Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ez nem az a kinai transzfer amit próbáltam, csak hasonlít messziről.
100x100-as cimke hordozója volt és ez a rajz helyenként összefolyt. De rendelek és kipróbálom azt is mert kiváncsi vagyok rá.
Bocsi! A kép nem a legélesebb, így a részletek nem is látszanak.
A kínai transzfernél vigyázni kell a nyomásra,mivel semennyi tonert nem vesz fel. Ezért (különösen 0,2mm távolságok körül) a nagy nyomás hatására ellapuló vastag és lágy tonercsíkok valóban összeolvadhatnak. Ezért is mondogatom a 0,3÷0,4mm körüli távolságokat (12÷16mil). Ez fölött viszont sokkal kényelmesebb és gyorsabb a használata szerintem. Természetesen nem varázsszer, ami minden gyártási problémát megold! Megvannak az alkalmazhatóságának a határai. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
Köszönöm mégegyszer a tanácsot.
Ez az első próba, csak random vonalak. A 45ös törésnél még 1/10 mm kell közéjük, de az egyenes vonalaknál ill. a derékszögeknél nekem tökéletes.
Ha nem marad rajta semmi festék, akkor többször is fel lehet használni?
A transzferen lévő bevonat "elkopik" ezért nem hiszem, hogy jó ötlet újra használni. Én legalábbis még nem próbáltam. De nincs is rá szükség, mert viszonylag kis méretű nyákokat készítek, így nem sok fogy belőle. Mindig csak egy picivel nagyobb transzfer használódik el a nyák méretétől.
Nem, mert van rajta egy speciális hártyaszerű bevonat, ami a toner tapadását segíti és a laminálásban is szerepe van.
E nélkül ugyan az, mint az etikethordozó. Persze azzal a különbséggel, hogy ahol nem volt előzőleg toner, ott marad ebből a hártyából (de egyszer már hőkezelve lett), a többi helyen pedig már nincs. Az eredmény különböző módon reagáló felületek és valószínűleg a teljes kudarc.
Köszönöm a válaszaitokat! (Akkor át kell gondolnom transzferpapírnál a jelenlegi, reklámújságos 2x2 cm-es nyák esetén is egy A4-es felhasználást)
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
Dry fóliát hol kapok emberi áron? Meg mi kell a dry fóliához(marató anyagom van, uv lámpa is megoldható, de a lemosás kérdéses, hogy mi is kell hozzá)
Lefolyó tisztító, vagy hideg zsíroldó. A lemosáshoz!
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
Előhíváshoz mosószóda kell 10g/l oldatban 30-35 fokra melegítve, a maratás utáni lemosáshoz hidegzsíroldó , a beszerzés? Nézz be a nyákfólia rendelés témába ...
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
Szia !
Idézet: „van rajta egy speciális hártyaszerű bevonat,” Ez mennyire biztos, hogy igy van ?
Egészen. Mint valamikor volt az Alphaset betűtábla. Ott is a papíron volt egy réteg, majd arra szitázva a betűk.
Elhisszük,hogy a telefonon nehezebb a keresőt használni,meg időigényes is,csak minden második oldal ezzel a kérdéssel kezdődik....
Ebből a cikkből,ami jó ideje fenn van a HE-n,mindent megtudhatsz,még beszerzési utalások is vannak benne.
Hideg zsíroldót felejtsd el. Bemész az Azúr vegyszerboltba, 800Ft egy kiló mosószóda, 10gramm kell egy literbe, az 100liter előhívót tudsz csinálni. Én 80 grammot szoktam tenni egy két literes kólásüvegbe (ez 4*-es töménységű), ott eláll évekig ha kell, és amikor használom, akkor 1dl ilyen tömény előhívóhoz(ami pár óra alatt kihűl, hátmég évek alatt) öntök 4dl forró csapvizet. És kész a langyos előhívó.
Ugyan ott lehet kapni nátriumhidroxidot, az a hivatalos lemosó, nekem abból is egy irgalmatlan tömény van bekeverve, abba rakom a panelt egy percre, és mielőtt leúszna a teljes fóliázat róla kiveszem, így tiszta marad az előhívó (megint évekig eláll zárt üvegben), és a mosdóban permetezek rá vizet. Ilyenkor a tömény előhívó és a víz kialakítja az ideális lemosó elegyet, és az egész fólia lerepedezik, felhólyagzik, felpöndörödik, és utána melegvízzel simán le kell mosni (én körömkefével átmegyek rajta, de egyébként még az sem kéne). Dry fóliát egybe szoktuk rendelni, mert 300méter a minimum mennyiség, elméletileg ebay-en is van, vagy 1-2 métert tudok adni én is, mert még maradt egy kevés felesleg.
Hát az a cikk nem erről szól, ez Dupont gyártmány, de a vegyszerek stimmelnek.
De benne van minden,és nem kell 150.-jére leírni.Minden héten van egy ilyen kérdés,holott csak vissza kellene olvasni.Érdekes módon,mikor én rendeltem a dry fóliát,vagy megtanultam a vasalós NYÁK készítést,egy kis időráfordítással egyetlen kérdés nélkül sikerült.
Mint írtam, nem kell belőle sok. Egy 2x2 cm-es nyáknál nekem kb. 3x3.5 cm-es darab kell.
Kinyomtatom sima fénymásoló papírra a nyáktervet (csak hogy pontosan tudjam hova kerül) Transzferből kivágok egy kicsit nagyobbat, és árazócimkével, vagy más papírragaccsal ráragasztom az előbb kinyomtatott rajzra. Újra nyomtatok. Ekkor biztosan a kis méretű transzferen lesz a nyákrajz. Ennyi.
Majd kipróbálom, hogy nem gyűri-e úgy össze az én nyomtatóm és akkor heuréka...
Szia !
Kipróbálnám ezt a transfer dolgot, csak melyik lehet jó/jobb ? Heat Toner Transfer Paper For DIY PCB Electronic Prototype Heat Toner Transfer Paper For PCB Electronic Prototype Különbség az ára és a DIY a nevében.
Szerintem nincs különbség. Egyik eladó olcsóbb, a másik drágább. Én ezt használom:
Bővebben: Link De már láttam 370 Ft-ér ingyen szállítással. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
DIY = Do It Yourself = csináld magad.
Szia !
Akkor ezt hozza majd a postás Kíváncsi leszek mire jutok vele. Bakman Ezek a rövidítések....
Nem feltétlenül! Én pl. úgy csinálom, hogy kinyomtatom a kertet a pozicionálás miatt. Utána vágok egy körben 1÷1,5 cm-el nagyobb transzferpapírt és a két végén (nyomtatás irányában) felragasztom matt TIXO-val. Ezután rányomtatom a rajzolatot. Így alig van a végén hulladék, mert sok kisebb darabot később fel tudok használni.
Köszönöm. Hasonlóan, csak itt a szitázás a nyomtatott rajzolat.
Sziasztok, nem vagyok benne biztos, hogy ez a legjobb topik, ha mégis máshova való kérem a moderátort legyen kedves áthelyezni.
Először próbálkozom a laser nyomtatta áramkör nyákra átvitelével. Egyoldalas, nagyon egyszerű vonalvezetésű, helyenként 2-4 miliméter széleségű vonalakat maratnák. Vasalóval és lamináló géppel is próbáltam átvinni a nyák lemezre a festéket a papírról. A vasaló adta eddig a jobb eredményt, a lamináló valamiért nem tud elég hőt, meleget leadni. Bár volt, hogy 10 egymást követő alkalommal is átküldtem a hengerek között a nyomatot, nem lett jó a lamináló használatával. Több féle nyomtatót (3 különféle HP) valamint műnyomó papírt fajtát is próbáltam, de pl sütőpapírt is ami jó alternatívája lehet a levonók hátlapjának, mert nem tapad hozzá nagyon a toner és nagyon olcsó ellenben könnyen gyűri a nyomtatásnál a papírvezető rendszer. A gondom az, hogy nem tapad meg egyrészről a festék a nyákon eléggé, pedig tisztának látszik a felülete a tisztítást követően. A nyák tisztításhoz CIF-t és fogkefét használtam eddig (a nyákfilces rajzokhoz ez bevált), 600-800 csiszoló papírt még nem. B kérdés, a laser nyomtatóknál melyik papír fajtát kiválasztva adagolják a legtöbb tonert a készülékek ? Ez is lehet ok. A Eco módok már kikapcsolva, egyéb ötlet ?
Ne add fel, hobbi szintre teljesen jó a vasalásos technika. Fogkefe helyett mosogatószivacs csiszolós oldala, vagy rézcsőtisztító lapka (ugyan az), a súrolószer jó, de valami zsíroldó is kellene, én nitrohigítót, alkoneket használok, (bár sokak szerint az sem jó), a titka, hogy mielőtt elpárologna, papír zsebkendővel nyom nélkül letörölgetem. Esetleg kipróbálhatod a kicsit keményebb reklámújságokat, hordozónak azok is műnyomók. A vasaló jó, esetleg egy szép sima 8-10-es köracéllal (nyomtató bontásból akad ilyen) vasalás után finoman áthengerelni amíg lehűl. B kérdés :mivel nem tapad meg a festék a nyákon Nálad nem a festék mennyiséggel van baj ...
Tudom hogy több mint 1000 oldal, de érdemes átrágni magad rajta. Rengeteg hasznos tanácsot találsz. Az irány az jó. Azonban az elején fontos a minél alaposabb mechanikai tisztítás. Én egy nyákradírral kezdem (gumitömb, amiben csiszolóanyag van. Sok évvel ezelőtt vettem). Ezután jön a CIF és a dörzsi (esetleg a szappanos acélgyapot párna), utána vizes öblítés. Ezt mindaddig érdemes csinálni, ameddig az öblítés során a víz hártyaszerűen szétterjed a panel teljes felületén. Végül alkohollal áttörlöm. Innentől kezdve viszont nem szabad kézzel érinteni a panel megtisztított felületét. Nyomtatónál a beállítások között válaszd a legnagyobb felbontást és kapcsold ki a tonertakarékos nyomtatást. (Ez teljesen nyomtatófüggő, részletesebb tanácsot nem tudok adni). Ha vasalóval dolgozol, azt állítsd "vászon" fokozatra (180÷210°C) és egyenletesen, de ne túl erősen nyomva, keresztbe, hosszába néhányszor vasald át. Érdemes a panel alá pl egy telefonkönyvet, vagy egyéb jól szigetelő sík felületű tárgyat rakni. A panelt pedig én letakarom egy puha, vékony ronggyal (azon jól csúszik a vasaló). Laminátorral az a baj, hogy átalakítás nélkül nem jutsz eredményre vele. Alacsony a hőfok és az a sebesség is magas az eredményes lamináláshoz. Részletes leírást és segítséget az átalakításhoz ebben a topikban kapsz.
Egy másik lehetőség, hogy a "durva" mechanikai tisztítás után fél÷egy percre maratószerbe (én nátrium-perszulfátot használok) mártod a panelt és amikor egyenletes rózsaszín lesz a felülete, folyó vízben leöblíted, majd megszárítod. Ekkor egy egyenletes, jól tapadó felületet kapsz és a marató csak 1÷2 mikron rezet választ le.
Én a furatgalvános paneleknél tapasztaltam, hogy az elektrolízises rézfelvitel után nagyon jól tapad a panel felületéhez a dry film, mert ebben az esetben is teljesen zsírmentes a felület.
Sziasztok!
Olvastam, hogy denaturált szeszben fel lehet oldani valamilyen gyantát. Na most lehet csunyán félre értettem valamit, mert ami nekem van "gyanta" azt egy istené se akarja "oldani". Valaki eltudná ezt magyarázni, hogy akkor mit keverhettem össze? Csatoltam egy képet az általam használt gyantáról. Kőkori darab, de a célnak megfelel, csak az a baja, hogy hidegen nem folyik. :S |
Bejelentkezés
Hirdetés |