Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszönöm az infót, nem tudtam, hogy gyógyszertárban is kapni....
Bepróbálom az egyik komolyabb gyógyszertárat, hátha adnak nekem üveget. Gondolom lesz olyan aki tudja mit kell adni.
Sztereo jelből szeretnék mono-t. Ha van kicsatoló kondi, akkor elég két ellenállás? Mekkorák legyenek?
Sziasztok!
Szeretnék csinálni egy zéneres feszültségszabályzót. A mellékletben a rajzom mellé oda írtam az értékeket ahogy kiszámoltam, de nem vagyok benne biztos hogy jól számoltam. Ha van valakinek egy kis ideje akkor ránézne hogy úgy jó lesz-e? Ha nem akkor leírnátok nekem a zéneres feszültség szabályozás pontos menetét? Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
1,5mm2 sodrott rézvezeték mekkora teljesítménnyel/áramerősséggel terhelhető biztonságosan? DC5V-on.
1mm2-re 10A-t enged a szabvány, annyit el is bír rendesen.
Goooogle a barátodBővebben: Link
A melléklet lemaradt.
3A-re nem tudsz zéneres stabot csinálni, nem is hiszem, hogy létezik ekkora zéner.
Egy ilyen kapcsolás úgy működik, hogy ha nincs terhelés, akkor az összes áram a zéneren folyik!!
Hát akkor ez nem lesz jó megoldás.
Ellenállásokkal, feszültségosztóval sem jó, mert változó a tápfesz. 12 - 14V között ingadozik. Hogy lehetne ezt megoldani? Esetleg mégnagyobb áramterheléssel? max. 15A 12V -on
Ekkora áramot már sokkal inkább kapcsoló üzemű táppal kéne megoldani, de az nagyon nem kezdő kérdés! Keress rá, van több topik is.
De ha a tápod ingadozik, és 12V is lehet, abból igen nehéz lesz stabil 12V-ot csinálni!! Akkor azt először meg kell emelni egy stepuppal, és utána stabilizálni. A kétszeres átalakítás, dupla veszteség. Át kéne ezt az egészet gondolni! A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2014
Köszi, de ez pont nem az amit kerestem, mert tényleg a barátom, de ezt benézi mindig... ezek mind tömör rézvezetékre vonatkoznak. Ha jól sejtem a sodrott és a tömör között van némi különbség, ha nem is sok.
Granpa: Köszi!
DC-nél valóban nem sok, konkrétan semmi
Miért lenne különbség? A 16A általánosságban jó a 1,5mm2.-hez. Nagyfrekvenciás alkalmazásban van különbség, de általánosságban sokkal nagyobb jelentősége van a vezeték hosszának, meglepően nagy feszültség veszteségek keletkezhetnek még az egyébként megengedett áramok esetén is....
Értem, köszönöm az infót.
Több kisebb fogyasztó lesz majd egy 5V-os gerincen. Összesen ~14m a teljes hossz, több 'főszálra' gondoltam felosztani, hogy ne vezetéket terheljen. Elméletileg max 15A lehet a teljes áramfelvétel. De ez szinte kizárt, 5+2 számjegyes 7szegm. LED kijelzőkből álló 'árcédulák' lesznek használva, a 88888Ft kijelzés esetén nem éri el az 500mA-t modulonként, kb 30 modul lesz összesen.
Az ilyet úgy célszerű csinálni, hogy nem a stabil 5V-ot húzod ki 15m-re, hanem stabilizálatlan 12V-ot viszel minden modulhoz, és helyben stabIC. Így az sem gáz, ha esik 0,5-1V a madzagon
És a zavarvédelem is sokkal jobb lesz.
Hát, a panelok már megvannak, működnek. Zavarokkal nem lesz gond, nincs sok zavarható elektronika rajtuk...a jumpereket nem sok minden fogja megzavarni
Á, én valóban másra gondoltam, ez így teljesen jó lesz.
Üdv! Kezdő vagyok. Van egy ilyen PC Fractal házhoz való fan controller. Fractal Fan Controller A képen nem látszik teljesen a szám a bal sarokban. 041208A1.
Egy ideje nem bírta megforgatni a ventilátort, egyet se (újat se), direkt a nyákról se. A nyákig elér a 12 volt. A nyákon 1 dióda, 1 tranzisztor, 1 potméter, 1 ellenállás van. 1 multiméter (voltmérő, ellenállásmérő, ampermérő) amim van a hiba megtalálásához. A diódát és a tranzisztort levettem a nyákról. A diódán olvashatatlan a felirat. Talán IN400J. A tranzisztor NEC D882 PM09. Az ellenállás 4 színkódú, szürke; narancs; fekete; barna. Egy oldal szerint 83 Ohm 1%. Az ellenállásmérővel viszont 9,7kOhm (lehet nem ismerem fel a színeket?). A nyákon mérve, de gondolom mindegy mert levettem a diódát és a tranzisztort, nincs ventilátor rákötve, etc. Potméter 0-4,3kOhm-ig állítható. Ugye a 9,7kOhm lehet a helyes, mert ha az ellenállás elromlik, akkor az csak szakadás? Tudtok tanácsot adni azon kívül, hogy vegyek egy másik kontrollert? Mert már sok variációban kerestem a hibát. A hiba a nyákon van, ezt fogadjuk el ténynek. Ha jó az ellenállás és a potméter, akkor vagy a dióda vagy a tranzisztor a hibás szerintem, vagy mindkettő. A műszeremmel el tudom dönteni, vagy vegyek mindegyikből és forrasszam vissza az újakat?
Van egy jó hírem, ellenállást nem kell venni. Ha a színeket jól láttad, akkor a sorrend még lehet téves. Barna, fekete, narancs, ezüst : ez egy mezei 10k ellenállás, a 9,7k mért érték jó lesz. A dióda típusa 1N4007. A tranzisztor NPN, 2D882.
Nem tudjuk, milyen műszered van, mit tud. A tranzisztor és a dióda elvileg multiméterrel bevizsgálható, ha van diódamérő üzemmódja a műszernek. Én ilyen kütyüt még nem láttam közelről, de feltételezem, hogy a potméter a tranzisztor bázisáramát szabályozza. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2014
Nem tudjuk, milyen műszered van, mit tud.
Nincs dióda mérő üzemmód. Köszönöm! Már tudom, mit csináljak.
Valószínűleg nem lesz gond a feszültségeséssel, nekem vannak olyan hétszegmenseseim amik 2,5v-nál még világítanak, úgy is szoktam csökkenteni a fényerejüket, hogy a közös anódhoz annyi diódát kötök sorba amíg a fényerő megfelelő lesz. Lehet Neked is szabályoznod kell valahogy, mert a külső fényviszonyok erősen befolyásolják a láthatóságukat. Innen már "csak" egy lépés, hogy ne jumperekkel, hanem PC-ről gombnyomásra lehessen átárazni...
Ha minden jól megy, szombaton kiderül, hogy mekkora különbségek lesznek a távolság függvényében. Valószínűleg 1mm2 -es vezeték lesz (azt tudok beszerezni emberi áron ennyi idő alatt), és 3 'gerinc' lesz.
Sziasztok.
Egy ilyen bistabil relének mennyire lenne gond, ha az 5V nem pont 5V, hanem +-5% között van valahol?
Köszönöm. Még annyi, hogy a boltnál 20ms-et írnak átkapcsolási időre. Az adatlap viszont 2ms-t ír. Most akkor melyik az igaz?
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy alaplap forrasztáshoz használok Alpha RMA7 Flux Gel-t. Néhány elég apró pont forrasztása miatt vettem illetve forrasztóhuzal használatához, hogy egyszerűbb legyen a folyamat. Kérdésem az lenne, hogy a flux eltávolításához milyen szert ajánlotok? Olvastam több helyen a tiszta alkoholt, sebbenzint vagy akár az acetonmentes körömlakklemosót. Utóbbit én eléggé furcsálom. Köszönöm a segítségeteket. Udv. Gorbeee
Szia!
Izopropil alkoholt (IPA) használj! |
Bejelentkezés
Hirdetés |