Fórum témák
» Több friss téma |
A felépítésük olyan, mint a fúrógépeké meg a többi univerzális motoré, tehát nagyon pörögnek. Az áttétel lassítja a kellően kis fordulatszámra.
Nem értetlenkedek, de akkor máshogy mondom. A papirján 16000 van, de pl a webshopokban pedig 1000RPM ként van feltüntetve, vajon melyik lehet az igaz? Illetve beköthetem bátran üresen is? Nem lehet baj belőle? Vagy ez ilyen soros és asszinkron motor? Nem értem.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
Ha kefés, akkor nem lehet aszinkron. Mutasd meg azt a webshopot.
Bővebben: Link - ez lenne az, a tipus stimmel és a kép is okés. Ez az a motor. MCA38/64-es merloni. Kefés ahogy mondod.
Ezt sajnos már nem tudom. Egy barátom rossz mosógépét elbontottuk, abban lakott.
Mert a webáruház fordulatszámadatai inkább a mosógépre vonatkoznak.
Igy már minden világos. Köszönöm a segedelmet. Lehet épitek belőle egy kis nyákvágó körfűrészt, vagy 3-4mm.es lapig fafűrészt. Jó kis motor ez.
Szia! Óvatossan bánj ezzel a motorral. Láttad a mosógépben mekkora áttétel mellett pörög a dob, és mennyi lehet a motor fordulata. A motor fenekén lévő Tachogenerátor segítségével a vezérlőpanel tartja kordában a fordulatot, meg persze a beterhelés. Ha ennek a motornak 220-230V váltó vagy egyenáramot adnál üressen, akkor még lehet, hogy a forgórész is pár perc alatt szétrobbanna. Kipörögné magát a világból. Kipróbálhatod 24-35V egyenről, akkor is már üresjáratban elérheti a 30.000 ford/ percet.
Szép estét. A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Kadaristnek pedig igaza van, mert miért is irnának motor fordulat számot. A Direkt drive motornál írhatnák max.
Bocsi Granpa.
Köbzolival kipróbáltuk Proli007 kapcsolását erre, vagy ezekre a tachogenerátorral ellátott soros motorokra. Hibátlanul működik és ráadásul még nyomatéktartónak is nevezhetjük a motort a kapcsolással. Sőt elektromos rollert vagy bicajt lehetne vele hajtani 36-48 V DC mellett.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Értem, és köszönöm. Akkor egyenlőre ezt a motort most félre teszem, még nem pörgettem meg igy hibátlan a szerkezet. Lehet, hogy a következő tekercselőmhöz esetleg jó lehetne főmotornak, persze a megfelelő áttétellel. Mekkora lehet a normál fordulatszáma ennek, ha kordába van tartva, és a nyomatéka is jó legyen? Kb 6-8000rpm?
Urak, egy nagy kérdés. Kezembe akadt itthon egy öninditó motor. Nézegettem, egy japán kisteher öninditója. Ha jól láttam 12v 2kW. Kérdésem az, hogy mondjuk pwm-el szabályozva visszafogottabb teljesitményen lehet folyamatosan üzemeltetni komolyabb károsodás nélkül?
Illetve kb ezeknek mekkora lehet a fordulatszáma? Mekkora árammal lehetne elinditani? Mert 5V 20A-től meg se moccant, de 12v 14A-tól sem....... A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2014
Milyen fajta önindító? Áttételes, vagy sima? Egyébként kínáld meg olyan 100 Amperrel, akkor már indulnia kell.
Úgy van, hogy a motor tengelyére csatlakozik egy fogaskerék, erre pedig egy másik. Az egész áttétele 3:1 Miért kell neki egyébként üresen ekkora áram?
Azért hogy elinduljon, utána már próbálkozhatsz a csökkentéssel. Kézzel se könnyű átforgatni őket, sima siklócsapágy van bennük, a bronzkefék hatalmas erővel szorulnak rá, az is sokat fékez. Valószínűleg állandó mágneses az a motor, de lényegtelen ebből a szempontból. A lényeg hogy a 14A-nek a motor tekercselése gyakorlatilag rövidzár, ami erő fellép az meg kevés még a megforgatáshoz. Ha felpörög akkor már oké, csak akkor meg az jön ki hogy a csapágyak hamar szétmennek, meg nagyon felmelegedne.
Felhasználni másra nem igen lehet őket, hetente több ilyet is hoznak, mert gyenge meg zörög, egyebek.. Ezek arra a kis időre vannak méretezve amíg elindul az autó.
Golyós csapágyak vannak benne, legalábbis ezt láttam, amikor szétszedtem. Igen üresen is elég nehéz megfogatni a főmotort. Gondolom a kefék miatt. Akkor eldobom az ötletet, kár pedig jó erős motor.
Akkor az egy szerencsésebb eset. Ha ki tudsz neki találni valami bivalyerős hűtést, akkor szerintem működne a dolog, viszont akkor is elég pazarló megoldás lenne. Ha jól működik, add el és szerezz egy folyamatos üzemre tervezett motort.
Akkor valószinű igy fogok tenni. Köszönöm .
Urak. Bontottam egy régi fénymásolót és előkerült egy nagyon jó motor belőle. 220v-os nagyon csendes és áttétellel ellátott, 90-et forog és nagyon erős, nagyon massziv, 10-es acél tengely a kimenete. Épp tekercselőnek való. A kérdésem az lenne, hogy lehet a fordulatszámát változtatni? Összesen 4 vezeték jön ki belőle. 2-őn lóg egy µF kondenzátor, a másik kettőre kell kötni a 220-at. Nem szénkefés motor. Mik a lehetőségek, és milyen fajta motor ez?
Értem. Köszönöm. Időközbe próbáltam egy porszivóból kitermelt fázishasitásos teljesitmény szabályzóval, de nem sikerült érdemi eredményt elérni. De ez jó hir, mert akkor nyomaték tartó tud lenni.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2014
Egy kérdés! Akkor mi történik, ha mondjuk egy 20-200Hz-ig beállitható szinusz generátorral és tranyóval hajtom meg 240V DC-ről? Tehát egy fázis de frekvencia szabályozással? Működne a dolog?
Szia!
Mekkora teljesítményű ez a motor?
Ez egy 65w-os régi A3-as nyomtatóból kitermelt AC motor. Rá van épitve egy nagyon komoly áttétel, melynek 10-es acél tengely a kimenete, és 90RPM a fordulatszáma. Ezt kellene 30-180 ig változtatni, vagyis jó lenne.
Esetleg egyenfeszültséggel ezt a fajta motort lehet hajtani? Vagy a fent emlitett egyfázisú szinusz frekvenciájának változtatásával, vagy mindenképp 1 fázisból 3 fázisra - frekvencia váltó szükséges? Szeretném a fordulatszámát változtatni.
Ha szimmetrikus a motor tekercselése, akkor egy 230V-os frekvenciaváltóval megoldható a igényed, de más korrekt megoldás nincs. Az aszinkron motorokat csak váltóáramról lehet hajtani.
Ez biztos, hogy aszinkron? Mert találtam egy nagyon hasonlót, az is fénymásolé volt, a kinézete ugyanilyen, a tekercselése is, még a kábelek szine is, de erre szinkron van irva. Hogy derithetem ki? Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |