Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Akkor nagy valószínűséggel nem is fog bekapcsolni a relé amíg azok zárlatosak. Forraszd le az összeset, kíváncsiságképp, majd nézd meg úgy sípol-e? Ha igen akkor kuka. Csere. Elvileg ha leforrasztod akkor utánna nézzük meg hogy végtranyók nélkül meghúz-e a relé.
Rendben, ez nekem eltart egy kis ideig, meddig vagy elérhető ha szabad kérdeznem ?
Reggel 6ig.
Le forrasztottam őket, de csak a panelról, a bordáról nem szereltem le őket, gondolom az nem számít, de a relé így sem húz meg sajnos.
Nézd meg, hogy nincs e elégett, zárlatos alkatrész. (pl dióda, tranzisztor) Vagy lehet hogy a relé tekercse is leéghetett. Én magát a védelem részt is átnézném.
Első ránézésre, azt hittem, penészes az a zöld tranzisztor! De aztán rájöttem, hogy nem! A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2015
És nem ártana kiganézni, lehet, hogy a kosz csinált valami zárlatot.
Leforrasztva is sípol mind a kettő akkor ez kuka ahogyan mondtad. De a panelen is sípol a kivezetés, csak nem mind a három egymással, hanem a bal és a középső pont, de csak a hibás tranzisztorok helyén.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2015
Ott még vissza felé. Ahol rossz tranyokat kiszedted méricskélj csak! Lessz ott még rossz alkatrész. Ha a vége elszál, akkor visz még magával több tranyot is.És ez szinte tuti!
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2015
Szia! Nézz csak szét a relé környékén szakadt megnyúlt ellenállás ügyben,ha már ott vagy cserélgesd ki a relé melletti kondenzátorokat is,esetleg a relét külső 24 v ról meg kellene próbálnod direktbe meghúz e ha igen szinte biztos hogy a mellette lévő alkatrészek miatt nem jut el oda a feszültség(ja igen mérj bekapcsolt állapotban feszt rajta 24 v dc környéke kell legyen ott.A végtranzisztorok mérése elött mérd csak ki azokat a meghajtó tranzisztorpárokat is amik a bordán vannak nincs e c-e zárlat.Tápfeszültségek jelenlétét is meg kellene mérd a transzformátoron egyenirányítás után a testhez képest,ezt legegyszerűbben a kondenzátorok közös pontján (testhez képest) a panel alján mérheted meg.Egyenlőre ennyi aztán lehet továbbmenni.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2015
Rendben, holnapi nap folyamán folytatom a hibafeltárást, az eddigi segítségeteket köszönöm.
neki ><álltam a kis végfokom építésének 4U magas dobozban el is fog férni kényelmesen. egyenlőre így áll a dolog. további képek jönnek ahogy halad a dolog 700w német toroid azért olyan picike . (vagyis csak annak látszik )
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2015
Szia, a végfok paneleket te csináltad? Lehetnének vízszintesen a panelek és akkor nem kellene 4U magasság, mert alatta elférnek a kiszolgáló áramkörök középen pedig a toroid és a pufferek.
Eredeti tervben úgy szerepelt. Vízszintesen fognak elhelyezkedni. De mivel ekkora dobozt sikerült szerezek, úgy döntöttem állitva lesznek. A végfok panelt nem én csináltam. Csak megmaradt régebről fel lett javítva újra kondizva. Az egyikfele tropa volt. Ott kellet cserélni a meghajtó tranyokat. Végtranyot az öszeset. Már mind 2 oldal üzemkész.. számítások alapján elvileg 330W/ oldalnak lekéne jönnie róla. De majd a vallatáanál ki fog derülni.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2015
Ez az elv szerint működne az erősítő?
Reloop rávilágított egy problémára, amit meg lehetne oldani még egy két ellenállással, diódával. Két bipoláris tranzisztorral, meg egy fél ohmos ellenállással egy másik tunning sokkal egyszerűbben megvalósítható. Viszont ekkor nem lesz túláramvédelem, ami miatt én nem használnám, csak aktív ládában. Ott ugyanis nem lehet mindenféle kábelt, hangdobozt rákötni, csak ami rajta van. Eddig a legjobb tunning az volt, hogy ráforrasztottam egy gyufásdoboz méretű 3 mm-es rézlemezre a TDA IC-t (ez volt a kiváltandó STK hibrid IC mérete). Ezt a böszmeséget csavaroztam fel kapton fóliával szigetelve. A kaptonnak mem igazán jó a hővezetése, de ez elég nagy felszín volt a hőátadáshoz. A kapton fóliát egy elromlott hajvasaló fűtőbetét szigetelésből mentettem ki. A tizenéves fiatalok ezt is meg tudták ölni. Csak megjegyzem: Nálam még egy erősítő sem durrant el. Köszönet érte azoknak, akiktől tanultam, ellestem néhány nagyon fontos szabályt.
Sikerült találnom a környéken egy 2x12V-os kb. 120W-os trafót. Terheletlenül ugyan 13,2V, de raktam a relé elé a 33 Ohmmal sorba még egy 120 Ohmos ellenállást is, biztos ami biztos, mert egyenirányítva ez már csak sok lenne szerintem.
Összeraktam, csináltam csatikat a hiányzók helyett és láss csodát tökéletesen működik, minden csatorna. Nem volt még eddig 5.1-em , így meglepődve tapasztaltam, hogy a mélynyomó akkor is szól, ha nincs jel a SUBWOOFER bemeneten. Gondolom az előerősítő veszi e jelet neki a többi csatornából, így is. A zener előtét ellenállásai nem melegszenek, megnéztem. Nagyon köszönöm a segítségedet, nagyon hasznos volt!
Köszönöm a visszajelzést és örülök, hogy sikerült.
Üdv!
Készüljetek fel mert lehet akkora hülyeséget kérdezek, hogy leestek a székről! Mivel csak nagyon alap szinten értek az erősítőkhöz. Az érdekelne engem, hogy egy erősítőből lehetne legalább dupla olyan teljesítményűre alakítani lényegében a trafó és a végfokok nagyobbra cserélésével ? Egyáltalán lehetséges, vagy annyi mindent kellene cserélni benne hogy pénzügyileg nem érné meg ?
Elég az utolsóra válaszolni, igen! Egy erősítő trafóból és végfokokból ál, tehát másik erősítő kell a dupla kimeőteljesítményhez.
Vagy egy hasonló végfokpanelt szerzel aztán ellentétes ütemben hajtod meg őket,ha lehetővé teszi a kapcsolás...
Szia! A megéri-neméri nem csak az anyagi részét illeti, a teljesítmény duplázása ugyan érzékelhető de nem növeli jelentősen a hangnyomást. Legalább a négyszerese kell ahhoz, hogy elégedetten csettintsél az eredmény hallatán
Kifejtem bővebben, hogy mit szeretnék! Van két darab mély sugárzóm 30cm-es 150W rms és 300W max teljesítménnyel, ehhez van nekem egy sztereó erősítő ami 140W-ot vesz fel(legalábbis ez van a hátsó panel-en) ami szerintem max 2*60W amit leadhat, és hát látjátok hogy 60 a 150-hez nincs nagyon közel, bár ahogy így mondod reloop, lehet nem is lenne akkora nagy különbség ha megkapnák a hangszórók az rms közeli wattot.
Kérlek add meg az erősítő és a hangszóró típusát! A fórum közönsége majd segít a valós adatok meghatározásában.
A jelenlegi teljesítményt kevésnek érzed,vagy csak kíváncsi vagy mennyire képesek a hangszóróid?
is-is, kicsit kevésnek érzem, mert ahogy emelem a hangerőt hallatszik a torzítás félig feltekerve a potit és a hangszóró mozgásán is látszik, hogy nem mozog teljesen. Hangszórók 2 db MNC Noir 2:
Méret: 12" / 300mm Impedancia: 4ohm Teljesítmény: 150 / 300W Frekvencia: 30Hz - 3kHz Lengőcséve: 51 mm Érzékenység (1W/1m): 92 dB Mágnes méret: 40 oz Részletes adat: Bővebben: Link Erősítő Saba CI-300 kapcsolási rajz: Bővebben: Link
Ebben a dobozban nagyjából ezt a 2x50-60W-os erősítőt lehet elhelyezni.
Nagyobb trafó, nagyobb hűtőborda (esetleg aktív hűtéssel) már aligha férne bele. Példa egy 2x150W-os átépítésre.
hmm akkor ez felejtős... találni kellene egy nagyobb házat, olyasmit kb amibe te építettél át, vagy venni egy alumínium műszerdobozt, de azt meg kivágni meg minden, csomó munka. Köszönöm azért a segítséged!!
Nézz egy használt erősítőt ami teljesítményben megfelel, apróbb javításokban így online segíteni tud a fórum csapata.
Előre elnézést, a nem ide illő hozzászólásért, DE! Én nem az erősítőn gondolkodnák, hanem a hangszórókon. Az az érzékenység elég gatya. Ettől ekkora lengővel ne várj hangrobbanást. A jelenlegi erősítőhöz beszereznél érzékenyebb hangszórókat, lehet többre mennél mint ezekhez erősítőt venni, építeni. Csak a szobát fűtenéd vele. Anyagilag meg majdnem mindegy volna. 25-30- ért veszel 12R150-et párban jó állapotút. Ennyibe belefájna az erősítő is. Castone CPA300 is ennyi körül mozog használtpiacon. Csak a példa kedvéért.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2015
Szia.
Úgy vettem észre, hogy általános tévhit, miszerint pl 100w-os erősítőhöz legalább rms 150w hangszórö kell. Inkább vegyél egy bika erősítőt, (2x-3x nagyobbat mint a mélyhangszóró max terhelhetősége) és ha érzed mit tud a hangszóró (tehát nem kell folyamatosan csúcson járatni) az sokkal kiméletesebb a hangszóróknak, mint egy alacsonyabb teljesítményű erősítővel de túlvezérelve járatni. ( holott még azt észre se vesszük de a hangszöró kínlódik) márcsak azért is, mert egy nagyobb teljesítményű erősítőnek, ugyan azon kimeneti feszültségen mérve nagyobb damping faktorja van.
Sziasztok!
Ahogy korábban írtam reloop-nak köszönhetően sikerült megjavítani egy Acoustic Solutions AS150 aktív 5.1-es házimozit. Másik trafót kapott, ami 2x12V AC~ szekunderű (vélhetően nagyobb, mint az eredeti volt) és ezért lett a relé előtti ellenállás megnövelve. Én magam nem találtam róla kapcsolást, így ha már úgy is javítva volt, lerajzoltam a kapcsolást, hátha valakinek még jól jön a jövőben. Sajnos egy-két értéket nem tudtam leolvasni, vagy kimérni, ez lényegében két kondenzátor és a potméterek. A potméterek külön nyáklapon vannak a doboz elejében beragasztva, így nem fértem hozzá, de kettő van. Egy sima a mélynek, és még egy a többi hangerőnek, ennél egy tengelyen három potméter van. Sajnos az értéküket nem tudom. Van még egy ellenállás is ezen a lapon ahogy láttam. Talán hasznos lehet így is majd a jövőben. Sziasztok! |
Bejelentkezés
Hirdetés |