Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia !
Ezt a töltőt építettem meg, de kisebb problémám van vele. 1, Nem kell elindítanom mert magától elindul és üresen akku nélkül is van fesz a kimeneten. 2. Az R12-n 400mV esik 2A terhelésre, a LED2 csak felvillan, de nem világít, indító jelet hiába adok, gondolom ez az 1. leírtak miatt van. 3. nem tudom se az áramot se a feszt szabályozni. tranyók: T1,T2,T3 BC212 T4 2N222A Tirisztor: BT151 Van valakinek ötlete ? Panel jó 100% Trafó ~15V / 4A Üdv!
Szia!
A T1 és A T4 áramkörét nézd át..i mit tettél rá terhelésnek ?--min. 12V 21W izzóval próbálnám.. minden tranzisztor B-E között megnézném a feszt. /KB 0,56----0,7 V ha nyitnia kell /A leirás részletezi a beállitást. ELSŐRE ENNYI...........majd a többit később.
Szia !
12V 21W és próbáltam nagyobb terheléssel is. Akkuval is próbáltam, tölt is indítás nélkül és szabályozhatattlan az áram és a fesz is. Gyakorlatilag álandó áramú töltö jelen pillanatban. tranyókat megmérem pontosan, bár attól félek mivel magától megy nyitva vannak. Üdv!
Üdv! Igazábol nem úgy bikázásra hogy ráteszem az önindítóra és kész, hanem ha az akkumulátor már nem tekeri úgy akkor azzal párhuzamosan, rásegítés képpen. Amúgy 1 platós uaz lenne 12v-os, de most a téli időszakban néha- néha meg kellett bikázni hogy elinduljon./ az akksi minden este bent a melegen volt, nem volt lemerülve. Valószínű hogy az önindító vesz fel nagy áramot, de még szétszedni nem nagyon volt rá idő/Ja és gázos uaz :yes:
Hali.
Szeretnék épiteni egy akkukisütőtt ólomaksikhoz,amely igennagy kapacitásuaknál is dolgozna. Szóval ötleteket,javaslatókat szivesen fogadnák,vagy ha esetleg valakinek van kapcsirajza azt nagyon megköszönném. Üdv Bush
Minden töltő dolgozik az igennagy kapacitásúaknál is. Az a kérdés, szükség van-e a minél rövidebb idő alatti feltöltésre?
üdv mindenkinek, az alábbi töltöt szeretném megépiteni ,valaki irta ebben a fórumban h megépitette 5 a töltöáramúra a sönt ellenállás változtatásával csak a tranzisztor nagyon meleszik ,az lenne a kérdésem hogy ha két komplementer tranyót (tip 147 )épitenék bele párhuzamos kapcsolással müködöképes lenne ill az ic elb irná a 2 tanyó vezérlését aki tud az kérem segitsen
köszönöm
Hali.
Azt én tudom hogy minden töltö dolgozik nagykapacitású aksiknál,csakhogy nekem akkukisütő kellene,és nem töltő. Viszont a kisütőnél nagyon számit a kapacitás mert pl:egy 55Ah -aksinak az inditóároma 200 amper körül van,még egy 180Ah aksina 1000-1200 amper körül mozog.
Szia !
Megmértem pár dolgot. P2 egyik véghelyzetben a tranyók feszültsége: T1= 10mV T2= 0mV T3= 850mV Tirisztor GND-hez képest C = 0V A = 2V G = 390mV --------------------- P2 másik véghelyzetben a tranyók feszültsége: T1= 670mV T2= 0mV T3= 180mV Tirisztor GND-hez képest C = 0V A = 1,6V G = 480mV P1 -re semmilyen változás nincs. Üdv!
Nos közben Multisimben is megrajzoltam eme kapcsolást.
Végeredmény = ugyan azt produkálja mint az életben, tehát pont úgy nem szabályozható se a fesz, se az áram, ugyan úgy nem 0V a kimeneten a fesz, és ugyan úgy nem kell elindítani, mert megy magától. Erre van ötlet, vagy kuka kapcsolás ? Üdv!
Szia!
A kapcsolás kitűnően működik!Én kb 15.éve ezt használom.És legalább 20x megépítettem. Szóval ne add fel,működni fog!!!
Szia !
Mond meg légyszi milyen tranyókat és milyen tirisztort használtál. Nem feladás kérdése, ha a rajzon lévő alkatrészeket használom, és mégsem működik. Üdv!
Szia!
miért akarod kisütni ? ezt az üzemmódot csak akkor használtuk ha évekig pufferüzemben ment kisütés nélkül. Amúgy izzókkal csináltuk + komparátor relével mert az ólomakkut nem szokás 1,8 V/cella alá kiütni... a kisutó áramot sem szokás nagyra venni.... amit irtál az 55 ah akku még éppen elviseli a 300A -t és 30 sec alatt leesik a fesz. 8 V-ra ! ! az Ah kapacitása ezen az áramon akár 5 Ah- ra is lehet....EZÉRT MEGY GYORSAN TÖNKRE,,,
Hello!
A legnagyobb valószinűséggel bírná, de.. - A hő ettől még nem lesz kevesebb a bordán. Kivétel, ha a másik tranyót, másik bordára teszed, és ezért raksz bele másik tranyót is. - A két tranyót, úgy kell párhuzamosan kapcsolni, hogy mind kettő emitterével, legaláb egy 0,1ohm ellenállást kell bekötni. Célja, hogy a két tranyó között, tényleg megoszoljon az áram, azaz a teljesítmény. Amúgy nem írtad, mekkora a pufferen a feszültség, mekkora feszültségű aksit töltesz, mekkora árammal. üdv! proli007
Szia !
Ha meglenne a panel rajz amit csináltál elküldhetnéd, bár amit én rajzoltam már 5x átbogarásztam és nem látom, hogy bármi hiba lenne benne. Üdv!
Szia!
Az R12 0,33ohm, ha tényleg 2A folyik, akkor azon 0,66V-nak kellene lenni. (de lehet, hogy a műszered becsap a hullámok miatt) Én a hibakeresést nem így indítanám. - Kivenném a T4 tranyót, és úgy kapcsolnám be. Ekkor nem szabadna áramnak folyni. - Visszatenném, és az R10-et zárnám rövidre. Ekkor sem szabadna áramnak folyni. - Rövidrezárnám ar R3-at. És most sem szabadna elindulnia. Amúgy nem írtál a T4-ről. Gondolom a GND pontnak a thirisztor katódját érted. Előfordulhat, hogy a thirisztort, vagy a T4-et raktad be rosszul. (vagy nem az a bekötése) A tirisztort könnyű kipróbálni, ha kiveszed a T4-et. (előtte hidegen mérd meg, lehet már zárlatos anód-katód között) üdv! proli007
Tegyük hozzá, hogy az aksi, is egy "nagy kondi", és ezzel párhuzamosan kötött "kicsinek" nem sok értelme van.
üdv! proli007
Szia!
az eddigii tapasztalataim alapján ÉN NEM IGY LÁTOM ----a régi idők dinamós töltőője sem adott hullámos Feszültséget... A Szelén sem igy cisnálta csak akkor nem volt jobb. mert a 10X 10 cm szelénen átfolyt 3,,5,,,max 8 A záróirányban meg 20,,,100 mA ! a mai elektronikus töltők meg egyenirányitva szűrve működnek --- mégsincs ngyobb probléma / élettartam csökkenés/
Szia!
ez igy igaz ..... részemről annyi az eltérés , hogy az autóizzó helyett a primer oldali Hl fojtót kedvelem ---áramgenerátoros üzem - kisebb veszteséggel...
Szia !
Na megnéztem amit mondtál. T4 kivesz... áram nincs, viszont utána véletlen a 100 ohm -os T4 emitter - GND ellenállást zártam rövidre, nos ezután a kimeneten csak 4.5V lett. Utána szépen sorba kicseréltem minden tranzisztort, tirisztort, diódákat, de semmi, marad a 4,5V egy tranyó sincs megvezérelve E-B feszültség 0V tranyó zárva ...stb Tirisztor katódján és a Gate-n ott figyel 9V BT151 lábai C-A-G nincs fordítva kötve 2N222A kalapos tranyó, ott a pöcök felöl van az emitter ha jól tudom. Na erre mondj valami jót ! Üdv!
Szia!
A PNP tranyók mezei BC 212.Tirisztor orosz(ez volt a fiókban)ezt BFY34 vezérli.Tirisztorként mindig csavarost használtam(átmérő 6mm menet)fém tokozás.Lehet hogy ezek nem voltak olyan érzékenyek(gyújtó feszültség).Próbálj ki egy ilyen tipust.
köszönöm a gyors válaszodat ,12 v,55 Ah autó akku ennek elmélerileg kb 5 A al kellene tölteni,elég nehéz a söntellenállást megzerezni,én egy régi multiméter söntjét használtam fel(ugy néz ki mint egy 5 cm hosszu tömör rézhuzal ezen próbálom beállitani a töltöfeszt kb 3 A ki birtam belöle csalni de a tranyónak melege volt rendesen kipróbálom 2 párhuzamosan kötöttel kiváncsi vagyok hogy reagállnak
sziasztok!
némi probléma : Az akku nem robban ha nem tekered ki a dugóját...!legrosszabb esetben a savat spricceli.....de normál áramú töltésnél ezt sem.. elég dugón szellőző lyuk nem lessz tulnagy nyomás belül.. Viszont ROBBAN : a töltéskor keletkező durranó GÁZ ! ha cellazárlat van , v szikrázás belül --esetleg rossz érintkezés /törött forrasztás miatt / sokkl gyakoribb több akku töltése miatt felgyülemlő gáz BELOBBANÁSA vmi külső ok miatt. /VILLANYKAPCSOLÓ.-cellaterhelő villa stb/ de ez nem akku probléma..
Hali.
Azért szeretném kisütni,mert része lenne az akku karbantartásának. Azthiszem hogy kicsit féreértettél mert az 55ah aksinál 300 amper a inditási ároma. Nem evvel az árommal szeretném kisütni,csak tisztelt Potyo kollégának irtam. Amugy a gyári kisütök általában ugy dolgoznak hogy bizonyos idöközönkén,nagyon rövid idöre(kb.20-30ms)egy műterhelésen keresztül rövidre zár.Ezáltal a lemezeken képzödött szullfátréteget "leveri". A kisütő áram az inditási amper 1/3 szokott lenni,mert ha kisebb lenne akkor nemigazán érne semmit,viszont ez nem kárositja az aksit mert mint irtam 20-30ms tart,és ez mindaddig ismétlödik mig az aksi el nem merül 11 voltra,aztán egy jó alapos töltés és kész. A relé azért nem jó erre,mert szikrázás következtében nagyon gyorsan tönkre mennének az érintkezöi. Láttam ilyen gyári kisütőtt,és abban valami félvezetö volt(valószinü Fet) a müterhelés. Üdv Bush
Azért ez egy elvarázsolt kapcsolás ezek szerint. Mindent kicserélsz és a hiba marad? Hát ez izgi.
A 4,5V az a 21W-os izzón volt? Ellenőrizd a félvezetőket. Egyébként nem tudom minek ide a 2N2222 gyors kapcsoló. Hogy gyorsabban tönkremenjen? A kapcsolásnak elég gyenge pontja, hogy ha a tirnyák még nincs begyújtva, akkor a diódán és a T4-en keresztül folyik a töltő áram. Valami korlátozó ellenállást azért berakhattak volna. Ja, a diódát is nézd meg, a kollektorban. De ha lehet, abban a sorrendben keress hibát, amit írtam. üdv! proli007
Szia!
Az ellenállásokon kívül mindent kicseréltem. Most 4V van a kimeneten Tranyók: T1 B-E feszültség 340mV T2 B-E 0V T3 B-E 0V T4 B-E 3,7V Tirisztor C- A 9V Hiába teszek a kimenetre izzót nem világít, marad a 4V Ez a jelenség akkor kezdődött mikor R10 helyett R11 -et zártam rövidre véletlen. De mondom, azóta mindent kicseréltem az ellenállások kivételével. Kezdem nem érteni :no: Azzal, hogy T4 emitterét földre húztam mi mehetett volna tönkre, tirisztor, D1, esetleg T4 ? De komplett minden cserélve lett, és minden maradt ugyan úgy mint ami után R11 -et rövidre zártam. ----- Mikor összeraktam akkor 12V volt a kimeneten izzó világított LED2 nem. Se feszültség se áram szabályzás nem működött. Ahhoz, hogy LED2 világítson 4A - 5A terhelés kellett, de ebben az estben sem lehetett szabályozni, és indító jel sem kellett mert ment magától. Aztán R11 rövidzár után meg a fent leírtak történtek. 4 Tranzisztor meg 5 ellenállás még ennyire nem szivatott meg lassan 20 év alatt Üdv!
Az IRF 1324-es fet elég érdekes példány, szerintem jó lenne kapcsolóelemnek. Igaz, hogy a tokja csak 160A-es folyamatos áramot enged, de impulzusüzemben ettől jóval többet is át lehet rajta hajtani. Ha meg az ember párhuzamosan kapcsol mondjuk négyet, akkor már elég morcos kapcsolóelemet kapunk...
Szia!
IGEN ---MEGBIZHATÓ ! a másik topicban keres +PC táp átalakitása akkutöltőnek." |
Bejelentkezés
Hirdetés |