos pontosabb mértékegység, csak nem tudom kalibrálni mert nincs viszonyítási alap. Legalább is nincs ötletem. Kezdetben arra is gondoltam hogy ha valami nem vállik be akkor kiveszem a vesszőt és mutatja %-ban. Mondjuk 90-nél 100% és így tovább. (erre csak nagyon rövid ideig gondoltam)
Nicsak ily sokat jelent a kamion? (Levelemre nem válaszolsz? )
oké, végülis ez csak egy viszony szám akkor... De írtad, hogy gondolkodtál mikroprocesszorba is.. Sztem vágj bele, egyszerűbb és jobb! Ehhez is gratulálnék, ha teljes mértékben te tervezted!
Köszi.
A PIC késni fog mert most a propeller órámhoz írok kiegészítőt. Már egy éve forog a nappaliban és most ahogy leszedtem hiányzik.
Üdv nagyon tetszik a fogyasztásmérőd nekem is csinálnál egyet? Megfizetem kérlek jelentkezz és email ban valahogy vegyük fel a kapcsolatot köszi.
Üdv mindenkinek! Szeretnék késziteni egy fogyasztásmérőt hajóba. A benzin 1 csövön érkezik a motorhoz. Nincs visszafolyó cső. Azt szeretném, hogy 1 órára (üzemórára) mutasson pillanatnyi fogyasztást. Lehetne ilyet építeni?
Engem is utól ért a fogyasztásmérő építés. Ezért örültem meg, mikor elolvastam fogyasztásmérődről szóló beszámolódat. Gratulálok!! Van néhány gondolatom amit talán hasznosítani lehetne, tekintve hogy esetleg PIC (vagy más microvezérlő) irányában szeretnél továbbmenni. Alaposan tanulmányoztam a fórum e témában megjelent hozzászlásait. Mintegy összegzésül, a teljesség igénye nélkül az alábbiakat állapítottam meg. Átnézve néhány PIC programot is, úgy látom hogy hogy pontosan lehet mérni az injektorok nyitásának a kezdetétől (felfutó él) nyitvatartásának befejeztéig (lefutó él) terjedő időt. Pontosan lehet mérni a közben megtett utat (sebességmérő szenzora által adott impulzusok számát). Ennek ellenére a fogyasztás mérése kevéssé pontosra adódik. Az okokat keresve, valószszinünek tartom hogy hogy az injektor szlep nyitási és zárási ideje alattbeáramló üzemanyag mennyisége az amit nem megfelelően vesz figyelembe ez a számítás. Többek között, emiatt is minden fogyasztás mérőt kalibrálni kell (kellene) az adott gépkocsihoz. Visszatérve fogyasztásmérődhöz: a 4011 U2 A és B kapujából felépített astabil működési frekvenciája a rajzon adott értékekkel 6 Hz és 26 Hz közé esik. Ha jól értettem, ennek a frekvenciának a beállításával lehet pontosítani a műszer által mutatott fogyasztást (liter/óra). Ha ez a frekvencia sebesség függő lenne, (sebességváltótól jövö impulzussorozattal arányos) akkor az akár liter/ 100km egységben is mérhetne. Lehet hogy ide is csak egy frekvencia osztó ( vagy szorzó?) kellene. Maradhatna a jelenlegi, szerintem zseniális egyszerüség. Ez esetben a pontosítást U1 A és B kapukból felépített astabil frekvenciájának változtatásával lehetne elvégezni. Én részemről a futófényt ki akarom hagyni, de a fent javasolt változás megvalósításán gondolkodom. Ez esetben ugyanis minden sebességfokozatban helyes értéket mutathatna, nem csak 4 és 5 fokozatban mint irtad.
Üdvözlettel: Csaba
Az FCH-mini-PP átfolyásmérővel kapcsolatban nem probléma, hogy az átfolyási tartomány 0.015 - 0.8 l/min?
Bővebben: Link ennél a motorom, de taláb 1-2 autó is kevesebbet fogyaszt. Magyarul lassabban áramlik a benzin mint 0.015l / perc. Vagy valamit félreértek? A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2014
Talán terheletlenül, alapjáraton. Ha nem így van, sok pénzt kereshetsz vele... 9 deci óránként.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2014
Ez nem benzinálló! A drágábbik az bírja a benzint, de abba kell csinálni szűkítést.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2014
Miért nem? Hát írja!
Idézet: „Felhasználható a készülékgyártásnál kémiailag agresszív közegeknél, savaknál, lúgoknál, benzinhez, dieselolajhoz, mérőszabályozó- és adagoló berendezésekben.” A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2014
A PP natur csak részben benzinálló! Ennek annó utánajártam.. vissza is küldtem mert a benzintől eldeformálódott! Próbáljátok ki, egy csomó PP doboz van a ház körül..
Bakker! Pedig hat rugóért még nem is sokallanám!
Ezzel az erővel lehet jobban megéri trabi fogyasztásmérő kétezerért! A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2014
Én a drágábbikat vettem és tettem bele egy szép fojtást.. Jól működik azóta.. Az olcsóbb fél nap alatt deformálódott, valamint nem lehet jobban szűkíteni.
Köszi.
A PIC verziót azért hagynám ki mert nincs rá időm és ha lenne akkor is már a következő terveket programoznám. A CMOS áramkörök is idő megtakarítás miatt lettek alkalmazva. A sebesség mérő jó ötlet de azon még nem sokat agyaltam. Végül is azon a szálon volna érdemes tovább gondolkodni. A sebessé fokozat jelek a legegyszerűbb megoldás lenne elektronikailag, viszont mikrokapcsoló és kábelozás szempontjából nemigazán praktikus. A futófény nem annyira látványos mint amit vártam, de egy fénycsíkos fordulat szám mérő az már jól nézne ki. Szivesen várom a sebesség mérős kombináció ötleteket. Már jó régóta működik az autómban és kezd egyhangú lenni. Kéne egy kis tovább fejlesztés. Üdv.
Szivesen kiegészíteném az áramkört, ha megadnád a 4011 U2 A és B kapujából felépített astabil működési frekvenciáját. Ide egy cmos frekvenciaosztóval felépített helyettesitő áramkört gondoltam, amely a C1(100n) és R12(10k) közötti ponton csatlakozna. Jöhetne a jel a sebességváltóból kijövő pontról, vagy akár ABS jeladóról is. Ha pontositanád a Clio tipusát, akkor a te tipusodnak megfelelő áramkört terveznék. Egyébként a saját 98-as Polomra vonatkozó terv készül el.
Üdv: Csaba
Szia. Ez a frekvencia nálam Kb. 2,5 Hz. Végül is ez a kijelzőn a frissítés gyakorisága is. De ez függ nagyon a C5 és az R7 pontosságától. Ha jól belegondolok akkor az R7-C5 értékét alakítottam úgy hogy a frissítés Kb 2 -3 Hz legyen. Próbáltam 10Hz-el is de az nagyon zavaró volt
Jónak tartom az elgondolást. Nekem nincs ABS jeladóm de akár egy REED relé és mágnes a kerék tájékán is jó lenne. Szerintem itt is kell hitelesítő trimer, ami átkerülhetne az R7 helyére Csak itt 10K lenne. Vagy legalább is ennek az értékét lehetne megadni autó típusnak megfelelően. Az enyém renault clio 1.2 2001-es. Megadom a típust de nem várom el tőled hogy nekem tervezz műszert. Viszont szurkolok hogy a kísérleteid beváljanak. Ha sikerülne a terv és egy tuti fogyasztás mérő alakul ki belőle, akkor már jobban megérné a PIC programozás is
Szia! Megnéztem az ABS jeladó jeleinek felhasználási lehetőségét. Nálam 25 jel méterenként, vagy 43jel kerékfordulatonként (VW Polo Mk III 1.0 50.1998 évjárat). Nálam 1:260 arányu osztás szükséges. Egyszerűbb a helyzet az osztások számát illetően a Clio-nál. Kerékfordulatonként 1 jel esetén, 1:6 arányú osztás kell. Ha a jeladót elég ügyesen választod meg, akkor elhárulnak az illesztési gondok. Ennek elég egy 40193-as programozható CMOS osztó. Ha lenne egy kész NYÁK-od szívesen megvenném. A beültetés nem gond, (bár igy 78 évesen egyre rosszabbul látok.)
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2014
Ezt a mondatot nem értettem : "Ha nem így van, sok pénzt kereshetsz vele..."
Egy kisebb injektoros 125-ös motornak 2l/100km körül is lehet a fogyasztása. Ha mondjuk forgalmas úton 40km/h-val megy akkor 8dl/óra az átfolyás és máris nem mér semmit a ketyere? Ez így elég gáz. De ha dupla ennyit fogyaszt akkor is annyira az alsó határérték közelében van, hogy ki tudja ott mennyire pontos? Egyébként én androidos IOIO board-ra szeretném kötni a kimenetét és a sebességet GPS alapján számolnám.
Az a 2 literes fogyasztás nyilván országútra van megadva. Természetesen 40-es tempónál nem ennyi lesz a fogyasztásod, hanem mindenképpen több. Ha másért nem akkor azért, mert vissza kell váltanod, ezért rögvest gazdaságtalanabb az üzem. Így az átfolyó üzemanyag mennyiség sem vaLószínű, hogy határértéken kívül fog esni.
A pontosság feltehetőleg meg van adva az adatlapon, jobb híján kénytelen vagy elhinni az ott leírtakat. Szerintem a gps alapú útmérés többet fog rontani rajta, mint az áramlásmérő...
Átlagfogyasztást mindenesetre nem lehet vele mérni. Esetleg nem tud valaki érzékenyebb átfolyásmérőről?
Nem értek hozzá, de szerintem ez jó lehet hozzá, és még olcsó is :Bővebben: Link
Ez tényleg jól néz ki, köszönöm!
Bár dokumentáció hiányában ennek sem ismerni a pontosságát meg kalibrálni is kell.
Kedves Atox!
Pontosan miért kell szűkítést csinálni a csonk végére? A termékleírásban is van erről szó de nem értem mi célt szolgál. Köszönöm!
A bejövő csonka kell beledugni egy szűkítést. Gyárilag kapsz hozzá egy 1.6mm átmérőjűt. A lényeg az hogy kisebb átmérőn nagyobb az áramlási sebesség, és mivel a szűkítés a turbinalapátnál van ezért kisebb mennyiségű benzin is megfelelően meghajtja. Én 1mm-eset csináltam és jó, nem fojtja a motort és mér is rendesen!
Sziasztok,
Építettem egy fogyasztásmérőt az autómba. Egyelőre csak breadbordon van összedugdosva, és így is marad, amíg a megfelelő pontosságot el nem érem. Arduino UNO az alapja és L/h-ban és totalban írja ki az adatokat. Azt vettem észre, hogy a mérés nem egzakt, tehát teljesen helyzetfüggő. Az alap ötletem az volt, hogy lehúzom a porlasztóról a benzincsövet és megmérem, hogy hány felfutó él keletkezik mire kipumpál magából alapjáraton 1L benzint. Be is állítottam a mérésnek megfelelően. Viszont, ha a flakont pozícióját változtattam(felemeltem, süllyesztettem), akkor változott az eredmény is. Tehát a kísérletet csak ugyan azon feltételekkel tudtam megismételni. Kipróbából elmentem egy körre és brutális fogyasztási adatokat írt ki (4km-re 3L fogyasztás). Szóval az 1mp alatt keletkező felfutó éleket számolom(alapjáraton ~20 élt kapok), osztok, szorzok és kiírom az lcd-re. Valaki valami jobb technikát tudna javasolni, amivel pontosabb adatokat kapnék? A szenzor elvileg bőven tudja hozni azt a pontosságot, ami nekem kell.
Szia. nem lehet, hogy számít az impulzus hossza? OFF: Hogyan volt alapjárat, ha lehúztad a bezincsövet?
Pofon egyszerű. A karburátorban lévő benzinből ketyegett tovább (nagyjából 70ccm benzin fér az úszóházba, bőven tud róla ketyegni)
Gondolkodtam már én is azon, hogy inkább időt kellene mérni nem pedig impulzusokat számolni. Érdekes jelenség, amire biztosan van logikus magyarázat: Ha lehúzom a karbiról a benzincsövet és az AC-val kipumpálok 0,5L benzint akkor ~7000 impulzus keletkezik. (Tank-->AC-->Flakon) Ha viszont ezt a kipumpált benzint a tank helyett kötöm be(tehát Flakon-->AC-->Karburátor), akkor ~33000 impulzus keletkezik, mire a motor elégeti a 0,5L benzint a flakonból. Nekem ebből az egészből az jön le, hogy mérés szempontjából nagyon nem mindegy, hogy mekkora akadályt kell a benzinnek leküzdenie. Ezt a szenzort használom egyébként: Bővebben: Link Az adatlapon leírt 8200 impulzus/L nálam sehogy nem jön ki. Víz esetében sokkal kevesebb, benzin esetében sokkal több. |
Bejelentkezés
Hirdetés |