Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Ez kb. olyan, mint amikor rossz zárás miatt "kiszökik" a habosodó szigetelőanyag. Az a tippem, hogy ott felül végig ez történt, ahol látod is, ott jobban. Szóval van ott szigetelőanyag bőven, ez még a jobbik eset, mint amikor nem tölti ki rendesen, az hajlamosabb az átázásra, na ez nem fog. Világosbarna színű, kb lekaparhatatlan. Ha ennek veszélye állt fenn, akkor kritikus területet leragasztottam, aztán leszedtem. Nem kéne, hogy így legyen, de működésbeli zavart semmit nem okoz, max szépséghiba. már ha a szekrény mögött közlekedsz... Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Kedves StMiklós!
Köszönöm a gyors reagálást, csak az a baj, hogy nem volt olcsó, és ennyi pénzért egy ilyet kiszállítani durva. Lehet én szőrözök, kissé hibásnak érzem a terméket... A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Nincs baja, csak sok volt a szigetelő hab. Jobb mint ha kevés lenne és szép.
zolika60 Neked is köszönöm a hozzászólást, azt sejtettem, hogy a működésébe nem okoz zavart, sőt nem is a szekrény mögött közlekedem, igazából lehet csak én fújom fel.
Csak az a kérdés, hogy másnak nem csípné a szemét, ha egy új termék így lenne "javítva" ? A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Szia Mindenkinek !
Most vásároltam 1 napja egy Elektrolux EN 3201MOX típusú kombinált hűtőszekrényt. 3 fokozatra tettem, a szembe levő hátsó falán folyik lefele a víz - ez természetes jelenség ? A régi hűtőszekrényemnél ilyet soha nem tapasztaltam. Köszönöm - további szép estét - napot ! A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Automata leolvasztású a készülék tehát természetes hogy amikor lehűtött akkor a benne lévő dér leolvad .
Gondolom nem befolyásolja az eladott mennyiséget, mert akkor agyártó tenne ellene valamit.
Szia!
Sajnos nem mükszik most se. Rögzítettem a csövet a laphoz Kikentem pasztával, leszigeteltem és öt órás teszt után: alul -31C, felül +13,9 !! Szerelőt felhívtam, mondta nézzem meg a motorból kijövő csövek hőmérsékletét. Az egyik jó meleg ( a rácsé/kondenzátoré) a másik tőbe langyos, messzebb 20cm-re szoba hőmérsékletű kb. ( ez megy be a szigetelés alá). Mondtam jöjjön és nézze meg a gázt benne, vagy amit kell. Ma nem ér rá, de majd jön. Fogalmam sincs mit kell vele csinálni. Az tény, hogy le volt válva a panelről a csővezeték, de ez most rögzítve van. Jelenleg felül egy kis jegesedést/párásodást láttam a hűtőfelület bal felső részén. Ha járatom még két napig, lehet hogy az egész felület jegesedik megint, de ez akkor se normális. üdv.: Zoltán
Szevasz!
Lassan számomra is kérdéses, hogy használható állapotra hozható-e. Kizárólag saját véleményem: gáztöltetcsökkenés létezik (bár nagyon nem kéne így lenni, régebben sose fordult elő, leszámítva a keretfűtést), javíthatóságában tulajdonképpen nem. Igen ritkán van lyuk, amit el kéne "hárítani" észlelhető helyen. Ha még nem is látom, akkor nem tudom javítani. Akkor meg teljesen felesleges feltölteni. Szerelő feltölt (kicsit túl is lehet tölteni, akkor később fognak reklamálni), gép működik, elmegy, de nem megoldás. Üdv: Stmiklos
Szia!
Ezt értem és egyet is értek. Ezért szeretném tudni, hogy hiányzik e, vagy sem a gáztöltetből. Amennyiben hiányzik, akkor az a probléma, az már másnapra tartozik, hogy megéri a javítani. Netán nem hiányzik, akkor mi okozhat még ilyen problémát? Dugulás, gyenge a motor, egyéb? Mert, ha azt mondják, hogy nem lehet megjavítani, és megindokolják, hogy mi a baja, akkor veszek egy újat, és megértem. Sőt, van kettő tartalék hűtőm is. De ameddig nincs konkrét hiba, addig javíthatónak gondolom. Nem szoktam feladni egykönnyen, amíg megoldható valami. Most már elérte azt a hőmérsékletet +8-9C, hogy leállt a hűtő. Kellett hozzá 10 óra. Fagyasztó persze -35C hideg. Üdv.: Zoltán
Köszönöm szépen a választ. Amennyiben tudod mit jelent ez kérlek szépen írd meg : Klimaosztály :SN-N-ST-T ez szerepel a műszaki leírásban.
További szép napot . Helló Idézet: Tessék. „De ezek érdekes mód gyártóknál változnak, tehát pár fok de nem sok eltérés előfordulhat. SN-ST (+10 0C – +38 0C) N (+16 0C – +32 0C) SN-T (+10 0C – +43 0C) T (+16 0C – +43 0C) N-ST (+16 °C - +38°C) ”
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni ,van egy 4 éves BOSCH 200L hútőgép,tegnap többször ki be kapcsolt ma már nem is kapcsol be. Ki szereltem a hőfokszabályzóját de így meg nem tudom megállapítani hogy jó vagy rossz. Mi lehet a baja , vagy hogyan lehetne kimérni ,hogy a kompresszor a hibás vagy a kapcsoló?
Ha már kijött a hőfokszabályzó akkor kösd össze a barna és a fekete vezetéket majd dugd be a hűtőt , ha elindul akkor a motor jó ...
Köszi a választ . megnéztem ,megy a motor,akkor venni kell ezt a szabályzót?.Elég drága 10 ezer körül van a bosch.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Köszönöm szépen de még mindig nem tudom a magyar jelentését - szőke vagyok ))) szia
Ha nekem válaszoltál, akkor a klíma osztály annyit jelent : a két hőmérséklet érték amelyek közt tökéletesen működik a készüléked .
Keress helyettesítőt , azok jóval olcsóbbak ...
Köszönöm fáradozásod, további szép estét ! sziaaa
Szevasz!
Rá tudsz mérni a normáltér hűtőcsövére elején-közepén-végén azért úgy, hogy éppen csak ott nyísd meg a szigetelést, ahol mérsz?? Sok minden azt mondja, hogy gázhiányos, de van azért ami ellentmond. Meg: miért is fagyott le a hűtőcső a hátlaplemezről?? Valahogy nem áll össze a kép... Nagyon zárójelben: nemrégen feltűnt egy rendszerbe juttatható tömítőanyag, pozitívak a visszajelzések, de bejuttatása nem sima házi feladat. Azért van persze, ahol nem "működött". Üdv: StMiklos
Szia!
Mindent meg tudok oldani, csak a csőrendszer megbontását nem. Egyenlőre megvárom a szerelőt és megméretem/feltöltetem gázzal ha szükséges. Sajnos úgy látom, hogy ez a maximum amit kipréselhetek belőle/belőlük. Már így is megkérdezte a szerelő, hogy most mit csináljon vele? hmm. Vagy eltökélte hogy nem javítható, vagy nem tud vele mit kezdeni, vagy nem akar. Szóval, ha a gázprobléma kiderül, vagy megoldva, és nem lesz jó, akkor kiszedem újból a szigetelést és kimérem. Most már azt is értem miért van a fagyasztóban a burkolat mögött a kis jégcsomó a hátfalon bejövő vezetékek körül. Ez nem befolyásolja a működést, de az oka hozzájárulhat a problémákhoz. A hűtő órákon keresztül jár, és a kondenzátor egyre melegebb, de legalább is melegíti a hátfalat. A vezetékek a hátfalon keresztül a kondenzátor mögött mennek be a fagyasztó térbe. Körbe van szigetelve jól, de a sokáig tartó meleg sugárzás miatt a vezetékek beviszik a hőt és ott bent mindjárt jég is képződik rajtuk. Ez egy kis jelentéktelen probléma szerintem, és meg is oldódik, ha normálisan működik a hűtő. De valószínű mást is melegíthet már a kondenzátor és a motor. A meleg felfele száll és ki tudja hova dolgozik rá. A felső hűtőrészben a hűtőfelület felső része jegesedik, de hullámzó a teljesítménye. Hol jeges, deres, és csak párás (folyamatos több órás üzemelés közben). A középső és alsó fele pedig csak vízcseppes, fentről ráfolyik vagy csak ennyire képes ott. Arra gondoltam, hogy a gáztöltet határeseten van, hűt is meg akar is, de kevés hozzá. A motor nyomja melegszik, a kondi is melegít és rámelegítenek a szigetelésre 1-2 fokot, ami normális üzemben nincs. Erre fel, még gyengébb lesz a hűtőhatás felül, a motor még többet megy és így tovább....! Talán kedden megnézik a gázt benne, akkor majd többet tudok. Üdv.: Zoltán
Ilyen macerás esetekben nehéz megállapítani, hogy gázhiány, vagy részleges időleges dugulás okozza a problémát.? A hibajelenség nagyon hasonló. Ha lyukas az még a rosszabb eset csak időlegesen lesz jó ha nincs megjavítva a szivárgás. Ingyen senki nem tölti meg, ha egy hónap múlva ugyan ez a helyzet akkor már a töltés ára is kidobott pénz... Azt kellene kipróbálnod,hogy hosszabb üzemidő után kihúzod a konnektorból, majd úgy 5 perc elteltével újra bedugod. A kompresszor szívócsöve (az amelyik a hűtőből jön) bekapcsolás után jól le kell hűljön! 1-2 percig rendesen hidegnek kell legyen, aztán vissza melegszik kb 15-20c-ra. ha így van valószínű jó a gázmennyiség. A nyomásból nem biztosan derül ki mivel a részleges dugulás is alacsonyabb szívó oldali nyomást eredményez...
Szevasz!
"hogy a gáztöltet határeseten van," Az lehet, de hova lett?? Azért az, hogy a "hátlapnak" csak egy része (bejövő) deres/jeges valóban hiányra utal, de csak grammokról van szó (10g?)... Üdv: StMiklos
Sziasztok!
Szeretnek segitseget kérni egy Hotpoint Aristonra. A pontos tipusa: NMBL 1921 CVW/HA Serial Number:905280087 CODE:81541120100 Problemam a kovetkező: Érzékelőket szeretnék szerezni bele de nemtudok Légyszi segitsetek, hogy honnan tudnák bele szerezni ? ?
Szia!
Üzem közben rátettem a hőmérőt, +26,7 és +27,4 között volt a cső hőmérséklete a motortól 5 cm-re. Kihúztam, (közben felment +33 C) majd 5-6 perc múlva visszadugtam és +26,1 C ig ment le. 20 percen át figyeltem +26,1 és 26,4 C között volt. Esetleg még több percig kellene kihúzni? Üdv.: Zoltán
Szia!
Azt én nem tudom, h mennyi gáz kell bele, csak a magam fejével gondoltam, h határ eset, mert hűt is meg nem is. Pár nap és kiderül. Hova lett, ha hiányzik belőle? Ez jó kérdés! Láttam olyan gyűrűs toldásokat/csatlakozásokat, vagy a motornál mindkét csövön a forrasztásnál van oxidáció (Zöldes). Aztán eszembe jutott, hogy hallottam régebben zörgést/rezonanciát a motornál. Ilyenkor egy kicsit mozdítottam a hűtőn és elcsendesedett. Most megnéztem mi is lehetett. A motor szívó oldalán a csőnek nekiért a kondenzátor visszatérő csövén az a 10cm hosszú vastagabb cső rész. Ezek rázkódtak zörögtek. Kicsit elhúztam és nagyítóval vizsgálva láttam egy kis kopást hornyot a réz szívócsövön. Tiszta fémes (réz) felülete van. A vastagított csőszakaszon nem látok semmit, mert a belső felülete ért hozzá. Talán tükörből.....! A hűtőfelületről a cső leválásának az okáról is sokat töprengtem. Van egy érzésem, h kedves nejem tehet róla. Legtöbbször estefele főz másnapra, mert így van ideje. Hiába mondom neki, h tegye le a kőre a lábost, mert úgy hamarabb kihűl, de nem, fent hagyja a tűzhelyen és nem hűl ki rendesen. Szerintem melegen beteszi a hűtőbe, hogy ne kelljen várnia és le tudjon feküdni. Minap rajtakaptam, és azt mondta ez nem meleg, csak langyos!!!! basszus... Na elképzelhető, h ezek a langyos ételek jegesedést okoztak a csöveken, a szigetelés alatt??!! Talán a megvastagodott jég lefeszítette a csövet a hűtőfelületről??!! Én erre gondoltam.... Szigetelés nem volt vizes, de arra is rájöttem. h nem is lehet, mert a német precízség látható itt is. Az egész hűtőt, oldalt is, (megbontásnál láttam) egy erős dupla fóliával vették körbe. Ez alatt van a hűtőpanel majd a cső ráragasztva és úgy a fólia. A szigetelést erre a fóliára öntötték. Ha pára keletkezne az nem tud érintkezni a szigeteléssel. Talán a műanyag burkolat és a fólia között leszivárog. Nem tudom.... Üdv.: Zoltán
Szia! Ismét a BOSCH hűtőgép!
Most újból ellenőriztem ,úgy ahogy írtad a barna és fekete rövidre zárva és most már végképp nem indul.Először még indult mikor kiszereltem a hőfok szabályzót.Lehetséges még ,hogy kondi hiba miatt nem indul?.Mit tudtok még erről a hibáról?.
Egyáltalán nem indul és csak zúg akkor az indítórelé vagy a kompresszor hibás , ha nem is zúg akkor valószínűleg a klixon (hő -és túláram védő ) ment tönkre
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |