Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi! Mivel még nem volt ilyen nagyobbacska trafóm, csak most olvasgatok a lágyindításról. Az is lehet, hogy elsőre szerencsém volt, hogy nem verte le?
Ezt az izzós dolgot próbáld ki, az élesztés során is hasznát fogod venni. Az izzószál hideg és meleg-ellenállása közötti jelentős különbség valóságos áldás az amatőr erősítőépítő számára
Köszi! Bevált! Nagy kő esett le a szívemről! Azt hittem már hazavágtam a trafót. De ha így minden terhelés nélkül lecsapja a biztit bekapcsoláskor, akkor kelleni fog egy lágyindító bele, nem?
Milyen transzformátor, és milyen biztosító? .... csak a lényeget nem írod le.
Egy szép nagy dupla tekercses toroid, súlyából ítélve kb 700W. A biztosíték pedig a helyiség (jelen esetben ez a konyha) elosztótábláján lévő 16A-es kismegszakító.
Nem mindegy a B vagy C jelzés sem a kismegszakitón. C jelzés lomha leoldást jelent, az inkább való induktiv terhelésre. De ettől függetlenül 5-600VA trafó felett már elkél a lágyinditó, mert nagy az indulási áram. Első körben szerencséd volt, elkaptad a nullátmenetet.
Osziloszkóppal hogy lehet le ellenőrizni hogy jól működik a quad?
Jelgenerátor a bemenetre, szkóp a kimenetre. Minél kevésbé torzul a jel annál jobb.
Na összeraktam a tápot végre, tényleg jó nagyot ránt induláskor. Igen erősen felvillan a 100-as izzó
Így csináltam. Gondolom a bekötés jó. A kérdés az lenne, hogy elég az a 3db biztosíték, illetve milyen értékeket használjak? Esetleg az élesztéshez valami jó tanács? Az Urbán-féle cikkben csak annyi van, hogy szkóppal ellenőrizzek és ha gerjed akkor a tápnál keresgéljek.
Milyen jellel lehet vizsgálni?
Attól függ mit szeretnél. Ha csak torzitást akkor elég a szinusz jel. 1kHz az alap. Ha túllövést, átvitelt, akkor négyszög. De jó-nemjó eldöntésre elég a szinusz.
Ha már látszik a szkópon a torzulás, akkor az nagyon rossz. Kb. 10% torzítás.
Mindhárom biztosíték 3,15A-es. A tápágakba csatornánként kell 1-1, tehát sztereóhoz összesen 5db. A trafó elé a lágyindító létszükséglet, mint az írták is a kollégák.
Rendben!
El is jutottam az összeállításig. Az első bekapcsolás után az egyik panel kimenetén a teljes negatív tápfeszültség megjelenik. Merre kezdjem keresni a hibát?
Számtalan oka lehet, így a legkönnyebb a kiderítése.
Negativ oldali végtranzisztor hibás, vagy az azt nyitó tranyó hibája, esetleg opa rossz, vagy el van billenve, de gerjedés is lehet, utóbbit csak szkóppal tudod ellenőrizni...
Jó helyre kötötted a +, a - és a GND tápcsatlakozásokat? Volt már itt valaki, aki felcserélte a GND-t és az egyik tápvezetéket.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2015
Erre nem gondoltam, de így akkor értem és igen az lett volna csak elírtam, jövő héten megpróbálom beszerezni. Köszönöm a tippet.
Nem tudtam végigmérni az egészet, de a T2 igen melegszik és az R21 is.
Végigmértem. Remélem jól csináltam. Mellékletben a rajz. Nem sok köze van az előírtakhoz.
Szia!
Fúúú, én tettem fel a rajzot. Sajnos benne maradt a hiba, igen, a BC303-as pnp... BC300 kell bele! jó lenne javítani a rajzot, nehogy más is belefusson a hibámba! Hogyan tudom korrigálni?
T8, T10 környékén zárlat van. Ez lehet tranzisztoron belül, NYÁK-on, vagy a hűtőborda felé. Nézd meg ezen tranzisztorok lábai között van-e valamilyen konstellációban 0 ohm ellenállás (csont-zárlat)
A T10 B-E között 21 ohm ellenállás van. Máshol semmi.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2015
Akkor T7 hibás vagy nem érintkezik. A kollektorán mérted a -45V-ot?
Ha egészen pontos akarok lenni, akkor azt mondanám, hogy a D5 dióda lábánál, ahhoz könyebb volt hozzáférni. De most leszedtem a hűtő bordáról, le tudom mérni a tranyó lábánál is ha kell.
A T7 hűtőzászlója is a kollektorral áll összeköttetésben, ha az könnyíti a mérést.
A T7 emittere gondolom a pozitív tápon és a bázisa 1,2V-tal negatívabb nála. Ettől egy működőképes tranzisztor teljesen kinyit és közel a pozitív táp jelenik meg a kollektorán. Megfelelő típust ültettél be? Ha igen, akkor sajnos cserélni kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |