Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Köszönöm a segitséget,bár ezzel nem lettem okosabb,vitatkoznék...ha "nincs" bekábelezve az a rész ahol ez a kapcsoló van akkor minek szerelték oda?...;s miböl lehet rajönni mindazokra amit irtal nekem mert az autohoz semmiféle tehnikai könyvet nem kaptam ezért fordultam bizalommal hozzátok!
Sziasztok!Előre is bocsi ,hogy nem olvastam vissza a 124 oldalt,lehet,hogy már valakinél volt ilyen probléma!2008-as Octavia tour 1.6 benzines BFQ motorkóddal,a hiba pedig a következő,teljesen hidegen inditáskor mindjárt indul az alsó ventillátor és folyamatosan megy!Mind a 3 érzékelő gombáról le lett húzva a csati és akkor sem állt le!Tud valaki valami hasznos tanácsot adni?Mi lehet a hiba?Előre is köszi!
Zolika60 nem igazán értem mire gondolsz,melyik oldal? Úgy gondolod, ebben a 3 hozzászólásban benne van a válasz a kérdésemre?
Sziasztok!
Nem rég szert tettem egy 2001-es Octavia-ra. (101 LE AKL motorkóddal) Sajnos az utóbbi időben jelentősen megnőtt a fogyasztás, városban akár 12-12,7 literre is felmegy. Ennek mi lehet az oka? Ja és indításkor mintha nem lenne automata szivató, de mégis elég dús keverék szaga van a kipufogó gáznak. A víz elég lassan melegszik fel, megtakarítottam a hófokjeladó gombát, de még úgy nem járattam meg azóta, mert arra nem volt időm. Gondoltam kicserélem a termosztátot, arról meg lövésem sincs, hogy hol a helye. A víz amúgy a tágulásiban szépen melegen jön vissza, avval nincs baj, csak a mutató tetű lassan vánszorog fel a középállásba. Ami a fogyasztást illeti, kezdek erősen lamda szondára gyanakodni. Valakinek valami ötlet? Köszi előre is!
Ha van mód olvasni kellene egy hőfokot diagnosztikával. Elképzelhető hogy rossz a hőmérséklet érzékelő és rossz értéket ad az ECU-nak. A mutató lomhasága is ezt indokolja szerintem. Ebben 4 vezetékes hőérzékelő van külön az ECU-nak és külön a mutatónak ami az óra csoporton jelzi a hőfokot. A termosztát pedig ott van ahol a hőérzékelő. Egyébként honnan szedted ki a hőérzékelőt? Mert a hűtőnél is van egy a ventilátoroknál. Ami neked kell az nem ott van.
A motor műanyag borítást le kell szedni (10-es dugókulcs kell hozzá) és a fojtószelep környékén egy vastagabb csöveknél keresd. Hőmérséklet érzékelő=hőfok gomba A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
Szia! A hőfok "gomba" értékeit mellékeltem és ne zavarjon a vw típus de csak itt közli le a progi a motorkódhoz tartozó értéktáblázatot. Az érzékelő ha négyszögletes akkor a régebbi fajta még (059 919 501), ha "A" végződésű akkor már az újabb félkör íves a csatlakozó stekkere. Csak kettő szál van bekötve 1-3 a rajz szerint is (nem találtam más bekötési leírást ehhez a motorkódhoz a saját rajzához sem). A lassú melegedés szerintem a fő termosztát hibájára utalhat, mert az érzékelőre mindig rá van nyitva a még fel nem melegedett motorból jövő vízhőmérséklet és addig fog dúsítani az ECU amíg nem lesz megfelelő az infó az ECT szenzor felől, még a mutató is ezt mutatja. Ez a felmelegedéses procedúra kézzel jól tapintható a termosztát környékén és lent a hűtőnél is. Hamar fel kellene melegednie a G12-nek.
Sziasztok!
Köszi a gyors reagálást, sajnos még nem tudtam rámérni idő hiányában. Tegnap mentem vele 90 km-t és a víz a mutató nem ment fel csak max 70 fokig. Az átlagfogyasztást úgy sikerül 7,4 literre levinni, hogy 5. fokozatban döcögtem 50-60 km/h-s sebességgel lakott területen. Ezt azért kicsit soknak tartom. 110-es tempónál 7,9-8,5 literes pillanatnyi fogyasztásokat jelzett. Ezt is soknak tartom. Jaaa, és mikor bekapcsoltam a fűtést akkor viszaesett a mutató 1 percen belül 50 fok alá. Vettem egy termosztátot, de értetlenül álltam a nyitott motortér felett, hogy vajon hova a viharba dugták el. A hőmérséklet érzékelőt megtaláltam, ki is szedtem, még a házát is levettem, de hogy ott nem volt termosztát az tuti. Az érzékelőt kicsit áttörölgettem, de semmi. Lehet rendelek egyet, aztán holnap kicserélem. A termosztátot is mindenképpen ki akarom cserélni, de lövésem sincs hol keressem, mert a hőfokgomba mellett tuti nincs. Valaki esetleg egy fotón be tudná karikázni, hogy hol keressem? Ilyent vettem bele...Link
Nem ismerem a konkrét gépet, de a hűtőre menő alsó vastag vízcső blokk felőli végén lévő vízcsőcsonk alatt keresném, a VW-s emlékeim alapján. Ezt találtam.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
Sziasztok.2001' 1.6 benzin 8szelep AEE.nem világít egyik tolatólámpám sem,melyik lehet a biztije?vagy lehet hogy kapcsoló?köszi a segítséget.(izzót cseréltem).
Sziasztok
Van egy Skoda octavia 1.6ambiantém az a gondom hogy kicsit nehezen indul és kicsit erőtlen 5000-nél leszabályoz. De előfordúl hogy vissza tér belé az élet.Van valami tippetek?
Nekem akkor csinálta, amikor a katalizátor szétment.
Kipufogón lehetett látni, hogy le akarja tolni a kipufogót a helyéről gázadáskor. Ha a katalizátor letört darabja úgy fordult, akkor semmi baj nem volt, de volt olyan, hogy teljesen el tudta tömíteni a kipufogót. Nekem volt olyan is, hogy üresben 3000 főlé sem tudott forogni a motor.
Köszönöm a választ. Annyiban bővültek a tapasztalatok hogy csak akkor kezdi el csinálni amikor bemelegedett.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valaki találkozott már hasonlóval... 2000-es Octavia 1.6 (AKL) - hébe hóba elmegy a belső műszerfal világítás. Minden. Világítás kapcsoló és belső fényerő állító kicserélve... Mi lehet még a baj forrása?
Maga a műszer egység. Valahol kontakthibás.
Sziasztok!
Végül is megoldódott a problémám. Kidobtam a termosztátot, meg a vízhőmérséklet érzékelőt, és láss csodát, minden szépen, ékes rendben működik. Van fűtés, gyönyörűen kúszik fel a mutató, sokkal alacsonyabb a fogyasztás...és az egész megvolt 5000 Ft-ból! Köszi szépen a sok segítséget! Ja és mint kiderült a maga a termosztát nem a vízhőmérséklet érzékelő alatt van, hanem ha szemben állsz az autóval, a hengerfej alatt egy vastag fekete cső, ami közvetlen a hőtőre megy rá. 2 db 6-os csavar fogja, 10-es dugókulccsal szépen lejön. Na ott van a termosztát!
Sziasztok!
Kér kérdésem lenne hozzátok, Kedves Fórumtársak! Skoda Octavia BFQ (AVU) 1,6 Benzin (2003). 1. A probléma az, hogy a bal oldali ajtónyitás érzékelések nem működnek. Lehetne zár-micro-kapcsoló vagy kábeltörés is, de a kábelek rendben vannak, a kapcsolót is kimértem. Az lenne a kérdésem, hogy a kocsin belül hova futnak be ezek az érzékelő kábelek, mert szerintem ott lehet a gond. 2. Lambda szondára problémázik, az egyesre. Ez van fent a leömlőn hátul a tűzfalnál? Gyakori a kábeltőrés errefelé? Köszi szépen! Gábor
Szia!
Nekem egy BFQ-m van, és nekem ilyenkor a KM jeladó sem ment, mert a tolató kapcsoló a váltóban testzárlatos lett és folyamatosan kilőtte a biztit a műszerfalon. Egy körön van, amit kb egy rajz sem említ... A váltón ki lett cserélve a kapcsoló és azóta is minden ok. Asszem a közepén van az "F10"-es biztosíték az, de nem 100% (egy kis piros középen, ez tuti ) Gábor A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Milyen módszerrel mérted ki a kapcsolót?
Köszi szépen a segítséget,a biztit már kicseréltem a kapcsolót még nem,de biztos nekem is ez a probléma.
Nekem kapcsolót kellett cserélnem, amikor ilyen volt. Új kapcsoló beszerelésénél viszont ki kellett vennem az alátétet, mert nem volt elég mélyen a kapcsoló és azért nem kapcsolt...
Sziasztok!
Kérdésem lenne s egyben segitséget is kérek...octavia 2002.1.6, 75kw.a központi zár csak a kormány felöli ajtót nyitja,második kulcsra nyissa a többit,záráskor mindet zárja.Mit lehetne tenni hogy egykulcsra nyiljon minden ajtó? Tisztelettel:Ervin A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
Hali. Van egy 2000es octavia. Néztem a fórumon hogy mindenkinek csak a sofőr oldali zárral van gondja. Nekem az a gondom, hogy a távirányítóra nem is reagál egyáltalán. Se egyikre, se másikra, tiszta új elemekkel sem. ....?
A zárnak nincs külön biztosítéka nem?
A távirányítós nyitás-zárást + központi zárat a konfort elektronika működteti.
Diagnosztikával kellene ránézni, hogy mi lehet a baj.
Már megoldódott
* Ha elemet cserélsz a távirányítóba, és nem reagál a kulcs akkor: Kulccsal csukd be az ajtót. Nyomj meg bármilyen gombot a távirányítón, majd kulccsal nyiss ajtót, és szinkronizálva van
sziasztok
2002-es octaviámba most cseréltem lambda szondát meg is szűnt a hiba jelzés ,de egy nappal újabb hiba jelzés érkezett P0171 (Túl szegény a keverék) van valakinek ötlete?
Gondolom a lambda szonda csere után a betanított értékek ki lettek törölve?
Mivel most jó a szonda és a rossz értékek vannak betanulva, ezért szegényíti a keveréket. Akku saru levétel lehet megoldja, de diagnosztika kellene inkább. 500km után be kellene tanulnia a helyes értéket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |