Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » B5 és B8 végerősítő
Az én elrendezésemben így fest a dolog..
Lefényképeztem a bekapcsoláskor világító piros led-et, ami kb 3-4 mp múlva kékre vált.. A védelem, és a táp saját tervezés, alaposan leteszteltem annó.. Körülbelül olyan 5V DC-nél leold, ezt egy merült 9V-os elemmel ki is próbáltam anno.. Látod a relét is, teljesen jól teszi a dolgát, nem hinném hogy egy 15,000 Forintos relével jobban szólna, bár egyesek szerint az is beleszól a hangba, hogy milyen színű vezeték van a falban, ami a konnektorhoz megy.. Ebben én annyira nem hiszek, de persze számítanak az alkatrész minőségei, pláne a B5-nél..
Egyébként az én verziómat is Dual mononak tartom, hisz nekem is, hasonlóan Alkoto-hoz, két külön tápellátása van a két végnek..(Ha jól emlékszem, még a trafónkat is egy helyen gyártattuk le..)
Nekem egy 300-as van benne, de úgy gondolom ez elég a két oldalnak, arra a kb. 2* 70 Wattra..
A trafókat valamelyik sarokba vagy sarkokba tedd, a bordákat kösd a földre, és a ki és bemenetek ne legyenek közel egymáshoz. Nagyjából ennyi.
A fém ház esetében érdemes a bemenetek (RCA) GND pontját nem közvetlenül a házra, hanem egy kb 10 Ohm+100nF kondival a házra kötni..
Ha esetleg egy másik készüléket teszek a tetejére, vagy valamilyen módon összekötnéd, vagy érne a házuk, ne legyen gerjedés, vagy földhurok... Nekem az a jobb szélén, a kis panelen a zöld Wima, és egy 10Ohm!
Alkotó, köszönöm úgy csinálom ahogyan rajzoltad csak bordával befelé mert máshogyan nem fér el a hálózati csatlakozó miatt!
CIROKL, Köszönöm a segítséget Anden, nem rontja a bemenő jel minőségét a kondi és az ellenállás? Boldog új évet sok építést kívánok minden fórumos szakinak!
Nem, dehogy is rontja...Nem a "meleg pont" közé kell tenni, hanem az RCA aljzat közös GND pontja, és a fém ház közé.. Ezzel kiküszöbölhető az esetleges gerjedés, zúgás, vagy efféle..
Ahogy fentebb is írtam, az én erősítőmnek annyi alap zaja sincsen max hangerőn, hogy még a magasoknál sem hallom.. Ha már ennyire foglalkoztat, hogy mi szól bele a hangba, akkor ennyi erővel az is beleszólhatna hogy próbányákra, és kábelekkel kötöd be a tápodat, vagy hogy egy plusz kis trafót is teszel be, ami egy plusz zavar keltő dolog.. Nem degradálni szerettem volna ezzel, de érted mire gondolok.. ?? Annyira nem kell rágörcsölni, pláne hogy a kondi+ellenállás pont hasznos a hang tekintetében...
Pedig pont a hang miatt választottam ezt a be kötési módszert, jó minőségű indokolatlanul vastag kábelekkel és a táp alján is ezekkel dolgoztam lábtól lábig vezetékezéssel
A plusz trafóban igazad van, de minden trafó fog palástot kapni sőt a doboz belsejét bevonom öntapadós rezgéscsillapító anyaggal (tényleg beteg vagyok!?) A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
Nem vagy beteg, vannak akik ezekben hisznek, persze van némi pszihológiai oldala is ennek, már maga a tudat is befolyásolhatja az egyén véleményét egy erősítő hangjáról..
Egyébként nekem is van egy barátom, aki épített egy Class A osztályú erősítőt, sok efféle indokolatlan dolgokkal.Pl..: Hüvelykújjnyi tápvezetékek, külön házban van a trafó...stb.. Mégis, mikor elvittem hozzá az én B5-ömet, akkor gyakorlatilag porrá alázta hangminőségben (is), az ő nagyra becsült A osztályos végfokát.. Persze ezzel nem azt mondom hogy hasztalan, sőt.. A B5 is alkatrész érzékeny..Nekem anno küldött KD bele olyan yageo kondikat, és Philips/Toshiba tranyó párost az elő fokba, amivel szerinte a legjobb hangot produkálja a B5, és valóban.. Hihetetlen tisztasággal, és részletekkel lepett meg, pedig az előtt is Onsemi volt a BC páros.. Azóta sikerült még Fairchild-os BD 139-est, és Onsemi TIP-122 is szereznem, de sajnos még a TIP127-et nem.. Még majd a tápba akarok minőségibb puffereket tenni..Ennél többet nem lehet szerintem kihozni a kapcsolásból..
Követem a topikot szinte a kezdetektől, de erről valahogy lemaradtam.
Idézet: „Persze ezzel nem azt mondom hogy hasztalan, sőt.. A B5 is alkatrész érzékeny..Nekem anno küldött KD bele olyan yageo kondikat, és Philips/Toshiba tranyó párost az elő fokba, amivel szerinte a legjobb hangot produkálja a B5, és valóban.. Hihetetlen tisztasággal, és részletekkel lepett meg, pedig az előtt is Onsemi volt a BC páros.. Azóta sikerült még Fairchild-os BD 139-est, és Onsemi TIP-122 is szereznem, de sajnos még a TIP127-et nem..” Ezeket a tranyókat és kondikat a fiókból szedtem.Sőt a vég is egy BD páros mégcsak válogatva sem volt. A alapzaj szinte tényleg nulla nálam is , rá kell feküdnöm a magsassugárzóra ,hogy halljak valamit. Amúgy is szét akarom szedni, mert az egyik oldalon történt valami, mert elkezdett torzítani, meg csinálnék új előlapot is... Megtudnád mutatni ,hogy hol volt róla szó?
Tesza! A jelzaj viszonya jó a kapcsolásnak, sokaknak ez elég.
Nálam sem volt alapzaja, de egy hét alatt kicseréltem másra, (azóta a szekrény mélyén pihen) mert nekem pl. nem jött be a hangja, mások meg áradoznak róla. Ez van, mások vagyunk. Ha valóban ennyire alkatrész specifikus, hogy csak egy bizonyos félvezetővel, egy bizonyos kondival, stb adja azt a magas szintet, akkor valóban kár belekezdeni sokaknak, mint ahogy írja is a kitalálója. Marad a felső 1000 DIY-er erősítője.
Nem ezen a fórumon olvastam, hanem egy másikon, azt hiszem az audiodiyers-en..
Már nem keresem elő, mert elég sok oldalt kellene végig lapozgatni, de szerintem ebben a fórumban is volt róla szó még az elején.. Egyébként nekem valóban ezután "kelt igazán életre" a hangja.. Persze, nem mindenkinek jöhet be a hangja, mások vagyunk, kinek mi..
Végül lett időm beépíteni, és a hangja nagyon jó, a terhelést bírja, a nyugalmi áll mint a cövek. (50mA) BD249-BD250 párost vettem ki belőle, habár azok biztosan eredetiek voltak. (Még anno a HQ video-nál vettem)
Viszont úgy tűnik elkövettem egy hibát. Az eredeti cikket olvasgatva, feltűnt valami. Idézet: „Ilyenkor elég egy jó minőségű 2x10 kohm - 50 kohm-os sztereó, logaritmikus potenciométer és egy bemenetválasztó kapcsoló is elé. Ekkor a bemeneten található 470 pf-os kondenzátort ne ültessük be, a 2,7 kohm-os ellenállást egy átkötéssel helyettesítsük. A 2,7 kohm/470 pF-os aluláteresztő szűrőt a potméter elé tegyük, mert a potméter kimeneti ellenállása (ami középállásban a legnagyobb, ha a bemenete lezárást "lát") alacsonyabb frekvenciára letolja a szűrőtag töréspontját és így a magas hangok nem kívánt levágását okozza.” Szóval az a bizonyos 2k7 és 470pf nekem be van forrasztva a panelra, és előtte simán van egy 10k-s sztereo piher poti. Nekem nem tűnt fel amiről KD mester ír. Szóval ezt akkor módosítanom kellene?
Szia! A 10k-s potival nem lesz semmi gond. 50k esetén a legnagyobb hangerő állás közelében (lévén szó logaritmikus potiról) lejön az aluláteresztő szűrő töréspontja 20kHz környékére. Ott esetleg megfontolás tárgyát képezhetné.
Csaknem hagyott nyugodni a dolog.
Lemodelleztem ,de nekem úgy tűnik , hogy ez a felső töréspont független a poti állásától.
Három jellegzetes poti csillapítási állást szimuláltam, a B marker x frekvenciáit figyeld meg!
A -20dB csillapításnál következetlenül állítottam be a markert, ezennel javítom
Szia nyákrajzot meg alkatrész listát kapcsolási rajzot tudnál küldeni ? előre is köszönöm
Itt van. Csak vissza kell keresni a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Sziasztok!
Csak elméleti síkon kérdezném meg, hogy nagyobb kivehető teljesítményhez mondjuk kb 150-200 watt 4 ohmon mit kellene módosítani? Csak azért kérdezem, mert most venném meg a táp transzformátort a dodulokhoz és volna bőven választék a feszültségi értékeket számítva akár +-67 voltig is... Arra gondoltam, hogy inkább erősebb legyen mint gyenge ha nem nagy módosításokkal jár. Természetesen hűtés az lessz bőven...
A 150-hez semmit.(vigyázz a tápfesszel +-50V alatt kell maradni) A kétszázhoz már bele kellene nyúlni a félvezetőkészletbe, passzív elemekhez is. De minek? igazából mindegy hogy 150, vagy 200W. Ja, hogy a tudat.
Értem akkor maradhat ez eddigi készlet hozzá
Egyébbként nem hiszem, hogy túl nagy összeg költsége lenne ha 50 watt vagy éppen 150 pláne, hogy ugye különösebben akkor bele sem kell nyúlni... Apropó 50 voltról is még atomstabil marad?Egy kicsit óckodok, hogy a tip-ek cask 100 voltosak. Ja a tudat meg jól hangzik, hogy kétszáz watt!!! A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015
Az 50Volt már az a határ, ahol tönkre is mehet. (A te 67V-odra reagáltam) Ha 4 Ohm-ra dolgozik, a 150W ugye, U=√(PxR) azaz √(150Wx4Ohm)=28,28V kimeneti feszültség mellett jön létre. A tápfeszültség értékét úgy válasszuk meg, hogy ehhez még hozzáadjuk a félvezetők szaturációs feszültségét, és a tápösszeesést, emitter ellenálláson eső feszt. Ez legyen még 28V+18V=46V már megfelelő.
Gyere át az erősítős témába!
Üdv mindenki!
Újabb kérdésem lenne a B5-el kapcsoltban! Még pedig, hogy a 100uf-os kondi és a 220uf os a zenerek után mennyire variálhatóak? a 100uf os helyére mehetne 1000 a 220 nak meg 470? Épp most rendelek és ezek most akciósak és ha nem árt neki akkor miért is ne?
Maradj az eredeti értékeknél, és azokból is a javasolt típusokat (gyártókat) válaszd.
A B5-nél nem szempont, hogy egy kondi esetleg 10 Ft-al olcsóbb vagy drágább. Kisérletek alapján került a kritikus pozícióba a legjobban illó alkatrész.
Nem jó nyomon jársz. Arra mutatnak a törekvéseid, hogy eltérj egy jól kitalált egységtől. Ez az erősítő, jó alkatrészekből, jól megépítve erős láncszeme lehet szinte bármilyen láncnak. Persze itt is van aki mást hall jobbnak, de mindenképpen egy csúcskategóriás eszköz.
Javaslom, magad is végezz egy kis kutató munkát, és olvasd el a "kötelező" irodalmat ehhez az erősítőhöz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |