Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Mutasd meg az erősítőd és a tápegységed fényképét! Remélem az erősítő mellett is van pufferkondenzátor és nem hajszálvékony vezetékeket használsz.
Köszönöm a választ! Fényképet készíteni most sajnos nem tudok, nincs nálam az áramkör. A táp egy 3A terhelhetőségű, kétcsatornás gyári labortáp, így azzal nem hiszem, hogy gond lenne, ráadásul másikkal is próbáltuk, de a jelenség ugyanaz volt.
Az erősítő oldalán egy-egy 220µF-os puffer van, valamint egy-egy 100nF-os kondi az IC mellett közvetlenül. Az áramkör nyákra van építve, a vezetősávok ónnal megvastagítva. A vezetékek ilyesmi banándugós mérővezetékek.
Sziasztok
Még régebben vettem egy ZD-108-as ónszippantót. Azóta sem használtam, most elővettem de semmit sem szív teljesen kiszáradt. Milyen anyagot érdemes tenni a tömítőgumira vagy bele a hengerbe, hogy újra életre kelljen?
Vazelint. De nézd meg a gumit nincs-e szétrepedezve, mert akkor azt is cserélni kell.
Az invertáló kapcsolásban megtartottad az adatlapi rajz 1:10 arányú ellenállás rátáját? Ha az 1k hiányzik, vagy esetleg csak nagyobb, kiszámíthatatlan viselkedésű gerjedést okozhatsz vele.
Hogyan kell kiszámolni, hogy mekkora hűtőborda kell egy TDA2005-ös IC-s erősítőnek, aminek 10W a kimenő teljesítménye, és az Rth= 4°C/W?
10W kimenőteljesítménynél kb. 4-5W hő keletkezik. A 4C/W hővezetési ellenállás tökéletes hűtés esetén 20fokkal emeli meg a kristály hőfokát a hűtőzászlójához képest. Ehhez hozzáadódik a hűtőborda hőellenállása és a környezet hőmérséklete. 100 fok kristályhőmérsékletnél 30 fokos erősítő belső hőmérsékletnél(belső hűtő esetén) tehát 100-30-20=50fok /5W = 10fok/W hőellenállású hűtő kell minimum.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2014
Köszönöm, jó hogy megkérdeztem, mert nagyon alulméreteztem volna.
Ha a bemenetek közti ellenállásra gondolsz, igen, az ott van, 1k értékű. Minden úgy van, mint a rajzon (kivéve, hogy az 1-es és 2-es lábakat felcserélték az ábrán).
Hűtőventillátort hogy célszerbűbb elhelyezni? Kifiele vagy befele fújjon? Egy erősen melegedő IC-s erősítőt, és az annak áramellátásra szolgáló pc tápot kell majd hűtenie. Mind a kettő megfelelő méretű bordával van ellátva.
Alapvetően hatékonyan hűteni úgy tudsz, hogy intenziv légáramot fújsz a hűtendő felületre (mert a meleg felülettel érintkező légtömeg hűti a felületet). Tanulságos kisérlettel tudod igazolni: Fogsz egy égő gyertyát, majd ismert távolságból megpróbálod elfújni. A meglepetés ott van, amikor ugyanebből a távolságból megpróbálod elszivni .
Ez persze nem jelenti azt, hogy az nem jó és szokásos megoldás, hogy a hideg levegő nagy felületű szűrőn (amit ugye teszel bele, természetesen) keresztül jön be a dobozba, és a ventillátor a meleg levegőt szivja ki. De ekkor megfelelően kell terelni a hűtőlevegőt (lásd fentebb)... Sokat szoktunk vele vacakolni (hőkamra, hőkamera, stb.)...
A leírtak alapján akkor én a következőképp helyezném a ventit: Hátlapra a szűrő+venti, a dobozon belül a melegedő alkatrészek, sorrendben, utolsó a legmelegebb, majd egy kiömlőnyílás elölre, amin csak egy rács lenne. Ez jó, vagy kell elölre is porszűrő, vagy rossz az egész?
sziasztok.Egy olyan problemaval fordulok hozzatok segitsegert van egy citroen xsara picassom a minap csereltem a sluszkulcs taviranyitojaba elemet es azota nem mukodik.Utana olvastam a konyveben es azt irja hogy ujra bekel tanitani csak azt nem tudom hogy .Kerlek segitsetek
Folyamatosan nyomkodod az autó mellett, és egyszer csak megtalálja magát.
valami ertelmesebb valaszt?
Sajnálom, ha nem elég értelmes.
Pedig nagyjából igaza van Csupasz kollégának, ezt találtam:
Idézet: „Az elemcserét követôen minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhoz kapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszôleges gombját, míg a kívánt művelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.” Ha így sem megy akkor márkaszervíz. Idézet: „„Az elemcserét követôen minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhoz kapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszôleges gombját, míg a kívánt művelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.”” Ez így nem működhet , képzeljük csak el milyen könnyül dolga lenne az autó tolvajoknak . Amit én vettem dobozban rendszert anno meg a trabcsimra , annak következő képen lehetett több távirányítót tanítani;- 3-szor egymás után gyorsan ráadtuk a gyújtást , a harmadikszsor rajta hagytuk majd tetszőlegesen gombot nyomtunk a távirányítón . Próbáld meg fefeesarmela hátha működne nálad is .
Az autó kezelési utasításában írják a "nyomogatást".
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Ez a kezelésiből van, nem az ujjamból szívtam. Egyébként először rá kell adni a gyújtást, azért az nem olyan egyszerű. Az csak a filmekben megy, hogy alulról kihúzza a két kábelt, összeérinti és már megy is.
Biztos így van ahogy írtad, csak nem tudom, hogy akkor az én berlingóm hogy lett jó?
Egyébként leírhattam volna részletesen az ugrókódos távirányító működését, de azt hittem, hogy akinek ilyen van, legalább a kEZELÉSI úTMUTATÓT MÁR ÁTOLVASTA. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Egyszer már kérdeztem, hogy hogy éghetett ki a 12V-os RGB modul GB-je, és nem tudott válaszolni senki. Azóta csak úgy minden nélkül rákötöttem a bicikli dinamójára, és azzal világít minden szín. Ha PC tápot kötök a különböző színekre, csak a piros világít. Mitől van ez?
Fordított polaritással nézted a PC-tápról?
Úgy néztem, hogy sárga a pozitív, és a negatívat rátettem a zöldre, majd a pirosra, majd a kékre, és csak a pirosnál világított. De azért megpróbáltam felcserélve is annál ami nem világított. De most ez a dinamós dolog elgondolkoztatott, és kipróbáltam egy másik táppal, ami egy kb. 3kg-os trafóra kötött 7812-őn ad feszültséget, és majdnem megvakultam minden színtől, míg PC tápról a piros se volt különösen fényes. Úgyhogy valami a táppal lehet, de mi? 5,33V a piros-fekerte oldalon. Így már összeállt a kép. Világítani valószínűleg emiatt nem világított a többi, a felizzás meg abból lehetett, hogy ez 2 modul összeragasztva, összekötve, mindkettőnek a végei ugyanazon az oldalon vannak, és biztos egyik végén lévő pólus másik végéhez hozzáért az ellentétes pólus. Mondjuk a közös pozitív egyik végén a pozitív, másikon a negatív volt, ezért izzott meg a vezető. És ez a PC táp életveszélyes vagy csak selejt, vagy már 5V-os tápként használandó? A sárga-feketén 11,1V. Akkor már nem tudom, hogy a táp rossz, vagy én emlékeztem rosszul, de ezek szerint rosszba dugtam.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Tull akarsz járni egy tolvaj eszen , beszerez egy távirányított majd ott áll az autó mellett mikor be akarod gyújtani és el kezdi nyomogatni a beszerzett távirányító gombját , szerintem ilyen egyszerű lenne , nem kell filmezni stb. Nem az ujjamból szívtam az eljárást itt a kezemben a leírás ...
Mert ugye a biciklidinamó váltakozóáramot készít és ezért gondoltam a polaritáscserére. A terheletlen PC-táp szokott furcsa feszültségértékeket mutatni, úgyhogy ez nem meglepő.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Amúgy hogy mérhetem meg, hogy mekkora teljesítményt ad le a dinamóm? Mert már egy jó ideje nem tudom, hogy hány db. hány Wattos LED-et használhatnék kiégetés nélkül.
Próbálgatni kell, terhelni és figyelni a feszültségesést. De amúgy is, észreveszed, ha már nehéz tekerni a bicajt vagy esetleg megcsúszik a dörzskerék.... Akkor már túl van terhelve.
De meg szeretném csinálni azt az áramkört azokkal a LED-ekkel, és ehhez meg kéne rendelnem a LED-et vagy LED-eket, meg az áramkörhöz a cuccokat. Szóval előre tudnom kéne, hogy melyik, és mennyi LED világít jól, úgy, hogy ki se fog égni. Pontosan mit kell csinálnom, és hogy ahhoz, hogy ezt megtudjam? És mi az, hogy túl van terhelve? Rosszabb lesz a hatásfoka, és csak fékez és hővé alakul inkább áram helyett? A LED-ek szempontjából a legfontosabb, hogy az az áramkör nem funkcionál áramkorlátként, és elvileg, ha gyorsan megyek, és megszakítom a k2-őt akkor még nagyobb áram lesz. De úgy kéne, hogy lassan is világítson, meg gyorsan még jobban, de sehogy se égjen ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |