Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   9 / 302
(#) PCB hozzászólása Jan 20, 2008 /
 
Szia !

Ezt a
töltőt
építettem meg, de kisebb problémám van vele.

1, Nem kell elindítanom mert magától elindul és üresen akku nélkül is van fesz a kimeneten.

2. Az R12-n 400mV esik 2A terhelésre, a LED2 csak felvillan, de nem világít, indító jelet hiába adok, gondolom ez az 1. leírtak miatt van.

3. nem tudom se az áramot se a feszt szabályozni.

tranyók: T1,T2,T3 BC212 T4 2N222A
Tirisztor: BT151

Van valakinek ötlete ?
Panel jó 100%
Trafó ~15V / 4A

Üdv!

(#) Atis57 válasza PCB hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
A T1 és A T4 áramkörét nézd át..i
mit tettél rá terhelésnek ?--min. 12V 21W izzóval próbálnám..
minden tranzisztor B-E között megnézném a feszt. /KB 0,56----0,7 V ha nyitnia kell /A leirás részletezi a beállitást.

ELSŐRE ENNYI...........majd a többit később.
(#) PCB válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia !

12V 21W és próbáltam nagyobb terheléssel is.
Akkuval is próbáltam, tölt is indítás nélkül és szabályozhatattlan az áram és a fesz is.
Gyakorlatilag álandó áramú töltö jelen pillanatban.

tranyókat megmérem pontosan, bár attól félek mivel magától megy nyitva vannak.

Üdv!
(#) Remci válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Üdv! Igazábol nem úgy bikázásra hogy ráteszem az önindítóra és kész, hanem ha az akkumulátor már nem tekeri úgy akkor azzal párhuzamosan, rásegítés képpen. Amúgy 1 platós uaz lenne 12v-os, de most a téli időszakban néha- néha meg kellett bikázni hogy elinduljon./ az akksi minden este bent a melegen volt, nem volt lemerülve. Valószínű hogy az önindító vesz fel nagy áramot, de még szétszedni nem nagyon volt rá idő/Ja és gázos uaz :yes:
(#) Bush hozzászólása Jan 20, 2008 /
 
Hali.
Szeretnék épiteni egy akkukisütőtt ólomaksikhoz,amely igennagy kapacitásuaknál is dolgozna.
Szóval ötleteket,javaslatókat szivesen fogadnák,vagy ha esetleg valakinek van kapcsirajza azt nagyon megköszönném.

Üdv
Bush
(#) potyo válasza Bush hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Minden töltő dolgozik az igennagy kapacitásúaknál is. Az a kérdés, szükség van-e a minél rövidebb idő alatti feltöltésre?
(#) papi74 hozzászólása Jan 20, 2008 /
 
üdv mindenkinek, az alábbi töltöt szeretném megépiteni ,valaki irta ebben a fórumban h megépitette 5 a töltöáramúra a sönt ellenállás változtatásával csak a tranzisztor nagyon meleszik ,az lenne a kérdésem hogy ha két komplementer tranyót (tip 147 )épitenék bele párhuzamos kapcsolással müködöképes lenne ill az ic elb irná a 2 tanyó vezérlését aki tud az kérem segitsen

köszönöm
(#) Bush válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Hali.
Azt én tudom hogy minden töltö dolgozik nagykapacitású aksiknál,csakhogy nekem akkukisütő kellene,és nem töltő.
Viszont a kisütőnél nagyon számit a kapacitás mert pl:egy 55Ah -aksinak az inditóároma 200 amper körül van,még egy 180Ah aksina 1000-1200 amper körül mozog.
(#) potyo válasza Bush hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Ja, bocs, elnéztem...
(#) PCB válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia !

Megmértem pár dolgot.

P2 egyik véghelyzetben a tranyók feszültsége:

T1= 10mV
T2= 0mV
T3= 850mV

Tirisztor GND-hez képest

C = 0V
A = 2V
G = 390mV

---------------------
P2 másik véghelyzetben a tranyók feszültsége:

T1= 670mV
T2= 0mV
T3= 180mV

Tirisztor GND-hez képest

C = 0V
A = 1,6V
G = 480mV


P1 -re semmilyen változás nincs.


Üdv!
(#) PCB válasza PCB hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Nos közben Multisimben is megrajzoltam eme kapcsolást.
Végeredmény = ugyan azt produkálja mint az életben, tehát pont úgy nem szabályozható se a fesz, se az áram,
ugyan úgy nem 0V a kimeneten a fesz, és ugyan úgy nem kell elindítani, mert megy magától.

Erre van ötlet, vagy kuka kapcsolás ?

Üdv!

(#) weend válasza PCB hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
A kapcsolás kitűnően működik!Én kb 15.éve ezt használom.És legalább 20x megépítettem.
Szóval ne add fel,működni fog!!!
(#) PCB válasza weend hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia !

Mond meg légyszi milyen tranyókat és milyen tirisztort használtál.

Nem feladás kérdése, ha a rajzon lévő alkatrészeket használom, és mégsem működik.


Üdv!
(#) Atis57 válasza Bush hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
miért akarod kisütni ? ezt az üzemmódot csak akkor használtuk ha évekig pufferüzemben ment kisütés nélkül.
Amúgy izzókkal csináltuk + komparátor relével mert az ólomakkut nem szokás 1,8 V/cella alá kiütni...
a kisutó áramot sem szokás nagyra venni....
amit irtál az 55 ah akku még éppen elviseli a 300A -t és 30 sec alatt leesik a fesz. 8 V-ra ! ! az Ah kapacitása ezen az áramon akár 5 Ah- ra is lehet....EZÉRT MEGY GYORSAN TÖNKRE,,,
(#) proli007 válasza papi74 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Hello!
A legnagyobb valószinűséggel bírná, de..
- A hő ettől még nem lesz kevesebb a bordán. Kivétel, ha a másik tranyót, másik bordára teszed, és ezért raksz bele másik tranyót is.
- A két tranyót, úgy kell párhuzamosan kapcsolni, hogy mind kettő emitterével, legaláb egy 0,1ohm ellenállást kell bekötni. Célja, hogy a két tranyó között, tényleg megoszoljon az áram, azaz a teljesítmény.

Amúgy nem írtad, mekkora a pufferen a feszültség, mekkora feszültségű aksit töltesz, mekkora árammal.

üdv! proli007
(#) PCB válasza weend hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia !

Ha meglenne a panel rajz amit csináltál elküldhetnéd, bár amit én rajzoltam már 5x átbogarásztam és nem látom, hogy bármi hiba lenne benne.

Üdv!
(#) proli007 válasza PCB hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!

Az R12 0,33ohm, ha tényleg 2A folyik, akkor azon 0,66V-nak kellene lenni. (de lehet, hogy a műszered becsap a hullámok miatt)

Én a hibakeresést nem így indítanám.
- Kivenném a T4 tranyót, és úgy kapcsolnám be. Ekkor nem szabadna áramnak folyni.
- Visszatenném, és az R10-et zárnám rövidre. Ekkor sem szabadna áramnak folyni.
- Rövidrezárnám ar R3-at. És most sem szabadna elindulnia.

Amúgy nem írtál a T4-ről.
Gondolom a GND pontnak a thirisztor katódját érted.
Előfordulhat, hogy a thirisztort, vagy a T4-et raktad be rosszul. (vagy nem az a bekötése)

A tirisztort könnyű kipróbálni, ha kiveszed a T4-et. (előtte hidegen mérd meg, lehet már zárlatos anód-katód között)

üdv! proli007
(#) proli007 válasza idlob hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Tegyük hozzá, hogy az aksi, is egy "nagy kondi", és ezzel párhuzamosan kötött "kicsinek" nem sok értelme van.

üdv! proli007
(#) Atis57 válasza idlob hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
az eddigii tapasztalataim alapján ÉN NEM IGY LÁTOM ----a régi idők dinamós töltőője sem adott hullámos Feszültséget...
A Szelén sem igy cisnálta csak akkor nem volt jobb. mert a 10X 10 cm szelénen átfolyt 3,,5,,,max 8 A záróirányban meg 20,,,100 mA !
a mai elektronikus töltők meg egyenirányitva szűrve működnek --- mégsincs ngyobb probléma / élettartam csökkenés/
(#) Atis57 válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
ez igy igaz .....
részemről annyi az eltérés , hogy az autóizzó helyett a primer oldali Hl fojtót kedvelem ---áramgenerátoros üzem
- kisebb veszteséggel...
(#) PCB válasza proli007 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia !

Na megnéztem amit mondtál.

T4 kivesz... áram nincs, viszont utána véletlen a 100 ohm -os T4 emitter - GND ellenállást zártam rövidre, nos ezután a kimeneten csak 4.5V lett. Utána szépen sorba kicseréltem minden tranzisztort, tirisztort, diódákat, de semmi, marad a 4,5V

egy tranyó sincs megvezérelve E-B feszültség 0V tranyó zárva ...stb Tirisztor katódján és a Gate-n ott figyel 9V

BT151 lábai C-A-G nincs fordítva kötve
2N222A kalapos tranyó, ott a pöcök felöl van az emitter ha jól tudom.

Na erre mondj valami jót !

Üdv!

(#) weend válasza PCB hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
A PNP tranyók mezei BC 212.Tirisztor orosz(ez volt a fiókban)ezt BFY34 vezérli.Tirisztorként mindig csavarost használtam(átmérő 6mm menet)fém tokozás.Lehet hogy ezek nem voltak olyan érzékenyek(gyújtó feszültség).Próbálj ki egy ilyen tipust.
(#) papi74 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
köszönöm a gyors válaszodat ,12 v,55 Ah autó akku ennek elmélerileg kb 5 A al kellene tölteni,elég nehéz a söntellenállást megzerezni,én egy régi multiméter söntjét használtam fel(ugy néz ki mint egy 5 cm hosszu tömör rézhuzal ezen próbálom beállitani a töltöfeszt kb 3 A ki birtam belöle csalni de a tranyónak melege volt rendesen kipróbálom 2 párhuzamosan kötöttel kiváncsi vagyok hogy reagállnak
(#) Atis57 válasza patexati hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
sziasztok!
némi probléma : Az akku nem robban ha nem tekered ki a dugóját...!legrosszabb esetben a savat spricceli.....de normál áramú töltésnél ezt sem.. elég dugón szellőző lyuk nem lessz tulnagy nyomás belül..
Viszont ROBBAN : a töltéskor keletkező durranó GÁZ !
ha cellazárlat van , v szikrázás belül --esetleg rossz érintkezés /törött forrasztás miatt /
sokkl gyakoribb több akku töltése miatt felgyülemlő gáz BELOBBANÁSA vmi külső ok miatt. /VILLANYKAPCSOLÓ.-cellaterhelő villa stb/ de ez nem akku probléma..
(#) PCB válasza weend hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia !

Köszi !
(#) Bush válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Hali.
Azért szeretném kisütni,mert része lenne az akku karbantartásának.
Azthiszem hogy kicsit féreértettél mert az 55ah aksinál 300 amper a inditási ároma.
Nem evvel az árommal szeretném kisütni,csak tisztelt Potyo kollégának irtam.
Amugy a gyári kisütök általában ugy dolgoznak hogy bizonyos idöközönkén,nagyon rövid idöre(kb.20-30ms)egy műterhelésen keresztül rövidre zár.Ezáltal a lemezeken képzödött szullfátréteget "leveri".
A kisütő áram az inditási amper 1/3 szokott lenni,mert ha kisebb lenne akkor nemigazán érne semmit,viszont ez nem kárositja az aksit mert mint irtam 20-30ms tart,és ez mindaddig ismétlödik mig az aksi el nem merül 11 voltra,aztán egy jó alapos töltés és kész.
A relé azért nem jó erre,mert szikrázás következtében nagyon gyorsan tönkre mennének az érintkezöi.
Láttam ilyen gyári kisütőtt,és abban valami félvezetö volt(valószinü Fet) a müterhelés.

Üdv

Bush
(#) proli007 válasza PCB hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Azért ez egy elvarázsolt kapcsolás ezek szerint. Mindent kicserélsz és a hiba marad? Hát ez izgi.

A 4,5V az a 21W-os izzón volt?
Ellenőrizd a félvezetőket. Egyébként nem tudom minek ide a 2N2222 gyors kapcsoló. Hogy gyorsabban tönkremenjen?
A kapcsolásnak elég gyenge pontja, hogy ha a tirnyák még nincs begyújtva, akkor a diódán és a T4-en keresztül folyik a töltő áram. Valami korlátozó ellenállást azért berakhattak volna. Ja, a diódát is nézd meg, a kollektorban.

De ha lehet, abban a sorrendben keress hibát, amit írtam.

üdv! proli007
(#) PCB válasza proli007 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!

Az ellenállásokon kívül mindent kicseréltem.

Most 4V van a kimeneten

Tranyók:

T1 B-E feszültség 340mV
T2 B-E 0V
T3 B-E 0V

T4 B-E 3,7V
Tirisztor C- A 9V

Hiába teszek a kimenetre izzót nem világít, marad a 4V

Ez a jelenség akkor kezdődött mikor R10 helyett R11 -et zártam rövidre véletlen.
De mondom, azóta mindent kicseréltem az ellenállások kivételével.

Kezdem nem érteni :no:

Azzal, hogy T4 emitterét földre húztam mi mehetett volna tönkre, tirisztor, D1, esetleg T4 ? De komplett minden cserélve lett, és minden maradt ugyan úgy mint ami után R11 -et rövidre zártam.
-----
Mikor összeraktam akkor 12V volt a kimeneten izzó világított LED2 nem. Se feszültség se áram szabályzás nem működött. Ahhoz, hogy LED2 világítson 4A - 5A terhelés kellett, de ebben az estben sem lehetett szabályozni, és indító jel sem kellett mert ment magától.

Aztán R11 rövidzár után meg a fent leírtak történtek.

4 Tranzisztor meg 5 ellenállás még ennyire nem szivatott meg lassan 20 év alatt

Üdv!
(#) potyo válasza Bush hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Az IRF 1324-es fet elég érdekes példány, szerintem jó lenne kapcsolóelemnek. Igaz, hogy a tokja csak 160A-es folyamatos áramot enged, de impulzusüzemben ettől jóval többet is át lehet rajta hajtani. Ha meg az ember párhuzamosan kapcsol mondjuk négyet, akkor már elég morcos kapcsolóelemet kapunk...
(#) Atis57 válasza Tarzan hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Szia!
IGEN ---MEGBIZHATÓ !
a másik topicban keres +PC táp átalakitása akkutöltőnek."
Következő: »»   9 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem