Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt kb. sejtettem, csak amivel méred az is a 3,3V-ról táplálod? És az árammal arányos feszültség is a GND-hez képest kell? Mert ez is kérdés. Valamint az is, hogy a shunt ellenállásnak kötelező-e a pozitív ágban lenni. (különbség annyi, hogy a galvánnál a negatív pont ekkor nincs közvetlen a GND-n
Nem, az ATX 5V-os részéről menne a pic-es mérő. Az elképzelés az, hogy reléken keresztül kapcsolnám a 12V-ot és a 3.3V-ot a pic adc bemenetére. Mindig csak az egyik feszültség valamint a hozzá tartozó áram lenne mérve. A shunt ellenállás mindegy, hogy melyik ágban lenne.
Ha lehet a Shunt a negatív oldalon, akkor maximum csak erősíteni kell a Shunt ellenálláson eső feszültséget. Az ellenálláson eső feszültség értékétől, és a pontossági igénytől függően kell IC-t választani. De mennyi a megengedhető feszültségesés a Shunt ellenálláson a 10A mellett?
És miért kell a 12 és 3,3V-ot relével kapcsolni a PIC-re? Van annak több ADC bemenete is. Nem a 3,3V/12V galvanizáló feszültséget szeretnéd relével kapcsolni? A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2014
A megengedett feszültség a shunt ellenálláson 3.3V, 10A maximummal. Azért kapcsolnám a 3.3V és a 12V-ot relével, mert a 12V-ot másra használnám és egyszerre csak mindig az egyik feszültség lenne használatban, továbbá mert már elfogytak a pic ki és bemenetei.
Nem egészen értem.. Ha 3,3V a megengedhető feszültség a Shunt ellenálláson, akkor mi jut a terhelésre, ha a táp 3,3V? Semmi! De ha így lenne, akkor csak egy 0,33ohm/50W-os ellenállás kell, és a feszültséget lehet rajta mérni közvetlen a PIC-el..
Egyébkén számomra az egész elgondolás avaros. Állandó 3,3V feszültséggel fogsz galvanizálni és a PIC-el mérnéd (regisztrálnád) az áramot? Mert akkor minek méred a feszültséget, ha az állandó 3,3V? Vagy mi a cél, ha nem titok?
A cél az amit írtam, a feszültség és áram mérése és kiiratása az lcd-re csak azért mert én így szeretném.
Köszi a segítséged!
Ezt értem, csak nem adtál választ a kérdéseimre. Így válaszolni sincs módom..
Galvanizálásnál az áramot szokták szabályozni. Mivel nálad a feszültség állandó, gondolom tervezel valamilyen áramszabályozást. Esetleg onnan lehet valami áramarányos jelet levenni.
A relés kapcsolgatást gondold meg, mert már 3 mérés/s-nál is csúnya hangja lehet. Talán inkább analóg kapcsolókat kellene használni. (Vagy másik PIC-et választani, lehet az a legolcsóbb .)
Igen, a feszültség állandó a galvanizálás során és igen az áramot fogom szabályozni egy ellenállás hálózattal. A 12V és a 3.3V közötti váltó relé a működés során csak 1x kapcsol be. ( Az értékek kiiratása az lcd-re csak azért mert nekem így tetszik ). De, ha gondoljátok felteszem ide a flowcod-ban készült progit, talán így jobban érthető.
Hello! "nekem így tetszik.." Megértettük elsőre is.. Lerajzoltam, hátha ezzel előrébb vagy. Mivel a Shunt ellenálláson (ami most a GND oldalon van) feszültség esik, így annak értékét le kell vonnod a mért feszültség értékéből. (10A esetén , ez 0,5V. A PIC erről 5V-ot lát, tehát az árammal arányos feszültség tizedét kell levonni.)
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2014
Köszönöm a rajzot és a magyarázatot.
Üdv!
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy párnapja vettem egy ilyen müszert:http://m.ebay.com/itm/DC-100V-10A-Voltmeter-Ammeter-Blue-Red-LED-Amp-Dual-Digital-Volt-Meter-DG-/172045985427?nav=SEARCH és nem tudom hogy a három vezeték közül a kéket hova kell bekötni ha csak a piros és fekete van bekötve a feszültséget méri de az áramnál mindig nullát ír ki.
Üdv.
Kérdezd meg az eladótól. Ez az eBay átka. Mindenki árul mindent, de csak másolják egymástól a termékleírást. A bekötés attól függ, hogy a mérő tápellátását mely módon oldod meg. Az alábbi linken lévő termék képei között ott vannak a bekötések is: Bővebben: Link Remélem ez segít.
Az Ő műszere csak 10 A méréshatárú, a sönt be van építve, erre figyelnie kell.
Üdv!
Egy ilyen műszerem van (yb27va névre hallgat), és én is az amperméréssel küzdök. A leírás szerint ezt a söntöt kéri. Nekem bőven elég lenne a 10A, a labortáp amibe szánom úgyis csak 3A-ig megy. A táp saját sönt ellenállásával (0.27ohm) próbáltam eddig, azzal sikerült eljutnom addig hogy ahogy változik az áram, úgy változik a kijelzett érték is, de sajnos nem lehet a műszert bekalibrálni, mert túl nagy az eltérés (közben számolgattam, és a 100A @ 75mV-ból az jön le hogy 0.00075ohm az ellenállása, tehát nem csoda ha a 0.27 ohm-on kiakad). A kérdésem, hogy használt-e már valaki ilyet? Meg lehet valahogy úszni azt a több mint kétezres sönt ellenállást? Pláne hogy nekem csak 10A kellene. A leírás szerint elvileg tudnia kellene belső 10A-es mérést, de ezt nem sikerült összehoznom. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2017
Közben agyaltam tovább. Arra gondoltam, hogy a táp gyári söntjén ha megmérem teljes rövidzár esetén a feszültséget, és egy multiméterrel az átfolyó áramot, akkor egy feszültség osztóval a kívánt értékre tudom belőni az értékét. Mennyire zavarná össze az eredeti tápot ha tennék a söntjére egy mondjuk 100k-s potit? Gondolom észre sem venné ugye? Tehát probléma megoldva? Vélemény?
Megmértem rövidzárban a tápot. 3.56A-t ad le, eközben 1.65V mérhető a söntön. Mivel a műszer 100A-hez kér 75mV-ot, így a 3.56A-hez át kell helyezni a tizedespontot, tehát 35.6A-t akarunk kijeleztetni, ez 75mV/(100/35.6)=26.7mV-ot kell neki adnom, ez lesz a poti alsó ellenállásának a feszültsége. Ha ki akarom váltani a potit fix ellenállásra, akkor mivel a potin 1.65A/100k=16.5uA áram folyik keresztül az alsó ellenállására 26.7mV/16.5uA=1.618kOhm-ot kapok. Ez mondjuk 1.5kOhm a szabványos sorból, és a felső tagnak 98.5kOhm. Szerintem inkább beteszek neki egy trimmert..
Adott egy látszólag pontosan ilyen mérőegység. Feszültséget mér, és azt jól is teszi.
Arra keresek megoldást, hogy áramot tudjak mérni vele. kb. 0-50 A nagyságrendben, és 12V-os autós környezetben. Nincs nagy mérési pontosságra való törekvés, tájékoztató adatra van szükség, de azt folyamatosan látni kellene. Ha egyáltalán megoldható a feladat, akkor: Egyszer meg kellene oldanom a méréstől független táplálását. Másodszor minden osztót le kellene varázsolnom a bemenetről, hogy a lehető legérzékenyebb legyen. Ehhez keresem az egység kapcsolását, illetve minden ötlet jól jöhet ami előrébb vinne a megoldáshoz.
Egy Hall elemes árammérő, pl.: Honeywell CSLA2CD, egy nagyobb felbontású ADC, mikrovezérlő, kijelző.
Ragaszkodsz a meglévő műszerhez? Ha igen, akkor egy-két műveleti erősítő elég lehet, csak az elején kell kalibrálni valamilyen jól működő DC árammérőhöz. Távolkeleti boltokban van olcsóbb, Hall szenzoros árammérő modul, pl. HCS-LSP, WCS1700. Esetleg egy komplett műszer: Bővebben: Link.
Köszönöm.
Sejtettem, hogy itt a söntölgetés nem ideális megoldás. Az nem egészen világos milyen információt remél a barátom az akkumulátorból folyó áram ismeretétől, de a töltés körül van valamilyen bizonytalanság, és ezt szeretné ilyen módon nyomon követni. A linkelt Hall szenzort meg is rendeltem. A fotók alapján a szenzor vezetéke kb. 20-30 cm. Van ellenjavaslat ezt megtoldani úgy, hogy kb. 100 cm messzire kerülhessen a kijelző az érzékelőtől? Másik kérdés, hogy egy ilyen egység képes a polaritás érzékelésére? Látható, hogy töltés vagy fogyasztás történik?
Idézet: „A fotók alapján a szenzor vezetéke kb. 20-30 cm. Van ellenjavaslat ezt megtoldani úgy, hogy kb. 100 cm messzire kerülhessen a kijelző az érzékelőtől?” Lehet rossz képet nézek, de ez egy panelbe forrasztható alkatrész. Elég kis jelszintet ad ki (kb. 50 mV / A), kérdés, hogy esetedben mi lenne a kijelző vagy feldolgozó egység. Autóban elég sok zavar előfordulhat, amit hosszú kábelezéssel összeszedhetsz és befolyásolhatja a mért jelet. Szerintem javasolt ilyen hosszra az árnyékolt kábel, vagy pedig pár alkatrészes jelerősítő közvetlen a szenzornál, majd a magasabb jelszint továbbítása a kijelző felé. Idézet: „Másik kérdés, hogy egy ilyen egység képes a polaritás érzékelésére? Látható, hogy töltés vagy fogyasztás történik?” Szerintem nem képes erre. Logikai alapon, nem dupla tápról működik, tehát nem tudja semmilyen módon jelezni az áram folyási irányát, dedikált bekötési áramirányt sem látni a tokozásán.
Elbizonytalanít a válaszod. Mintha nem ugyanarról beszélnénk.
Mellékeltem a tárgyalt eszköz képét. Néhány adatot is idemásolok, ami szerintem éppen azt sugallja, hogy látja az áramirányt hiszen +-100A-t említ. Idézet: „Measurement Range: + -100A Accuracy: + - 1% Resolution: 0.3A Working current: 7-15mA Power supply: DC 5-120V”
Szia!
Ha szerencséd van, akkor mutatja az áramirányt. Abból indulok ki, hogy pl. az SS495 adatlapja szerint, 5 volt tápnál 0 gauss esetén 2.5 volt a kimenő feszültsége és ettől +/- 2 volttal tud mozogni lineárisan. Tesztelj le egyet, ha van a készleteden.
Ha autóban akarja hibakeresésre használni, egy DC lakatfogó nem jó? Lehet a készített műszer olcsóbb lesz, de mindennapi használatra az utóbbi használhatóbbnak tűnik. ( persze ha töltésjelzőnek kell tartósan beépítve, akkor nem szóltam, azt a hall elemesek tudtommal tudják.)
Rossz képet néztem ezek szerint.
(A ± 100 A-t tudom úgy is értelmezni, hogy mindegy neki a mért áramiràny (bekötés szempontjából.) Viszont szerintem "valami" még kelleni fog, ha "értelmes" kijelzett értéket szeretnél, abban az esetben, ha 2.5 V a "nullapont". Létezik komplett műszer 100 V / 100 A méréstartomànnyal, szerintem olcsóbb és egyszerűbb lenne. Bővebben: Link Persze, ha már a gomb megvan, lehet úgy is kabát. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2020
Nem tudom, hogy hova akarja kötni, az biztos, hogy az akku fő ágába nem lesz jó. Ott ennél több áram is folyhat.
Az áramirány csak az indításnál lesz értelmezhető. Utána, ha beindult az autó és dolgozik a generátor, csak egy irány lesz...a fogyasztott és a termelt áram eredője lesz látható, ennek meg illik pluszosnak lennie.
Idézet: „de a töltés körül van valamilyen bizonytalanság, és ezt szeretné ilyen módon nyomon követni.”
Éppen a söntöt szeretnénk kikerülni, ezért mozdultunk el a Hal szenzor irányába.
Én sem tudom mit és hová akar kötni, és mint említettem több bizonytalanságot is érzek a projekt kapcsán.
Én olyasmire gondolok, hogyha az áramirány értelmezhető, akkor ha a kijelzett érték pozitív, akkor a töltés nagyobb mint a fogyasztás, és ha negatív akkor fordítva. Szerintem már ez is jelentős diagnosztikai tény lehetne. De már megrendeltem, gondolom kb. 1 hónap alatt ide is ér, így majd lesz lehetőségünk kipróbálni. Ha értelmezhető eredményt mutat, elmondom nektek is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |