Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   123 / 196
(#) Red Lion hozzászólása Dec 30, 2014 /
 
Köszönöm a segitséget,bár ezzel nem lettem okosabb,vitatkoznék...ha "nincs" bekábelezve az a rész ahol ez a kapcsoló van akkor minek szerelték oda?...;s miböl lehet rajönni mindazokra amit irtal nekem mert az autohoz semmiféle tehnikai könyvet nem kaptam ezért fordultam bizalommal hozzátok!
(#) Btibi1 hozzászólása Dec 30, 2014 /
 
Sziasztok!Előre is bocsi ,hogy nem olvastam vissza a 124 oldalt,lehet,hogy már valakinél volt ilyen probléma!2008-as Octavia tour 1.6 benzines BFQ motorkóddal,a hiba pedig a következő,teljesen hidegen inditáskor mindjárt indul az alsó ventillátor és folyamatosan megy!Mind a 3 érzékelő gombáról le lett húzva a csati és akkor sem állt le!Tud valaki valami hasznos tanácsot adni?Mi lehet a hiba?Előre is köszi!
(#) zolika60 válasza Btibi1 hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Elég ezt az egy oldalt visszaolvasni.
(#) Btibi1 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 31, 2014 /
 
Zolika60 nem igazán értem mire gondolsz,melyik oldal? Úgy gondolod, ebben a 3 hozzászólásban benne van a válasz a kérdésemre?
(#) gery512 hozzászólása Jan 3, 2015 /
 
Sziasztok!
Nem rég szert tettem egy 2001-es Octavia-ra. (101 LE AKL motorkóddal)
Sajnos az utóbbi időben jelentősen megnőtt a fogyasztás, városban akár 12-12,7 literre is felmegy.
Ennek mi lehet az oka? Ja és indításkor mintha nem lenne automata szivató, de mégis elég dús keverék szaga van a kipufogó gáznak.
A víz elég lassan melegszik fel, megtakarítottam a hófokjeladó gombát, de még úgy nem járattam meg azóta, mert arra nem volt időm. Gondoltam kicserélem a termosztátot, arról meg lövésem sincs, hogy hol a helye.
A víz amúgy a tágulásiban szépen melegen jön vissza, avval nincs baj, csak a mutató tetű lassan vánszorog fel a középállásba.
Ami a fogyasztást illeti, kezdek erősen lamda szondára gyanakodni.
Valakinek valami ötlet?
Köszi előre is!
(#) denon888 válasza gery512 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Ha van mód olvasni kellene egy hőfokot diagnosztikával. Elképzelhető hogy rossz a hőmérséklet érzékelő és rossz értéket ad az ECU-nak. A mutató lomhasága is ezt indokolja szerintem. Ebben 4 vezetékes hőérzékelő van külön az ECU-nak és külön a mutatónak ami az óra csoporton jelzi a hőfokot. A termosztát pedig ott van ahol a hőérzékelő. Egyébként honnan szedted ki a hőérzékelőt? Mert a hűtőnél is van egy a ventilátoroknál. Ami neked kell az nem ott van.
A motor műanyag borítást le kell szedni (10-es dugókulcs kell hozzá) és a fojtószelep környékén egy vastagabb csöveknél keresd. Hőmérséklet érzékelő=hőfok gomba
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
(#) VIM válasza gery512 hozzászólására (») Jan 4, 2015 /
 
Szia! A hőfok "gomba" értékeit mellékeltem és ne zavarjon a vw típus de csak itt közli le a progi a motorkódhoz tartozó értéktáblázatot. Az érzékelő ha négyszögletes akkor a régebbi fajta még (059 919 501), ha "A" végződésű akkor már az újabb félkör íves a csatlakozó stekkere. Csak kettő szál van bekötve 1-3 a rajz szerint is (nem találtam más bekötési leírást ehhez a motorkódhoz a saját rajzához sem). A lassú melegedés szerintem a fő termosztát hibájára utalhat, mert az érzékelőre mindig rá van nyitva a még fel nem melegedett motorból jövő vízhőmérséklet és addig fog dúsítani az ECU amíg nem lesz megfelelő az infó az ECT szenzor felől, még a mutató is ezt mutatja. Ez a felmelegedéses procedúra kézzel jól tapintható a termosztát környékén és lent a hűtőnél is. Hamar fel kellene melegednie a G12-nek.
(#) gery512 válasza VIM hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Sziasztok!
Köszi a gyors reagálást, sajnos még nem tudtam rámérni idő hiányában.
Tegnap mentem vele 90 km-t és a víz a mutató nem ment fel csak max 70 fokig.
Az átlagfogyasztást úgy sikerül 7,4 literre levinni, hogy 5. fokozatban döcögtem 50-60 km/h-s sebességgel lakott területen.
Ezt azért kicsit soknak tartom. 110-es tempónál 7,9-8,5 literes pillanatnyi fogyasztásokat jelzett.
Ezt is soknak tartom.
Jaaa, és mikor bekapcsoltam a fűtést akkor viszaesett a mutató 1 percen belül 50 fok alá.
Vettem egy termosztátot, de értetlenül álltam a nyitott motortér felett, hogy vajon hova a viharba dugták el. A hőmérséklet érzékelőt megtaláltam, ki is szedtem, még a házát is levettem, de hogy ott nem volt termosztát az tuti. Az érzékelőt kicsit áttörölgettem, de semmi. Lehet rendelek egyet, aztán holnap kicserélem.
A termosztátot is mindenképpen ki akarom cserélni, de lövésem sincs hol keressem, mert a hőfokgomba mellett tuti nincs.
Valaki esetleg egy fotón be tudná karikázni, hogy hol keressem?
Ilyent vettem bele...Link
(#) zolika60 válasza gery512 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Nem ismerem a konkrét gépet, de a hűtőre menő alsó vastag vízcső blokk felőli végén lévő vízcsőcsonk alatt keresném, a VW-s emlékeim alapján. Ezt találtam.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
(#) VIM válasza gery512 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Nem tudom, hogy milyen számút vettél de ezek és ezek az említett számon mind jó hozzá (87-102Cfok) és ilyen típusú házban találod meg a mellékelt rajz szerint. A motorhőfok érzékelő közvetlenül ott van mellette a "10" számmal jelölve.
(#) kerygsxr hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Sziasztok.2001' 1.6 benzin 8szelep AEE.nem világít egyik tolatólámpám sem,melyik lehet a biztije?vagy lehet hogy kapcsoló?köszi a segítséget.(izzót cseréltem).
(#) kismano30 hozzászólása Jan 10, 2015 /
 
Sziasztok
Van egy Skoda octavia 1.6ambiantém az a gondom hogy kicsit nehezen indul és kicsit erőtlen 5000-nél leszabályoz. De előfordúl hogy vissza tér belé az élet.Van valami tippetek?
(#) Amarton válasza kismano30 hozzászólására (») Jan 11, 2015 /
 
Nekem akkor csinálta, amikor a katalizátor szétment.
Kipufogón lehetett látni, hogy le akarja tolni a kipufogót a helyéről gázadáskor.
Ha a katalizátor letört darabja úgy fordult, akkor semmi baj nem volt, de volt olyan, hogy teljesen el tudta tömíteni a kipufogót.
Nekem volt olyan is, hogy üresben 3000 főlé sem tudott forogni a motor.
(#) kismano30 válasza Amarton hozzászólására (») Jan 11, 2015 /
 
Köszönöm a választ. Annyiban bővültek a tapasztalatok hogy csak akkor kezdi el csinálni amikor bemelegedett.
(#) Bikk hozzászólása Jan 11, 2015 /
 
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valaki találkozott már hasonlóval... 2000-es Octavia 1.6 (AKL) - hébe hóba elmegy a belső műszerfal világítás. Minden. Világítás kapcsoló és belső fényerő állító kicserélve... Mi lehet még a baj forrása?
(#) zolika60 válasza Bikk hozzászólására (») Jan 11, 2015 /
 
Maga a műszer egység. Valahol kontakthibás.
(#) gery512 hozzászólása Jan 11, 2015 /
 
Sziasztok!

Végül is megoldódott a problémám. Kidobtam a termosztátot, meg a vízhőmérséklet érzékelőt, és láss csodát, minden szépen, ékes rendben működik.
Van fűtés, gyönyörűen kúszik fel a mutató, sokkal alacsonyabb a fogyasztás...és az egész megvolt 5000 Ft-ból!

Köszi szépen a sok segítséget!

Ja és mint kiderült a maga a termosztát nem a vízhőmérséklet érzékelő alatt van, hanem ha szemben állsz az autóval, a hengerfej alatt egy vastag fekete cső, ami közvetlen a hőtőre megy rá.
2 db 6-os csavar fogja, 10-es dugókulccsal szépen lejön. Na ott van a termosztát!
(#) mrgabor hozzászólása Jan 11, 2015 /
 
Sziasztok!

Kér kérdésem lenne hozzátok, Kedves Fórumtársak!
Skoda Octavia BFQ (AVU) 1,6 Benzin (2003).
1. A probléma az, hogy a bal oldali ajtónyitás érzékelések nem működnek.
Lehetne zár-micro-kapcsoló vagy kábeltörés is, de a kábelek rendben vannak, a kapcsolót is kimértem.
Az lenne a kérdésem, hogy a kocsin belül hova futnak be ezek az érzékelő kábelek, mert szerintem ott lehet a gond.
2. Lambda szondára problémázik, az egyesre. Ez van fent a leömlőn hátul a tűzfalnál? Gyakori a kábeltőrés errefelé?

Köszi szépen!
Gábor
(#) mrgabor válasza kerygsxr hozzászólására (») Jan 11, 2015 /
 
Szia!
Nekem egy BFQ-m van, és nekem ilyenkor a KM jeladó sem ment, mert a tolató kapcsoló a váltóban testzárlatos lett és folyamatosan kilőtte a biztit a műszerfalon. Egy körön van, amit kb egy rajz sem említ... A váltón ki lett cserélve a kapcsoló és azóta is minden ok.
Asszem a közepén van az "F10"-es biztosíték az, de nem 100% (egy kis piros középen, ez tuti )
Gábor
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
(#) Amarton válasza mrgabor hozzászólására (») Jan 12, 2015 /
 
Milyen módszerrel mérted ki a kapcsolót?
(#) kerygsxr válasza mrgabor hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
Köszi szépen a segítséget,a biztit már kicseréltem a kapcsolót még nem,de biztos nekem is ez a probléma.
(#) TomiFilth válasza kerygsxr hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Nekem kapcsolót kellett cserélnem, amikor ilyen volt. Új kapcsoló beszerelésénél viszont ki kellett vennem az alátétet, mert nem volt elég mélyen a kapcsoló és azért nem kapcsolt...
(#) Red Lion hozzászólása Jan 23, 2015 /
 
Sziasztok!
Kérdésem lenne s egyben segitséget is kérek...octavia 2002.1.6, 75kw.a központi zár csak a kormány felöli ajtót nyitja,második kulcsra nyissa a többit,záráskor mindet zárja.Mit lehetne tenni hogy egykulcsra nyiljon minden ajtó?

Tisztelettel:Ervin
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
(#) jdani hozzászólása Jan 26, 2015 /
 
Hali. Van egy 2000es octavia. Néztem a fórumon hogy mindenkinek csak a sofőr oldali zárral van gondja. Nekem az a gondom, hogy a távirányítóra nem is reagál egyáltalán. Se egyikre, se másikra, tiszta új elemekkel sem. ....?
A zárnak nincs külön biztosítéka nem?
(#) Amarton válasza jdani hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
A távirányítós nyitás-zárást + központi zárat a konfort elektronika működteti.
Diagnosztikával kellene ránézni, hogy mi lehet a baj.
(#) jdani válasza Amarton hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Hol található ez az elektronika?
(#) Amarton válasza jdani hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Fizikailag vagy diagnosztikával?
(#) jdani válasza Amarton hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Már megoldódott

* Ha elemet cserélsz a távirányítóba, és nem reagál a kulcs akkor:
Kulccsal csukd be az ajtót. Nyomj meg bármilyen gombot a távirányítón, majd kulccsal nyiss ajtót, és szinkronizálva van
(#) kismano30 hozzászólása Jan 29, 2015 /
 
sziasztok

2002-es octaviámba most cseréltem lambda szondát meg is szűnt a hiba jelzés ,de egy nappal újabb hiba jelzés érkezett P0171 (Túl szegény a keverék) van valakinek ötlete?
(#) Amarton válasza kismano30 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Gondolom a lambda szonda csere után a betanított értékek ki lettek törölve?
Mivel most jó a szonda és a rossz értékek vannak betanulva, ezért szegényíti a keveréket.
Akku saru levétel lehet megoldja, de diagnosztika kellene inkább. 500km után be kellene tanulnia a helyes értéket.
Következő: »»   123 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem