Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Egyenfeszültséget egyenfeszültségmérés állásban végezz (DCV), minden más beállítás hibás. Árammérés-állásban ne mérj feszültséget, mert az rövidzárlatnak felel meg.
Nem csak a forgókapcsolót kell megfelelő helyre forgatni, hanem a mérővezeték piros drótját is máshova kell dugni feszültség, és máshova árammérés módban. A fekete drót a "Common" azaz közös helyre dugva, ez mindig ott marad.
Sziasztok,ehhez a régi Német forrasztóhoz tud valaki esetleg hegy beszerzési forrást?Elégett,az elejét megcsináltam csavarosra (mint a régi Cseh forrasztók) és sima drótból tettem bele hegyet,de nem melegit tisztességesen mert állitólag ami benne van hegy az öntvényből van.
Ilyen a forrsztóm mint a képen. Esetleg ha Ilyet csavaroznék az elejébe működne? Tudom nem drága egy forrasztó de sajnállom kidobni!Köszönöm az ötleteket.
'Síma' (kb. 1-1.5mm2, ~6-7cm hosszú) rézdrótból tettél bele hegyet? Addig változtasd a hosszt, keresztmetszetet, amíg megfelelően nem melegít.
Köszi válaszod,igen próbáltam rézzel is,kb akkorát amit irtál,1 négyzetmilis és kb 6-7cm hosszút.
Sziasztok!
Van egy három fázisról táplált sütő és főzőlap, és szeretném valahogy érzékelni, ha be van kapcsolva. Arra gondoltam, hogy tekerek néhány menetet a betáp kábelére, de a multiméter nem mutatott semmit, még mV-os váltófeszültségnél sem. Lezárást nem használtam, csak a multiméter bemenő ellenállását. Reed-cső kapcsolna vajon? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
"Rézzel is": és még mivel? "Addig változtasd...."
Ha csak úgy, a betáp kábelre tekersz, az soha nem fog mutatni semmit, ugyanis a befolyó és kifolyó áram megegyezik, egymást kioltják a mágneses terek.
Röviden csak az egyik fázisra tekerj vezetéket.
De ha a vezetékre tekerted rá a másikat, nem tettél semmit. A mágneses tér merőleges a vezetőre, így a két vezetőnek párhuzamosan kell futnia. Ha rátekered a két vezető merőleges egymásra, tehát mágneses terük egyáltalán nem metszi egymást..
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Megbontani nem szeretném a szigetelést. Kipróbáltam a tápkábellel párhuzamosan, semmit nem tudtam mérni. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
Írták is, hogy a tápkábel ereiben folyó áram mindig kioltja egymás mágneses terét. Így csak maximum erenként figyelheted az áramot. De egy áramváltó pld. 1 menet primerből, és több száz menet szekunderből kel hogy álljon. És vasmag sem árt bele. Ez alapvetően egy transzformátor és nem más..
Tehát szétboncolás nélkül esélytelen. Köszönöm.
Ahogy a képet nézem, szeget kell bele verni..
Üdv.
Akkor még egyszer,hátha kép is lessz,nem csak hang . A következő kapcsolásnál ,hogyan tudom elérni,hogyha lefutott egy ciklus megálljon a további számlálás? Kösz!
Rézzel és sima acél dróttal,a réz annyira nem volt jó hogy jobban melegedett a trafója mint a hegye!
Volt hogy teljesen tövétől a hegyéig réz volt,úgy sem volt jó,most az első vastagabb rész az acél (gyári része) és erre csavarozható külön a hegy,rézzel nem volt jó és acéllal sem.Jól gondolom hogy itt a hegy ellenállása az ami számit?Gondolom ha nagy az ellenállás az adott anyagnak akkor nagyon melegedik a trafó.
Igen, az számít, mekkora ellenállású a hegy, amit bele raksz. A nagyobb ellenállás kevésbé terheli a trafót így az kevésbé melegszik, tehát a kisebb ellenállás jelnet nagyobb terhelést a trafónak.
Ha csökkented az ellenállást, akkor jobban melegszik a trafó is és a hegy is. Van egy pont, ahol a trafó és a hegy is egyformán melegszik, ez az illesztett állapot. Ebben az állapotban vehető ki a legnagyobb teljesítmény az áramforrásból. Ilyenkor Rb = Rt (az áramforrás belő ellenállása = a terhelő ellenállás). Ha a terhelő ellenállás (pákahegy) kisebb, mint a belső ellenállás, akkor a trafó jobban melegszik, mint a hegy.
Köszi válaszod,mutatok egy táblázatot,na ezért nem jó a forrasztóm mert én rézzel és acél dróttal próbáltam,ezek anyagoknak sokkal kissebb az ellenállásuk mint az öntött vasnak,pedig azt mondták máshol hogy ezekbe a régi Ndk-s forrasztóba galvanizált öntöttvas hegy volt gyárilag.
Táblázat Itt látható hogy az öntött vas ellenállása is nagyobb 6x mint az acélé,tehát ezért nem melegit rendesen a forrasztóm.Igaz? A kérdésem hogy ez a hegy miből lehet?
Arra gondoltam mi lenne ha vennék bele ellenállás huzalt?Ha tényleg öntöttvas volt benne aminek az értéke 0,6 de milyen keresztmetszetnek és milyen hosszúnak?Szerintem kiszámolgatva ellenállás huzal is jó lenne bele.
Passzolok, hogy miből lehet az a hegy. Az ellenálláshuzal jóval vékonyabb, mint amilyen neked kell. Én a helyedben próbálkoznék pár típusú dróttal és ha nem jó egyik sem, akkor vennék egy másik pákát, amihez biztosan lehet hegyet kapni.
Még annyi esélyt adok a dolognak hogy veszek bele olyan hegyet amit linkeltem,ha azzal se jó akkor páka vásárlás.
Itt kérdezd meg, talán van még nekik pár darab.
Én egy összetört higanygőz lámpa tartóvezetékéből hajlítottam hegyet, állja is a sarat. (akarom mondani a forrasztó ónt)
Hello! Attól függ, mi a cél. A számlálás a mint látható az Q6-nál (5. láb) befejeződik. Ez törli a számlálót, és az újból Q0-rál indul.
Pld. ha a Q0-vál megállítod az ütemadót, akkor nem lép tovább és sötét marad a kijelző. De igazából egy RS tárolót kellene alkalmazni, mert ez kb. 1sec idő alatt körbeér, és gondolom újra szeretnéd indítani nyomógombbal. (Vagy nem) Egyébként Reset áramköre sincs a 4017-nek, vagy is bekapcsoláskor onnan indul el, "ahonnan éppen akar". Stb.. Szóval azért jobb lenne tudni, igazából mit is vársz el a működésétől.
Sziasztok!
Régóta szeretnék építeni egy pulzusszámra változó AC motorszabályzót. A pulzusmérős topikban összeraktam az imént egy (a képen szereplő) jellel rendelkező pulzusfigyelőt. Ami a lényeg volna a Triakos szabályzású ac motort kellene vele szabályoznom. Gondoltam a poti helyére kellene bekötni, de hogyan illesztem? Példa: 60as pulzusszámra betrimmerelem a motort, hogy éppen ne induljon. 120 -as pulzusnál maxon pereg a motor. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
Egy kérdés,egy 10cm hosszú acéldrótnak ugye fele annyi az ellenállása mint egy 20cm es nek?
Vagy pl egy dupla mm2 esnek dupla az ellenállása?
Szia!
10cm-esnek fele akkora az ellenállása, mint a 20cm-nek. Ugyanez igaz a dupla keresztmetszetre is! (Vagyis tehát ott is fele akkora lesz az ellenállás). Tehát a minél hosszabb, annál nagyobb az ellenállása, minél vastagabb, annál kisebb. fajlagos ellenállás rész.
Üdv !
Egy adatlap értelmezésénél akadt gondom, remélem ti tudtok segíteni ! Van egy referencia IC-m, LM10 Datasheet . Ahogy látható az adatlapon is, a negatív táp és a referencia kimenet között(ha össze van kötve 8-as és 1-es láb) teljesen jól mérhető a 200 mV. A probléma ott kezdődik, hogy nekem 500 mV-ra lenne szükségem, ezt elvileg nagyon könnyen meg is lehetne oldani,az IC-n található precíziós erősítővel,amit be is kötöttem 2,5 -szeres nem invertáló erősítőnek. A kérdésem, hogyan tudnám azt megoldani hogy a virtuális földemhez képest legyen meg az 500 mV és ne csak a negatív táphoz. Én így kötöttem össze,de ez így nem jó,mert a virtuális földhöz képest erősítéstől függően a negatív táp van a precíziós erősítő kimenetén. Van ötlete valakinek hogyan lehetne ezt megoldani ? Előre is köszönöm a segítséget ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |