Fórum témák
» Több friss téma |
A rajzod alapján dolgoztam és akárhogyan is nézem, ez így jó.
Készítsd csak el a 4. számú képet kicsit nagyobb látószöggel! De kár is ragozni, láthatóan a C502 1,2,3-ra kötöttél.
Ne haragudj, de akár hogyan is nézem. ez úgy lett megcsinálva ahogy a rajzon van. Nézem az alkatrészek elhelyezkedését mint a rajzon, úgy a valós panelen is, és ez így jó. A három láb a következő: L - in, R + in, és a GND.
Természetesen helyzeti hátrányban vagyok a távolság miatt, és egy elég elmosódott kép alapján követlek. A Left, Right, GND a panel feliratai? Azt követted?
Lehet, hogy tévedek, nézzünk meg egy fotót amin a teljes panel látszik!
Pirossal karikázott részek=cn503-as csatlakozó.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2014
Így már kezdem érteni, a főpanel felől érted el a csatlakozót.
Az általam nézett rajzon az a CN901, 902. A további lépésekhez egy multiméterre lenne szükség.
Összegezzük miben lehetünk biztosak: a főpanel reléjének meghúzásától a végfok IC kimenete kapcsolódik a hangszóró-csatlakozókhoz. Sikerült beazonosítani a végfok bemenetét.
Meg kéne győződni arról, hogy a végfok IC- eljut- a tápfeszültség, valamint eredményesen kapcsoltuk- ki a készenléti állapotot. Ez utóbbiakat feszültségméréssel lehetne megállapítani. Ebben a szakmában a mérőeszköz létkérdés.
Tudom, csakhogy tényleg nem tudok most szerezni. Mond meg azt, hogy hol kéne mérnem és kb. mekkora feszültséget, mert akkor rakok rá valami hasonló értékű eszközt és így működik, nem működik alapon csak meglesz. Bocs, de tényleg nem tudok itt multimétert szerezni, mer 90% azt sem tudja, hogy mi az.
Viszont ha nem akarsz ezzel bajlódni, akkor hagyjuk csak az egészet.
A feszültséget LED és ellenállás (10k-47) segítségével is detektálhatod. Rendelkezel ilyesmivel?
Ellenállás biztosan van, led- szerzek holnapra és majd írok. Addig is kösz mindent.
Két LED- szerezz! Kösd őket párhuzamosan, de ellentétes irányban. Így polaritásfüggetlenül fog jelezni és nem megy tönkre a magas záró irányú feszültségtől. A végfok nagy pufferkondijain tesztelheted.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2014
Akkor az ellenállás nem szükséges, és ha jó a puffer kondikon?
Az ellenállást sorba kell kötni a LED-! Ennek kicsit olvass azért utána, nem ide illő téma.
Először is meggyőződünk arról van- feszültség a puffereken.
Üdv. Az a helyzet, hogy szereztem ledeket, de unoka tesóim sikeresen megtörték a főpanelt .
A lényeg, hogy ezek után már nem akarok bajlódni annak összeszerkesztésével, úgyhogy szerintem hagyjuk. Hálás vagyok mindenért, köszönöm szépen.
Sziasztok!
Van egy Sony STR DE305 erősÍtőm. A baj vele, az hogy semmi életjelet nem ad. néha kattan egyet a relé, semmi több. A trafón nincs meg a bemenő fesz, a biztosÍtékok rendben vannak. A kábel nem szakadt, ahova becsatlakotik ott még megvan a fesz. Mi lehet a gond? Köszönöm!
Mi van a két pont között? Mármint ahol megvan és ahol már nincs. Az hibás.
Egy panel. Nem tudom mi van rajta. kapcsrajzból nem tudom kivenni.
Szia!
Készenléti trafó feszültségeit ellenőrizd elsőre. Majd a nagy trafó primer tekercs ellenállását is mérd meg, kikapcsolt állapotban.
Megy a cucc. Kérdés:
MP1620 helyére megfelel Toshiba A1962? MN2488 helyére pedig Toshiba C5242? Hiányzik 2 tranyó, ez volt benne, a rajz szerint nem való bele de valaki szerintem nem ok nélkül rakta be. A lábak nem voltak beforrasztva. PROTECT jelenik meg a kijelzőn, nincs benne a 2 tranyó gondolom ezért.
Íme a rajz, hogyan lehet felhasználni a meglévő tranzisztoraidat a Sanken darlingtonok kiváltására.
Sziasztok!
Van egy régebbi fajta Sony hcd-551 (sen-r5520) erősítőm, van benne rádió, 2 video bemenet, cd, kazetta. Az a hibája, hogy ha bekapcsolom folyamatosan éles zúgás hallatszik, minden bemeneten és kimeneten. Másik probléma, hogy nem lehet teljesen lenémítani a hangerőszabályzóval, hiába tekerem 0-ra, mintha halkan beszélnék, de egy picit recsegve szól tovább. Mi lehet a hibák oka?
Sziasztok!
A problémám a következő lenne. Van egy Sony STR-DB795-ös erősítőm, sajnos ezen is a "Protect" felirat villog. Eddig kb. 20-30 másodperc után tiltott. Hibát nem találtam, mivel tökéletesen működik (leszámítva a tiltást). Rajz alapján néztem a munkapont beállítást. Két végfoknál találtam az előírtnál nagyobb értéket (nem állítottam be). Szét szedtem a hibásnak ítélt forrasztásokat javítottam, majd tesztelés. Most kb. 20-30 perc után tilt, a munkapontok két kivételével most jók, most kisebb értékeket mértem. Ehhez kérnék segítséget, hogy merre induljak el, nincs púpos kondi, nincs égésnyom. Teljesen tanácstalan vagyok. A rajz itt található hozzá. Előre is köszönöm a segítséget.
Konkréten ezt az erösitöt nem ismerem, de egy hasonloban a kimeneti áram ( BIAS) okozta a protect világitását. Ott ilyenkor egy relé le is kapcsolta a hangszorokat. A nyugalmi áram ujraállitása teljesen megoldotta a kérdést.
Annyiban biztosan igazad van, hogy ha van terhelés akkor a feszültség hatására áram is kialakul, de az erősítő védelmi elektronikája leginkább a kimeneten lévő egyenfeszültség határása tilt, nem az áram hatására.
Nos ma tiszta fejjel elkezdtem mérni a munkapontot, és azt vettem észre, hogy nem állt be fix értékre, még a tiltás előtt sem, azaz 30 perc elteltével sem (hol felfele, hol lefele vándorolt). Ebből arra következtettem, hogy valahol még érintkezési hiba van, így nem kezdtem el állítgatni. Jól tettem, mivel tegnap nagy igyekezetemben a táp panelt kihagytam, nem néztem át! Ki szedtem, találtam pár hibásnak látszó forrasztást, javítottam. Most ott tartok, hogy 4 óra elteltével nincs tiltás, a munkapont fix, jó értéket mutat, nem ugrál. Most már langyos a hűtőborda, szerintem a munkapont már nem fog változni. Úgy néz ki, hogy megoldódott a probléma pár forrasztással!
Köszönöm a segítséget, igaz nem fogadtam meg! Azért örülök, hogy egy 7 éves erősítőnek "csak" ennyi baja volt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |