Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Na ez elég részletes volt. Köszönöm.
Oké, led kilőve. És rájöttem 1-nél több ellenállás kell majd (15 cm hosszan kell fűteni). Biztosíték foglalat tipp tökéletes, ilyet fogok keresni. Gondolom a rendszerben a biztosíték ellenállása elhanyagolható. Ebayt már néztem, terveim szerint termosztát fogja kapcsolgatni. Ha elkészül teszek fel fotót. Köszönöm a segítséget!
köszi a választ!
Az ellenállásokon átfolyó maximális árama alatt mit értesz? Tegyük fel 3 darab van, 100mA, 100mA, 200mA. Tehát 200mA fölé tervezzem? Mert aztán írtad, hogy "ha 500mA folyik az ellenállásokon", ez meg inkább összegre érteném. Ekkor a példa alapján 400mA fölé kellene. Inkább megkérdezem.
Mester, lesz egy össz áramfelvételed a tápból, legyen ez I. Generakos annyit szeretett volna tanácsolni, hogy ha az össz áramfelvételed I, akkor tegyél be olyan biztit, ami 1,2*I névleges kioldási értékű (=ami rá van írva), mert különben feszt ki fog olvadni a bizti.
Sziasztok! Még csak most ismerkedem a dolgokkal és lenne pár kérdésem.
A film és fólia kondi ugyanaz a fajta ugye? A fólia kondinál a 47nF/100V és 47nF/250V értékeknél a V azt jelzi, hogy mekkora a maximum fesz amivel terhelhető? Gondolom egy 9V-os áramkörhöz elég a /100V-os? Milyen az EQ potméter? Logaritmikusról és lineárisról hallottam csak eddig. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2015
Szia! Igen a "film", meg a "fólia" az ugyanaz, az egyik nem magyarul van
A feszültségről amit írtál az úgy van, és elég a 100V-os ezek alapján természetesen.. Az EQ potméter az nekem az a tippem valamilyen más karakterisztikájú lehet(ami EQ-ban történő felhasználásra használatos, ha úgy van), nekem az a tippem, hogy az talán az "antilog" lehet, bár nem tudom, de ha nem tudod, hogy milyen, akkor valószínű nem olyanra van szükséged
Köszönöm a hozzászólást Nedudgi!
Ha bekötök egy ellenállást a led elé, és a gobelemet kicserélem egy 2 ceruzaelemes tápra, akkor menni fog mindkettö egyszerre? Mekkora ellenállást tegyek, és hogy kössem be a két fogyasztót, sorosan vagy párhuzamosan? Segìtségedet elöre is köszönöm!
Az előtétellenállás értéke a LED színétől függ. Piros, sárga, zöld LED elé 100-120 Ohm, kék vagy fehér esetén 33 Ohm dukál. A fogyasztókat párhuzamosan kell kötni. Muszáj nekik egyszerre működni.
Kedves Nedudgi, nagyon-nagyon hálás vagyok a hasznos segítségért, köszönöm szépen az információkat! Így már sikerülni fog! Még egyszer köszönöm!!!
Sziasztok!
Párhuzamos RLC körnél hogy kell kiszámolni a jósági tényezőjét?
Segítség: Bővebben: Link.
Köszi. Amit belinkeltél ott RS nem egyenlő XL -el? Vagy az a tekercs vezetőszál ellenállása lenne?
Sziasztok!
Ezen a linken lévő PWM szabályzó kimenetére ráköthetek 4-5 Ohm-nyi kanthal huzalt? A kérdésem arra irányulna, hogy mi az a legkisebb ellenállás, amit még kibír a vezérlés.
A megadott adatok: Pmax=400W, U=12...40V adatok alapján a legkisebb rátehető ellenállás feszültségfüggő az alábbiak szerint: Rmin=(Utáp^2)/400.
Pl.: 12V-nál Rmin=(12^2)/400=144/400=0.36 Ohm 24V-nál Rmin=(24^2)/400=576/400=1.44 Ohm.
Rs a tekercs drótjának ellenállása, de neked nem az van meg, hanem az R (Rp) párhuzamos ellenállás. A rajzodon, mivel a tekercs adatai között nincs feltüntetve az Rs soros ellenállása, feltételezendő, hogy azt az R (Rp) ellenállás képviseli (a kettő átszámítható egymásba)
Az Rs tényleges (ohmos) ellenállás, az XL pedig látszólagos (reaktancia). Nem lehetnek egyformák, maximum abszolút értékre. (az ohmos ellenállások, és a reaktanciákból keletkezik az impedancia) Érdemes tanulmányozni a vektorok, és a komplex számok lelki világát az impedanciák számításánál.
Nagyon szépen köszönöm a választ. Autóban használnám, ahol 14V van töltésen kb, így durván 0,5Ω jön ki. Tökéletes!
Hello! Ez nem egészen úgy van, hogy bármely feszültség mellet terhelhető 400W-al.
A megadott határértékek maximális adatok. A 40V mellett 10A-al jön ki a 400W. De sem a maximális feszültséget sem a maximális áramot nem lehet túllépni. Valamint a névleges árama 8A. Tehát 14V esetén 8A terhelés mellett 112W a terhelés, ami 1,75ohm-ot jelent. Az abszolút maximális 10A mellett, 140W és 1,2ohm-ot jelent.
"Film", vagy "fólia"-kondi lehet többféle dielektrikumú - akár kerámia is. A felhasználás célja szerint más-más lehet jó (pl. a kerámia jó lehet "hidegítő"-nek, de erősítőbe csatolónak nem az igazi).
Rendben, köszönöm a pontosítást. Úgy tervezem, hogy 14V mellett maximum 30-50W-ot szeretnék csak kivenni, így kb 5-6 Ohm körüli érték lesz.
Sziasztok!
Áramkör javításban járatlan vagyok, eddig csak elektrolit kondenzátorokat cseréltem, ha hibával találkoztam. Most megkértek, hogy vizsgáljak meg egy Humminbird PiranhaMAX 215 típusú halradar készüléket, ebben is kicseréltem az elektrolit kondenzátort egy újra, de továbbra is fenáll a probléma. Az áramkör 12V-al működik, megtáplálás után a bekapcsoló gomb megnyomására elkezdene betölteni a készülék, de gondolom valami hibakódot sípol. Készítettem róla egy videót. Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogy milyen irányban induljak el. Mit érdemes megnézni a nyáklapon? A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2015
Sziasztok, tudtok linkelni vagy küldeni állítható és viszonylag egyszerű szinusz jelgenerátor kapcsolást, válaszokat előre is köszönöm!
Narancsolj: Bővebben: Link Egyenesen a főoldalról.
Bár megépíteni nem volt időm, de az ic már megjött.:
Sziasztok!
Erősáramban kezdő vagyok, rendeltem egy kis 20wattos 230V AC -> AC 12V transzformátort (persze nem csak transzformátor van benne hanem sok kondenzátor diódahíd, ellenállások tranzisztorok és egyebek, ezekre itt nem akarok most kitérni). Az a gondom vele, hogy a multiméteremmel próbáltam rámérni mennyi a kimenő feszültség és se egyenáram se váltóáram módban nem mutatott semmit. Hogy kell hát mérni? Próbáltam diódán keresztül is de semmi. Egyébként működik a trafó mivel rádugtam MR16-os led drivert leddel és szépen világított csak kikéne mérnem mennyi a pontos kimenő feszültség. Egyenáramot pedig tud mérni a multiméterem és egyébként jól működik, csak a 200mA-es biztosíték már kiégett benne így ha ampert mérek akkor a 10A-es kivezetésen kell tennem. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
A panelen levő IC-k adatlapját átnézném ,és az alapján megnézném ,hogy megkapják -e a tápfeszültséget.
Szia
Nem értem, hogy feszültséget, vagy áramot akarsz mérni.Ha kimenő feszültséget, akkor a műszert feszültségmérésre állítsd, és párhuzamosan a kimenetre. Árammérésnél sorosan. Vagy nem jól értelmezem a kérdésed? Idézet: Pedig a jó válaszhoz kellene tudni miről is van szó, miért nem mutat a műszer, ha egyébként úgy használod ahogy Csupasz írta. „persze nem csak transzformátor van benne hanem sok kondenzátor diódahíd, ellenállások tranzisztorok és egyebek, ezekre itt nem akarok most kitérni).”
Sziasztok!
Megtudnátok mondani, hogy 0.2A hány miliamper? A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
0.2A az 200mA. 1000 a váltószám, 1A = 1000mA.
Szia,
igen úgy mérem ahogy kell, feszültséget szeretnék mérni csak nem értem miért nem mutat feszültséget a multiméter, pedig egyenáram módban feszültséget is tudok vele mérni rendesen de váltóáram fezsültségét valamiért nem pedig váltóáram állásban is próbáltam és mutatnia kellene valamit. Most közben kétségbeesésemben átdugtam a 10A-es aljzatba a pozitív mérővezetéket és úgy érintettem a kis transzformátor kimeneteire amitől elpukkant a transzformátorban 2db ellenállás (gondolom rövidrezártam a kimenetet). Ezeket majd kicserélem és akkor folytatom a próbálkozást a kimenő feszültség mérésére. Általában igen ritkán pukkantok el valamit mindig biztonságosan mérek csak mostnem értettem mit csinálok rosszul váltóáramnál és bevállaltam egy kis kísérletezést. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |