Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Laptop tápegység
sajna így sem megy és ha a le írtak szerint kötöm rá a tápfeszt akkor zárlatot csinál a tápnál ha meg fordítom csak akkor világít az alaplapon a led fordítva lenne a raj a tápon ?
Üdv! Tanácsot kérnék, rámértem egy acer laptop töltőjére és csatlakozáskor (hálózathoz) adta a 19V os feszt majd szépen elkezdett fokozatosan csökkeni a mérhető feszültség. Találkozott már valaki ilyennel, mi lehet a hiba? Vagy terhelés hiányában csökkentené és ez a természetes működése?
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott egy Universal Notebook Adapter 70W - Automatic Volt Selection laptop töltő, melyet 12V-os LED szalag meghajtásához szeretnék használni. Mit javasoltok, hogy lenne a legyegyszerűbb "meg moddolni" (ha lehet olyat), hogy 12V-ot kapjak a kimeneten. Sajnos konkrét kapcsolási rajzot nem találtam hozzá... A "legparasztabb" módszer talán az lehetne, ha a kimenetre építenék egy pl. ilyen, "2 V-os 8A terhelhetőségű tápegység" szabályzást(?). Ha ismernénk a kapcsolási rajzot, szerintetek "házon belül" is megoldható lehetne a 12V-ra szabályzás? Előre is köszönöm a segítségetek! A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Szerintem simán. Csak a visszacsatoláson kellene egy picit módosítani.
Szerintem ez olyan tápegység, amelyik a csatlakozó dugóba rakott ellenállással állítja be a kimeneti feszültséget (találkoztam már hasonló megoldással).
A helyedben azt csinálnám, hogy ellenállást mérnék a cserélhető dugóvégek csatlakozópontjai között. Megnézném, hogy adott feszültséghez tartozó dugóvégben mekkora ellenállás van, ezekből kiszámolnám, hogy 12V-hoz mekkora kell, majd akkora ellenállást tennék a megfelelő pontok közé.
Rámértem a csatlakozó fejekre és a következőket láttam:
15V - nem mérhető ellenállás 16V - 27kohm 18.5V - 6.5kohm 19V - 4.85kohm 19.5V - 4kohm Viszont, mivel az ellenállás nélküli fej adja az (alap) 15V-ot, ez alá (a szükséges 12V-ra), hogy menjek? ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2015
Köszönöm, még agyalok rajta. Közben egy másik topikban kaptam egy olyan tanácsot, hogy - mivel a tápegység vezérelhető a fejekbe integrált ellenállásokkal - azzal próbálkozzam. Csak éppen arra nem jöttem rá, hogy a 15V alá, hogy menjek. Ugyebár, ez lenne a "default" feszültség és az ellenállásokkal ettől csak felfelé lehet vezérelni a kimenetet, de alá már nem...
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Sajnos akkor csak bonyolultabban, a tápegységbe belenyúlva oldható meg a dolog... Ahhoz viszont több ismeret kellene, aztán lehetne tanácsot adni.
Általánosságban a szabályozható feszültségű tápegységekben mindig van egy feszültségosztó, annak változtatásával változik a kimenőfeszültség. Valószínűleg jelen esetben a dugóban lévő ellenállások párhuzamosan kapcsolódnak az alsó taggal, annak csökkentésével növelhető a kimenőfeszültség. Meg kellene keresni a tápban azt az ellenállást, és annak növelésével valószínűleg lehetne csökkenteni a kimenőfeszültséget. De biztosat csak az áramkör feltérképezésével lehetne mondani...
Szia kendre256! Köszi az infót, megnéztem, lefotóztam. Azt látom, hogy a harmadik szálat, ami a szabályzásért felel, egy 4121 és 3001 jelölésű, sorbakötött SMD ellenálláson keresztül, levitték a negatív ágra.
* habár elég furcsa értékeket mértem ki az ellenállásokon: 4121 - 3.6 kOhm 3001 - 2.3 kOhm Erre gondoltál, hogy ezeket kellene módosítani (növelni?).
Cseréld meg a két ellenállást!
Igazából pontosan kellene látni a további vezetékeket is. (A fórumra általában felrakott képekhez képest ez egy tökéletes fotó, csak ugye mégsem a valóságos panel, nem lehet forgatni, hogy a fóliákat pontosan lássa az ember...)
Próbáld azt meg, hogy valamelyik ellenállásra ráforrasztasz egy 10 kOhm-os ellenállást és megnézed, hogyan változik a feszültség. Amelyikre forrasztva nő a kimenőfeszültség, azt az ellenállást kell nagyobbra cserélni. Lehet, hogy kicserélve egy másik szabványos értékre a feszültség kisebb lesz 12V-nál, akkor az ellenállás hátára rá kell forrasztani további ellenállásokat. Pl. lehet, hogy egy 4,7 kOhm sok lesz, akkor "felpúpozva" egy 22 kOhm-mal lehet hogy éppen jó lesz. Ezt ki kell kísérletezni. Az ne tévesszen meg, hogy rámérve az ellenállásokra más értéket kapsz, mint ami rá van írva, mert ilyenkor beleméred a panel többi alkatrészét is. Korrekt mérést csak kiforrasztva lehet végezni.
Hello!
Először is, köszi a tippeket. Ugyanakkor, az a véleményem, - azok értékeinek kimérése szempontjából - pont, hogy nem számít, az a két ellenállás ki van-e forrasztva vagy sem, hiszen (direkt azért rajzoltam be, mert nem felétlenül látszik jól a nyák), a VR pont a vezérlés, a harmadik szál, azaz/tehát most nincs itt "áramkör", az a vég csak "lebeg", így hát a mért ellenállás érték releváns. Illetve, mindegy az is, hogy megcserélem-e vagy sem, hiszen sorba vannak kötve (és közöttük nincs más félvezető se semmi - nem is értettem, hogy ez mire jó. Legfeljebb, ha spéci, nem szabvány értéket szeretnénk kapni és máslépp nem megoldható csak két ell. sorba kötésével vagy a teljesítmény (W) növelése. No, mindegy is, nem ez a lényeg, majd próbálkozom. Szerintem az első ellenállást kiforrasztom (a 4121-t) és helyére ideiglenesen teszek egy 10k-s potit majd megnézem, milyen feszültségeket lehet elérni vele (habár úgy gondolom, hogy ezen értékek (tehát a két ellenállás, ami fixen ott van) ALÁ kell menni, hiszen ha nincs a töltő csatlakozóban ellenállás, akkor kapjuk a minimális (default) 15V-ot. Azt a feszültséget már csak növelni lehet a további (csatlakozóba épített) ellenállásokkal (ahogy fentebb is írtam). Üdv A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Ha egy nagyon pontos értékű ellenállás egyik vége bizonyos esetben sehova sincs kötve, az gyanús... Meg az is, ha a méréskor a ráírt értéktől nagyon eltérő értéket mérsz, miközben állítólag nincs áramkörben az ellenállás... Na majd meglátod. Mindenesetre kíváncsi vagyok az eredményre.
Azok nem sorban vannak, hanem párhuzamosan! Cseréld csak meg azt a két ellenállást, és lepődj meg! De ha ez nem megy, akkor forrasz az "R38"-ra mondjuk egy 47kohm-ot.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Már ne haragudj, de két párhuzamosan kapcsolt ellenállást egymással felcserélni???
![]() (Mondjuk ha sorosan vannak kapcsolva, akkor sem lenne semmi értelme...)
Ebben az esetben van, mert az egyik ellenállás az a feszültségosztó alsó tagja a másik pedig a vele párhuzamosan kapcsolt soros ellenállás egyik tagja. A soros ellenállás másik tagja meg a dugaszban lévő ellenállás. Nem tudom érted-e.
Remélem így már érthető!
Hát nem tudom ... de lehet picit lassan elbeszélünk egymás mellett (és mégsem sikerült olyan jól ábrázolni a képen a kapcsolást).
R38 nincs is (jelen esetben, számunkra) képben. Ami játszik: R40 és R25 és ezek sorba(!) vannak kötve. R40 egyik vége megy egyensen ki, a töltő kábelre (a harmadik vezeték, a vezérlés) és sehova máshova. R40 másik vége az R25 egyik végére (csak oda), R25 másik vége pedig a negatív ágra. Tehát megcserélni nincs értelme őket, hiszen, ahogy fentebb is "elemeztem" a kérdést: szerintem legfeljebb le(!) kell vinnem az összellenállás értékét, ha az alapértelmezett, 15V alát szeretnék menni (hiszen, ha "beiktatom a vezérlésbe" a csatlakozó fejekben található ellenállásokat, azaz ráteszem a csatlakozót, amelyikben van X ellenállás, 15V-tól csak nagyobb feszültségeket kapok (nem tudom mennyire megy ez így át, nem feltétlenül szakmai megfogalmazásban). Holnap igyekszem odakerülni és kipróbálom, addig is köszi mindenkinek ![]()
Kimértem, amit rajzoltál és tényleg úgy van kialakítva a referencia feszültség...
... közben elolvastam ezt a hozzászólást is és a csatolt kapcsolási rajzot, mint példát a 431-es zéner IC alkalmazására és azt hiszem, megértettem.
Mindenesetre, köszi nyitraitomi, délelőtt megszakértem a dolgokat jobban ![]() ![]()
helo topik
Korábban kértem itt help-et de csak most jutottam addig hogy a multimétert helyrehozzam. Kimértem a laptop tápban a "graetz" "izét" hidat? Nem értek hozzá.Tehát ezt a valamit. És nem folyik rajta áram. Lefényképeztem újra és azt is amit sikerült egy másik tápban találnom.A kérdés hogy betehetem e a helyére.a lábai nem olyan szélesek ezért ha vezetékkel lesz betéve az ugye nem probléma..? A nagyobbik a hibás. köszönöm.
És bele folyik váltóáram? Mert anélkül nem működhet. Egy ilyen alkatész használhatóságát a benne lévő diódák mérésével lehet megállapítani. Egyébként kicserélhetőek.
Úgyértem ahogyan itt javasolták működés közben a két legszélső lábán mértem és nem mutatott semmit a multiméter.Nem volt 300V de még 1V sem.
A képen látható tipussal kiválthatom?
Beletettem a másik Graetz egységet de semmi nem folyik a lábain.Tehát lehetséges hogy az előzőnek sincs baja de idáig nem jut el az áram.
Sajnos nem értek hozzá csak mint józan paraszt tudom lekövetni a lehetséges folyamatot. Első hozzászólásomból újraidézve a képeket tehát én 1db kondenzátort cseréltem ki(elvileg jó irányban áll)mert a régi meg volt repedve és fekete korom volt a Graetz lábáak környékén,látszik a fotón. Esetleg ha valaki ebből már sejti miféle hiba lehet ami ilyet csinál és hol keressem a hibás alkatrészt az elmondhatná,köszönöm. Van olyan vak tippem hogy a hálzati kábel felé van egy kis kék dobozszerű alkatrész,ami talán egy biztosíték,régebben lepattintottam egy hasonlónak a tetejét és 1db árva szakadható huzal volt belül.Ez is olyan lenne?Talán a képeken is látszik. kép1 kép2 kép3
Sziasztok! Van egy Fujitsu siemens laptop Esprimo mobile V5555 aminek tönkrement az univerzális töltője, füstölt!
Az akksia már régen halott. Az lenne a kérdésem, hogy a gépnek 20V 4,5A kell. Van egy trafóm ami 20V 50W és 20-25V 500W ha egyenirányítanám és kondival szűrném a 20V-os kimenetet akkor ki tudnám próbálni, hogy működik-e a laptop? Drága a töltő hozzá és ha sérült a gép is akkor feleslegesen nem venném meg. Előre is köszönöm a választ!
Csak akkor kell maximum 4A, ha a gep fullon megy, hdd,cd, max hattervili,izzaszto progi,stb. Es az akksija toltes alatt all.
Ha ez nem all fent, (nalad nem) akkor 2A boven eleg lesz. Ha csak 19V-os a tap (ez elterejedtebb), az sem baj. En a helyedben kolcsonkernek egyet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |