Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Sok olyan opeles ajánlja ezt az op-com-ot, akiknél már régóta hibátlanul teljesít, ezért is ajánlottam neked is. Én is akarok majd venni egy ebay-es olcsó példányt próbára. Persze nem a saját kocsihoz, mert abban a legbonyolultabb elektronika az ablaktörlő ütemadó.
Az Opel szereti beírni a főtengely jeladó hibát minden esetben.
Ha több van az autóban, mint 150 ezer, akkor lambda szonda, de oszcilloszkóppal ki lehet mérni.
Szia!
Ma megtakarítottam a főtengely jeladót és a tárcsát. Az indítási gondok (reccsenés szerű indulás és tovább kell indítózni) alváz festés után jelentkeztek. Lehet hogy én voltam a bűnös, pedig direkt nem fújtam arra, szemmel láthatólag nem volt rajta festék, ellenben a szenzoron egy pici de az oldalán, nehéz volt kihúzni a helyéről. Meg van takarítva. A Lamda szonda számomra érdekes még. Mértem feszültséget rajta, lehúzva az ECU-ról 550mV-nál leállítottam a motort. Összedugtam az ECU-val úgy hogy egy vezetéket kihúztam onnan. Mértem feszültséget, változik de csak nagyon lassan, lehet hogy szonda öregedés lesz, lassan 149E Km lesz az autóban. Találtam egy leírást igaz nem opel, de szerintem nem lényeg: Idézet: „Ha összeállítjuk a fenti mérési kapcsolást, akkor meleg motor esetén, alapjáraton 0.2 és 0.9 volt közötti értéket kell kapjunk. A mért feszültség a két szélső érték között "billeg". Ezen billegés sebessége a motor fordulatszámától függ. Alapjáraton egy oda-vissza billenés kb. 2 másodperc. A fordulatszám növelésével a billenések száma is növekedik. Gázadásnál az érték egy rövid időre felszalad 1 voltra (rövid időre a billegés is megáll). Ha tartjuk a fordulatot, akkor visszaáll normálra. Amikor elengedve a gázt a motor visszatér alapjáratra, akkor megint egy pillanatra dús a keverék, majd visszaáll megszokott billegésre.” Honlap ránézek szkóppal tudnál nekem segíteni, tanácsot adni, ha szkóppal nézem mi számító jó és rossznak? A főtengely jeladó csak egy tekercs két kivezetéssel? 3 érintkezős, és csak két pólus között tudtam 526 Ohm -ot mérni. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2014
Multiméter átlagol, kb másodpercenként 3 mérést végez. Ellenben a szonda gyorsabb jelet ad, így mérésre multimétert használni nem lehet. Szonda jelére itt van egy jó képsor. Bővebben: Link Nekünk 200e km van lassan a kocsiban és mindkét szonda tökéletes állapotban van, pedig legtöbbet rövid távokon használjuk az autót.
Főtengely jeladónál 1-2 láb között 500-800 ohm közötti értéket kell mérni. Ha ezen belül van, akkor a jeladó jó.
Pontosan ezt az oldalt néztem én is. Ott is multiméterrel mérte, meg szkóppal is ma én is rákötöm a szkópot. A főtengely jeladóm akkor elvileg oké.
Multiméter nem az igazi, mert lassú egy szondához képest és csak átlagol. Az igazi eredményt a szkóp mutatja meg.
Készítettem egy kis videót, a szkóp egyből az akkun van a negatívra téve, a mérés pedig úgy hogy a csatlakozóból (ECU és a szonda közötti) ki van húzva egy vezetékkel. Elég érdekes a jelalak, nem szinuszosnak kéne lennie? Mekkora feszültséget kéne adnia? A szkóp 0,1V per kocka osztáson volt.
Bővebben: Link
Mennyire volt meleg az autó, mennyit járt a mérés előtt? Időalapot nem próbáltad változtatni? Látszik, hogy változik a jel, csak mintha nem lenne jól belőve az időalap.
Az autóval reggel mentem 20Km-t aztán állt kb 2 órát, a mérés előtt 4-5- percet járt a motor.
Az időalapot változtattam, de nem változik jó irányban.
4-5 perc járatás alatt nem biztos, hogy felmelegszik üzem melegre a szonda, főleg, hogy azt írtad csak sima 1 vezetékes van benne.
Csináltam még 1 videót, a végén próbáltam időalapot változtatni, látható hogy csak rosszabb.
A motor már 90 fok fölött volt, a szonda is bemelegedett már szerintem (2 percig járt a mérés előtt). Bővebben: Link_2
DC állás. 0,5 sec/div időalap kellene. A feszültség pedig 200mV/div. Trigger level 500mV.
Így kellene beállítani a szkópot. Szinuszos jelnek kellene rajta lennie 0,1V és 0,9 V között. Ha közel van a 0.9V-hoz folyamatosan, akkor dús a keverék. Gázfröcs után (toló üzemben) 0V-ra kell mennie a lambda feszültségnek. Egyébként 3000-es fordulaton kellene mérni. Ha a lambda fűtés nem megfelelő, akkor alapjáraton visszahűl a lambda szonda annyira, hogy nem igazán látható a szinuszos változás.
Mentem az autóval 12Km-t majd utána is végeztem egy mérést, gyakorlatilag ugyan az. Most akkor ez a szonda már el van öregedve? Elvileg szinuszjelnek kéne lennie, vagy nem?
Bővebben: Link_3
Köszi a választ!
Eddig 1mS/Div-en volt és 0,2V/Div-en nekem nincs trigger level a szkópon...
Biztos hogy 0,5s/Div kell? Csak egy függőlegesen elmosódott pontot látni.
Kiszereltem a szondát eléggé kormos már, megpróbálom tisztítani, de gondolom nem sok jót tesz vele a korom.
Akkor elég gyenge az a scop, ha csak a mért pontokat rajzolja ki és nem látni egyben a jelalakot.
Nekem digitális tárolós scopom van, az szépen rajzolja a lambda jelét. Azért kell ez az idő alap, mert 1Hz körüli a jel és azt szépen látni kell a képen.
Valami pc-s szkópot esetleg kipróbálhatnál, akár hangkártyáról is.
No, ma vettem egy új szondát, úgy érzem látható a változás, a régi nem igazán működött jól (sehogy).
Bővebben: Link
Gondoltam. A főtengely jeladó hibával ne foglalkozz. Szerintem nem jön elő.
A jeladó dologban lehet én vagyok a bűnös, a reccsenés szerű indítás csak az alváz festése után keletkezett. Most le lett mosva, de nem értem az esetleges festék mit tehetett ott, induktív jeladó, így a szennyeződések elvileg nem zavarhatják...
Tehát akkor most, így kell működnie egy Lambda szondának?
Ugyan azokkal a beállításokkal nézted a szkópot, mint a régi felvételeknél? Azért a réginél is látszott a mozgás, ahogy gázadáskor dúsult gázelvételkor pedig elszegényedett a keverék.
Ha a régi szondára már nincs szükséged, akkor én igényt tartanék rá.
Az időalap, volt más, az új szonda jagyobb időalappal lett mérve. Ugyan olyan időaoappal mérve sem volt még ehhez hasonló sem. A diagnosztika is azt mondtax hogy a szonda szakadt.
Ma megjött a vásárolt Op-Com diagnosztikai hardverem. Sikeresen csatlakozott és kapcsolatot létesített az ECU-val, a tárolóban nincs hiba
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2006-os Opel Zafira 1.9 Cdti-m van ,és állandó hibajelenség, a reggeli hidegindítás. Most 15foktól még rendesen be is indul, de mikor lejebb megy a hőmérséklet akkor teker teker teker és nagy nehezen akkor indul csak be. Mellé egy hatalmas füst csóvát köp ki. Megnézték már többen. Előszőr izzítógyertyára gyanakodtak – cseréltem, aztán akkumulátorra – azt is cseréltem. Most az Egr szelepre- de ezt fölöslegesen nem szeretném cserélni talán az a baja címmel. Reggeli hidegindítást is megmérték minden érték jó volt, nem találtak semmilyen hibát. Résolajveszteséget is mértek az is jó volt. Találkoztatok már ehhez hasonló hibával vagy esetleg tudsz mondani olyan szerelőt aki ért is hozzá nem hajt el, nem azt mondja, hogy ki kell cserélni ezt is azt is amazt is és talán akkor jó lesz vagy kiderül, hogy azután se lesz jó, és nem utolsó sorban nem horror áron dolgozik. Segítségeteket és válaszotokat előre is köszönöm.
Nekem gőzöm sincs, de légy oly jó kedves bátyám, hogy egy helyre írsz csak be minden kérdést! Köszönöm előre a magam és a többiek nevében is.
Hello!
Csak tippem lenne (mivel nem ismerjük az előzményeket). Érdemes lenne ellenőriztetni a kompressziót. Ennek állapotáról nem nyújt semmilyen felvilágosítást a diagnosztika. Ennek hiánya lényegesen megnöveli az indulási időt. Ha az rendben van, akkor jöhet (nek) a forgás jeladók (főtengely/vezérműtengely). Ezekről már ad (hat) némi információt a diag. de mivel az autó nem rossz, tehát indul, nem biztos, hogy "fals" értéket fog adni. Legalább a próba idejére érdemes lenne szerezni másikat (mindkettőt). A mai "modern"autók javarészt úgy indulnak, hogy indításkor megnézi az ECU, minden forgásjel megvan-e. Ehhez a főtengelynek jó párat kell fordulnia. Addig nem engedi beindulni a motort.
Sziasztok ! Érdeklődök van-e valakinek un. EASYDIAG, x431 Bluetooth autódiagnosztikai adapterrel kapcsolatban személyes tapasztalata ? Bővebben: Link
Jobb-e mint az ELM ? Van-e hozzá okos program okosban? Golf 4 1,4 benzin AHW motor és légzsák hibakódok törlése , alapjárati szelep beállítása és motor üzem adatokat akarnék nézni vele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |