Fórum témák
» Több friss téma |
Értem ! Négyszögletes,műanyagházban van, középen egy furattal. kpbc10van ráírva ha jól emlékszem. A hűthetőségnek feltétele hogy lemezházban legyen ? Ezt nem tudom így. Amit a quadhoz vettem azt tudom hogy hűthető de az lemez tokozásban van .
Ezen kár spórolni filléres dolog.
A rögzítő furat hűthetőségre utal, így akár a határértéken is terhelheted. Tekintettel arra mennyire háklis a TDA7294 az egyik tápfeszültség kimaradására, érdemes az egyenirányítót gazdagon túlméretezni.
Ja, a 3500 Ft-os kit amihez nem adnak tápot, áh, az nem jó fajta az lesz a baj.
akkor nem a kapcsitáp hanem a KIT a bünös, át kellesz méeni az ellenállásokat, meg talán az IC t is
Szia! Így nem tudunk segíteni. Fotó a KIT-ről, tápról és nem utolsó sorban kapd össze magad helyesírásilag!
Hát igen
Sziasztok! Nagyon régi adósságom a jel és a teljesítményföld szétválasztása az egy IC-s NYÁK-nál. A korábban bemutatott híd jól vizsgázott ebből a szempontból.
Valahogy így képzelem. A leszorító kegyel használatakor egy kondit fektetve kell beültetni, ennyi talán még belefér. Mérete: 38x36mm.
Szia.
Ha egy szekunderről menne két panel dual monoba akkor valószínű meggyűlne a bajom a brummal? Értsd úgy, hogy csak egyszerűen párhuzamosan lenne ugyanarra a szekunderre kötve a két egység. Gyári, de bontott hifi transzformátort használnék hozzá. Még lenne egy kérdésem. a +- ágakban folyó áram teljes terhelésnél mekkora szokott lenni? Ezek a gyári trafók nagy teljesítményű Philips és Sony hifikből valóak(több darabom is van, de egy stereo erősítőhöz csak egyet szeretnék elhasználni) , szemre 0.8 vagy 1mm a huzal keresztmetszete, ez elég? Mekkora áramsűrűséggel lehet számolni rá? Nem egész éjszakás bulikra kell egyébként, hanem csak olykor-olykor bekapcsolni, lehet akkorsem maximum hangerőn.
Szia! Ez a cucc is közös szekunderről megy, ráadásul egy graetz-es tápról, azt sem tudja mi a brumm, úgy kellett elmesélnem neki de akkor sem értette... Ha helyes a csillagpont kialakítása, akkor nincs ilyennel gond.
Jók azok a trafók bele, én rögeszmés táp túlméretező vagyok, az ne tévesszen meg. A szekunder feszültségekre azért figyelj a trafóknál, 2 x 30 V -nál ne legyen több. Még egy valami, csak stílisztika: ha közös szekunderről megy, akkor nem "dual mono". A "dual mono" legalább külön szekunderről megy, vagy még inkább külön hálózati trafóról.
Köszi a válaszod, a feszültsége a trafónak megfelelő. (28V) A csillagpontra majd figyelek, de még az kicsit odébb van! A képeid egyébként már rég elmentettem, szép munka!
Van esetleg ennek valami elnevezése, vagy jelentősége? Sztereónak csak akkor lehetne hívni, ha egy IC-ről menne? A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2014
Az jó is lesz, 2 x 28V.
Nincs igazán jelentősége az ilyen elnevezéseknek, csak a táp független felépítésről árulkodik. Minden végfokot lehet sztereónak hívni, ami két "független" csatornált valósít meg.
Szia! A TDA7294-nél a csúcsáram a fél tápfeszültség és a hangsugárzóimpedancia hányadosának 80%-a. Ennek a felét kell a szekundernek elviselni - így ökölszabályszerűen.
A használat módja dönti el mennyire számít ez tartós terhelésnek. Leginkább gyakorlati próba mutatja meg elfogadható-e a tápesés és a melegedés mértéke.
Köszi amúgy a dícsérő szavakat!
Azóta annyi történt vele, hogy kapott szimmetrikus - aszimmetrikus átalakító (diff. erősítő) áramkört a bemenetére, meg egy-egy GND lift kapcsolót az előlapi XLR-ek mellé. Úgy alakult, hogy használatba vettem kontroll végfokként, és emiatt kellettek rá ezek a PA-s kiegészítők. Jól szolgál.
Üdv!Ez a közös szekunderes gyönyörűszép meló,az elején a visszajelzők egyből megfogtak,a kis ventillátorok is szerintem teljesen jók elrendezésben.A kasznit is te csináltad hozzá? Mert az is szép lett.
Köszi!
Nem, a házikót itt vettem a HE Store-on, de sajnos nem tudom ajánlani. Lapra szerelve szállítják, annyira pontatlan, hogy alig lehet összerakni. Egy marék plusz lemezcsavart tettem bele mire készülékdoboz lett belőle. Nézem a lomexen is, de szerintem ugyanezt árulják. Nem ártana valami igényesebb 19" műszerdoboz beszerzési forrás.
Sziasztok! Építettem egy tda 7294-es erősítőt(sztereó), azonban nem sokkal a kipróbálása után az egyik
oldal pukkant egyet majd sípolt, most pedig egyáltalán nem szól. Az egyik hangfalamat is tönkretette. Nem tudom mi lehet a baja mert már az ic-t is kicseréltem de ugyan úgy nem működik.
Helló! Egy microhifi dobozába építettem be ezt a TDA erősítőt úgy hogy a gyári erősítő is benne maradt (így 4 csatornám van) mivel nem volt kimondott vonalkimenet a gyári erősítő végfok bemenetére kötöttem a TDA bemenetét.
Még nem próbáltam ki, az lenne a kérdésem hogy okozhat e bármi problémát a TDAnál hogy a gyári végfok PWM volume controlról kapja a jelet? (a gyári végfok: AN7124) Mivel lehetne a NYÁK forrpontos oldalát kezelni hogy az esetlegesen hozzáérő idegen fém tárgy (például vaspor) ne okozzon zárlatot. Erre van valami speciális lakk vagy jó rá egy sima akril lakk réteg? A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2014
Szia! Mekkora tápfeszültségeid vannak? Milyen hűtési módszert alkalmaztál? Polaritások helyesen lettek bekötve? Indításnál alkalmaztál áramkorlátozót? Valamint az élesztésnél 100-100 ohmra kötötted volna a hangfalakat akkor nem történik semmi a hangszóróddal.
Képeket légyszives a panelről tégy fel forrasztásoldalit, valamint felülnézetből is.
Ha többet nem kívánod forrasztani, akkor jó az akril is.
Az akrilt simán át lehet forrasztani.
Szia! A tápfeszültség 2x35v .Csak passzív hűtés van az erősítőben és nincs benne áramkorlátozó. Mindent helyesen kötöttem be már kétszer ellenőriztem. Képet sajnos most nem tudok küldeni.
Lehet hogy az áramkorlát lenne a kakukktojás? Hirtelen kapott nagy áramot a hangfal?
Szia! A leírásodban szereplő hiba gyakori kiváltói közül néhány: nem jó a hővezetés az IC és a borda között, ezért megsül az IC (akár a belső hővédelme ellenére is). Az IC hűtőzászlója ami negatív tápon van testet kap a bordán keresztül. A táp érintkezése nem kifogástalan, a féloldali táp kimaradása képes károsítani az IC-t. Ezért hangoztatjuk hétről-hétre, hogy csak kisütött tápkondikra szabad rákötni az erősítőt.
Köszi a segítséget mindenkinek aki valamiben hozzájárult az elkészítéshez!
A hőelvezetéssel remélem nem lesz gond szilikon szigetelő és jó minőségű paszta és az ic-k 3-3 csavarral vannak rászorítva a bordára egy a középen és kettő szorító segítségével kétoldalt. Olvastam pár helyen hogy a paszta vezet még az elején próbáltam 40v-al nem mutatott semmit a műszer úgy hogy remélem tartós lesz Pár kép hogy végül mi lett belőle: (6 kimenet, 2 előerősített bemenet 2 előerősítetlen bemenet, 3 vonalkimenet és 1 a gyári hifiből, ventilátor 40 foknál bekapcsol, a gyári és a TDA erősítő külön és egyben is működtethető)
Belülről mutasd meg, engem az sokkal jobban érdekel.
A belseje még elég káosz még csak teszt üzemben van és itthon talált "szemétből" és egy rossz technics erősítőből építettem
A felfogás hatékonyságával kapcsolatban engedj meg nekem egy kis okoskodást. A képen látható kengyel, egyértelműen a tokozás bakelit részének a külső élén próbál erőt kifejteni. Ezzel az a baj, hogyha csak egy egészen kicsit is íves a tokozás fémlemeze (és valamerre biztosan az, mert tökéletes sík elvileg létezik csak), ezért a felfekvésben egyáltalán nem lehetsz biztos.
Sokkal jobb eredmény érhető el a rajzom alsó ábrájával, ahol a tokozás közepén "támad" a szorító erő, és mivel itt van a félvezető lapka is odaragasztva, egyértelműen így érhető el a legjobb eredmény. Az ábrák természetesen túlzóak, de így jobban érzékelhető a lényeg. A valós szorítóerőt éppen a kengyel kiegyenesítéséhez szükséges erő adja. A csavarokat addig érdemes húzni, amikor már majdnem éppen egyenes a kengyel, és semmiképpen sem jobban. Megjegyzem, a szorítólemez nem csak kengyel lehet, hanem egy "benyúló" nyelv is, aminek szintén célszerű a tokozás bakelit tömbjének közepére tervezni a támadási élét. Ha sikerül jó megoldást találni, akkor már ésszerű nagyságú szorító erő is remek hőátadást biztosíthat, sőt azt gyanítom magának a szorító elemnek is jelentős hőelvonó képessége van. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
Oké köszi mindig szívesen fogadom a segítő ötleteket ! Amit leírtál valóban jobb sokkal átgondoltabb ötletnek tűnik. Ilyen kengyelt még sosem vettem boltban esetleg tudnál valamit ajánlani, vagy csináljam erősebb anyagból? (ezt úgy csináltam meg hogy egy kicsit acélosabb lemez van egy kábelcsatorna tetejébe helyezve de elég jól hajolt csak így sikerült annyira odaszorítani hogy a paszta kipréselődjön az ic alól)
Nem tudok semmi vásárolhatót ajánlani. Pl. 15x3 mm-es laposacélból is vághatsz vagy egy lemezből is lehet ilyen darabot. A lényeg az alakjában van, egy kicsit elő kell hajlítani a jó eredményhez.
Ha dúskálsz az alapanyagokban, akkor az 1.4310-es anyagminőséget javaslom. Ezt szokás rozsdamantes rugóacélnak is hívni, de a közönséges szerkezeti acél is kifogástalan lehet. A hővezető pasztából keveset kell használni, és vékony rétegben.
Hello.Itt egy példa a kengyelhez.15x3-as aluminium.De lehet akár acél is.Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |