Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   128 / 229
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Szept 4, 2014 /
 
Cseréld ki a 3842 ic-ét és a meghajtó kondit is, vagyis 47u 50 voltosat. Mérd ki az FR104-es gyors diódát vagy azt is cseréld.
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Hello! Kicseréltem a 7-es lábon a kondit,és a UC3842-es IC-t ,diódák jók.de nem változott semmi. A hiba jelenség ugyanaz. Hogyan tovább? A szekundert méregettem,de nem találok hibás alkatrészt.Ami újdonság számomra,hogy a szekunder kimenetén úgy van,hogy + 42 Volt,aztán dióda,aztán akksik, aztán MOSFET drain,aztán MOSFET sorse,majd 0.12 ohmos ellenállás,majd úgy megy a - tápra(földre).Ez a töltési áramkör.Ilyent még nem pipáltam,hogy be van iktatva egy MOSFET a kimeneten a töltőáram útjába.Ez mire való?
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
A MOSFET-et vedd ki és úgy próbáld a töltőn mérni töltő ampert.
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
A gate a szekunder + tápjáról kapja direkt a vezérlést,ami direkt megy az akksi + pólusára is. Ha ráteszem az aksikat,akkor 1.8 Amperrel tölt. Nem villog a led,csak ha üresben kapcsolom be akkor villog a piros is és a zöld is. Ez normális?
(#) nyemi válasza etm hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Szia
Én a Hall- ok vizsgálatát mindig külön áramkörrel végzem, ép ilyen okok miatt .
Ellenörző áramkör.
(#) mesti87 hozzászólása Szept 7, 2014 /
 
Üdvözlök mindenkit. Lenne egy nagy kérdésem ami a következő.
Van egy tornádó e kerékpárja a nejemnek, amiben 6 holnapja lett akku készlet cserélve.
A régi szett: 12V 12Ah Ritar Ciklikus Zselés Akkumulátor volt.
A mostani: Ritar 12V 20Ah Ciklikus zselés akkumulátor lett beszerelve.
A töltő marat a régi amihez kaptam ajándékba 1 túlfeszültségvédelmi dug-aljat.
Amit használunk is, viszont az az érzésem hogy nem tölti fel rendesen az alkukészletet a töltő.
A kérdésem az lenne hogyan tudom ezt rendesen kideríteni hogy hol a probléma, hol, mit és milyen értéket kel mérnem, hogy kiderüljön mi a probléma, hol mit kel tennem.
Válaszotokat és a segítséget előre is köszönöm.
(#) kaszas19 válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Szia.
Nem vagyok szaki de amiket eddig olvastam abból nyerem a tudást.
Mivel a töltőd max 14Ah-ás akukat bír feltölteni,te ennél nagyobbat tettél bele és ennek hatására kisebb Amper-el tölt a töltőd mint az akuknak kellene állítani kellene a töltőn hogy 2 Amperrel töltsön így hamarabb feltölti az aksikat.
Remélem nem írtam oltári baromságot
(#) szabics válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Tölsd tovább az aksit, példul legyen a töltésiidő 16 óra.
(#) mesti87 válasza szabics hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Üdv.
Köszönöm válaszod.
Az a helyzet hogy délután 5 óra körül kerül a töltőre és másnap reggel 7 fél 8 körül kerül le rollá, én jómagam hajnal 3 kor indulok dolgozni, és akkor már zöldet az az töltőt állapotot jelez a led. Volt hogy hétvégén reggel 8 kor tetem rá a töltőt a szabályzásig meritet aksikra, akor délután 6 ra már töltőt állapotot jelzet a töltő. úgyhogy a töltés idő adott ameddig csak kel addig van rajta a töltő úgyhogy a töltés idő adott mégis valami hibádzik a képletben. De mégis mi?
Válaszotok előre s köszönöm.
(#) etm válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Hello! Ha a töltő zöldet világít,akkor még hagyd rajta kb.2 órát,mert még akkor is tölt,de ha zöld,akkor már az akksi nem sok töltést fog felvenni.Az igaz,hogy 2 Amperral kellene tölteni őket,és nem 1.6 Amperral. Üdv.Legjobb lenne kicserélni a töltőt 20 A/h akksitöltőre.
(#) mesti87 válasza kaszas19 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Üdv. Köszönöm válaszod.
Erre gondolta már én is, de igazából addig nem merek hozzá nyúlni amíg valami konkrét felmérést nem csinálok mert azért csak 50 guriga volt az aksi és nem engedhetem meg hogy csak úgy kidobjam ha valamit elszúrok vagy a töltőt .
Igazán nem a töltési idővel van a probléma sokkal inkább a mértékével, gyengének találom.
de azért majd meglátom még mik lesznek a fejlemények.
Köszönöm válaszod.
(#) kaszas19 válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Természetesen rád bízom ez csak egy javaslat volt.
(#) mesti87 válasza etm hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Üdv.
Köszönöm válaszod.
Ebben igazad van, de az a probléma hogy 2 amperes töltőt csak a 4 aksis robogok hoz lehet venni állítólag, nekem viszont 3 aksim van.
A szaküzletben azt mondták hogy ez így jó csak a töltési idő fog nőni a másik fajta töltő meg csak 4 aksival tölthető vagy elviszem műszerészhez és be állíttatom az én aksim hoz de akkor elveszti a garanciát, megint beruházni 1 új töltőre azt be álltani ehhez hogy jó legyen, plusz vagy jó lesz vagy nem. Akkor inkább ezt állítanám be hogy jó legyen.
(#) mesti87 válasza kaszas19 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Minden kép kifogom próbálni de addig amíg nem tudok valami konkrét dolgot az egésszel kapcsolatban addig nem akarok hozzá nyúlni.
(#) erbe válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
14 Ah-s akkuhoz készült töltővel fel lehet tölteni a nagyobb akkut is, csak tovább tart. Ahogy leírtad a töltés menetét, annak elégnek kellene lennie. Megteheted, hogy a feltöltött akkukról leveszed a töltőt, vársz 1-2 órát, majd újra tölteted, amíg zöldet nem jelez.
Van-e másfajta akkutöltőd és bármilyen mérőműszered?
Célszerű az új akkukat külön-külön normál 12 V-os töltővel feltölteni. Lehetőleg automata töltővel, ha ilyen nincs, ott kell állni mellette műszerrel. Ezt később se árt néha elvégezni. Jelentéktelen eltérés a kapacitásban tönkreteheti a gyengébb akkut.
Ha a saját töltőjével töltöd, akkor is rá kellene mérni töltés közben a már feltöltött állapotot jelző akkukra. Ha eltérés van a kapacitásban, töltöttségben, akkor eltérő feszültségeket mérhetsz.
"Vissza a feladónak!" Gondolom, van rá garanciád. Bár kérdéses, hogy 6 hónap után még elfogadja.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2014
(#) etm hozzászólása Szept 8, 2014 /
 
Hello! Hallodt-e már Valaki közületek a 36-48 Voltos univerzális vezérlő elektronikáról? Szükségem lenne arra,hogy egy ilyen elektronika betanítását hogyan kell elvégezni? Sürgős lenne! Köszönöm előre is!
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Üdv.
Átlaglagban a töltők 1,7...1,8 amperrel töltenek, de mivel neked 20 amperos az akkud nem fogja teljesen feltölteni csak 3/4 részig vagyis a akku kapacitására gondolok. Töltődön az ampert hozzá kell állítani az akkuhoz.
(#) proli007 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Hello! Ez akkor igaz, ha a töltő a töltési időt is méri és ez alapján megszakítja a töltést. Ha nem, csak a töltési végfeszültséget, majd ezt követő töltőáram csökkenést, akkor fel kell hogy töltse. Csak éppen hosszabb idő alatt..
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2014
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Üdv.Köszönöm minden segítőnek a hozászolást.
Örülök neki hogy ennyien próbáltok segíteni.
Az lenne a kérdésem hogyan állítsam be a töltőt, a lemeriltet aksira csatlakoztassam rá mérjem meg a töltő áramot és menyire állítsam.
Töltöm az van 3 db gyári de csak 1-et használok, multiméter adott.
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Töltőt 2 amperra állitsd. A beállítás függ a töltő fajtájától, potméteresen vagy ellenállások cseréjével lehet. Ide legalább olyan töltő kell, amiben van ventillátoros hűtés, mert 2 ampernál melegszik.
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Pechemre nincs benne potméter, marad az ellenállás csere,viszont meLYiket miLYenre esetleg lehet e bele potit rakni ha igen hogyan , hova, mellékelek képet
A ventilátort megoldom az nem ügy ha kel cserélem a bordákat is nagyobbra.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2014
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
A TL431-es referencia lába és a test között keress egy 2 kohmos ellenállást, annak a helyére rakjál 2,2 kohmos potit. Töltő és az akkupakk közé tedd be a műszert amper mérésre, adjál áramot a töltőnek, a potival állítsd be a töltő áramát 2 amperra.
(#) Imi69 hozzászólása Szept 9, 2014 /
 
Sziasztok!

Igaz, nem házi építésű ez a töltő, de szeretnék némi infót, kapcsolási rajzot kapni hozzá.

A típus: HG6S360160 (36V; 1,6A), ebben égett szét az R5 pozícióban lévő ellenállás.
Kérem, hogy akinek volt már dolga ezzel a töltővel és be tudja azonosítani nekem az ellenállás értéket, küldje el privátban vagy tegye ki erre az oldalra.
A segítséget előre is köszönöm!

Imi
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 9, 2014 /
 
Üdv.
Az lenne a kérdésem hogy a TL431-es alkatrésznek erre gondoltál-e esetleg mert ezzel a számmal sehol sem találkoztam.
Viszont találta 1 ilyen alkatrészt aminek az egyik lába és a mínusz közé be van téve 1 ellenállás aminek a szín kódja a kővetkező:piros, fekete, barna, arany nekem a táblázat 200 ohm+- 5% nak dobja ki.
Teszek róla képet.
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 9, 2014 /
 
Jut eszembe lemértem a töltőket következők az adatok:
1-es töltő :41,6 v 1,6 amper
2-es töltő :48.3 v 1,78 amper
Most hogyan tovább, a 2 töltő ugyan az a gyártmány
hogy lehet ekkora eltérés töltő és töltő közt?
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 9, 2014 /
 
A TL 431-et ott találod, ahogy a képet nézem a trafó mögött. Ez akkora mint például egy BC557-es tranzisztor, ugyanúgy három lába van. Menézed a lábkiosztást és a referencia lábhoz tartozó ellenállásokat.
Csatolok egy képet.
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 9, 2014 /
 
Üdv.
Teszek fel képet ere gondoltál itt keresgéljek?
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Szept 10, 2014 /
 
Igen ott, ahol bejelölted.
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 10, 2014 /
 
Találtam egy ígéretes darabot teszek róla képet, viszont ez smd alkatrész remélem ő lesz az.
242-es szám szerepel rajta akkor ő elméletileg 2,4 kohm.

tt2.GIF
    
(#) kaszas19 válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 11, 2014 /
 
Szia.
Ma meg mértem mekkora áramerősséggel tölt a töltő lemerült akukkal 1,24Ah-val.
Ha úgymond feltöltötte akkor megint meg mérem mennyire esik vissza.
Következő: »»   128 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem