Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép probléma
 
Témaindító: ZLED, idő: Feb 4, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   157 / 296
(#) StMiklos válasza ptesza hozzászólására (») Ápr 9, 2015 / 2
 
Emberek!
Már nem tudom hányszor leírtam!
Nem tud az a szerencsétlen hűtő 5 (inkább 8) percen belül elindulni! (nem mindegy, hogy tél vagy nyár van)
Miért? Az egyfázisú motoroknak nagyon kicsi az indítónyomatéka. Minél inkább inkább A és több++++ -os, annál inkább így van.
Két oka van: egy járó hűtőgép kompresszor szívó és nyomóoldala között ca. 8-10 bar különbség van. Ekkora különbséggel képtelen a motor elindulni. Kb. és max. 3 bart ud jóindulattal.
Amikor megáll a hűtő a kapillárcsövön keresztül kiegyenlítődik a nyomás, ehhez idő kell, de nem több 2-3 percnél. Ennyi ebből a szempontból elég is lenne.
Másik ok: épp az a PTC pogácsa, amiről beszélünk. Tulajdonképpen ez a segésfázis "relé".
Mit csinál? Ugye ez van sorbakötve a segésfázis tekerccsel. Ennek a jószágnak hidegen (10-40 fok) kicsi az ellenállása. Indításkor ezen keresztül elegendő nagyságú segésfázis áram tud folyni, felpörög a motor. A tekercsen folyó áram miatt miatt viszont melegszik, durván megnövekszik az ellenállása, akár 100*-ra is, és melegen is marad némi áram folyása árán.
És akkor? Amikor kikapcsolod a hűtőt, akkor meleg ez a pogácsa, ki kéne a szerencsétlennek hűlni, hogy kicsi legyen az ellenállása, hogy újra tudjon nagy segédfázis áramot biztosítani!
De ha kapcsolgatod, akkor nem tud, mert meleg (ez embernél meg PTC-ként se normális).
És akkor 30-60 másodperc után, miután nem pörög fel a motor, eszi a 8-16A áramot, megszólal a klixon ( a védelem). Ez is elmelegedéssel működik, idő kell, amíg kihül 3-6perc, de nem biztos, hogy ezen idő alatt a PTC is "összeszedi magát". Sok függ attól, milyen meleg volt a kompresszor kikapcsoláskor, az lehet akár 60-80C is. És ezek az elemek ott vannak a kompresszoron.
Minél többször szólal meg a klixon, annál hamarabb meg is adja magát, mert nem mindennapos védelem a dolga.
Olykor-olykori rövid áramszünet kivédésére való.
Léteznek még azért ténylegesen relével felszerelt kisebb kompresszorok, azok ebből a szempontból valamivel jobbak, de a rövid idő múlva történő újraindítás ott is sanszos.
Miért? A kompresszorok tekercse 120C feletti hőmérsékletű, amikor is az ellenállása megnövekszik. Ez a nagyobb ellenállás kisebb indítóáram felvételét teszi csak lehetővé, úgy a fő, mint a segédfázis tekercsben, ami nem biztos, hogy elegendő az újrainduláshoz.
Lehet kísérletezni, hogy mennyi idő múlva indul újra, de ezek a védelmi elemek hamar meg tudják unni a macerát és megadják magukat. Jobbik esetben csak a védelem, de a motor se biztos, hogy nem károsodik.....
És akkor jönnek a kérdések.... Miért? Hol lehet venni? Mi baja?? Hát a fentiek...
Normál üzemben, mert a vezérlés és miegyéb úgy van megtervezve, a rendszer felépítve nem kerül soha kritikus állapotba. Erről részben a termosztát gondoskodik, de annak leírása sem rövid. Mára ennyit..
Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2015
(#) StMiklos válasza ptesza hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Nem túl kritikus, lásd az univerzálist, ami tényleg használható, 1/12-1/2 lóerőig.

Üdv: StMiklos

Ui: utána kellene néznem, lehet tudok szerezni...
(#) ptesza válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Most azon gondolkodom, hogy jó -e a hűtő így?
Az alább leírtak alapján azt feltételezem hogy a klixon és a PTC működése egy végtelen ciklusba fordult nálam, amit okozhatott egy kis áramszünet vagy csak a hűtő ajtó nyitogatása miatti rövid időn belüli újraindulás.
A klixon kattog egyenlőre. A PTC is működik ,de azt nem tudom ellenőrizni, hogy megfelelő -e a karakterisztikája, emiatt egy cserét tényleg megér.

Nagyon köszönöm a segítségedet.
Egy új hűtőt már vennem kellett, és emiatt nem nagyon akartam plusz költséget ,de eldobni sem akarom amíg nem biztos a dolog.
(#) StMiklos válasza ptesza hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
A klixon, minél többször szólal meg, annál inkább elmegy lefelé az az érték, ahol megszólal.
Egy idő után már a normál működtetésre sem képes, nem hogy védelemre.
A kompresszor működőképessége, eldöntendő, hogy érdemes-e vele tovább foglalkozni lehetséges.
Ehhez át kell hidalni ezt a védelmet és az áramfelvétel folyamtos ellenőrzése mellett lehet járatni a hűtőt.
Ha minden a határértéken belül van, akkor jó a kompresszor, klixont kell cserélni...
Üdv: StMiklos

Ha valaki pontosan ismeri egy kompresszor működését, kellően ismeri és tiszteli az elektromos hálózatot és tulajdonságait, akkor egy csupasz, indítóegység nélküli kompresszort is tud ellenőrizni és működésre bírni.
Ez ismeretek nélkül veszélyekkel jár, ezért nem publikus a dolog, és nem csupán leírás kérdése. Ilyesmire szokták némely sorozatban mondani: otthon ne próbáld ki.
(#) ptesza válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 10, 2015 /
 
Klixonból hány C° vagy hány Hp-sat vegyek?

Erről mi a vélemény?

Ha eladom akkor szeretném normálisan megcsinálni , nem akork senkit sem átverni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2015
(#) nozijozsi hozzászólása Ápr 10, 2015 /
 
Ha kevés benne a cucc,akkor is fagyaszt. oj.
(#) ptesza hozzászólása Ápr 11, 2015 /
 
A kompresszor adatlapja szerint 3/4.
Bővebben: Link

3/4 HP nem nagyon található ,mi lenne ha 1 HP-t tennék bele?
(#) StMiklos válasza ptesza hozzászólására (») Ápr 11, 2015 /
 
Ez nem klixon.. Ilyenből semilyet.
A klixon bár egyszerű szerkezet, de adhatok katalógust, egyetlen gyártótól, ahol 6 oldalon keresztül, oldalanként 40 van felsorolva, melyikhez, mi való.
És ez csak 1 gyártó, abból van ma is legalább 6 hűtőgép kompresszort gyártó cég, amelyik kompresszora megfordul Magyarországon.
A klixonra megadnak áramerősséget, kikapcsolási hőfokot, visszakapcsolási hiszterézist. Ez a 3 adat jellemzi...
A klixont ne bántsd egyelőre, az indítóegységen (pogácsán) juss tól, pontosabban azon jó-e a kompresszor, normális-e az áramfelvétele. Ha ez nem jó, minden további felesleges.
*
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
(#) ezermester1 hozzászólása Ápr 13, 2015 /
 
Sziasztok!
Kedves fórumtársak segítségeteket kérném. Van egy Whirlpool ARC 6708 tip. kombihűtőm aminek tönkrement az elektronikája. Javitható csak az a bajom,hogy egy ic szétrobban benne (egy zárlatos kondi miatt) és nem tudom az ic tipusát. Valaki tudna-e közületek segíteni,hogy milyen ic-vel van szerelve.Feltettem a hibás elektronikáról képeket. A hibás ic-t megvilágítottam. Én úgy gondolom,hogy valami fesz.stabilizátor lehet ami 5-12v fesz állít elő.
(#) ptesza válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Köszönöm a segítséget.

Végre volt egy kis időm megmérni.

Induláskor 220W-ra ugrik és szépen lecsökken 5 perc alatt 140W-ra további 5 perc alatt 140~146W közözz ingadozik.
Minden esetben indul, ha megfelelő időt várok.

Egy hirtelen újraindítással teszteltem a klixon-t is.
15 másodperc alatt leold, 1400W -ot vesz fel a motor de nem tud elindulni mert túl nagy erő kellene neki.
80 mp alatt visszakapcsolt , de még ez az idő rövid volt a sikeres induláshoz.
Még egy tesztet csináltam ekkor 87mp volt de sikerült indulnia.
Jobb lenne ha kb 2 perc lenne , akkor tuti biztos lenne az indulás.

Mennyi szokott lenni egy normál visszakapcsolási hiszterézis?
(#) StMiklos válasza ptesza hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Szevasz!

""A klixon, minél többször szólal meg, annál inkább elmegy lefelé az az érték, ahol megszólal.
Egy idő után már a normál működtetésre sem képes, nem hogy védelemre. """
És még egy idézet...
""Minél többször szólal meg a klixon, annál hamarabb meg is adja magát, mert nem mindennapos védelem a dolga.""
Ez nem volt elég világos arra, hogy ne b.... sztasd??
Normál üzemelés közben soha nem kell 5 percen belül újraindulnia. Persze ha valaki tekergeti a termosztátot??
A visszakapcsolás ideje sok mindentől függ, de már erre is céloztam..
A kompresszor tok hőmérsékletétöl, a klixon kikapcsoláskori hőmérsékletétől, mert nem mindegy, hogy hidegen indítva nem indul a kompresszor, ekkor tulajdonképpen a klixon háza hideg marad, miközben leold, vagy lassú tülterhelés miatt old le, amikor a klixon tokja is forró, sok mindentől függ a visszakapcsolás ideje. Függ a kompresszor környékének hőmérsékletétől, szennyezettségétől, a hátsórész szellőzési viszonyaitól, soroljam???
Általában 60 fok környékére esik a visszakapcsolás, de ez magának a bimetallnak a hőmérséklete.

Üdv: StMiklos
(#) szalaman hozzászólása Ápr 14, 2015 /
 
Sziasztok
Légyszi véleményezzétek egy gondolatomat:
Pult alá építhető hűtőt szeretnék. Szerintem azokat lehet ilyennek nevezni, ami elől szellőzik egy ventilátorral. Csak ebben meg nem találok olyan méretet, ami valóban aláfér a 60centis munkalapnak. illetve árban sem nagyon látok 100alatt.
Mi van akkor, ha fogok egy közönséges hűtőt, és a kompresszort, a hőleadóval együtt lerakom a pincébe? (Sosem fagy, 10-22 fok van neki)
Klímás ismerősöm szerint járható, de szerinte még ilyet senki sem csinált Szóval érdekelne más szaki véleménye is
(#) yulo5310 válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Ilyen méret van a kereskedelemben,a kondenzátor alá meg beteszel egy lomis mikrosütő ventit.
(#) kaqkk válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
A legtöbb üzletben a hűtőpultok gépészete külön gépteremben van az eladótéren kívül.Természetesen megvalósítható az ötleted ,csak keress egy szakembert aki megcsinálja
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2015
(#) szalaman válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Köszönöm
(#) ferike9 hozzászólása Ápr 23, 2015 /
 
Üdv!
Kis segítséget szeretnék kérni. Olyan problémám akadt hogy egy Philips fagyasztószekrény, elindul, bekapcsol, fagyaszt, viszont 2 hét után sem kapcsol ki, megy egyfolytában.....
(#) zolika60 válasza ferike9 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
Mennyi hűteni való van benne?
(#) ferike9 hozzászólása Ápr 23, 2015 /
 
3 és fél kosaras, 1,5 van "tele"...
(#) ferike9 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
3 és fél kosaras, 1,5 van "tele"...
(#) zolika60 válasza ferike9 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
Nem nyitogatjátok túl sokat? Hőmérsékletet mértél benne? Lehet gázhiányos, vagy nem zár rendesen az ajtótömítés, esetleg a hőszigetelése gyenge.
(#) ferike9 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
nem mértünk hőmérsékletet...nincs nyitogatva, az ajtó jól csukódik,zár.
Hőfok szabályzó esetleg?
(#) zolika60 válasza ferike9 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
Ezért kéne megmérni a hőmérsékletet, hogy kiderüljön elérte-e a kikapcsolási hőfokot.
(#) kaqkk válasza ferike9 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
A sárga lámpa világít rajta ?
(#) molnarjozsi hozzászólása Ápr 25, 2015 /
 
helo..szeretnék segitseget kérni....van egy Hotpoint Ariston tipusu kombi no frost hűtőm aminek a hűtő resze 2 hetente felmelegszik..oka:befagy az elpar..fűtőszál rendben,érzekelők rendben vannak..mi lehet a hiba oka?
(#) kaqkk válasza molnarjozsi hozzászólására (») Ápr 25, 2015 /
 
Az fűtőszál vezetékén van egy dobozka "termofuse" ezt mérd meg hogy szakadt e , emiatt szokott az olvasztás elmaradni ....
(#) molnarjozsi hozzászólása Ápr 25, 2015 /
 
és hol találhato ez a dobozka kb?az elpáron van valami rá fogatva ami nemtudom hogy mire szolgál
(#) kaqkk válasza molnarjozsi hozzászólására (») Ápr 25, 2015 /
 
Az az ami a bal felső sarokban van . Mérj rajta ellenállást a két kék majd a két sárga vezeték közt ha valamelyiknél szakadást mérsz akkor csere....
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2015
(#) molnarjozsi hozzászólása Ápr 25, 2015 /
 
Mod: *** Az igénytelen írásmód miatt törölve! Olvasnivaló!
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2015
(#) molnarjozsi hozzászólása Ápr 25, 2015 /
 
Szakadás nincs, körülbelül milyen ellenállása lehet az érzékelőknek? És mind háromnak egyforma, milyen hiba lehetséges még? Ismerősömnél cseréltek elektronikát ugyanilyen hűtőben és továbbra is befagy, szóval azt nem merem megkockáztatni, amíg nem biztos a dolog. Köszi a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2015
(#) kaqkk válasza molnarjozsi hozzászólására (») Ápr 25, 2015 /
 
Az nem érzékelő hanem "hőbiztosíték" 0 ohm ellenállást kellene mérned ...
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2015
Következő: »»   157 / 296
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem