Fórum témák
» Több friss téma |
Értem ! Négyszögletes,műanyagházban van, középen egy furattal. kpbc10van ráírva ha jól emlékszem. A hűthetőségnek feltétele hogy lemezházban legyen ? Ezt nem tudom így. Amit a quadhoz vettem azt tudom hogy hűthető de az lemez tokozásban van .
Ezen kár spórolni filléres dolog.
A rögzítő furat hűthetőségre utal, így akár a határértéken is terhelheted. Tekintettel arra mennyire háklis a TDA7294 az egyik tápfeszültség kimaradására, érdemes az egyenirányítót gazdagon túlméretezni.
Ja, a 3500 Ft-os kit amihez nem adnak tápot, áh, az nem jó fajta az lesz a baj.
akkor nem a kapcsitáp hanem a KIT a bünös, át kellesz méeni az ellenállásokat, meg talán az IC t is
Szia! Így nem tudunk segíteni. Fotó a KIT-ről, tápról és nem utolsó sorban kapd össze magad helyesírásilag!
![]()
Hát igen
![]()
Sziasztok! Nagyon régi adósságom a jel és a teljesítményföld szétválasztása az egy IC-s NYÁK-nál. A korábban bemutatott híd jól vizsgázott ebből a szempontból.
Valahogy így képzelem. A leszorító kegyel használatakor egy kondit fektetve kell beültetni, ennyi talán még belefér. Mérete: 38x36mm.
Szia.
Ha egy szekunderről menne két panel dual monoba akkor valószínű meggyűlne a bajom a brummal? Értsd úgy, hogy csak egyszerűen párhuzamosan lenne ugyanarra a szekunderre kötve a két egység. Gyári, de bontott hifi transzformátort használnék hozzá. Még lenne egy kérdésem. a +- ágakban folyó áram teljes terhelésnél mekkora szokott lenni? Ezek a gyári trafók nagy teljesítményű Philips és Sony hifikből valóak(több darabom is van, de egy stereo erősítőhöz csak egyet szeretnék elhasználni) , szemre 0.8 vagy 1mm a huzal keresztmetszete, ez elég? Mekkora áramsűrűséggel lehet számolni rá? Nem egész éjszakás bulikra kell egyébként, hanem csak olykor-olykor bekapcsolni, lehet akkorsem maximum hangerőn.
Szia! Ez a cucc is közös szekunderről megy, ráadásul egy graetz-es tápról, azt sem tudja mi a brumm, úgy kellett elmesélnem neki de akkor sem értette...
![]() Jók azok a trafók bele, én rögeszmés táp túlméretező vagyok, az ne tévesszen meg. A szekunder feszültségekre azért figyelj a trafóknál, 2 x 30 V -nál ne legyen több. Még egy valami, csak stílisztika: ha közös szekunderről megy, akkor nem "dual mono". A "dual mono" legalább külön szekunderről megy, vagy még inkább külön hálózati trafóról.
Köszi a válaszod, a feszültsége a trafónak megfelelő. (28V) A csillagpontra majd figyelek, de még az kicsit odébb van!
![]() ![]() Van esetleg ennek valami elnevezése, vagy jelentősége? Sztereónak csak akkor lehetne hívni, ha egy IC-ről menne? ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2014
Az jó is lesz, 2 x 28V.
Nincs igazán jelentősége az ilyen elnevezéseknek, csak a táp független felépítésről árulkodik. Minden végfokot lehet sztereónak hívni, ami két "független" csatornált valósít meg.
Szia! A TDA7294-nél a csúcsáram a fél tápfeszültség és a hangsugárzóimpedancia hányadosának 80%-a. Ennek a felét kell a szekundernek elviselni - így ökölszabályszerűen.
A használat módja dönti el mennyire számít ez tartós terhelésnek. Leginkább gyakorlati próba mutatja meg elfogadható-e a tápesés és a melegedés mértéke.
Köszi amúgy a dícsérő szavakat!
Azóta annyi történt vele, hogy kapott szimmetrikus - aszimmetrikus átalakító (diff. erősítő) áramkört a bemenetére, meg egy-egy GND lift kapcsolót az előlapi XLR-ek mellé. Úgy alakult, hogy használatba vettem kontroll végfokként, és emiatt kellettek rá ezek a PA-s kiegészítők. Jól szolgál.
Üdv!Ez a közös szekunderes gyönyörűszép meló,az elején a visszajelzők egyből megfogtak,a kis ventillátorok is szerintem teljesen jók elrendezésben.A kasznit is te csináltad hozzá? Mert az is szép lett.
Köszi!
Nem, a házikót itt vettem a HE Store-on, de sajnos nem tudom ajánlani. Lapra szerelve szállítják, annyira pontatlan, hogy alig lehet összerakni. Egy marék plusz lemezcsavart tettem bele mire készülékdoboz lett belőle. Nézem a lomexen is, de szerintem ugyanezt árulják. Nem ártana valami igényesebb 19" műszerdoboz beszerzési forrás.
Sziasztok! Építettem egy tda 7294-es erősítőt(sztereó), azonban nem sokkal a kipróbálása után az egyik
oldal pukkant egyet majd sípolt, most pedig egyáltalán nem szól. Az egyik hangfalamat is tönkretette. Nem tudom mi lehet a baja mert már az ic-t is kicseréltem de ugyan úgy nem működik.
Helló! Egy microhifi dobozába építettem be ezt a TDA erősítőt úgy hogy a gyári erősítő is benne maradt (így 4 csatornám van) mivel nem volt kimondott vonalkimenet a gyári erősítő végfok bemenetére kötöttem a TDA bemenetét.
Még nem próbáltam ki, az lenne a kérdésem hogy okozhat e bármi problémát a TDAnál hogy a gyári végfok PWM volume controlról kapja a jelet? (a gyári végfok: AN7124) Mivel lehetne a NYÁK forrpontos oldalát kezelni hogy az esetlegesen hozzáérő idegen fém tárgy (például vaspor) ne okozzon zárlatot. Erre van valami speciális lakk vagy jó rá egy sima akril lakk réteg? A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2014
Szia! Mekkora tápfeszültségeid vannak? Milyen hűtési módszert alkalmaztál? Polaritások helyesen lettek bekötve? Indításnál alkalmaztál áramkorlátozót? Valamint az élesztésnél 100-100 ohmra kötötted volna a hangfalakat akkor nem történik semmi a hangszóróddal.
Képeket légyszives a panelről tégy fel forrasztásoldalit, valamint felülnézetből is.
Ha többet nem kívánod forrasztani, akkor jó az akril is.
Az akrilt simán át lehet forrasztani.
Szia! A tápfeszültség 2x35v .Csak passzív hűtés van az erősítőben és nincs benne áramkorlátozó. Mindent helyesen kötöttem be már kétszer ellenőriztem. Képet sajnos most nem tudok küldeni.
Lehet hogy az áramkorlát lenne a kakukktojás? Hirtelen kapott nagy áramot a hangfal?
Szia! A leírásodban szereplő hiba gyakori kiváltói közül néhány: nem jó a hővezetés az IC és a borda között, ezért megsül az IC (akár a belső hővédelme ellenére is). Az IC hűtőzászlója ami negatív tápon van testet kap a bordán keresztül. A táp érintkezése nem kifogástalan, a féloldali táp kimaradása képes károsítani az IC-t. Ezért hangoztatjuk hétről-hétre, hogy csak kisütött tápkondikra szabad rákötni az erősítőt.
Köszi a segítséget mindenkinek aki valamiben hozzájárult az elkészítéshez!
A hőelvezetéssel remélem nem lesz gond szilikon szigetelő és jó minőségű paszta és az ic-k 3-3 csavarral vannak rászorítva a bordára egy a középen és kettő szorító segítségével kétoldalt. Olvastam pár helyen hogy a paszta vezet még az elején próbáltam 40v-al nem mutatott semmit a műszer úgy hogy remélem tartós lesz ![]() Pár kép hogy végül mi lett belőle: (6 kimenet, 2 előerősített bemenet 2 előerősítetlen bemenet, 3 vonalkimenet és 1 a gyári hifiből, ventilátor 40 foknál bekapcsol, a gyári és a TDA erősítő külön és egyben is működtethető)
Belülről mutasd meg, engem az sokkal jobban érdekel.
A belseje még elég káosz még csak teszt üzemben van és itthon talált "szemétből" és egy rossz technics erősítőből építettem
A felfogás hatékonyságával kapcsolatban engedj meg nekem egy kis okoskodást. A képen látható kengyel, egyértelműen a tokozás bakelit részének a külső élén próbál erőt kifejteni. Ezzel az a baj, hogyha csak egy egészen kicsit is íves a tokozás fémlemeze (és valamerre biztosan az, mert tökéletes sík elvileg létezik csak), ezért a felfekvésben egyáltalán nem lehetsz biztos.
Sokkal jobb eredmény érhető el a rajzom alsó ábrájával, ahol a tokozás közepén "támad" a szorító erő, és mivel itt van a félvezető lapka is odaragasztva, egyértelműen így érhető el a legjobb eredmény. Az ábrák természetesen túlzóak, de így jobban érzékelhető a lényeg. A valós szorítóerőt éppen a kengyel kiegyenesítéséhez szükséges erő adja. A csavarokat addig érdemes húzni, amikor már majdnem éppen egyenes a kengyel, és semmiképpen sem jobban. Megjegyzem, a szorítólemez nem csak kengyel lehet, hanem egy "benyúló" nyelv is, aminek szintén célszerű a tokozás bakelit tömbjének közepére tervezni a támadási élét. Ha sikerül jó megoldást találni, akkor már ésszerű nagyságú szorító erő is remek hőátadást biztosíthat, sőt azt gyanítom magának a szorító elemnek is jelentős hőelvonó képessége van. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
Oké köszi mindig szívesen fogadom a segítő ötleteket
![]()
Nem tudok semmi vásárolhatót ajánlani. Pl. 15x3 mm-es laposacélból is vághatsz vagy egy lemezből is lehet ilyen darabot. A lényeg az alakjában van, egy kicsit elő kell hajlítani a jó eredményhez.
Ha dúskálsz az alapanyagokban, akkor az 1.4310-es anyagminőséget javaslom. Ezt szokás rozsdamantes rugóacélnak is hívni, de a közönséges szerkezeti acél is kifogástalan lehet. A hővezető pasztából keveset kell használni, és vékony rétegben.
Hello.Itt egy példa a kengyelhez.15x3-as aluminium.De lehet akár acél is.Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |