Fórum témák
» Több friss téma |
Nem mondtam, hogy nem tudok szerezni, csak már az is megfelelő amit most elértem. Mindenképpen kifogom próbálni Ge tranyóval is.
Sziasztok!
Valaki tudja, mit jelent a reléknél a minimális terhelés? Ha a kontaktusok zárnak, nem mindegy milyen pici áram folyik át rajtuk? A maximális terhelés az logikus, de a minimális nem tudom miért fontos.
Hello! Sajnos nem! Ahhoz hogy egy kontaktus zárni is tudjon, minimális áram kell, amivel öntisztulóvá válik az érintkező. Sokan nem is veszik figyelembe, hogy a kontaktus anyagok többsége váltóáram kapcsolására való. Egyenáramon és kis feszültsége/áramon egész más érintkező szükséges. Gáztöltésű tér az oxidáció elkerülésére, és még higany nedvesítésű érintkezőt is használnak. Ha a kapcsolt áram nem képes az oxid réteget átütni, nem fog érintkezni. Egy aranyozott OMRON relével hangfrekvenciás jelet kapcsolva 1-2 év után már kontakthibák jelentkeznek. Pedig azt hitted mindent megtettél. De nem! Ezért feszültség és kapcsolt áram is szükséges a biztos működéshez. És nem csak áram létezik, hanem konatkus érintkezési felület kialakítása és kontaktus mozgás záráskor. De ezt ma álatalában már nem veszik figyelembe..
Helló! Köszi a választ. Tehát érdemes más relét használni kis áramú reléhez (aranyérintkezőset) és mást a nagy áramúhoz (ezüst-ón, stb.). Viszont tudsz javasolni valamilyen típust, amivel 10A és 10mA terhelés között is tudok kapcsolni?
Én nem. Részben mert nem ismerem a típusokat, részben biztos, hogy a reléket egyszerűbb lelkülettel készítik, nem 1:1000 áramátfogásra.
Mert miért is tennék? Hány helyen és hol van ilyenre szükség, és ki fizetné meg?
Ezüst-szén, vagy ezüst cink-oxid még jó és olcsóbb, mint az arany, de ennek is megvannak a határai. Miért szükséges ekkora átfogás? A minimális terhelés néha sokkal nagyobb gondot okoz. Régebben a MÁV-nál használtunk kisméretű 12V-os reléket a hangrendszer kártyáiban. Ott lehetett ezt jól megfogni. Kicsit bekoszosodtak az érintkezők - rettenetesen recsegett és nagyon hamar elnémult egy-egy áramkör a kis érintkezőterhelés miatt. Félvezetővel célszerűbb ilyenkor megoldani a kapcsolást. Illetve.... Reed relét is használhatsz - de az is inkább csak kis áramra jó. Esetleg higanyérintkezős megoldást.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2014
Ami mindent tud, az nem tud semmit tökéletesen. Kis teljesítményre tokozott jelfogók léteznek, de ezek már megizzadnak több wattos teljesítménynél, a feszültséget nem is említve. Ha arra gondolsz, hogy egyfajta relétípust tipizálsz otthonra, felejtsd el. Olyan csak a fizikakönyvben létezik. Ha lehetne is kapni, az árából tíz másik relét vehetnél.
Sziasztok! Köszi a válaszokat. Igazatok van, akkor már tényleg egyszerűbb két relét használni a két terheléshez. És a relék n.c. lábaira semmit se kötni.
Szia.
Most jutottam oda, hogy vegyek: - finder 36.11.9.005.4011 relét - védődiódát A kérdésem: 1) AZ USB 5V +/- szála melyikhez tartozik? (A1, vagy A2) 2) A védődiódával az A1 és A2 lábakat kell összekötni? A dióda melyik színű szála (piros/fehér) kerül az A1 és az A2 lábra? Köszi. RELÉ DATASHEET LINK
1.) Egy multiméterel ellenőrízheted pillanatok alatt.
2.) A plusszra kötöd a dióda katódját, mínuszra az anódját. Ugyanis a dióda a félvezetőket védi az ellenkező polaritású tranziensekkel szemben. Például így.
Köszi.
1) A behúzótekercs lábainak (A1 és A2) polaritását hogy tudom megállapítani? Tehát, hogy melyikre kerüljön a + és hogy melyikre a - szál? (gondolom nem felcserélhető?) 2) A diódának van egy piros és egy fehér oldala. Melyik az anód és katód színe? ... a melléklet szerinti diódán. Köszi. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
Ha érdekes a dolog, akkor jelölik is (pl, ha dióda van beépítve)
Ohm-méróvel, vagy korlátozó ellenállással (tápról) is kitalálható. Szerintem a piros a katód, de jobb ha kiméred - hasonló módon. (két csík sok infó, egy szokott lenni, az a katód.) A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
fotót csatoltam fent...
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
Na, látod: fehér a csík= katód.
Nem a csomagoló papírcsíkot kell nézni, az ritkán marad rajta. Mi lenne, ha a fiókból kivettet nem tudnád megállapítani... A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
... akkor a piros papírjelölés és a diódán lévő jelölő gyűrű jelzi, hogy katód.
... az igaz! nem sokáig van rajta. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
Akkor a behúzótekercs lábainak bekötése (A1/A2) mind1, csak
a) adott lábon: - szál és a dióda anódját b) másik lábra: + szál és a dióda katódját jól értem?
Az a piros papír a beültető gépkezelő munkáját segíti. Nem kell neki keresgetni az alkatrészen a jelöléseket hanem csak szín szerint befűzi a tekercset.
Szia! A relé tekercset vagy katalógusban, és/vagy a relén is jelölik, hogy melyik az A1 és az A2, de ha jól sejtem nincs dedikált plusz vagy minusz láb, hiszen vannak olyan kapcsolástechnikák, ahol éppen a polaritással játszik az ember. Tulajdonképpen egy sima tekercs. Legalábbis DC-nél. AC-nl megint nincs jelentősége, AC/DC-tekercsnél nem tudom.
A dióda jelölése egyszerű. Ha előtted van a dióda rajzjele, az két összetolt betűt formáz. Egy K betűt - az a katód és egy fektetett A betűt - az az anód. A tokozáson mindig a katódot jelölik vonással, ahogyan a K betű függőleges szára van a rajzon. LED-eknél régebben a sima oldal volt a K betű egyenes részének megfelelően a katód, de manapság sajnos találkoztam Kínai ledekkel, ahol ez ötletszerű volt. Diódánál biztosan így van. Ahol pedig a katód, mindig arra folyik az áram, amit a dióda nyíl rajza is jelöl, mint irányt.
relé datasheet
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
Ez alapján egyértelmű "copper side view" azaz a nyák felőli oldal nézet. De ha fordítva kötöd be - akkor is működni fog. Ha nem hiszel nekem - csak köss DC tápfeszt a relére - működni fog így is - úgy is. Csak arra vigyázz ne nagyon fogdosd a tekercset amikor hozzáérinted a tápot, mert kellemetlenül tud "rúgni".
A katalógus lap szerint nincs beépített védődióda, tehát bármelyik tekercsvég lehet + vagy - polaritású. Egyébként az A1 szokás + polaritású lenni, A2 pedig a -.
Sziasztok! Mennyire normális az, hogy egy relé tekercse melegedik? 12 voltos relé, 12 voltot kap a tekercsre, ahogy kell. Huzamosabb ideig (órákig) bírni fogja, vagy leég?
Minden tekercs szokott melegedni különböző mértékben. Kérdé, hogy mennyire. A tekercs szigetelések min. 90 fokosak.
Szerintem nem kell félni a leégésétől ha névleges feszültséggel ill. áram nemmel van táplálva. AC típusú tekercsre nem szabad rákapcsolni ugyan akkora értékű DC feszültséget!
DC relé, DC fesz. Olyan 38 fok körül van. Tehát bírni fogja?
Szerintem igen.
Ha nem vagy biztos a dologban, nyugodtan tegyél be egy ellenállást, esetleg kondenzátort, diódát a relé tekercsével sorbakötve.
Ezzel a módszerrel jelentős teljesítményt lehet megspórolni. Ha a kapcsolási idők kritikusak, a kondenzátort lehet csökkenteni, a vele párhuzamos ellenállást is lehet kisebbre venni. A jelfogó paraméterei befolyásolják az alkatrészek értékét, ez egy 5V kapcsolás részlete... A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2014
A kapcsolási idő nem kritikus. Csak egy PC tápban lévő relé valamiért nem húz be rendesen, valamiben elakad.... Csak tudnám mibe. Mindegy, ezzel a cserével már rendben lesz. Köszönöm a segítséget.
Sziasztok.
Kapcsolási rajzot szeretnék beszerezni. A relé kapm egy 20másodpercesjelet, csak 1-2másodpercig legyen beházva, utána engedjen el. 3 Voltos relé adná továbba jelet. Jó lenne, ha ebben tudna valaki segíteni. Köszönöm. Vezeték nélküli csengőre kötnék egy fényérzékelőt- A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |