Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2442 / 3993
(#) kadarist válasza Balázs hozzászólására (») Dec 12, 2014 /
 
Szia!
Mutasd meg az erősítőd és a tápegységed fényképét! Remélem az erősítő mellett is van pufferkondenzátor és nem hajszálvékony vezetékeket használsz.
(#) Balázs válasza kadarist hozzászólására (») Dec 12, 2014 /
 
Köszönöm a választ! Fényképet készíteni most sajnos nem tudok, nincs nálam az áramkör. A táp egy 3A terhelhetőségű, kétcsatornás gyári labortáp, így azzal nem hiszem, hogy gond lenne, ráadásul másikkal is próbáltuk, de a jelenség ugyanaz volt.
Az erősítő oldalán egy-egy 220µF-os puffer van, valamint egy-egy 100nF-os kondi az IC mellett közvetlenül. Az áramkör nyákra van építve, a vezetősávok ónnal megvastagítva.
A vezetékek ilyesmi banándugós mérővezetékek.
(#) videokartyab hozzászólása Dec 12, 2014 /
 
Sziasztok

Még régebben vettem egy ZD-108-as ónszippantót. Azóta sem használtam, most elővettem de semmit sem szív teljesen kiszáradt.
Milyen anyagot érdemes tenni a tömítőgumira vagy bele a hengerbe, hogy újra életre kelljen?
(#) zolika60 válasza videokartyab hozzászólására (») Dec 12, 2014 /
 
Vazelint. De nézd meg a gumit nincs-e szétrepedezve, mert akkor azt is cserélni kell.
(#) gaborn válasza hapsika8 hozzászólására (») Dec 12, 2014 /
 
Köszönöm a választ!
G.
(#) reloop válasza Balázs hozzászólására (») Dec 12, 2014 /
 
Az invertáló kapcsolásban megtartottad az adatlapi rajz 1:10 arányú ellenállás rátáját? Ha az 1k hiányzik, vagy esetleg csak nagyobb, kiszámíthatatlan viselkedésű gerjedést okozhatsz vele.
(#) gernerakos hozzászólása Dec 12, 2014 /
 
Hogyan kell kiszámolni, hogy mekkora hűtőborda kell egy TDA2005-ös IC-s erősítőnek, aminek 10W a kimenő teljesítménye, és az Rth= 4°C/W?
(#) foxi63 válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 12, 2014 /
 
10W kimenőteljesítménynél kb. 4-5W hő keletkezik. A 4C/W hővezetési ellenállás tökéletes hűtés esetén 20fokkal emeli meg a kristály hőfokát a hűtőzászlójához képest. Ehhez hozzáadódik a hűtőborda hőellenállása és a környezet hőmérséklete. 100 fok kristályhőmérsékletnél 30 fokos erősítő belső hőmérsékletnél(belső hűtő esetén) tehát 100-30-20=50fok /5W = 10fok/W hőellenállású hűtő kell minimum.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2014
(#) gernerakos válasza foxi63 hozzászólására (») Dec 13, 2014 /
 
Köszönöm, jó hogy megkérdeztem, mert nagyon alulméreteztem volna.
(#) Balázs válasza reloop hozzászólására (») Dec 13, 2014 /
 
Ha a bemenetek közti ellenállásra gondolsz, igen, az ott van, 1k értékű. Minden úgy van, mint a rajzon (kivéve, hogy az 1-es és 2-es lábakat felcserélték az ábrán).
(#) gernerakos hozzászólása Dec 13, 2014 /
 
Hűtőventillátort hogy célszerbűbb elhelyezni? Kifiele vagy befele fújjon? Egy erősen melegedő IC-s erősítőt, és az annak áramellátásra szolgáló pc tápot kell majd hűtenie. Mind a kettő megfelelő méretű bordával van ellátva.
(#) Gafly válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 13, 2014 /
 
Alapvetően hatékonyan hűteni úgy tudsz, hogy intenziv légáramot fújsz a hűtendő felületre (mert a meleg felülettel érintkező légtömeg hűti a felületet). Tanulságos kisérlettel tudod igazolni: Fogsz egy égő gyertyát, majd ismert távolságból megpróbálod elfújni. A meglepetés ott van, amikor ugyanebből a távolságból megpróbálod elszivni .
Ez persze nem jelenti azt, hogy az nem jó és szokásos megoldás, hogy a hideg levegő nagy felületű szűrőn (amit ugye teszel bele, természetesen) keresztül jön be a dobozba, és a ventillátor a meleg levegőt szivja ki. De ekkor megfelelően kell terelni a hűtőlevegőt (lásd fentebb)...
Sokat szoktunk vele vacakolni (hőkamra, hőkamera, stb.)...
(#) gernerakos válasza Gafly hozzászólására (») Dec 13, 2014 /
 
A leírtak alapján akkor én a következőképp helyezném a ventit: Hátlapra a szűrő+venti, a dobozon belül a melegedő alkatrészek, sorrendben, utolsó a legmelegebb, majd egy kiömlőnyílás elölre, amin csak egy rács lenne. Ez jó, vagy kell elölre is porszűrő, vagy rossz az egész?
(#) fefeesarmela hozzászólása Dec 13, 2014 /
 
sziasztok.Egy olyan problemaval fordulok hozzatok segitsegert van egy citroen xsara picassom a minap csereltem a sluszkulcs taviranyitojaba elemet es azota nem mukodik.Utana olvastam a konyveben es azt irja hogy ujra bekel tanitani csak azt nem tudom hogy .Kerlek segitsetek
(#) Csupasz válasza fefeesarmela hozzászólására (») Dec 13, 2014 /
 
Folyamatosan nyomkodod az autó mellett, és egyszer csak megtalálja magát.
(#) fefeesarmela válasza Csupasz hozzászólására (») Dec 13, 2014 /
 
valami ertelmesebb valaszt?
(#) Csupasz válasza fefeesarmela hozzászólására (») Dec 13, 2014 /
 
Sajnálom, ha nem elég értelmes.
(#) Pali79 válasza fefeesarmela hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Pedig nagyjából igaza van Csupasz kollégának, ezt találtam:
Idézet:
„Az elemcserét követôen minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhoz kapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszôleges gombját, míg a kívánt művelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.”

Ha így sem megy akkor márkaszervíz.
(#) ttindian válasza Pali79 hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Idézet:
„„Az elemcserét követôen minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhoz kapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszôleges gombját, míg a kívánt művelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.””


Ez így nem működhet , képzeljük csak el milyen könnyül dolga lenne az autó tolvajoknak .
Amit én vettem dobozban rendszert anno meg a trabcsimra , annak következő képen lehetett több távirányítót tanítani;- 3-szor egymás után gyorsan ráadtuk a gyújtást , a harmadikszsor rajta hagytuk majd tetszőlegesen gombot nyomtunk a távirányítón .
Próbáld meg fefeesarmela hátha működne nálad is .
(#) kendre256 válasza fefeesarmela hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Az autó kezelési utasításában írják a "nyomogatást".
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
(#) Pali79 válasza ttindian hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Ez a kezelésiből van, nem az ujjamból szívtam. Egyébként először rá kell adni a gyújtást, azért az nem olyan egyszerű. Az csak a filmekben megy, hogy alulról kihúzza a két kábelt, összeérinti és már megy is.
(#) Csupasz válasza ttindian hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Biztos így van ahogy írtad, csak nem tudom, hogy akkor az én berlingóm hogy lett jó?
Egyébként leírhattam volna részletesen az ugrókódos távirányító működését, de azt hittem, hogy akinek ilyen van, legalább a kEZELÉSI úTMUTATÓT MÁR ÁTOLVASTA.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
(#) gyulank hozzászólása Dec 14, 2014 /
 
Egyszer már kérdeztem, hogy hogy éghetett ki a 12V-os RGB modul GB-je, és nem tudott válaszolni senki. Azóta csak úgy minden nélkül rákötöttem a bicikli dinamójára, és azzal világít minden szín. Ha PC tápot kötök a különböző színekre, csak a piros világít. Mitől van ez?
(#) kadarist válasza gyulank hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Fordított polaritással nézted a PC-tápról?
(#) gyulank válasza kadarist hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Úgy néztem, hogy sárga a pozitív, és a negatívat rátettem a zöldre, majd a pirosra, majd a kékre, és csak a pirosnál világított. De azért megpróbáltam felcserélve is annál ami nem világított. De most ez a dinamós dolog elgondolkoztatott, és kipróbáltam egy másik táppal, ami egy kb. 3kg-os trafóra kötött 7812-őn ad feszültséget, és majdnem megvakultam minden színtől, míg PC tápról a piros se volt különösen fényes. Úgyhogy valami a táppal lehet, de mi? 5,33V a piros-fekerte oldalon. Így már összeállt a kép. Világítani valószínűleg emiatt nem világított a többi, a felizzás meg abból lehetett, hogy ez 2 modul összeragasztva, összekötve, mindkettőnek a végei ugyanazon az oldalon vannak, és biztos egyik végén lévő pólus másik végéhez hozzáért az ellentétes pólus. Mondjuk a közös pozitív egyik végén a pozitív, másikon a negatív volt, ezért izzott meg a vezető. És ez a PC táp életveszélyes vagy csak selejt, vagy már 5V-os tápként használandó? A sárga-feketén 11,1V. Akkor már nem tudom, hogy a táp rossz, vagy én emlékeztem rosszul, de ezek szerint rosszba dugtam.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
(#) ttindian válasza Pali79 hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Tull akarsz járni egy tolvaj eszen , beszerez egy távirányított majd ott áll az autó mellett mikor be akarod gyújtani és el kezdi nyomogatni a beszerzett távirányító gombját , szerintem ilyen egyszerű lenne , nem kell filmezni stb. Nem az ujjamból szívtam az eljárást itt a kezemben a leírás ...
(#) kadarist válasza gyulank hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Mert ugye a biciklidinamó váltakozóáramot készít és ezért gondoltam a polaritáscserére. A terheletlen PC-táp szokott furcsa feszültségértékeket mutatni, úgyhogy ez nem meglepő.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
(#) gyulank válasza kadarist hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Amúgy hogy mérhetem meg, hogy mekkora teljesítményt ad le a dinamóm? Mert már egy jó ideje nem tudom, hogy hány db. hány Wattos LED-et használhatnék kiégetés nélkül.
(#) kadarist válasza gyulank hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
Próbálgatni kell, terhelni és figyelni a feszültségesést. De amúgy is, észreveszed, ha már nehéz tekerni a bicajt vagy esetleg megcsúszik a dörzskerék.... Akkor már túl van terhelve.
(#) gyulank válasza kadarist hozzászólására (») Dec 14, 2014 /
 
De meg szeretném csinálni azt az áramkört azokkal a LED-ekkel, és ehhez meg kéne rendelnem a LED-et vagy LED-eket, meg az áramkörhöz a cuccokat. Szóval előre tudnom kéne, hogy melyik, és mennyi LED világít jól, úgy, hogy ki se fog égni. Pontosan mit kell csinálnom, és hogy ahhoz, hogy ezt megtudjam? És mi az, hogy túl van terhelve? Rosszabb lesz a hatásfoka, és csak fékez és hővé alakul inkább áram helyett? A LED-ek szempontjából a legfontosabb, hogy az az áramkör nem funkcionál áramkorlátként, és elvileg, ha gyorsan megyek, és megszakítom a k2-őt akkor még nagyobb áram lesz. De úgy kéne, hogy lassan is világítson, meg gyorsan még jobban, de sehogy se égjen ki.
Következő: »»   2442 / 3993
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem