Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Értelek, elgondolkodtató amit írsz. Ezektől kész nyákoktól azért félek, mert nem tudom, ha darabolom akkor fog-e sérülni a fényérzékeny réteg.
Én nemes egyszerűséggel (és mivel nincs más kéznél) sarokcsiszolóval szoktam vágni a nyákot. Ezeken van valami lehúzható védőréteg az előrekezelt oldalon? Érheti esetleg káros fény mielőtt hozzámkerül?
Ha sérül is a fényérzékeny réteg, akkor az a vágás mentén (hacsak nem vagdosod/karcolod/ütöd a védőfóliát), de oda az ember nem nagyon szokott tervezni semmit. Én ezzel darabolom őket, soha semmi gond nem volt. A fényérzékeny panel lakkozott oldalán van egy kétrétegű fólia (belül fekete, kivül kék). Ha éri is fény a panelt, az szintén csak a szélén érheti, de ha oda nem tervezel semmit, akkor az úgy is meg lesz világítva, tehát nem szabad, hogy gond legyen. Többször vettem már ilyen panelt a HEStore-ból, soha nem volt gond velük. Méretre vágod, előkészíted a levilágítót, lehúzod a védőfóliát és mehet a lámpázás. Előhívás, maratás, maradék lakk lemosása pl. denaturált szesszel.
Viszonlag egyeneletes hőmérsékletű (télen min. 15, nyáron max. 25 °C) helyen tárolom a paneleket. Valamelyik nap takarítás közben a fiók alól előkerült egy régi, lakkozott panel. Saccra legalább két éve került hozzám. Próbaképpen levilágítottam, előhívtam és kimarattam. Tökéletes lett, tehát még azt is elmondhatom, hogy időtálló (valószínűleg az egyenlehetes, viszonylag hüvös tárolási hőmérséklet miatt). A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2015
Köszönöm a felvilágosítást! Ha tehetem és belefér a keretembe kiapprobálom mind a két módszerrel, mert egy fotós nyák ára 3600forint 300*200 méretben maga a P20 200ml 4100 azzal meg gondolom nem egy ilyen méretű nyákot lehet bevonni. A sima nyákot meg valahol 1500 környékén lehet itt felénk beszerezni.
Kérdés az, hogy vajon hány nyákra lehet elég egy flakon P20. Tudom ez sok mindentől függ, de valami közelítő érték jól jönne. Ha viszont azt számolom, hogy vagy megvárom még megszárad (24 óra), vagy kisütöm sütőbe. Akkor megint feljebb megy az ára a dolognak ráadásul ahogy mondtad is nem garantált minden esetben a siker. Mind egy ezen még gondolkodni kell. Először legyen kész a levilágító A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2015
Én a nyomdát mondanám főleg kezdésnek. Az ott készült film az olyan, hogy azzal nehéz elrontani a levilágítást. A lakkozott panelhez pozitív film kell, azaz ott lesz átlátszó a nyomdai fólia ahol nem kell vezetéknek lenni. A Lakk úgy működik, hogy ahol uv éri ott szétbomlik a kötése, és lemosható egy enyhe lúgos oldattal. Ha nyomdai filmet használsz, kirakod a napra 10 percre erősen!!!! leszorítva egy üveglappal, és kész a levilágítás, mert a nyomdai filmen nem fog átmenni az uv ott ahol nem kell. Ha magad csinálod a fóliát, akkor az soha nem lesz olyan sötét 1-2-23 rétegben sem mint a nyomdai (Na jó 23-ban lehet hogy lesz, csak az meg iszonyat vastag lesz, és oldalról alávilágít). A sajáttal kísérletezni kell, hogy hol bontja még jól a lakkot, de nem nem bontja ott ahol nem kéne....
Szóval nyáron nem kell levilágítót építeni. Volt hogy én is azzal világítottam le, mert közben napoztam is egy sort. Én a dry-hoz is nyomdait használok, egy réteg, 6 csöves arc szsoli 80 centiről (fel van szerelve a plafonra) 2 perc világítás. (1 is elég lenne, de ez nyomdai fólia és nem kell védeni a furatgalvánt, úgyhogy nem baj ha alaposan bekeményedik a fólia. Drynál negatív film kell és ott keményedik ahol uv éri) Szóval kezdőnek évi 8-10 darab nyáknál csak nyomda. (Ahol én csináltatom az a Duotonerepro már ki van nevelve , de szinte bármelyik nyomda tud levilágítófilmet csinálni, ők az alumínium nyomólemezeket maratják ezekkel a filmekkel szerintem) A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2015
Ne süsd ki, mert ha 70 fok fölé megy a hőmérséklete, akkor nem lehet már előhívni. Én lefújás után 15-20 percet hagyom vízszintesen (!) száradni, hogy szépen elterüljön a lakk, majd 10-15 percet fújom hajszárítóval. Fontos, hogy 25-30 centinél ne vidd közelebb a hajszárítót, mert a lakk 70 fok fölé megy, és... Ha nem sietek, akkor lefújás után nem hajszárítózok, hanem ott hagyom (sötétben), akár napokig is.
Esetleg P20 helyett nem gondolkoztál dry fólián? Kevésbé érzékeny mint a spray, főleg nem olyan rohadt büdös. Nem kell szárítani, csak felmelegíteni a panelt. Én hajszárítóval szoktam, egy tenyérnyi panel 3 perc alatt megvan.
Én kezdőként is magamnak nyomtattam a fóliát, két rétegben tökéletes fedést ad, a levilágítás is mindig jó volt. Ami eleinte gondott jelentett, az a tintasugarassal készített fólia. Egyszerűen ráragadt a fólia a panelre és eltávolításkor itt-ott letépte a lakkott. Ezt megoldotta egy kevés hintőpor, de amióta átálltam lézernyomtatóra (más ok miatt is), ez a gond is elpárolgott. Nem tudom, biztos én vagyok ügyetlen ehhez, de nekem P20 használatával mindig volt valami gond.
Szia!
A DRY fólia nem hinném, hogy nálam lehetséges megoldás lenne. Olyan technológia kell amihez nem kell külföldről vásárolni az alapanyagokat.
Én sem vettem külföldről semmit. Nem is értem ezt mire mondod.
Honnan vásárolod a dry fóliát ha szabad kérdeznem? Hestorban nincs ha jól tudom.
A dry fóliának is megvan a maga varázsa: YouTube.
Na amit a csávó csinált azt nem szabad. Nem lehet a fólia ennyivel nagyobb mint a nyák. Látszik is milyen csúnyán meggyűrte a sarkát az ideális az ha a nyák egy két centivel nagyobb mint a film, és az első simítást a nyák szélén csinálod kézzel csak annyira hogy megfogja a fóliát ne tolja le a lamináló, és próbálsz lehetőleg minél pontosabban a nyákhoz illeszkedő darabot vágni. 1 centi túllógás a végén nem a világ de körbe 2-3 centi az pazarlás is, és itt jól látszott hogy a behúzásnál az elejét aláhajtotta a nyáknak.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Ja és az ecsetről ne is beszéljünk... Mi az a drótkefe? miért nem esik egyből neki reszelővel! Egy teljesen puha ecsettel lehet ecsetelni, ezzel csak felkaristolja a fóliát.
20.-21. perc környékén meg lehet nézni az ecseteket amiket használok: Galvános nyák videó A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Igazság szerint Mircsofnak írtam, hogy a dry fóliával készült NYÁK-kal is több a macera, mint az előrelakkozottal. Dry-hoz érdemben nem tudok hozzászólni, sosem próbáltam. Annó megnéztem pár ilyen és ehhez hasonló videót és túl macerának találtam. Mindenesetre megleptél azzal, hogy nagyobb panel kell, mint amekkora a dry.
Nm sokkal, 1 centi elég, de én is nagyobbra vágom a fóliát, de max 1 centivel, és ott ahol bemegy a laminálóba próbálom a panel széléhez igazíteni, mert különben a videón látható módon visszahajtja a panel aljára.
Vasalómániásoknak egy videó a kétoldalas nyák készítéshez. Az a lépés érdekes ahol azzal a fehér akril festékkel megvédi a lukakban a galvánt.
furatgalván vasalással
Nem vérzik ez, régebben én is próbáltam a grafitos tintát és ment. A galván után ha jól kitölti a lukat a festék, akkor nem fér hozzá a sav, én spec fekete festékkel tömtem tele, és utána körömsikával kellett kisikálni belőle, de azért működőképes volt
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2015
Az odáig rendben is van.Viszont hőléggel rámelegíti a felületre , aztán meg mutatja , hogy egész könnyedén le is törli majd, ami felesleges úgy , hogy ahol nem kell , hogy kijöjjön onnan nem is jön ki .Na ez kicsit nem frankó.Mert ha rámelegíti az nem csinál aztán olyat , hogy innen lejön onnan meg nem jön le.Az még hihető , hogy porszívóval keresztül szívogatja a furatokon azt az anyagot , de már a rámelegítésnél ott már kétségbe vonom a dolgot.
Letörli a felületet! A lukat nem. Van olyan videó ahol pl azzal a kemény csivacsra szerelt csiszálópapírral távolítják el a felesleges festéket az meg abszolút biztos hogy a lukakba nem tud csiszálni. Mondom én már próbáltam és ment, csak macerás volt.
Mondjuk ez látszik a videón is , hogy macerás.
Üdv! Tud valaki segíteni abban, hogy az Azúr vegyszerboltban ammónium oldatkén 25%-os szereplő lötyi az ammónium hidroxid? Mennyibe kerülhet? Vásárolt már ott valaki ilyet? Köszönöm!
Itt vannak az elérhetőségek kérdezd meg az árát. A vízben oldott ammónia az ammónium-hidroxid (oldat)
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2015
Sziasztok!
Ma megjött végre a forrasztás gátló maszkhoz a festék. Tettem is egy gyors próbát, egy kis darab nyák lemezen kipróbáltam(teli réz, még nincs maratva). Szépen sikerült, azonban ahogy próbálgattam forrasztani hogy mit bír, több helyen lepattogzik a festék. Csak arra tudok gondolni, hogy nem takarítottam meg eléggé a panelt. Találkozott már valaki ilyennel, aki ilyet használ? Mi lehet a probléma? Elég ha ciff-el megmostam a panelt, vagy esetleg polírozzam is a jobb tapadás végett?
Ez sajnos nem az. Az igazi az két komponensű, összekeverve 2 hétig áll el a hűtőben. Ez ahogy látható kínai * olcsó termék. Az igazit összekeverés után fél órával lehet elkezdeni felhordani, utána 80 fokon fél óra alatt bekeményedik annyira, hogy a filmmel le lehessen világítani. Világítás után nem acetonnal, hanem a dry-hoz hasonlóan mosószódával távolítható el a nem kívánt rész (forrpontok), majd 16 fokon fél óra alatt be kell sütni, akkor lesz olyan kemény mint az igazi. Ez a kínai csak valami lejött részek újrafestéséhez jó, nem az igazi.
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2015
Úú, nemár. Én azt gondoltam ez is jó! Akkor ezzel inkább ne is kísérletezzek?
Sokan megprobáltuk sokunknak nem vált be ...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |