Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet, de ha kicserélem, akkor sem működik a töltő, pedig a tranyók jók, diódák jók, az ic-k is. Mi lehet a problem?
Hogy mérjem, illetve mit kell mérnem rajta, és melyik pólusok között?
Olvasgattam, hogy ellenállás is megszakad. Tulajdonképpen arra akarok rákérdezni, hogy mik az előforduló hibajelenségek, és mik a tipushibák?
Villanybringám 36V-os töltője tönkrement, nem működik a primer oldal "szaggatás". A graetz utáni kondin megvan a szükséges feszültség. A trafó primert szaggató FET nem kap jelet az alábbi képen lévő Ic.-től. Ez lehet hibás, mert a tápfeszültsége is nulla lábain mérve, gondolom terhel. A FET-et kiforrasztva sem megy az Ic. tehát a FET sem zárlatos. Nem találok neten erről az Ic.-ről leírást, valaki tudna segíteni mivel helyettesíthető? Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2014
Köszönöm. Én meg az EZ707 feliratot néztem típusnak.
Ami érdekes szokott lenni számomra, hogyan lehet azt kijelenteni, hogy minden alkatrész jó, amíg nincs meg a hiba...(esetleg mindet cserélted ? )
Gyakori hiba a primer kicsi kondenzátor hiba, IC-hiba az ic indulótáp előállító ellenállás szakadása, optocsatoló, szekunder diódák zárlata, tl431 ha van benne, ennek a kondenzátora.. Több alkatrész meg nem nagyon van benne.
A számából ítélve a motor 24V-os elektromos rolleré, csak azért más a hangja, mert a szénkefék (4db) nem úgy vannak bekopva, így a teljesítménye míg nem kopik hozzá és nem nagyon fog, ha kétirányú üzemmódot akarsz valamivel kisebb is lesz.
Üdv! Így már értem. Csak egy irányt szeretnék, csak a biciklire való rögzítésnél a forgásiránya megfordult a rollerhez képest. Nem gondoltam volna, hogy ez a nagyon kicsi szögváltozás ekkora átmeneti ellenállást okozna a keféknél.
Üdv!
A vége felé közeledik az elektromos rásegítése a rekumbensemnek. Teszt üzembe ezt az akkumulátort szeretném rákötni. Jól gondolom, ha a motor 25 A-t is felvesz, akkor 17/25=0,68*60 csak cca.40 percíg tudok menni vele? Egyáltalán ekkora terhelést kibír-e az akku? PWM szabályzás van és most készülök egy feszültségfigyelőt összerakni.
Sziasztok segítséget kérnék van egy batavus easy royal tip kerékpárom az indító óráját rajta felejtettem és lelopták most hasznavehetetlen igy alkatrészt nem tudok rendelni hozzá valakinek valami ötlete lenne?????köszönöm
Sziasztok az akumulátorom nem add le szikrát valoszinüleg el romlott :/ nem lehet abba valahogy életet lehelni? mert nincsen fel dagadva meg semmi és még mentem vele meg álltam és mikor el akartam indulni már nem ment meg néztem az aksit és nem add le áramot se
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Tölteni próbáltad? Az hogy nincs feldagadva nem jelenti azt hogy jó is.
Igen fel volt töltve és még mentem is vele 50 m -ert utána meg ált alattam és nem volt benne erő megnéztem az aksikat azokbol 1 nem add le szikrát a másik kettö meg agyon ütne 1 lovat is csak azt nem értem hogy romlik el ilyen hirtelen
Beszerezhetnél legalább egy olcsó kis digitális feszültségmérőt, az akkumulátort nem szikráztatva kell megnézni hogy jó-e.
Sziasztok!
Van egy 48V-os elektromos robogóm, aminél a gyári töltő 1.8A-rel kezd. Jelenleg 4db 12AH-ás akkupakk van benne, nem lehet probléma ez a kezdőáram? Valamint szeretném figyelni a töltőáramot egy LED-es ampermérővel, mert ez férne bele, csak nem tudom, hogy a működéséhez szükséges feszt nembaj, ha a töltő ventilátorának a 12V-járól szedem e le. Mellékelek képet a töltőről, meg a mérőről. Valamint megtudja valaki így ránézésre mondani, hogy ez tudhat e csepptöltést? Ledkijelzése annyi hogy piros mikor tölt, zöld ha kész. Mulltimeterrel rámértem töltéskor, 1.8A-rel kezd, olyan 300mA körül átvált zöldre. Köszönöm előre is a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2014
Ezeknek az akkumulátoroknak a kapacitása ha jól tudom 20 órás üzemre van megadva (ritkábban 10 órára). Ez azt jelenti, hogy 17Ah/20h=0,85 A terheléssel használod. Minél rövidebb idő alatt sütöd ki, azaz minél nagyobb a terhelés, annál kisebb kapacitással számolhatsz az akkuval. Az adatlapjában biztos meg van adva mekkora teljesítményt tud leadni. Nem tudom, hogy ez indító akku, vagy valamilyen mélykisűléses típus?
Most nézem a képet, azt írja, hogy 5.1A maximális indítóáramot visel el. (Az én értelmezésemben.)
Sziasztok! Nagyjából mekkora frekvencián jár egy 300-500W-os motorhoz egy ilyen pwm vezérlő?
Üdv!
Végre elkészült az n+1 vezérléssel a hajtás. Nem konkrétan elektronika, de talán elfér ez a két kis kép a fórumon. A tesztüzemben 10 km ment 25.3 a végsebesség.
Sziasztok! Végre én is összeraktam a masinámat, sajnos olyan régóta tervbe volt véve, hogy az évek során az akkuk tönkrementek.
Az elektronika mind saját tervezés. Egy "digitális gázkar" gondoskodik a vezérlőjelről, amit binárisban ki is mutat és 3 gombbal működtethető. A motorvezérlő elektronika mindent tud, amire szükség lehet: 0-5V közötti jellel vezérelhető, a MOSFET szélső állapotaiban folyamatosan lezár ill. nyitva van. 10A-es belső áramkorlát, ami egy nyomógombbal "turbó" 18A-ra kitolható. Áramjel kimenet: 0-5V. Vezérlő tiltása NO és NC kapcsolóval is.
Sziasztok(!) lenne 1egy kérdésem(.) az elektromos biciklimben búg a hátsó kerék már nagyon hangosan és erő nincsen benne(.) 3 vastag kábel meg 5 vékony kábel megy bele(.) nem nyúltam még hozzá(!), ezért fordulok hozzátok hogy mi lehet a baj vagy hol kezdjem el megnézni(.) tegnap este ota csinálja(.) elöre is köszönöm a válaszokat(.)
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2014
sziasztok(!) nem zúg a vezérlő tápegységem semmi hangot nem add olyan mintha nem lenne benne áram szerintetek mi lehet a baj ?
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2014
helló van egy elektromos bringám a vezérlőjéről le van tépve az infó azt tudom hogy 48v os de többet nem. a hall jeladók müködnek mid a három 0-4.5 v ugrál kicsit felelőtlenül vettem hozzá egy vezérlőt ami 48v 120 fok 500w bekötöttem és mikor ráhuzom a gázt rázkódva mintha egy pillanatra előre hátra akarna elindulni. tud valaki valami okosat irni.köszi
Mi lett a nagybetűvel? -moderátor- A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2014
Hello! Biztos hogy jók a HALL-ok? Ha hibásak akkor viselkedik így.
Jaja majd szerzek be és tudnál nekem segíteni ? Az elektromosomban a vezérlő tápegység nem add le áramot. 5 vékony szál és 3 vastag kábel megy hátra. A 3 vastag kábelen nem add le valamiért.
Sziasztok.
Nemrégiben hozzá jutottam olcsón egy Tornádó TL-100-as Biciklihez. Tavaly lett kicserélve az akkumulátor. Utána olvastam hogy mit is írnak erről a bicikliről,és hamar kiderült hogy tipikus hibája a töltő. Na felbuzdulva szét is kaptam a töltőt hogy átnézzem nincs-e valami gubanc. Erre mikor szétszedem a primer oldalon a a 450V 68µF kondi keményen púpos,sajnos rendelnem kel hozzá mert nincs itthon ilyen kondim,csak 420V 120µF-tos gondolom ez karcsú lenne??? Lenne kérdésem is. 1.Mekkora feszültségen nevezhető 100%-kos feltöltésnek(36V-tos akkumulátor van benne)? 2.Nézegettem az indexet és jobbra indexel balra nem a kábeleket átnéztem nincs szétcsúszva egyik sem,esetleg a kapcsoló adta volna meg magát?
Szerintem a kondi megfelel, a kapcsoló rossz.
Akkor be forrasztom a régi helyére még ki nem leheli a lelkét és visz vele mást is.
Akkor majd nézek másik kapcsolót és kicserélem remélem utána jó lesz. 2005-ben lett vásárolva a bicikli,esetleg a vezérlést ne nézzem át nincs-e ott is valami gubanc csak még nem jelentkezik?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |