Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Kb. 25 éve is volt ilyen ezüst toll normális áron, nekem is volt. És az egészen jó is volt. Folyékony kiszerelésben -tégelyben- nagyon régóta lehet többféle ilyesmit venni 3000 Ft. körül, csak azok nem ezüst anyagok. Általában ridegek, és leválnak a felületről.
Autósboltban szélvédő fűtőszál javító is hasonló anyag. A szakadt fűtőszálat áthidalja.
2 éve láttam már olyat, hogy sima papírra nyomtattak vezetőtintát, és működött.
mindenképpen két réteg kell, és igen működik bármilyen levilágítós eljárással.
A gyári lakkos sárgás. Nem annyira jól látható mint a dry fólián, de halványan látszik.
Ezüst.....Arany áron jó vicc.
Ilyennel szerinted érdemes foglalkozni, vagy inkább ne is foglalkozzunk vele. Bővebben: Link
Köszönöm az infót, most fogom kipróbálni.
Bővebben: Link A link a hestore-os gyári nyák ajánlása és 5-7 percet ír levilágítási időt UV alatt 30cm távolságról. Amit linkeltél annál a 10mp 10darab egység csak 100mp-re jön ki. Ez nem lesz szerinted kevés? Ne vegyem feljebb 1percre az egységet és így 1-10perc között tudom a levilágítást tesztelni?
Ha túlvilágítom a panelt annak mi a "tünete"?
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
Az hogy az előhívó lehozza a rajzolatot is a panelról , de ez akkor is megtörténik ha túl tömény az előhívó (ugye a gyárilag fényérzékenyített panelról beszélünk ?)
Ha arcszolid van, akkor elég az a 100mp ha mégsem, akkor növeled az egységnyi időt, de a teszt maszkod ettől nem változik.
Saját nyártmányú maszkkal indulj kisebb időkkel, mert ha átmegy az uv a rajzod, akkor le fogja mosni az előhívó.
Nem tudom mi ez.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
Na nem fog menni mert nem jó a fóliám. A nyomtató behúzza majd ki is engedi.
Nem tetszik neki, hogy átlátszó. Ragasztottam a hátára a sima részre egy a/4 normál fénymásolópapírt, de úgy sem jó. Van ötletetek? Normál fénymásoló papír olajba mártva nem jó? (ezt olvastam a neten)
Köszi hogy rápillantottál, a PDF sem tartalmaz sok mindent, épp annyit amennyit a videó készítője is megosztott az érdeklődök számára.
Közben kitaláltam valamit ami menti a helyzetet. Kinyomtatom a rajzolatot sima papírra, majd kivágom egy fólia darabot a fóliából és ráragasztom a sima papírra ahova a nyomat került és újra kinyomtatom a sima papír és ráragasztott fólia egyvelegre.
Csináltam két példány a próba csíkokkal és megpróbálom a levilágítást. Köszönöm az eddigi segítségeket!
Én már nem mertem sokadszorra leírni..,
Úgy látom, csak Te voltál aki valóban kipróbálta. Egyszerű, használható, jobb mint a befőttes üvegben áztatás, olajozás és egyéb trutyik használata. Csatolásban készült előlap most készült, sima papírra nyomtatott ábráról lett fotózva. Nyáknál is így működik.. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
Ok, de fényes esetleg matt vagy színtelen ami jó?
Többféle van ám
Nos elkészült a teszt panel.
Nem nagyon vagyok elégedett vele. Mi lehet a hiba? A legfelső vonal 11x10mp=110mp (e fölött a paca szigetelőszalag miatt van)
Én a színtelenre gondolnék , de ha nem akkor majd simpi kijavít , a 110 másodperces idő nagyon jó lesz ...
Mi az a szürkésbarna trutyi az első vonaltól a nagy sárga lakkrétegig? Egyébként meg mi a baj? Tisztán látszik, hogy a legvégén kezd jó lenni. Ez a típusú lakk, attól bomlik le, hogy uv éri. (valami kötéseket bont fel benne az uv fény) Tisztán látszik, hogy a legnagyobb idődnél már egész jó volt.
Növeld az egységnyi időt kétszeresre és csináld meg újra tesztet.
Sok éve már a tintasugaras nyomtatókhoz készült FOTÓpapírra lézerrel nyomtatom a tükörképet. Majd rávasalom a rézfóliára. Ezután beáztatom sima vízbe és a papír része leválik, de a nyomtatófesték ottmarad a rézen, tömör saválló rétegben.
(Azért ilyen papírra mert ennek nincsenek "pórusai" és sem a nyomtatáskor sem vasaláskor nem okoz problémát a normál papírok rostjainak kioldódása, ragadása.) Majd sósavas hidrogén-peroxiddal lemaratom a kilátszó rezet. Gyors, precíz, tiszta munka. A maratás után vizes polírpapírral lecsiszolom a festéket és egy kis gyantázással ónozható a nyák.
Viszont a vizes polír nem büdös. Lakásban ennek nem kis jelentősége van. Én is így takarítom le a tonert. Ha valahol javítva volt filccel, ott kicsit nehezebben jön le, de "normál" esetben fél perc.
Mikor megszárad nem lesz átlátszó nem?
Sohasem csiszolom a nyákot. Sem előtte, sem utána. Miért? Az a 35 mikron vastagság nagyon kevés. Finom csiszolással is gyorsan elkopik a fele.
Kössz az infót. Ezek szerint, ha nem látszik semmi, rövid a levilágítási idő?
Lehet befolyása a nyákdarabok korának? Nincs leszedve róluk a védőfólia, de némelyik lehet pár éves is, és csak a műhely sarkában hányódtak egy ideje (volt hideg-meleg, pára,stb). Tudnál adni támpontot, hány százalékosnak kell lennie az előhívó oldatnak? |
Bejelentkezés
Hirdetés |