Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Nekem is csinálta ezt a rángatósdit (1,6 AKL), amíg meg nem melegedett a motor. Nekem az eredeti gyertyakészlet (NGK BKUR6ET-10) és a TESLA T674C rézmagos szilikon borítású gyertyakábel szett oldotta meg a problémát. Természetesen a trafó is cserélve volt már előtte, mert el volt repedve több helyen.
Jártam úgy, hogy nem az eredeti gyertyát tettem bele amikor eljött a csere ideje. Megint rángatott, és a gyertyakábelemet is tönkretette. Újra 0km-es kábelszett és eredeti gyertya bele, azóta minden OK!
Én Kugler úrral csináltattam alacsony impedanciás kábeleket, a szintén 1.6 AEH motorhoz, igaz A3-ba, de a hiba hasonló volt. Tavaly 9000,- volt másnapi szállítással együtt. Meg vagyok elégedve vele.
Sziasztok.
Új vagyok még itt a fórumon, de régebb óta olvasgatom és sok hasznos infót találtam. Szeretném megosztani saját tapasztalatom régebbről és remélem hasznos lesz pár ember számára. BCA motorkódú benzin/gázos I-es octaviám van. A történet: egyre sűrűbben világító motorelektronika lámpa, szervízbe be mindig és olvasás törlés, egyszer cseréltek komplett szoftvert. Ezután egy darabig semmi. Később ismét kezdett előjönni, de már nehézkesebb motor indítással. Egy idő után hidegebb időben már alig akart beindulni, mintha 3 henger menne vagy csak sokadikra indult be, gáz adásra torpant, mikor megmelegedett ment minden szépen. Ezután a gázos része is kezdett tüneteket produkálni (megy, nem megy, visszajelző hang sípol). Gázos szervízben gázinjektor hibát állapítottak meg. (A szervizekkel összebalhéztam, mert értetlenül álltak vagy több százezer Ft-ért akartak cserélni dolgokat ami nem is biztos hogy jo lesz) Így magam álltam neki, gáz injektor csere, reduktor felújítás szűrők cseréje. Benzinnel tudtam közlekedni, ezért jött a gáz része először. Infó gyüjtés és tesztelés. Benzinnel használtam az autót 2-3 hétig, mert info szerint a benzines müködés alapján dolgozik a gázos. Így használva kocsit hiba megszünt, megy, húz rendesen, indul rendesen. Ezután jött a gázos rész, szerencsémre régen szépen felprogramozták az autót és ehez nem nyúltak sehol és ezzel a beállítással mai napig megy. kb 70ezer km-t tettem meg azóta hiba nélkül, vagyis egy szenzor csere volt jóval később, az hibakód alapján tuti volt. Röviden és picit részletgazdagan így tudtam leírni Remélem valakinek hasznos lesz.
Még annyit hozzátennék, az összegyűjtött infók alapján, mostani fejjel átláthatóbb számomra ez a dolog. Képes a gázos része olyan hibákat produkálni hosszabb rövidebb időre amire nem is számít az ember. Gázos autóval rendelkezőknek javasolnám, ha működik rendesen az autójuk benzinnel érdemes felkeresni olyan gázos helyet ahol rendesen felprogramozzák azt és nem csak összedobálják. Nem tudom hogy még belefér-e elektromos hibák közzé, ezért ezek az infók gázos fórumokon megtalálhatók. (sajnos megfordultam pár helyen a hibával és neves cégek, szakszervizek, vagy nem értenek hozzá vagy nem foglalkoznak az emberrel)
Helló! Multiméterrel kimértem a vezetékeket, az egyik szálon ahol 5v-ot kellene mérni csak 1,5-1,6-ot mutat és ez a szál az ecuba megy. Most ilyenkor mit tudok csinálni?
Először is vizsgáld meg a vezetéket, hogy nem nőtt-e meg az ellenállása. Előfordul, hogy a réz eloxidálódik a műanyag szigetelésen belül. Ha az jó akkor az ECU-t kell megvizsgálni.
Csak még meg kellene találni az ecuba menő végét. Ötlet? Sajnos nem találok rajzot.
A színe alapján a csatlakozónál. Rajzom sajnos nekem sincs. Talán ha VIM kolléga erre jár, ő szokott ilyesmit tudni.
Sziasztok!
A következő lenne a problémám: Skoda Octavia 1.4 (2003-as) autónak a hátsó ajtaját nem tudjuk kinyitni, kp-i zárral működött. Az össze többi ajtó nyílik, de van amikor automatikusan magától bezár. Pl.: 3 ajtó nyitva volt, egyet simán becsuktunk és lezárt. Azt az egy ajtót sehogy nem tudjuk kinyitni, így nem tudjuk szétszedni sem. Volt már valakinek hasonló problémája? Ha igen mi lehet a megoldás és ez mennyire költséges dolog? Szükséges a szerelő? Ha valaki tud rajzot küldeni a kp-i zárról azt is megköszönném.
Ne haragudjatok, kicsit elbambultam. Ha még nem késő a rajz a MAF-ról és a vezetékszínek is kellenek, akkor a B30 jelű a rajzon és az 1.zöld, a 2.fekete, a 3.kék-sárga (ez a pozitív-közös szál), a 4.piros-lila színű. Melyik szálon mérsz ilyen alacsony értéket? Az ECU csatlakozó számozása is látható az ábrán, de az ajzatban kell mérni a szálfolytonosságot a MAF és közte de akkumentesen, ha lehet.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2015
Szia! Ha így rátalálsz a képekre, akkor sok mindent megtalálsz az ajtó szétszedéséről és a zárról és annak esetleges hibáiról. A nyitás az elég körülményes, hogy ne legyen roncsolásnak nagyobb nyoma, de legegyszerűbben az ábrán látott módon lehet a reteszt felhúzni, árammentes állapotban, az az ki kell venni a kpz. biztosítékot erre az időre, nehogy a motor a zárásba erőltesse a stiftet. A biztosítékok kiosztásáról is találni képet .....
Helló. Köszi a rajzot. A piros szálon mértem a maf csati előtt, állítólag ott 5v kell lennie.
Jut eszembe, hogy talán nem is kell rajztű, elég kell legyen az F5-F6 biztosíték kivétele és a belső kilincset kell megnyitni, mert ez tolja fel a retesz alaphelyzetbe. A biztosítékok a táblán balról az 5. oszlopban egymás alatt vannak a kormányoszlop bal oldalán az ajtót kinyitva a műszerfal oldalában.
Helló! Nincs mit ez a minimum amit tudok egyelőre de még megnézem majd, hogy máshol írva van-e róla több infó (értékekről). A hiba az magas jelszintre utalna de nem igazán értem, hogy ezalatt mit kellene megnézni az érzékelőn kívül. Minden esetre a vezetékeket az ECU csatija és a MAF között ellenőrizni lehet, hogy ez a része ki legyen zárva.
Ugye a durva szűrő nincs elkoszolódva a levegőcsatornában?
Nincs, új a mapszenzor, de kiderült a régi is jó.
Szia! Köszi a választ, találtam egy képet csak az a gond hogy a magyarázatot mellette el tudom olvasni de az ábrán lévő szöveget sajna nem.
EZ a rajz talán jó lesz ha AKL kódhoz nézed.
Hali! Megtudná valaki mondani,hogy mi a neve és szerepe annak a levegő rásegítő ventilátórnak az octaviában?
Szia,
Azt a kütyüt úgy hívják, hogy szekunder szivattyú. Csak hidegindításkor kell, hogy menjen, 90-másodpercig működik. Jelentősége pedig a lamdaszonda működését segítse plusz oxigén bejuttatásával a kipufogó rendszerbe. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
Köszi a választ, és mi a jele, ha nen működik?A maf szenzorra van hatással?
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
Ha nem működik először is nem hallani a ventilátort magát. Csukott motorházfedélnél is lehet hallani.
Működés hiányossága okozhatja ,nehezebb hidegindítás pl: többet teker az önindítód, egyenetlen alapjárat esetleg többszöri leállás. Hangsúlyozom csak hideg motornál kb 45-50 fokos víz hőmérsékletig. Amik szabályozzák a működését, külső levegő-hőmérséklet, vízhőfok, beszívót levegő-hőmérséklet, lamdaszonda fűtési szállja. Tudtommal nincsen hatása a maf-ra csak a befecskendezési mennyiség szabályzásba játszik szerepet. Motorvezérlő szabályozza a működését. Nem összekeverendő a MAf és a MAP szenzor közti különbség. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
Szia! Köszi a választ megpróbáltuk amit leírtál, de az a gond hogy a biztosíték kivétellel sem nyílt ki az ajtó mert a reteszt a motor mindig visszahúzza. Az lenne a kérdésem hogy mechanikusan így nem-e lehetne kinyitni vagy hogy a központi zár ajtón belüli felépítéséről nem e kérhetnék képet? Előre is köszi
Sziasztok!
Problémám adódott 2002-es évjáratú Octavia BCA motorkódú 1,4 16V autómmal. Hidegen indul de melegen már nem szeret indulni, indításkor olyan mintha nem kapna üzemanyagot vagy nem gyújtana minden gyertya, ha beindul akkor nincs vele semmi gond.Elvittem diagnosztikára de ott nem mutatott semmit ,majd többszöri indítás után kidobta a holtponti jeladó hibát. Ez ki lett cserélve de a probléma nem oldódott meg. Az akkumulátor ki lett cserélve. Tudna valaki ötletet adni, mi a gond?
Nehéz így a távolból tippelgetni, de az önindítót kitakarítanám elsőre. Van olyan, ha kopott vagy mocskos nem szeret olyan intenzíven melegen forgatni.
sziasztok
van egy 2007-es 1.4 bud motorkódos 2 octáviám egyik nap indításnál elkezdet sípolni és kijelezte a szervó hibát elvittem a szerelőhöz ott kiolvasta a hibát nyitott áramkör a szervomotornál majd 3-4 óra múlva felhívott hogy kész az autóm.jó volt állitólag elektromoshiba volt.most rá egy hétre megint elromlott elvittem a szerelőhöz .leállitottam amikor a szerelö beinditotta már nem mutatta a hibát megint normálisan müködött. valaki nem tud segiteni mi a hiba oka vagy egy olyan szerelöt ajánlani aki vágja ezt a témát köszönöm
Szia,
Leges-legelsőnek üzemanyag pumpa nyomását nézném meg mechanikus méréssel, meleg motornál. 3.6 bárnak kell lennie. Van a pumpán a tankba egy golyós biztonsági szelep aminek a fészke a sok használat során kikopik így feleslegesen termeli vissza a tankba az üzemanyagot. Második lehetséges ok a gyertyák futásteljesítménye (60 000Km) vagy nem belevaló. Ha holtpont jeladó lenne akkor meleg járó motornál dadogna illetve leállna. Mivel egyszer már bedobta hibának jó lenne a veztengely jeladót is megvizsgálni mert ha szinkronizációs probléma van, akkor is jelentkezhet. Illetve üzemanyag szűrőt cserélnék. |
Bejelentkezés
Hirdetés |